Dienvidāfrika: safari, Mandela, melnbalts... Tālāk visur!

Es apbrī noju ļ oti maz cilvē ku savā dzī vē . Un nav jau tā , ka es bū tu ciniķ e un nespē tu priecā ties par citu sasniegumiem, vienkā rš i ļ oti retais prot pareizi pā rvaldī t to bagā tī bu un varu, kas viņ iem pē kš ņ i uzkritusi.
Piemē ram, kas tagad notiek Krievijā ? Tas pats spē ks negrib zaudē t spē ku. Diemž ē l š ā du piemē ru mū su ilgi cietuš ā s Dzimtenes vē sturē ir daudz. Kopumā es skaidri nodalu priekš sevis jē dzienus “valsts” un “dzimtene”. Tā s, manuprā t, ir daž ā das realitā tes. Un tas, kas ir svarī gs pirmajam, ir pilnī gi vienaldzī gs pret otro.
Daž reiz jū s uzdodat sev jautā jumu - ko es darī tu vietā.... ? Uz elipses tu, dā rgais lasī tā j, vari likt absolū ti jebkuru vā rdu, kas tev ir nozī mī gs. Un š eit svarī gi ir saprast, kur tu dzī vo – “š tatā ” vai “Dzimtenē ”. Uzrakstī ts greizi, bet tikai, lai nodotu leksisko nozī mi. Tagad, ja jū s neesat pie varas, jū s neesat neviens. Jautā jums ir, vai jū s vē laties bū t "neviens". Es nē . Mana galva neļ auj man to darī t. Un daž reiz gribas. . . Es zinu, ka tā ir vā juma izpausme, bet. . . mē s visi esam cilvē ki ar savā m vā jī bā m, tikumiem, trū kumiem, domā m, pieredzi un daudziem citiem mū sdienu Krievijas realitā tes neirotiskā s galvas atribū tiem.
Kad plā noju ceļ ojumu uz Dienvidā friku un kaimiņ u Ā frikas valstī m, mana dzī ve ritē ja tā , kā jau sen biju pieradusi. Neteikš u, ka man derē ja pilnī gi viss, bet maizei ar iebiezinā to pienu man pietika. Š obrī d, proti, trī spadsmitā gada 23. jū lijā , viss beidzā s. Budž ets samazinā ja finansē jumu vairā kiem projektiem, no kuriem es kļ uvu tik atkarī gs, ka nevarē ju iedomā ties dzī vi bez tiem. Rudens arī nebija viegls – tika izdots bē dī gi slavenais likums par Krievijas Zinā tņ u akadē miju, kas anulē ja jau tā bezjē dzī go mū sdienu Krievijas zinā tnes eksistenci. Nu, tas viss burtiski neiekrita nevienā bū vniecī bas sezonā .
Tā tad, ko darī t? Lielā ko daļ u braucienu apmaksā ja, neko nemainī ju. Grū tī bas sagā dā ja ē rtā kā marš ruta izvē le: vai nu nebija piemē rotu biļ eš u, vai marš ruts nesarindojā s, bija dī kstā ves, vai arī nebija iespē jams apmeklē t vienu vai otru atrakciju. Kopumā tī meklī nav daudz informā cijas par Ā friku. Palī dz Austrā lijas un Anglijas forumi, kur vismaz kaut ko var iemā cī ties.
Tā tad marš ruts ir š ā ds. Johannesburga ir pilsē ta, kurā nav nekas, maksimums vienu dienu. Tranzī ta punkts visiem braucieniem Dienvidā frikā un kaimiņ valstī s. Keiptauna - diena pilsē tai, diena Labā s Cerī bas ragam, Keippointa, vē l 2 dienas dā rzu ceļ am. Nolē mā m apmeklē t Zimbabvi, apskatī t Viktorijas ū denskritumu, Č obes parku Botsvā nā , Krī gera parku Dienvidā frikā un Zambiju. Noslē gumā - atpū ta vietē jos Soč os - Durbanā .
Lidojumi. Tur - tikai uz Emirā tiem. Augsts, kā vienmē r, apkalpoš anas lī menis, saprā tī gas cenas, š iki dē ļ i, seifs. Biļ ete turp un atpakaļ maksā s 3.000 rubļ u vienai personai ekonomiskajā klasē , 12.000 rubļ u biznesa klasē . Mē s iegā dā jā mies jaukto variantu - ī sie lidojumi no (un uz) Dubaiju lidoja ekonomiskajā klasē , uz attā lu vietu - Dienvidā frikā - biznesa klasē . Marš rutā ir daudz alternatī vu pā rvadā tā ju (Qatar Airways, Etihad, Lufthansa, Turkishi un citi), tač u vai nu cenas ir augstas, vai gari savienojumi, vai neē rts grafiks.
"Iekš ē jais". No cienī gajiem tikai South African Airways ir Dienvidā frikas nacionā lā aviokompā nija, tai ir koda koplietoš anas lī gums ar Emirates, kas ļ auj reģ istrē ties vienam otra lidojumiem. Cenas ir pieņ emamas, piemē ram, lidojums Joburga - Keiptauna ar agrī nu rezervā ciju maksā.3000 rubļ u. Dē ļ i labi, jauni, serviss pamatī gs č etrinieks. Biznesa klase ir diezgan vā ja, bet vairā k par to zemā k.
Vispā r jau lī dz decembra beigā m biju pā rguris. Gan fiziski, gan garī gi. Mani priekš nieki cerī bā ietaupī t naudu pā rcē la corporatiffffff no 21. decembra - sestdienas uz treš dienu - 25. datumu. Un man vienkā rš i vajag aizlidot. Politisku apsvē rumu dē ļ mana neieraš anā s tika novē rtē ta kā liela nodevī ba un Staļ ina laikā par to tika sodī ts ar nā vessodu. Man bija jā iet.
17:30 izgā ju no mā jas. Koferus atstā ju citiem mū su apkalpes locekļ iem, lai tos nē sā tu lī dzi iereibuš u kolē ģ u ielenkumā , vienkā rš i “ne zumē ja”. Mū su komanda sē dē ja pieticī gā restorā nā Dinamo metro rajonā . Garastā voklis ziemī gs, Jaungada vakars, bet blā vs. Un visi. Lai gan gadu kopumā uzņ ē mums spē lē ja labi. Pē c pā ris stundu jautrī bas braucu ar taksi uz Domodedovo. Jo biež ā k lidoju no š ī s lidostas, jo vairā k saprotu, ka man tas nepatī k - lidojumi pie visu tautī bu viesstrā dniekiem, “regionā ļ u” pū ļ i, kas kliedz “Tagiyil”, ķ ī pas un “Back to 90eeeeee” apģ ē rba stils kaitina vidē jais pasaž ieris. Iedomī ba - vā rdu sakot, nav ko piebilst.
Lidostā ā tri izgā jā m visas procedū ras, lai tavs paklausī gais kalps iepriekš reģ istrē jā s lidojumam. Pie kasē m jauka dā ma mums iedeva birkas nododamajai bagā ž ai uz Johannesburgu un novē lē ja patī kamu lidojumu. Arī visas pā rē jā s procedū ras norit bez problē mā m, tomē r migrā cijas kontrolē grupa Vidusā zijas iedzī votā ju kaut ko noskaidrojusi ar robež sargiem.
