Medus ar mellenēm un visu Skandināviju 2.daļa

31 Janvāri 2014 Ceļošanas laiks: no 28 Jūlija 2013 ieslēgts 09 augusts 2013
Reputācija: +1454
Pievienot kā draugu
Uzrakstīt vēstuli

Ekskursijas devī tā diena

Š ī diena bija piedzī vojumu pilna. Bet pa priekš u netikš u, stā stī š u secī gi un kā rtī bā .

Saskaņ ā ar programmu š odien mums ir brauciens ar kuģ ī ti pa Sognefjord un brauciens pa Flå m dzelzceļ u. Pē c lieliskā m brokastī m viesnī cā izbraucam no Bergenas. Laiks joprojā m ir saulains un silts.

Pa ceļ am apstā jieties fotografē š anā s pauzē netā lu no skaistā kaskā des Tvindefossen ū denskrituma. Pē c tam pā rsū tiet uz Flam. No Bergenas lī dz Flå m attā lums ir 165 km. Un lī dz pulksten 11 esam klā t. Pa ceļ am galva nebeidza griezties uz visā m pusē m un apbrī not Norvē ģ ijas ainavas.


Mū su pirmais brauciens bija pa Flå m dzelzceļ u. Š is brauciens nav lē ts, maksā.56 eiro. Bet tā ir tikai maksa par biļ etē m turp un atpakaļ . Pirms vilciena atieš anas mums vē l ir apmē ram stunda, un dodamies uz suvenī ru veikaliem. Pats interesantā kais š ajos veikalos ir norvē ģ u dž emperi. Norvē ģ ijas dž emperu skaits veikalos ir milzī gs, arī cenas ir ļ oti daž ā das. Vidē jo cenu diapazons ir no 675 kronā m lī dz 995 kronā m. Es neesmu redzē jis zemā kas cenas, bet tā s bija augstā kas.

Pirms iekā pš anas vilcienā Dima mums pastā sta daž as š okē još as ziņ as. Gudvangen tunelī , kuram pabraucā m garā m tikai pirms stundas, notika avā rija un tur izcē lā s ugunsgrē ks. Un tunelis tika slē gts, lai dzē stu uguni. Izrā dā s, nobraucot trī s kilometrus garu posmu, kravas automaš ī na ietriecā s sienā un aizdegā s, un tas izraisī ja virkni tai sekojoš u automaš ī nu sadursmes un aizdegš anos. Pē c mediju ziņ ā m, ugunsgrē ka laikā tunelī no dū miem cietuš i 75 cilvē ki.

Un mē s, izdzirdē juš i š o š ausmī go ziņ u, uzreiz sapratā m, cik mums paveicā s, ka mums izdevā s tikt garā m š im tunelim pirms š ī š ausmī gā incidenta.

Gudvangen tunelis ir otrs garā kais tunelis Norvē ģ ijā , tā garums ir 11 km. Un tieš i uz tā mums atkal bija jā brauc vakarā , pā rejot no Flå m uz viesnī cu Stavangerā . Š is ir ī sā kais ceļ š no Flå m uz Stavangeru.

Garī gi un skaļ i pateicuš ies mū su sargeņ ģ elim, mē s iekā pjam vilciena vagonā , kas seko no Flå m uz Mirdalu. Mū su grupa aizņ ē ma vienu pusi no vagona, bet cita tū ristu grupa — otru pusi. Bez mū su abā m tū ristu grupā m konduktors-kontrolieris nevienu citu maš ī nā neielaida. Braucā m, baudot brī niš ķ ī gus skatus pa maš ī nas logiem. Netā lu no Kjosfossen ū denskrituma vilciens ī si apstā jā s, un visi vilciena pasaž ieri izgā ja uz novē roš anas klā ju pie ū denskrituma. Sā ka skanē t mū zika un pie ū denskrituma sā ka savu deju kalnu fejas - Huldra. Noskatī juš ies viņ u dejas un fotografē juš ies, mē s atgriezā mies maš ī nā un braucā m uz mū su marš ruta gala staciju.


Mirdalā mē s neizkā pā m no maš ī nas, jo mums bija biļ ete turp un atpakaļ . Vilciens uzņ ē ma jaunus pasaž ierus, un mē s sā kā m ceļ u atpakaļ uz Flamu. Vē l viena neliela tū ristu grupa tika iesē dinā ta mū su maš ī nā . Tač u vē l bija pietiekami daudz brī vu vietu, lai no maš ī nas logiem bū tu labs skats. Atceļ ā vilciens atkal nedaudz apstā jas pie ū denskrituma, kas ļ ā va vē lreiz izbaudī t skaisto skatu pie ū denskrituma un uzņ emt jaunas fotogrā fijas.

Pē c atgrieš anā s Flamā mums ir stunda brī va laika iepirkš anā s un uzkodā m. Pē c tā s dodamies uz laivu, kas mū s vedī s apkā rt Sognefjordam. Mums atkal paveicā s, un mū su grupa tika iesē dinā ta mazā laiviņ ā , kurā bijā m vieni, bez ā rē jiem tū ristiem. Sā kā s auksts lietus, bet kajī tē bija siltas segas, karstos dzē rienus un kafiju varē ja nopirkt pie stjuartes. Mē s periodiski izgā jā m uz augš ē jo klā ju, fotografē jā mies, pabarojā m kaijas, apbrī nojā m ū denskritumus un pē c tam atgriezā mies kajī tē , sasildī jā mies zem segā m un dzē rā m karstu kafiju. Romantika! ! ! Tā nolidojā m divas stundas mū su ī sā kruī za fjordā .

