Ceļojums pa Vācijas gulšņiem

Deutsche Bahn ir uzticams starpnieks, kas savieno pilsē tas, ciematus, cilvē kus un veselas tautas. Viņ a jau daudzus gadus auž savus dzelzceļ a tī klus, ķ erdama savos tī klos ne tikai visus vietē jos vā cu iedzī votā jus, bet arī tā dus klaiņ ojoš us slampiņ us kā es.
Saņ ē musi uzdevumu rī ta formā cijā virzī ties uz Polijas robež u, nemanot to š ķ ē rsot, iedziļ inā ties un nosū tī t SMS par paveikto, rezignē ti devos komplektē t mugursomu. Ē ka atradā s Hamburgā , tā pē c savu ceļ u uz Polijas ē rkš ķ iem vajadzē ja sā kt tieš i no š ejienes.
Nekad neesmu izmantojis vilcienus Vā cijā un arī neplā noju. Tač u uzdevums bija jā izpilda pē c iespē jas ī sā kā laikā un ar minimā liem zaudē jumiem.
Cerī bu un laba garastā vokļ a pilns 6 no rī ta ieradā s Hamburgas Hauptbahnhof.
Piegā jusi pie biļ eš u automā tiem, jau iepriekš biju attī stī jusi pirkstus, draudī gi pienesot tos pie automā ta.
Es atzī mē ju, ka š ie mehā nismi nedaudz atš ķ iras no standarta metro ierī cē m, tač u tie arī runā vairā kā s valodā s un vienmē r spē j nogā dā t jū s lī dz tī ram ū denim, tas ir, lī dz biļ etes iegā des beigā m.
Process nav sarež ģ ī ts, un ikviens students, kurš zina, kā sadalī t kolonnā un zina angļ u valodas zinā š anas, var viegli pā rspē t maš ī nu. Izvē lamies stacijas, atsakā mies no visā m konvencijā m (atlaidē m, bonusa kartē m) un rū gti piekrī tam 2. klasei. Jums tiks parā dī ti vairā ki piedā vā jumi, kas atš ķ iras pē c cenas un laika. Iesaku iepriekš izdrukā t iecienī tā ko krustojumu marš rutus. Tikai uz ekrā na viss ir tik gludi – sā kums un beigas. Starp gala stacijā m vienmē r bū s 1.2 vai pat 3 pā rsē š anā s reizes. Un bū tu jauki, ja bū tu vairā k laika lē kā š anai starp vilcieniem, lai nemidī t pieklā jī gos vā cieš us ar smagiem zā bakiem, lecot no eskalatora uz eskalatoru.
Tā tad, pē c opciju salī dzinā š anas, noklikš ķ iniet uz maksā juma.
Š eit mē s popkartes, valū tu ar banknotē m lī dz 50 eiro vai apbē ram automā tu ar sī kumiem.
Izbraucot no automā ta, lī dzi jā bū t 2 papī ra lapiņ ā m: paš ai biļ etei biļ eš u skrē jē ju draugiem un brauciena grafikam ar staciju un peronu numuriem.
Tas arī viss, mē s meklē jam platformu un gaidā m Tavu kompozī ciju kopā ar citiem ceļ otā jiem.
Ja ir laiks, varat izstaigā t paš u staciju. Ir daudz ē stuvju, tū risma centrs un tualetes par 1 eiro. Uzkodu bā ros cenas saprā tī gas: kafija 1.20-1.80 un sviestmaizes 0.60-1.60. Ir daudz, no kā izvē lē ties.
Tie, kas vē las Hamburgā pavadī t nedaudz vairā k laika, var atstā t savu bagā ž u bagā ž as nodalī jumos un ielē kt vietē jā metro, kura peroni atrodas kaimiņ os. Bagā ž as glabā tuve ir automā tiska, cenas norā dī tas uz foto.
Braukš ana ar vilcienu uz Poliju man bija veiksmī ga. Blakus durvis nobremzē ja un es jau nojautu, ka vajag nospiest pogu, lai tā s atvē rtu.
Man lī dzi steidzā s diezgan apstulbis pū lis, tā pē c nā cā s padomā t lidojumā.
Nogā zusies uz krē sla, nodomā ju, ka it kā esmu tikusi galā , un laimī gi nopū tos. Bet tā tur nebija.
Pirmkā rt, pieskatiet vagonus. Sastā vā ir 2 klase, 1 klase un restorā ns. Klase parasti ir norā dī ta uz vagoniem. Iekš pusē ir sē dvietas nodalī jumā , pie galdiņ iem 4 un vienkā rš as sē dvietas autobusa izkā rtojuma garā.
Kad es bā zu somu starp galdu un sē dekli, dā ma parā va man aiz piedurknes un teica, ka vietas ir rezervē tas. Kā tā ? Tā nu visi galdiņ i jau aizņ emti, nodomā ju un apsē dos savā ierastajā vietā . Bet pat š eit man nebija miera. Ienā kuš o pensionā ru grupa ar atrunu uz mani neskaidri paskatī jā s uz savu papī ru un nicinoš i norā dī ja uz manu pusi. Es katram gadī jumam pasveicinā ju un jautā ju, kurā , viņ uprā t, vietā es varu ieņ emt.
Un tad viņ i man atklā ja slepenā s vā cu apdomī bas zinā š anas.