Lidojumu EX 132 jau gadu un mē nesi apkalpo pasaulē lielā kā lidmaš ī na - A380, no kurā m 45 no 120 saraž otajā m vienī bā m iegā dā jā s Emirates, un tikpat pasū tī ja no augš as. Pirmo reizi ar to lidoju tā lajā.2010. gadā no Sidnejas uz Dubaiju, un kopš tā laika esmu š ī “kolosa” regulā ra pasaž iere. Viņ š paceļ as, protams, ilgi, smagi, bet klusi. Salons ir diezgan ē rts, pat ekonomiskajā klasē . Man nepatī k tikai viena lieta - ilgstoš a pasaž ieru iekā pš ana un izkā pš ana. It ī paš i, ja lidojat astē , kad, lai nokļ ū tu vietā , jā iziet 50-70 rindas, č etrsimt pasaž ieru iekā rtojoties savā s vietā s. Un, kad viss š is pū lis iznā k un uz 30 minū tē m “aizslē dz” vidē jas lidostas migrā cijas dienestu, tas parasti ir grū ti.
2013. gada 26. decembrī devā mies ceļ ā divdesmit divos no rī ta, ar 30 minū š u nokavē š anos. Kaimiņ krē slos glī ti bija iekā rtojuš ies Na-na grupas puiš i, kuri aktī vi dzē ra alu lidostas pirmajā stā vā esoš ajā Irish Pub. Apkalpoš ana krogā , starp citu, ir C ar mī nusu - viesmī lis, kurš paņ ē ma no mums pasū tī jumu, to vienkā rš i nenolika. Ar apkalpoš anu uz kuģ a viss ir labā k - ē diens diezgan pieklā jī gs, lidmaš ī nai, protams, noliktavā ir alkoholiskie un bezalkoholiskie dzē rieni. Iepriekš rezervē ju mums vietas salona priekš ē jā rindā , lai bū tu ē rti lidot. Emirā tos š ā das vietas ir bezmaksas, tač u tā s tiek pieš ķ irtas reti. Esmu jau vairā kas reizes zvanī jis uz aviokompā nijas ofisu un stā stī jis kaut kā du pasaku par to, kā pē c man vajag š ī s vietas, lai bez kaimiņ iem priekš ā . Tas strā dā ja trī s reizes.
Č etras ar pusi stundas vilkā s ilgi, pat ar alkoholu asinī s. Seš os no rī ta mē s nolaidā mies Dubaijas starptautiskajā lidostā , kuru es zinā ju kā savu roku. Ā tri izgā jā m visas procedū ras, un jau 30 minū tes pē c nosē š anā s ē dā m savas brokastis kafejnī cā Giraffe (vidē ji). Visi bija novā rguš i no ē diena – pateicoties lidostas ergonomikas dizaineriem – terminā lī ir daudz nolaiž amu krē slu, kur var gulē t. Trī s stundas pagā ja ā tri.
Otro lidojumu EK763 veica Boeing 777-300ER, pasaulē lielā kā divu dzinē ju plata korpusa lidmaš ī na. Arī mū su reiss pacē lā s ar pusstundu vē lu, 10.45. Š is, iespē jams, bija mans sliktā kais lidojums ar Emirates. Pirmkā rt, viņ i baroja tikai vienu reizi 8 stundā s. Pat mū su "padomju Aeroflot lī nijas" tiek barotas biež ā k. Otrkā rt, stjuarte apž ē lojā s par manu viskiju, pareizā k sakot, smalki pateica, ka beidzies. Tiesa, pē c stundas cita stjuarte man atrada pudeli, un ne vienu, kā es pats redzē ju. Sapnis nebija spē cī gs un nebija ilgs. Dī vaini, kā pē c parasti lidmaš ī nā s es guļ u kā gofers pē c lietus. ?
Joburgā viss notiek ā tri. Negaidī ti ā tri. Lidosta O. R. Tambo" ir nosaukts pirms trim nedē ļ ā m miruš ā Nelsona Mandelas tuvā kā lī dzgaitnieka vā rdā . (autors - Olivers Tambo). Jums nav jā aizpilda imigrā cijas veidlapa. Afrikā ņ i visi ir smaidī gi un draudzī gi. Maskavā vī zu izsniedzu 3 dienā s, nododot nelielu dokumentu paku un stā vot rindā pie vē stniecī bas trī sdesmit minū tes. Apmainī tā jos kurss ir slikts, neatkarī gi no maiņ as apjoma jū s maksā jat komisiju - 250 ZAR (apmē ram 750 rubļ i). Pilsē tā ir problē ma ar valū tas maiņ u - bankas ir slē gtas, Ziemassvē tku brī vdienas, galu galā nav "hucksters - naudas mijē ji", bankomā ti ir reti. Kopumā Dienvidā frikā nav attī stī tas divas jomas - valū tas maiņ a un sabiedriskais transports (taksometri, autobusi, vilcieni utt. ).
Joburga nemaz nav interesanta. Tā s galvenā iezī me ir tā , ka tā ir lielā kā pilsē ta pasaulē , kas atrodas nevis okeā na, jū ras, ezera, upes (vispā r viss, kas saistī ts ar ū deni) krastā . Un tas arī viss – uz š ī viņ a "unikā lais" (pē diņ ā s! ) potenciā ls ir izsī cis. ?
Pie ieejas braucā m ar "tipa oficiā lo" taksi. Patiesī bā "bumba-krā pnieks" ar savī tu skaitī tā ju. Un citu variantu nav. Nav. Nav vilciena, autobusa, legā la taksometra. Š im puisim skaitī tā js griezā s tā dā ā trumā , it kā mē s lidotu lidmaš ī nā ar taksometra skaitī tā ju. 20 kilometru brauciens maksā ja 500 randus (1700 rubļ us) - Dienvidā frikai nereā li liela nauda. To, ka tie ir krā pnieki, es izlasī ju forumā daž as dienas vē lā k. Uzziņ ai, mū su viesnī cas pā rstā vja tikš anā s lidostā izmaksā tu 300 randu (1000 rubļ u), un jū s varat maksā t ar karti, atš ķ irī bā no “huckster”, kuram bija nepiecieš ama tikai “skaidra nauda”.
Viesnī ca Reefs pilsē tas centrā ir mū su pirmais piedzī vojums Dienvidā frikā . Kad es meklē ju viesnī cu centrā , “booking dot com man iedeva š o konkrē to viesnī cu centrā . Tī klā bija maz informā cijas, un es to rezervē ju par neatmaksā jamu likmi. Rezultā tā , pē c mē neš a “ievā cot” informā ciju par pilsē tu, sapratu, ka nedzī voju centrā un nevis biznesa rajonā , bet gan darba rajonā ar vietē jo strā dnieku š ķ iru. Skati no automaš ī nas loga to apstiprinā ja. 18.00 uz ielas nebija nevienas dvē seles, izņ emot pā ris aizdomī gus melnā dainus uz pretē jā s mā jas stū ra. Bet bija plusi - dabū jā m salī dzinoš i labas biznesa klases istabiņ as par cenu 3800 rubļ u par divā m naktī m. Populā rajos "galvenajos" rajonos Sandtonā un Rouzbenkā vidē jā viesnī ca maksā s divreiz vairā k.
