Perudža – maģiska viduslaiku pilsēta, kurā kalni saplūst ar debesīm

Uzreiz jā saka, ka š is nav stā sts manā ierastajā stilā , drī zā k ir neliela eseja attē los.
Es nemaz nebiju gatavs tikš anā s reizei ar š o pilsē tu. Manos plā nos ietilpa treknā s Boloņ as apmeklē jums. Bet "Saskaņ a" vienā rā vienā no maniem plā niem izsvī troja Boloņ u un kategoriski iekļ ā va Umbrijas galvaspilsē tu - Perudž u. Kā un kā pē c nebija skaidrs, jo parastos gadī jumos Perudž a tiek iekļ auta marš rutā caur Umbrijas reģ ionu. Un š eit, nav skaidrs, ar kā dā m bailē m, pē kš ņ i paziņ ojums: rī t braucam uz Perudž u. Nu "Accord" tā ir ierasta prakse, viņ iem viss ir cauri klā ja celmam. Sastrī dē ties, protams, varē ja, tač u labā k padomā t, kā no tā gū t labumu.
Padomā jot, es uzskatī ju, ka š ī aizstā š ana ir liels pluss. Vispirms nokļ ū sim Umbrijā un iegū sim iespē ju apskatī t vienī go Itā lijas reģ ionu, kuram nav pieejas jū rai. Otrkā rt, Accord paziņ oja, ka jā maksā tikai par pā rskaitī jumu 8 eiro, ja negribam doties ekskursijā . Mē s negribē jā m. Bet tomē r nolē mā m doties, pat nesagatavoti, bez sastā dī ta marš ruta, kas nozī mē , ka pa ceļ am vienkā rš i pastaigā sim un iepazī sim pilsē tu.
Perudž a izrā dī jā s pilnī gi atš ķ irī ga no Itā lijas, ko biju redzē jis iepriekš . Tā bija kaut kā da mistiska sena pilsē ta, kas paslē pta augstu zem mā koņ iem, kur kalni saplū st ar debesī m.
Metamorfozes sā kā s tū lī t pē c ieraš anā s. Izrā dā s, lai iekļ ū tu pilsē tā , vispirms jā iebrauc minimetro, kura eskalators uzvedī s augš ā .
Ceļ š uz pilsē tu vedī s cauri vairā kiem cietumiem. Nez kā pē c atcerē jos Henrija Mortona frā zi: “Tā dā pilsē tā tikai nogalini. ”
Iznā kot no cietuma, jums aiztrū ks elpa, jo jū s atradī sities kalna virsotnē , un jū su priekš ā miglainā dū makā Perudž a izstiepsies pā ri neierobež otajiem plaš umiem.
Mamma mia, tas ir skaisti!
Atvelkot elpu, mē s nokā pjam pa kā pnē m uz pilsē tu.
Mē s atrodamies viduslaikos, un š ķ iet, ka laiks ir apstā jies. Ceļ š vijas augš up un lejup, tad ved strupceļ ā , nepā rtraukti ielu labirinti un gaisā virmo kā da draudī ga krā sa.
Un š eit vispā r ir kaut kā da kaudze, uz vecajiem pamatiem, jaunas virsbū ves, acī mredzot, tika uzceltas ukraiņ u stilā "hi-tak":
Skatoties uz balkoniem, jū s saprotat, ka pilsē tā plū st parasta zemes dzī ve.
Nu, daž as vairā k vai mazā k lī dzenas ielas jau sā k parā dī ties.
Rī ts. . . Kafejnī cas slē gtas. . . Š ķ iet, ka pilsē ta vē l guļ . Ejam pa galveno ielu.
Mā jas ir kaut kā nelī dzenas, it kā viļ ņ otas, vai kaut kas. . .
Priori pils ir Perudž u valdī juš o diž ciltī go ģ imeņ u reprezentā cija.
No vienas no katedrā les sā nu sienā m paveras skats uz4. novembra laukumu. Laukums ir nosaukts pē c Itā lijas apvienoš anā s. Galvenā s apskates vietas š eit irSv. Lorenco katedrā le un Maggiore strū klaka.
Senā Sanlorenco katedrā le. Netā lu no katedrā les sē ž pā vests Jū lijs III kā pilsē tas valdnieks. Un pa labi no akmens kanceles svē tais Bernardino stā stī ja Perudž as iedzī votā jiem par viņ u netikumiem.