Visas tā s vietas, pie kurā m deg zaļ ais uzraksts Hamburga-Berlī ne (manā gadī jumā ), tā vieta ir rezervē ta. Starp citu, to jums piedā vā izdarī t, pē rkot biļ eti, nedaudz piemaksā jot.
Mieru un atpū tu atradu blakus maš ī nā , kur neviens ar bruņ ā m kā pa.
Maš ī nas ir ē rtas, ir tualete kā lidmaš ī nā un internets. Bet ne vienkā rš i. Deutsch Bahn HotSpot piedā vā.4, 95, lai kļ ū tu par viņ u klientu uz 24 stundā m. Vā rds, parole un visur, kur ir to ikona, jums deg zaļ a gaisma. Jū s varat maksā t tieš i internetā vilcienā (viņ u vietne darbojas pat bez savienojuma). Tiem, kam tas tieš ā m ir nepiecieš ams, iesaku to izdarī t, jo mans parastais vā cu internets gandrī z vienmē r pa ceļ am pazaudē ja savienojumu.
Pagriezienos nedaudz palē ninot ā trumu, vilciens nepilnā s 2 stundā s mani izveda cauri 237 km, kas atdala Hamburgu un Berlī ni. Nav brī nums, ka to sauc Intercity Express (ICE). Neraugoties uz visā m konvencijā m, vilciens nekaunī gi kavē ja 15 minū tes, tiesa, par to mū s brī dinā ja iepriekš.
Katrā vietā ir lapiņ a ar kustī bas sarakstu, pā rsē š anā s uz tuvā kajiem vilcieniem citā s stacijā s un daž ā da informā cija.
Berlī nes dzelzceļ a stacija jau bija iespaidī gā ka. Un te man nā cā s nedaudz atkā pties no savā m tradī cijā m un reliģ ijas. Perona numurs atš ķ ī rā s no manis norā dī tā lapiņ ā , un manas starpstacijas nosaukums nekur nebija redzams. Secinā jums - vienmē r jā orientē jas tikai pē c vilciena numura un atieš anas laika. Bet galamē rķ a nosaukums var bū t vismaz Kaļ iņ ingrada.
Manā peronā abi vilcieni devā s vienā virzienā , ar gandrī z vienā dā m pieturā m, tikai labajā pusē bija mans. Š oreiz tas bija tikai IC, ar nedaudz vairā k pieturā m.
Visos vilcienos ir inspektori, kas apzī mogo jū su biļ etes. Viņ i var arī atgā dinā t par pā rsē š anā s staciju, bet viss ir vā cu valodā.
Kā dā pierobež as pilsē tiņ ā pē dē jo reizi nomainī ju zirgus pie pā rbrauktuves, š oreiz ielecot vienkā rš ā reģ ionā lā RB vilcienā . Tikai 2 automaš ī nas, krā sotas jautrā s krā sā s. Š is paklanī jā s katram amatam un sveicinā ja katru platformu.
Tā ka nekas pā rlieku sarež ģ ī ts – vajag tikai bū t vē rī gam, efektī vam, kā arī vē lams bū t labi audzinā tam un zinā t vā cu valodas pamatus. Tad jū su sapraš ana, mā jot ar galvu un garā ievietojot: Naturlich un Genau, bū s ā rkā rtī gi pozitī vi atzī mē ta no jū su kaimiņ iem-vecmā miņ ā m, kuru ir ļ oti daudz.
P. s. No lietderī gā piebildī š u, ka ikmē neš a karte uz visiem Vā cijas vilcieniem tev izmaksā s 309 eiro (ja esi jaunā ks par 27 gadiem, tad lē tā k), bet diviem – 459. Turklā t visi bē rni ar tā du paš u uzvā rdu kā tev ceļ o balons, kas jaunā ks par 15 gadiem.
Bahn. de/deutschlandpass
Ir arī vē l viena all-you-can-travel karte, tikai uz 1 dienu. Tas maksā.44 eiro, plus 6 eiro par katru nā kamo pasaž ieri. Bet š eit ir ierobež ojums, ka var izmantot tikai reģ ionā los vilcienus.
Sī kā ku informā ciju vislabā k var pā rbaudī t vietnē Bahn. de/quer-durchs-land.
Ar prieku varu jums pastā stī t, ka, ceļ ojot pa dzelzceļ u, jū s saudzē jat vidi. Ja tas nav tavs mē rķ is, tad kā opciju vari izvē lē ties auto apvienoš anu pā rvietoš anai starp pilsē tā m. Ī paš ā s vietnē s vietē jie autovadī tā ji meklē lī dzbraucē jus, lai piepildī tu automaš ī nu lī dz acī m. Tā pē c ļ oti ekonomiskais Herr vienmē r ar prieku nogā dā s jums liftu no vienas pilsē tas uz otru par divdesmit, ja viņ š bū s ceļ ā .
Jūsu pārskatos es bieži sastopu daudz sīkumu, kas vēlāk izrādās vajadzīgi! Tā arī šoreiz! Paldies!
В Ваших отчетах часто встречаю много мелочей, которые потом оказываются нужны! Так и в этот раз! Спасибо!
Sāls un labs garastāvoklis ceļojumā ir sīkumos :)
В мелочах соль и хорошее настроение в путешествии:)