Mē s devā mies uz pirmo stā vu, nedraudzī gais konsjerž s ieteica uzkā pt uz treš o stā vu uz reģ istratū ru reģ istrā cijai. Skaidrs, ka koferi bija "jā velk" paš iem. Pie ieejas mums skumji pamirkš ķ inā ja stipri nolietota mā kslī gā Ziemassvē tku eglī te. Aiz bā ra stā vē ja Ralfs, diezgan resns, jauns melnā dains puisis. Viņ š ilgi meklē ja savā sistē mā rezervā cijas numurus, tad negribī gi runā ja par to, kas viesnī cā ir. Principā nekas! Bā rs aiz reģ istratū ras bija slē gts. Pirmajā stā vā atrodas ē dnī ca - kafejnī ca, kurā pasniedz pretī gas brokastis. Drū mā gaisma ļ oti labi raksturoja mū su stā vokli - mē s ieradā mies f...ny. Š ā dos brī ž os vienmē r cenš os bū t pozitī vs, tā pē c iedroš inā ju sevi un citus komandas biedrus. 50 pilieni Dubaijā iegā dā tā JD Silver ievē rojami uzlabo pozitī vismu. Spē kā veiktā izlū koš ana parā dī ja, ka pa ielu labā k nestaigā t - tas ir bī stami. Jums jā dodas uz tiem ļ oti “lielā kajiem” rajoniem, kas atrodas pilsē tas ziemeļ os (mē s esam dienvidos! ). Taksometrs nestrā dā - dienu iepriekš bija katoļ u Ziemassvē tki.... Un tieš ā m, kā pē c? Diez vai kā ds vē lē sies kaut kur doties, visi sē dē s mā jā s un skatī sies pa tumš ajiem logiem uz drū mo pilsē tu. . . Ralfs par pieticī giem 250 ZAR piedā vā ja mū s aizvest ar viesnī cas automaš ī nu uz Nelson Mandela Square, valsts lielā ko tirdzniecī bas centru, kas atrodas Sandtonas rajonā : “Ja kas š ovakar ir atvē rts, tad tas ir š is tirdzniecī bas centrs! ”. Nebija variantu, vienojā mies.
Pie ieejas mū s gaidī ja perlamutra pelē ks izskatī gs BMW-745 ar š oferi pie stū res. Puisi sauca Komforts, un vā rds viņ am labi piestā vē ja. Puisis bija ļ oti pretimnā koš s, bet ne uzbā zī gs. Viņ š stā stī ja par viesnī cu, par dzī vi pilsē tā , par Nelsonu, par noziedzī bu, par meitenē m, zē niem, maš ī nā m, dzī vniekiem, safari, paš reizē jo valdī bu, savu ģ imeni un daudz ko citu. Un tas viss 25 minū tē s. ? Nelsona Mandelas laukumā daudz nestrā dā ja, bet, mums par laimi, š ī tirdzniecī bas centra centrā lajā laukumā , kur piemineklis cilvē kam, kura vā rdā tas nosaukts, atradā s ap desmitiem restorā nu. Izvē lē jā mies jū ras veltes – iestā di ar nosaukumu Montego Bay. Pē c izsalkuš a vakara un lidmaš ī nas ē diena - ļ oti cienī gi - jū ras velš u š ķ ī vis diviem jums izmaksā s 1000 rubļ u, savukā rt trauka svars ir aptuveni 1.5 kg. Kopumā vakars bija izdevies. Mums apkā rt bija ļ oti cienī gi cilvē ki – š ajā s vietā s sapulcē jā s visa rajonā dzī vojoš ā beau monde, lai iekostu un apspriestu gaidā mo Jaunā gada tikš anos.
Komforts brauca mā jā s, kamē r mē s ē dā m un klausī jā mies vietē jā s tenkas. Es viņ am piezvanī ju 20 minū tes pirms vakariņ u beigā m, un viņ š mū s sagaidī ja pie Nelsona Mandelas pieminekļ a. Atceļ ā mē s atkal jauki papļ ā pā jā m 20 minū tes ceļ ā . Gulē t, kā jū s saprotat, mums bija kā mazulim pie mā tes krū tī m.
Brokastis nebija nekas. Vietē jā ē dnī ca pirmajā stā vā pat neapmierinā ja mazprasī go vietē jo iedzī votā ju vajadzī bas, es jau klusē ju par dzī ves kā rdinā tajiem “ruso tū ristiem”. Viesnī ca nekā di neatdzī vojā s, vienī gi Ralfu nomainī ja kā da tukla tumš ā daina dā ma. Nolē mā m izsaukt taksi un doties apskatī t pilsē tu. Bet...pilsē tā , tā pat kā viesnī cā , arī nekas nav mainī jies. Uz stū ra pretī bija tie paš i divi nē ģ eri, viņ i pat nebija pā rģ ē rbuš ies. Es neesmu pā rliecinā ts, ka viņ i vispā r atstā ja š o "punktu". Konsjerž s tika nomainī ts pret to paš u nesmaidī go un neadekvā to. Pilsē ta izskatī jā s kā pē c zombiju iebrukuma. Skumjas…. Tā ir sajū ta, kas virmoja gaisā un kuras smarž a izplatī jā s pa visu pilsē tu. Palū dzā m dā mu "reģ istratū rā ", lai izsauc mums taksi...liela kļ ū da...viņ a kā dam zvanī ja, bet...neviens nenā ca. Un divas reizes! ! ! Neviens negrib pelnī t naudu! Kaut kā nesanā ca staigā t pa pamesto industriā lo rajonu. . . Radā s doma rezervē t automaš ī nu, bet. . . nebija interneta. Pa viesnī cas tā lruni mē s netikā m cauri ne Avisam - lielā kajam automaš ī nu nomas operatoram Dienvidā frikā , ne Hertz - manam ilggadē jam partnerim jebkurā ceļ ojumā . Avisā viņ i vienalga atbildē ja. Ilga detaļ u precizē š ana dā rgā Maskavas telefonā ļ ā va noskaidrot Toyota Corolla vai tā s ekvivalenta cenu - diena maksā tu 350 dolā rus! Tā du “noplē stu” nebiju satikusi pat braš ajos 90. gados, kad Maskavā visus un visu pieķ ē ra “par muļ ķ i”!