Madž ores strū klaka. Un galvenie pilsē tas simboli –? lauva un grifs:
Viss ir ļ oti vecs, gotisks un askē tisks. Nav eleganta itā ļ u pretenciozitā te, skaistas lī nijas un krā sas, kaut kā ds akmens maiss. Viss ir tī ts senatnē un noslē pumos.
Daž viet Perudž a joprojā m atgā dina mums pazī stamo Itā liju.
Pat nemainī gais Vittorio Emanuele II ir savā vietā :
Mē s vienkā rš i ejam tur, kur skatā s mū su acis (vai pē das ved).
Ejam uz tirgu, te plū st parasta provinces dzī ve, cilvē ku maz.
Sortiments ir vienā ds: augļ i un dā rzeņ i.
Siera un gaļ as veikali:
Un tas, iespē jams, ir rī ta nozveja:
Tā es itā ļ u Itā liju nemaz neredzē ju. Vai, gluž i pretē ji, itā ļ u? Kas zina, varbū t š ī valsts mums parā dā s daž ā dos veidos, no kuriem katrs ir unikā ls un autentisks. Jebkurā gadī jumā esmu priecī gs, ka nokļ uvu š ajā man neparastajā pilsē tā , kas atrodas augstu kalnos un nav vainagojusies ar jū ru.
28 tramvajs nekursē kā reklamēts, maršruts sadalīts .... daļās. Labākais skats uz pilsētu 12. maršrutā. Bija 2018. gada aprīlī.
28 трамвай не ходит как писано в рекламе, маршрут разделен на .... частей. Лучший осмотр города на 12 маршруте. Были в апреле 2018.
elmontaz1, nu viss plūst, viss mainās... Mūsu uzturēšanās laikā tika demontētas un salabotas trases, iespējams, tas ir saistīts ar to. Nebūtu slikti, ja pastāstītu par saviem nesenākiem iespaidiem, padalītos ar aktuālāku informāciju :)) Turpravdas devīze ir - Jūsu atsauksme kādam ietaupīs atvaļinājumu! ))
elmontaz1 , ну вот, все течет, все меняется... В период нашего пребывания встречались разобранные и ремонтируемые пути, возможно, с этим связано. Было бы не плохо, если Вы рассказали о своих, более свежих впечатлениях, поделились бы более актуальной информацией :)) Девиз Турправды - Ваш отзыв спасет чей-то отпуск! ))
elmontaz1, nu viss plūst, viss mainās... Mūsu uzturēšanās laikā tika izjauktas un salabotas trases, iespējams, tas ir saistīts ar to. Nebūtu slikti, ja pastāstītu par saviem nesenākiem iespaidiem, padalītos ar aktuālāku informāciju :)) Turpravdas devīze ir - Jūsu atsauksme kādam ietaupīs atvaļinājumu! ))
elmontaz1 , ну вот, все течет, все меняется... В период нашего пребывания встречались разобранные и ремонтируемые пути, возможно, с этим связано. Было бы не плохо, если Вы рассказали о своих, более свежих впечатлениях, поделились бы более актуальной информацией :)) Девиз Турправды - Ваш отзыв спасет чей-то отпуск! ))
Vietējie nezina par Lisabonas transportu, viņi to vienkārši neizmanto, bet sliežu ceļi jau ilgu laiku ir demontēti un tagad atrodas sabrukšanas stāvoklī. Ja kādam kas interesē, jautājiet, atbildēšu. Es vēl neesmu gatavs rakstīt: man ir nepieciešams daudz laika un domu apkopošanas. Un tā Lisaboa kļuva par manu otro mīļāko pilsētu.
Местные не знают о транспорте Лисбоа, они на нем просто не ездят, но пути разобраны давно и сейчас в состоянии развала. Если кому-то что-то интересно, спрашивайте-отвечу. Писать пока не готов: нужно кучу времени и сбор мыслей. А так Лисбоа стал моим вторым по любви городом.
Vietējie nezina par Lisabonas transportu, viņi to vienkārši neizmanto, bet sliežu ceļi jau ilgu laiku ir demontēti un tagad atrodas sabrukšanas stāvoklī. Ja kādam kas interesē, jautājiet, atbildēšu. Es vēl neesmu gatavs rakstīt: man ir nepieciešams daudz laika un domu apkopošanas. Un tā Lisaboa kļuva par manu otro mīļāko pilsētu.
Местные не знают о транспорте Лисбоа, они на нем просто не ездят, но пути разобраны давно и сейчас в состоянии развала. Если кому-то что-то интересно, спрашивайте-отвечу. Писать пока не готов: нужно кучу времени и сбор мыслей. А так Лисбоа стал моим вторым по любви городом.