Visā visumā , pilnī gs bezcerī ba! Un tad uz sliekš ņ a parā dī jā s Komforts baltā kreklā un klasiskā s biksē s. Nolē mā m bezmē rķ ī gi nebraukā t pa tukš o pilsē tu, bet apmeklē t Lion Park, vienu no populā rā kajiem apskates objektiem pilsē tā . Comfort piekrita mū s tur nogā dā t un pē c tam aizvest atpakaļ , bet...cena bija jā saskaņ o ar konsjerž u. Viņ am uz sejas bija rakstī ts - "elektroinstalā cija", bet...nebija variantu! "1200 ZAR" - viņ a atbilde bija ī sa, un viņ a balss bija stingra un neapš aubā ma. Mē s vienojā mies. Mū su š oferis stundā veica 45 kilometrus. Kamē r braucā m, izdomā ju, ka vakardienas lidojumi uz restorā nu, š odien brauciens uz parku, vakarā - uz restorā nu tajā paš ā reģ ionā un rī t - uz lidostu, mums visiem izmaksā s krietnu santī mu. Aptuveni 3000 randu, t. i. 10 tū kstoš i rubļ u. Neviens negribē ja maksā t tā du naudu. Kamē r visi gulē ja, es Comfort'a "izķ emmē ju" pē c pelē kas shē mas. Vienkā rš i – viņ š klusē , kur mū s vedis, č ekus ar mū su parakstiem viesnī cai nenodod, un mē s viņ am iedodam 30% no ietaupī tā s summas. Puisis sā kumā vilcinā jā s, bet, skatoties manā s godī gajā s acī s, pieņ ē ma piedā vā jumu un bija ļ oti priecī gs. Tas ir saprotams, beigā s viņ š no manis saņ ē ma 900 ZAR, t. i. apmē ram 100 zaļ ie dolā ri. Un tā ir 1/8 no viņ a mē neš algas. Nav slikti uz pusotru dienu.
11.20 ieradā mies Lauvu parkā . Š ī s vietas nosaukums runā pats par sevi – š eit ī paš ā atpū tas zonā mī t lauvas, lauvenes, gepardi un hiē nas. Ī paš i jā atzī mē retā iespē ja spē lē ties ar mazajiem lauvu mazuļ iem, kuri ir ļ oti apmierinā ti ar visiem viesiem. Ir divas iespē jas, kā apskatī t savvaļ as kaķ us: klasiskā ekskursija - jū s stundas laikā tiekat pā rvadā ts ar autobusu pa daž ā m parka zonā m un jū s aplū kojat kaķ us, un Alex tū re - divu stundu brauciens ar automaš ī nu kopā ar slavenais gids Alekss (uzvā rdu neatceros, tie, kas vē las, var “googlē t” uzrakstī t). Ekskursijas cena ar Aleksu ir 700 randi, parastā s 250 randi. Par 100 randiem vienai personai ir moderni braukt ar automaš ī nu pa vairā kiem marš rutiem un skatī ties savvaļ as kaķ us. Nā kamais "Alex Tour" bija plkst. 11.30, bet uz to vietu nebija. Nā kamais ir 14.00, uz kuru nopirkā m biļ etes. Gaidī š anas laiks nebija veltī gs - pietiekami daudz spē lē jā mies ar mazuļ iem, nobildē jā m visu dzī vo radī bu, ē dā m citronkū ku vietē jā kafejnī cā , iegā dā jā mies suvenī rus.
Ekskursija sā kā s laicī gi. Mū su gids savulaik pat paguva strā dā t Ukrainas Starptautiskajā cirkā , kas biež i viesojā s Krievijā , tā pē c viņ š bija iepazinies ar mū su kultū ru no pirmavotiem un ļ oti priecā jā s redzē t padomju pilsoņ us. Jau paš ā pirmajā pieturā ieraudzī jā m lauvu lepnumu - izskatī gu tē viņ u, kuru saspieda mū su gids, un viņ a 4 mā tī š u ģ imeni. Tā lā k mū s gaidī ja balto lauvu ģ imene, tomē r bez lauvas, kuru mē s neredzē jā m. Alekss ļ oti profesionā li strā dā ja ar savvaļ as kaķ iem, barojot tos ar iepriekš sagatavotu gaļ u un apdzirdot ar repelentu. Ekskursijas laikā uzņ emtā s fotogrā fijas daudzkā rt atmaksā jas. To visu pavada diezgan interesanti stā sti par dzī vniekiem, parku un vienkā rš i stā sti no Aleksa dzī ves. Tuvā k finā lam mē s redzē jā m divus gepardus, no kuriem viens...apmeklē ja mū su automaš ī nu un noskumis skatī jā s ā rā pa logu aizmugurē jā sē deklī . Emocionā li ir nereā li, dā rgie draugi!
Komforts ieradā s 16.20, lai gan pirms tū res sā kuma zvanī ju viņ am tieš i 16.00. BMW vietā mums iedeva mersedesu - mikroautobusu, kurā ē rti iekā rtojā mies. Bija daž ā di ieteikumi, kur doties - gan Gold Reef City, gan Rosebank rajonu, bet izvē lē jā mies vakardienas Nelsona Mandelas laukumu, tomē r nomainī juš i restorā nu uz Ruth Seafood. Uzreiz pastā stī š u, mani dā rgie lasī tā ji, filejas steiks, ko pasū tī ju š ajā iestā dē , garš as ziņ ā bija viens no paš iem labā kajiem no tiem, ko savā dzī vē esmu mē ģ inā jis daž ā dā s pasaules valstī s. Atpakaļ ceļ š pa pazī stamu marš rutu bija jau BMW 20 minū š u laikā sarunā s par Nelsonu Mandelu. Š oferis gribē ja saņ emt savu bonusu, bet es š o sarunu pā rcē lu uz rī tu - gribē ju pā rbaudī t, vai mans jaunais paziņ a tieš ā m pilda mū su vienoš anā s.
28. decembra rī ts bija viens no "nelaipnā kajiem". Pastā vī gie "piedzerš anā s" brī vdienā s pē dē jā laikā arvien biež ā k man nesagā dā nekā du prieku. Smieklī gi, ka savā dā k neizdodas: vai nu nogursti pē c dienas, kad bareles vē rpjot pa kā das valsts plaš umiem, vai arī cī ņ as biedrs pavedina uz alus glā zi, un "ballī te" mierī gi ievelkas. . . Cē loņ i daž ā di. . . sekas lī dzī gas - nelaipns rī ts. Kopš vakara lū dzā m Comfort ierasties viesnī cā.8. 30 un sagaidī t mū s lidostā . Reģ istratū rā man izdrukā ja č eku, un...kā ds bija mans pā rsteigums, kad kopā ar 3000 ZAR ieraudzī ju 500 ZAR! “Skaisti! ” – toreiz nodomā ju – “vajag ā tri samaksā t un prom no š ejienes! ”. Diemž ē l saziņ a ar banku nedarbojā s, kredī tkartes nebija pieejamas. Problē mas atrisinā š ana aizņ ē ma… 30 minū tes…. Dienas jautā jums - kā š ī viesnī ca piesaista biznesa tū ristus, un kā di biznesa cilvē ki š eit ierodas? Es neatradu nekā das atbildes. Tač u sapratu, ka š eit, š ajā viesnī cā , vairs neatgriezī š os. Interesanti, ka tagad nevienā rezervē š anas sistē mā nav iespē jams rezervē t numuru š ajā viesnī cā .
Komforts panā ca grafiku, 9.15 bijā m O. R. Tambo, terminā lis A. Biļ ete norā da B terminā li. Mans š oferis uzskatī ja, ka tā ir kļ ū da — visi starptautiskie reisi izlido no A terminā ļ a. Patiesī bā viņ am bija taisnī ba — mē s lidojā m no A terminā ļ a. Mana pateicī ba nebija ilgi gaidī ta — Komforts saglabā ts tā vā rds, un es neplā noju darī t citā di. Visiem, kas nokļ uvuš i lī dzī gā s situā cijā s Johannesburgā vai vē las no tā m izvairī ties, es rakstu kā da lieliska puiš a numuru, kurš pusotru dienu bija mū su budž eta braucē js ar BMW-7k? (0745000507 — š ā di jū s zvanā t no Krievijas numura Dienvidā frikā ).
Gaidī jā m pirmo no pieciem South African Airways SA40 rezervē tajiem reisiem uz Zimbabvi, Viktorijas ū denskrituma lidostu. Daudzus vā rdus es speciā li rakstu angliski, tā pē c meklē jot ir ā trā k tos atrast. Mē s gaidī jā m brī niš ķ ī gas Jaungada dienas Botsvā nā , Zimbabvē un Zambijā . Bet tas vē l priekš ā . Tikmē r A319.2 stundas lidojuma. Lidostā š oreiz ir garas rindas. Pat tiem, kas reģ istrē jā s "online". Puisis ar dū miem melnā uzvalkā pasaž ieriem kaut ko jautā . Vienkā rš i – tie, kam tuvs izbraukš anas laiks, pagā ja bez rindas. Citi gaidī ja vē l ilgā k. Aizvē rt nozī mē stundu pirms pacelš anā s. Laika nogalinā š ana, pā rsē š anā s no kā jas uz kā ju ir tukš a doma - iebā zu roku kabatā un atradu ļ oti vecu banknoti 20ZAR un pasniedzu to puisim, it kā gaidī ju viņ a roku. Viņ a noskaņ ojuma pakā pe strauji paaugstinā jā s, un jau pē c pā ris minū tē m mē s nedevā mies tikai rindas priekš galā , tā pē c viņ š mū s personī gi veda pie pirmā s brī vā s letes un lū dza visu izdarī t ļ oti ā tri. Korupcija ir progresa dzinē jspē ks ne tikai Krievijā , izrā dā s, ka arī Dienvidā frikā ar š ā du problē mu risinā š anas veidu var iet tā lu.
Mana komanda guļ , es skatos filmas savā iPad. Zemā k ir mā koņ i. Mierī gs lidojums eš elonā . Lidosta bija tikpat neaktī va kā pā rē jā pilsē ta, tikai daž i reisi bija gatavi pacelš anā s brī dim. Ē diens ekonomiskajā klasē pacieš ams. . . ne sliktā ks kā Aeroflot, S7, UTair un citā s padomju aviokompā nijā s: sviestmaize, sulas, ū dens, alus, tē ja. Piezemē joties mē reni trī c, lai gan studiju laikā lidoš anas skolā iemā cī jos uz pļ ā pā š anu nereaģ ē t.
12:15 nolaidā mies. Tū risti, kas izkrita neorganizē tā pū lī lidlaukā , sā ka fotografē ties kopā uz mū su lidmaš ī nas fona ar lielu uzrakstu “South African” jeb uz ne mazā k populā rā s lidostas zī mes “Laipni lū dzam. Zimbabve”. Lidosta ir maza, tā nespē j ā tri apkalpot 140 pasaž ierus no viena Airbus A-319 vienlaicī gi. Rinda sastā jā s tieš i uz ielas. Terminā ļ a iekš pusē tū ristus sagaida skaista kastī te ar uzrakstu "Jū su priekam, jū su droš ī bai", kurā gulē ja prezervatī vi. Kopumā š ī parā dī ba skar visas valstis, kurā s esmu bijis. Vietas kontracepcijas lī dzekļ u bezmaksas izplatī š anai ir visur - dzelzceļ a stacijā s, lidostā s, tirdzniecī bas centru tualetē s, autobusos un pat uz ielas. Interesantā kais ir tas, ka es neredzē ju, kā melnā dainie izmantoja š ī s kastes, un es neredzē ju tukš as š ā das kastes.
Pie ieejas strā dā tikai divi skaitī tā ji: pirmais tiem, kam nepiecieš ama vienreizē ja ieceļ oš anas vī za (30 USD), otrs divkā rš as ieceļ oš anas vī zas iegū š anai (45 USD). Multivī za tiek izsniegta konsulā tā vai, treš o reizi š ķ ē rsojot robež u par iepriekš minē to maksu, atkal tiks izsniegta vī za attiecī gi vienai vai divā m ieceļ oš anā m. Pagā ja piecdesmit minū tes, mū su bagā ž a nī kuļ oja, gaidot, kad kā ds to paņ ems. Turklā t mē s redzē jā m savus koferus tieš i ā rpus rindas. Vienai personai vī zu noformē š ana aizņ ē ma kā das trī s minū tes, tā ka aiz manis gaidī tā ju "aste", ja tā tika samazinā ta, citu acī m bija nemanā ma.
Mū s sagaidī ja pieaugusi sieviete, kas bija tē rpusies parka uzraugā - Edna (0772226298 - viņ as tā lruņ a numurs). Viņ a strā dā ja Falcon Safaris (falconsafaris dot com), lielā kajā Zimbabves tū risma operatorā , ko iesaka daudzos ā rvalstu forumos. Es viņ iem uzrakstī ju pieprasī jumu, kad biju Maskavā , viņ i ā tri sagatavoja programmu un atsū tī ja man saiti, lai samaksā tu ar kredī tkarti. Uzreiz jā saka, ka visas ekskursijas manā marš rutā Zimbabvē , Zambijā , Botsvā nā nepā rsniedza summu 500 ASV dolā ri vienai personai.
Divdesmit minū tes, 10 km attā lumā no pilsē tas tā da paš a nosaukuma upes krastā , atrodas viesnī ca A'zambezi River Lodge - pē c vietē jiem standartiem diezgan dā rga vieta. Numurs jums izmaksā s 100 USD par diviem par nakti. Viesnī cā ir viss ē rtai atpū tai – grezni numuriņ i ar gaisa kondicionē tā ju, vannas istaba ar vannu un duš u, moskī tu gulta, TV, bezmaksas ū dens un daudz kas cits. Teritorijā ir mols, peldbaseins, sauļ oš anā s krē sli, bā rs, alus un viss, kas nepiecieš ams plaš ai krievu dvē selei. Es rezervē ju caur Hotels dot com, tur bija vislabā kie piedā vā jumi Zimbabvē rezervē š anas brī dī .
Viesnī cā bijā m 13.30, un pirms pirmā s tū res sā kuma laika - 16.00 - pat paspē jā m sauļ oties pie baseina. Zimbabvei nav savas valū tas, visi labprā t pieņ em ASV dolā rus, kas ir ļ oti ē rti, ī paš i pē c nesaprotamajā m drakoniskajā m komisijā m Dienvidā frikā un civilizē tas naudas maiņ as iespē ju trū kuma. Č etros pē cpusdienā Edna atbrauca pē c mums, un mazā busiņ ā , kurā jau sē dē ja 12 cilvē ki, nobraucā m 200 metrus no savas viesnī cas, nogriezā mies pa kreisi, uz upi, pa krū mu pabraucā m vē l 100 metrus un atradā s pie mola. Krastā gar tiltu, no vecuma sarū sē juš ā , mū s gaidī ja vietē jo dejotā ju komanda - divi puiš i un meitene. Vispā r Zimbabves iedzī votā ju kultū rā š ā das dejas ir ļ oti populā ras, tā pē c viņ i tur dejo vienmē r un visur - restorā nos, lidostā , upes krastos, veikalos. Kā ds pelna naudu š ā dā veidā , un kā ds...vienkā rš i dejo.... ?
Pasā kums - ekskursija - saucas Saulrieta Zambezi upes kruī zs - diezgan labs sā kums valsts iepazī š anai. Viņ i mums iedeva vecu kuģ i, un apkalpē bija pusmū ž a kapteinis un ļ oti jauns palī gs, kurš nepilnu darba laiku strā dā ja par viesmī li. Bā ra ē dienkartē ir plaš a bezmaksas alkoholisko dzē rienu izvē le – no alus lī dz viskijam, tekilai, rumam un daudz ko citu. Bet bē das ir ar uzkodā m - nevis paplā te visai mū su kompā nijai, kajī tes puika atnesa daž as vietē jā s uzkodas, kuras vienkā rš am padomju tū ristam izrā dī jā s daļ ē ji neē damas. No dzī vniekiem ekskursijā jū s neredzē siet daudz - pā ris putnu, mazu krokodilu un nī lzirgus kaut kur tā lumā . Un saulriets ir patieš ā m pā rsteidzoš s. Fotogrā fijas - uzreiz kadrā ! Starp citu, ir kruī zi ar vakariņ ā m uz trī sstā vu laivas, bet nav jē gas braukt - tad nī lzirgus ū denī pat neredzē si, tie vienkā rš i nobī sies un paies zem ū dens.
Viesnī cā bijā m 19.30. Vakariņ as vietē jā restorā nā . Satiku krievu mā ti un meitu – pirmā s mū su marš rutā . Viņ i man ļ oti ieteica vietē jo mež acū ku - worhog, kas skraida pa visu valsti jebkur. Kundze nemeloja – tā s vietē jie š efpavā ri patieš ā m gatavo izcili. Salā tu bā rs ir ļ oti pieklā jī gs, atš ķ irī bā no ē dienkartes, kur porcijas ir mazas un nav garš ī gas.
Nā kamajā rī tā tikā mies agri - 6 no rī ta, un jau 6.30 autobusā savā cā m tū ristus no kaimiņ u viesnī cā m. Mē s visi plā nojā m plostu pa Melnū dens upes labo pieteku. Starp citu, ir vienkā rš ā ka ekskursija uz Baltū deni, bet mē s gribē jā m ekstrē mos sporta veidus.
Lī dz pulksten septiņ iem mē s izbraucā m cauri visam Viktorijas ū denskrituma ciematam un pulcē jā m gandrī z 14 cilvē kus. Vē l 12 š oferis savā cis citā autobusā . Mū s ieveda pieticī gā viesnī cā ar nosaukumu Black Water Rafting Lodge, kur atradā s tū res organizatoru birojs. Iekost var, bet labā k ne, ē diens ir paredzē ts vā jai C klasei. Pā rsvarā mums apkā rt bija tū risti no Dienvidā frikas, pā rsvarā studenti un jauni pā ri. Cauri izslī dē ja pā ris angļ i un pieci vietē jie. Gara instruktā ž a dod maz - standarta pļ ā pā š ana no seriā liem "nekrī ti panikā ", "nenovelc vesti", "klausies instruktoru un viss bū s "š okolā dē ". Finā lā - gleznas ž urnā lā , ko mē s visi zinā m, bet viņ i ne par ko neatbild. Tā lā k vecā kais instruktors Saimons mū s visus iesē dinā ja Ural kravas automaš ī nas aizmugurē ar improvizē tiem soliņ iem, savā ca 10 dolā rus no cilvē ka - maksu par iebraukš anu nacionā lajā parkā , kur tek upe, un mē s pā rvietojā mies pretē jā virzienā no Zambijas - uz centru. no valsts. Ceļ š "turp" aizņ em apmē ram 40 minū tes, ceļ š "atpakaļ " - visas pusotras stundas. Piestā jā m mež ā , kur organizatori jau bija iekā rtojuš i tā du kā nometni. Nodevā m mantas, pā rģ ē rbā mies, sasmē rē jā mies ar saules aizsargkrē mu, paņ ē mā m airi un uzlikā m galvā ķ iveri - tas arī viss! Mē s esam gatavi! Tad Saimons mū s sadalī ja grupā s, un viņ š pats kļ uva par mū su grupas "lī deri". Puiš i no Dienvidā frikas - trī s puiš i Dī ns, Dereks un Vinijs, Dī na draudzene - Selē na, Vinijas draudzene - Nataš a. Pē dē jā , starp citu, ļ oti lepojā s ar savu krievu vā rdu.
Nobrauciens ilgst aptuveni 20 minū tes, staigā pa slideniem mā liem bez atbalsta, kā p pā ri strautiem un slapjiem laukakmeņ iem, asiem akmeņ iem. Tas viss š ī feros. Ļ oti neē rti, daž reiz bī stami. Gidi vē sta, ka katru gadu aptuveni 50 cilvē ki kaut ko salauž nobraucienā . Par laimi, lī dz š im neviens nā ves gadī jums. Krastā mū s sagaidī ja nepatī kams pā rsteigums - mū su laiva saplī sa. No pilsē tas pa radio tika izsaukta “Tehniskā palī dzī ba”, kas pē c 40 minū tē m atveda, pareizā k sakot, aizvilka mums jaunu laivu. Visu š o laiku upes ū deņ os savam priekam burā juš as vē l trī s citas grupas, tač u bez Saimona viņ i nevarē ja doties pā rgā jienā . Tas viņ iem izspē lē ja než ē lī gu joku – pat ar aizsargkrē mu Nr. 30 visi bija ļ oti smagi apdeguš i. Mū su grupai paveicā s – stundu pavadī jā m koku ē nā . Es paņ ē mu lī dzi savu "akcijas kameru", diviem resniem, dumjiem dienvidafrikā ņ iem bija pā ris š ā das, un manam draugam Vinijam JD, kurš bija citā laivā kopā ar savu draudzeni Kristī nu. Kā liecina finā ls, resnie vī rieš i pazaudē ja kameru, viņ i to pielī mē ja pie ķ iveres ar lī mlenti, un straume to noplē sa, un ar JD tā nedarbojā s jau no paš a sā kuma. Rezultā tā vienī go video filmē ju es. Kad es atgriezos mā jā s, visa mū su grupa pā rpludinā ja manu pastu ar "ziņ ojumiem", lū dzot videoklipus. Kā visi toreiz jokoja: “No Krievijas ar mī lestī bu! ”. Es turē ju savu vā rdu, vai visi dabū ja visu?
Saimons rī koja instruktā ž u. Atcerē jā mies, kā pareizi airē t, paturē t uzsvaru uz pē du, kā tikt garā m garā m, stā vā m, straujā m krā cē m un daudz ko citu. Ielē cā m ū denī , lai pierastu pie š ī s sajū tas. Vispā r es pirms ciema tā da lī meņ a raftingu nenodarbojos. Zimbabvē tas patieš ā m prasa zinā mu pacietī bu un sagatavoš anos. Mē s devā mies ceļ ā . Pirmie pā ris sliekš ņ i pagā ja klusi. Mums ir spē cī ga grupa. Visa marš ruta garumā - 26 kilometri (3 stundas) - mū su laiva nav apgā zusies ne reizi. Un pats galvenais, tikai es iekritu ū denī - uz treš ā sliekš ņ a. Tā bija stā va eja ar lielu plū smu. Laiva nokrita ar degunu uz leju un paklupa piecus metrus garam vilnim, kam sekoja otrs sā nu vilnis no kreisā s puses uz labo, arī č etri metri. Es sē dē ju otrais no labā s puses, un sitiens krita pa manu pusi. Vienā mirklī sapratu, ka nevaru pretoties, un nā kamajā sekundē atrados kaut kur pa vidu starp laivu un upi. Puiš iem pat nebija laika nā kt pie prā ta, š eit es esmu, un tagad es esmu prom. Zem ū dens jū s izjū tat nepatī kamu sajū tu. Pirmkā rt, tu esi ļ oti sagrozī ts. Es aizsedzu seju ar rokā m, lai netrā pī tu pret akmeņ iem. Otrkā rt, tu nesaproti, kur tevi airē t, ķ ermenis vienmē r velkas no vienas puses uz otru. Treš kā rt, tas viss ir garš . Es sapratu, ka manā s plauš ā s nav pietiekami daudz gaisa, lai turpinā tu š o nirš anu. Acī mredzot nirš anas treniņ i spē lē ja, nolē mu saprast, kur ir dibens, kur virsma. Nebija redzamī bas, vajadzē ja citu ceļ u. Pagā juš ajā gadā Galapagos alā bez gaismas lā ses apzinā ti ienira straumē - vingrinā jā m prasmes, kur augš ā un kur lejā - sava veida orientē š anā s telpā . Ar nirš anu viss ir vienkā rš i - tu meklē skā bekļ a maisī juma burbuļ us, kur tie paceļ as - tur augš ā . Turklā t daudzas reizes ir sajū ta, ka virsma ir augš pusē , un tā izrā dī jā s sā nos vai zemā k. Š ā da dezorientā cija telpā ir iespē jama tumš ā ū denī , ja nav vizuā lu orientieru. Principā debesī s ir tā pat, bet tur tu lido lidmaš ī nu uz instrumentiem, ir vieglā k. Un š eit, vē trainā kalnu upē , ar acī m nevar saprast, kur no mutes iet burbuļ i. Blī vā strū klā iepū tu nedaudz gaisa savā s salocī tajā s plaukstā s, tā dē jā di imitē jot astoņ kā ju. Aiz manas kreisā s rokas kaut kur gā ja blī va strū kla, un es to skaidri jutu! Tur! Es sapratu, kur atrodas virsma. Sā ku airē t ar rokā m un kā jā m no visa spē ka, izelpoju atlikuš o gaisu un. . . fuuuuuu, viss! Š eit viņ š ir! Gaiss! Sekundes laikā uz virsmas es ieelpoju daudz gaisa, un nā kamajā minū tē mani atkal nolaida ū denī . Š eit bija vieglā k, es sapratu, kur atrodas virsma, neskatoties uz straumes spē ku un ū dens strū klu strū klu.
Laivā puiš i mē ģ inā ja mani atrast. Mē s bijā m pē dē jie, tā pē c aiz mums nebija nevienas laivas, kas mani uzņ emtu. Straume nesa puiš us un mani noteikti uz priekš u. Kopā ar mums darbojā s pā ris kajaku glā bē ju, tač u abi arī bija tā lu priekš ā , un atkā pties pret š ā du plū smu ir nereā ls uzdevums. Vispā r slī cē ju glā bš ana ir paš u slī cē ju darbs - tas par mani tajā brī dī . Kā dā brī dī es izkā pu virsū un ieraudzī ju mū su laivu apmē ram 30 metrus uz priekš u. Bija tikai viena doma – panā kt viņ u. Sā ku airē t no visa spē ka, tač u arī straume nepadevā s - smagā kā laiva devā s ā trā k uz priekš u. Š obrī d es sā ku nogurt, bet mana iekš ē jā griba neļ ā va man noslī kt: "Ei, Aleks, " es toreiz teicu sev, "tev vē l tik daudz darā mā ! Kas pie velna ir ū dens! Tur ir jū su puiš i - airē jiet tur! Mans "otrais vē jš " nebija ilgi gaidī ts, ķ ermenis mobilizē jā s, es kļ uvu kā Sā ra Konora, ieraugot Terminatoru, pā rliecinā ta un ā tra, kaut arī nobijusies. Rezultā tā puiš i mani pamanī ja, iemeta virvi, pa kuru es pievilkos lī dz laivai, satverot Saimona airi. Man nebija spē ka iekā pt laivā , bet puiš i š eit palī dzē ja. Paldies viņ iem visiem!
Es ā tri atjē dzos. Atpū tai laika nebija - mū s gaidī ja jaunas krā ces un stā vas Melnū dens upes straumes. Tikā m tiem meistarī gi garā m: kur vajadzē ja, pulcē jā mies un ligzdojā m laivā , kur vajadzē ja - airē jā m no visa spē ka uz One-two. Saimons, ā tri novē rtē jot mū su sagatavotī bas lī meni, ļ ā va mums peldē t ū denī starp krā cē m, kur atļ auta distance. Upe bija ļ oti dubļ aina, pats savus ceļ galus nevarē ja redzē t. Bet tas bija lieliski – pati plū sma tevi nesa uz priekš u. Paš i apgriezā m laivu un pabraucā m garā m vairā kā m krā cē m kā uz plosta. Un viņ iem izdevā s. Viņ i spē lē ja pirā tus ar resniem puiš iem - tomē r viņ i zaudē ja. Meitene JD Kristī na pā rspē ja manu “akvalangu” peldē š anas rekordu - viņ a izlidoja no ū dens jau bezsamaņ ā , bet puiš i - instruktori viņ u “izpumpē ja” ? . Uz krā cē m apgā zā s daudz laivu, uzņ ē mā m to pasaž ierus un gaidī jā m, kamē r viņ u “kuģ is” tiks apgā zts un atvests pie mums, lai pā rsē dinā tu pasaž ierus. "Emocionā ls" tajā dienā man bija "traks", es biju gatavs iekarot Kosmosu un noskū pstī t Putina vecā ko meitu "smagā ". Tač u bija arī mī nusi - tuvojā s vakariņ as, saule sita arvien stiprā k. Kopš tā s dienas mē s Ā frikas savannas lauka apstā kļ os apstrā dā jā m apdegumus apmē ram nedē ļ u.
Ar to mani piedzī vojumi nebeidzā s. Marš ruta beigu punktā ieradā mies pē dē jie, tā pē c Saimons nolē ma. Un tad - 500 metrus augš up pa to paš u ceļ u - mā ls, dubļ i, akmeņ i, strauti, laukakmeņ i. Mā ls iekļ uva manā slā neklī , un es kā govs slī dē ju uz Dancing on Ice 2. Kā dā brī dī man tā s bija jā noņ em, bet staigā t basā m kā jā m nebija vieglā k. Ū dens pudele, kas saņ emta krastā pē c ieraš anā s, tika ā tri piedzē rusies. Katrs nesa savu airi, ķ iveri, vesti, kas ļ oti palī dzē ja ū denī , bet nu tie bija liels traucē klis. Man nebija spē ka, mans otrais vē jš izž uva. Dega Ā frikas karstā saule (+40 ē nā ). Alva!
Kā dā brī dī es pā rtraucu staigā t. Nevarē tu. Sirds izsprā ga, nepietika gaisa, spē ka, laba garastā vokļ a. Man garā m gā ja š veicars ļ oti ē rtā s č ī bā s. Apturē ju viņ u, paprasī ju č ī bas. Puika negribī gi piekrita, bet izmē rs man bija par mazu. Sā kumā biju sarū gtinā ts, bet tad ieraudzī ju otro puisi un nolē mu atkā rtot “to paš u triku”. Viņ š piekrita, viņ š gā ja basā m kā jā m, bet es - viņ a trekinga č ī bā s. Dzī ve kļ uva labā ka. Tā nu es devos kaut kur pusceļ ā , bet spē ki atkal mani pameta. Es gribē ju dzert. Viens no š veicariem, paspē jis uzvilkt laivas augš ā.10 minū tē s (autors - vidē ji tū risti bez kravas marš rutu veic 30 minū tē s, es nostaigā ju 45), nokā pa lejā palī gā . Viņ š atņ ē ma mums airus un vestes un aizgā ja. Apsē dos atpū sties, kad pē kš ņ i pamanī ju, ka viņ š ir atgriezies bez ekipē juma, un jautā ju, vai negribu ū deni. Tas bija kā auksts koksas stends tuksnesī - negaidī ti un tik ļ oti nepiecieš ami! Lē nā m kā pu augš ā , bet puiš a joprojā m nebija. "Skaidrs, Mirage, nevis Cola! " - Es toreiz domā ju. Nē , viņ š atgriezā s un atnesa man ū deni. Š eit tas ir – lietas patiesā s vē rtī bas apzinā š anā s momentā . Kad katru rī tu dzerat ū deni no sava Zepter, jū s nedomā jat, cik tas ir brī niš ķ ī gi. Un, kad pē c 3 stundu raftinga velc ķ ermeni augš ā kalnā un pat praktiski apciemojis vecenī ti dī vainā melnā tē rpā ar izkapti, uz lietā m skaties ar citā m acī m. Paldies puiš iem, kuri man toreiz palī dzē ja. Es viņ us neatstā ju bez laba dzeramnauda, bet patiesu pateicī bu ir grū ti izmē rī t valū tā . Viņ a ir nenovē rtē jama!
Augš ā mē s paē dā m pusdienas. Bet es nevarē ju ē st! ES dzē ru! Fanta, sprite, ū dens! Visi. Dzer un dzer. Kuņ ģ is nevarē ja ē st - mans ķ ermenis piedzī voja tik spē cī gu stresu.
Atgrieš anā s brauciens bija garš un jautrs. Mē s visi dziedā jā m dziesmas un izklaidē jā mies? . Bā zē iegā dā jā mies DVD ar fotogrā fijā m un video no ceļ ojuma, ko operatori filmē juš i uz glā bš anas laivā m. Un ar vienu un to paš u smago mū s visus iepriekš aizveda uz viesnī cu - pajautā jā m, jo .15. 00 sā kā s mū su kā rtē jā ekskursija. Un 14.55 mē s ieradā mies viesnī cā . Tieš i pē c grafika, kā Anglijas karaliene! ? Duš a, pā rģ ē rbš anā s - un esam atpakaļ ierindā .
Mū s gaidī ja Ņ ū tons – resns vī rs, kurš strā dā ja arī Falcon Safaris. Mē s atgriezā mies pilsē tā , lai dotos ekskursijā uz Viktorijas ū denskritumu - dziļ ā ko un plaš ā ko pasaulē . Ū denskritumi manos ceļ ojumos ieņ em ī paš u vietu, š ī stā sta rakstī š anas laikā manā krā jkasī tē Venecuē lā ir tikai Andž elosa. Zī mī gi, ka Ņ ū tons mū s vadī ja ar autobusu, kas paredzē ts 35 cilvē ku pā rvadā š anai. "Otrā pilota" sē deklī atradā s meitene - viņ a mā sa Dž ī na. Viņ a, bū dama Zimbabves pilsone, nekad ne reizi savos č etrdesmitajos ar sī kumiem
Ļoti emocionāli uzrakstīts!
Gribētos apskatīties foto...
Очень душевно написано!
Еще бы на фото взглянуть...
Pagājušajā gadā bijām arī Dienvidāfrikā. Viņi apmeklēja arī Zambiju. Velna dobums ir kaut kas. Iesaku visiem! biedējoši - tikpat šausmas, bet lieliski!
Мы тоже в прошлом году были в ЮАР. И тоже посетили Замбию. Впадина Дьявола - это что-то. Всем рекомедную! страшно - аж жуть, но здорово!
tev taisnība!! uz safari viņi "apsēžas" uz vienu-divi-trīs!!!))) Lielisks apskats !!! rnStarp citu, jūs pareizi pamanījāt par gada laika izvēli ceļošanai augusts - ļoti svarīgi ir doties ziemā, ja maršrutā ir "malārijas" zonas. Ziemā odu nav. Dienvidāfrikā malārijas principā nav, bet Zambijā, Botsvānā, Zimbabvē var iepazīties ar bīstamu odu.
вы правы!! на сафари "подсаживаются" на раз-два-три!!!))) Отличный отзыв!!! rnКстати, правильно заметили о выборе времени года для путешествия Август - очень важно ехать в зимний период,если по маршруту есть "малярийные" зоны. Зимой комаров нет. в ЮАР малярии нет впринципе, а вот в Замбии,Ботсване,Зимбабве можно познакомиться с опасным комариком.
Pienācīga Āfrikas reakcija. Mēs aizkaitinām! Es iegrimu tēmā - sāku sastādīt maršrutu.
Достойный Африки отклик. Раззадорили! Погружаюсь в тему - начинаю составлять маршрут.