Un tagad ir pienā cis laiks kā pt mū su autobusā un doties tā lā k uz Stavangeru.

Tunelis joprojā m ir slē gts satiksmei, un mū su ekipā ž a nolemj izmest lī kumu cauri kalniem pa augstā ko ceļ u. Kamē r vē l bija gaiš s, ar interesi vē rojā m grū ti sasniedzamā s vietas, kur tū ristus neved. Ceļ š bija garš un ļ oti grū ts. Pē c tam autobuss uzkā pa kalnos, pē c tam pa serpentī niem nokā pa ielejā . Un tik daudzas reizes. Tā mē s savā marš rutā apmetā m vismaz divsimt kilometrus lī kumu pa kalnu serpentī niem. Tač u ceļ š tomē r beidzā s, un mē s ap vieniem naktī piebraucā m pie sava prā mja, lai š ķ ē rsotu Stavangeru. Mū s uzreiz neuzsē dinā ja uz prā mja, bija jā gaida nā kamais. Bet beidzot tiekam uz prā mja, un trijos naktī iereģ istrē jamies viesnī cā Stavangeras centrā .

Desmitā diena

Atkal viesnī cā , bagā tī gas norvē ģ u brokastis. Autobuss no rī ta stā vē ja lī dz 13 stundā m. Tā pē c daļ a no grupas kā jā m pulksten 10 devā s uz pilsē tas centru uz aptauju, bet daļ a palika viesnī cā gaidī t autobusu. Es arī negā ju uz apsekojumu, jo pē c apsekoš anas mums bija paredzē ts kā pt Preikestolen kalnā .

No grupas 12 cilvē ki nolē ma kā pt kalnā . Sā kumā braucā m ar autobusu, pē c tam ar prā mi š ķ ē rsojā m Lisefjordu un pē c aptuveni č etrdesmit minū tē m nonā cā m Preikestolen kalna apakš ē jā stacijā .


Kad autobuss iebrauca stā vvietā pie apakš ē jā s stacijas, laiks pasliktinā jā s un kļ uva apmā cies. Bet mē s visi strauji devā mies augš up pa taku. Pirmie 500 metri bija vismaz kaut kā da taka. Bet tad sā kā s lietus un migla, un taka beidzā s : (, un sā kā s kā pums pā ri milzī giem laukakmeņ iem, lietū un biezā miglā . Daļ a no jaunā kā s grupas gā ja tā lu pa priekš u, un mē s, pieci vecā ki cilvē ki, atpaliku. Klī dā m pa kalnu kā ež i miglā , no augš as lija lietus, zem kā jā m slapji un slideni laukakmeņ i. Tā es, kā da brī numa dē ļ , uzkā pu lī dz 2800 metru atzī mei. Nesasniedzu virsotne gandrī z kilometru. Bet pa to laiku es jau biju ļ oti nogurusi, un, kad redzē ju, ka divas meitenes no mū su grupas atgriež as, nolē mu atgriezties ar viņ ā m uz autobusu. Viņ i man teica, ka ir kalna galā smaga migla, un jau daž u soļ u attā lumā nebija redzamī bas. Tā pē c nav jē gas tur augš ā kā pt Tā mums bija lielā kā vilš anā s, jo Preikestolenā visi kā pj pē c skaistiem skatiem.

Mani kompanjoni bija lieliski biedri, palī dzē ja man nolaisties, nosargā ja visbī stamā kajā s vietā s. Un lietus un migla turpinā jā s visas piecas mū su kampaņ as stundas.

Pē c pā rgā jiena autobusā visi pā rģ ē rbā s sausā s drē bē s un, apmainoties iespaidiem, devā s atpakaļ uz viesnī cu. Augš ā redzamī bas nebija vispā r, migla bija tik bieza, ka daž u soļ u attā lumā praktiski nebija redzama. Tā pē c nevienam nav bildes ar skatu no kalna. Bet mums joprojā m ir daudz bilž u no kā pš anas un nolaiš anā s, ar lietu un miglu.

Kad jautā ju, kā pē c neviens, izņ emot mani, neatgriezā s, visi man atbildē ja, ka vē las sevi pā rbaudī t, un visi bija ļ oti gandarī ti, ka ir izturē juš i š o pā rbaudī jumu.

Pamatojoties uz savu pieredzi, iesaku š ā dus kā pumus neveikt nestabilā laikā . Tur pat labā saulainā laikā kā piens bū s ļ oti grū ts un ne tikai gados vecā kiem cilvē kiem, bet pat jaunieš iem. Nu, es vairs neriskē š u ar tik ekstrē miem kā pumiem. Arī citiem tū ristiem iesaku ļ oti reā li izvē rtē t savas fiziskā s iespē jas.

Viesnī cā atgriezā mies agri, bet pē c tā das slodzes paliku istabiņ ā atpū sties, jo rī t mums garš ceļ š uz Gē teborgu.

Vienpadsmitā diena

Pē c lieliskā m brokastī m viesnī cā , izbraukš ana pulksten 8:00. Autobuss mū s aizved uz Gē teborgu. Pirms sasniedzam Oslo, braucam ar prā mi un ar prā mi š ķ ē rsojam Oslofjordu. Š is prā mju pā rbrauciens deva mums iespē ju atpū sties uz klā ja, baudī t skaisto skatu uz Oslo no jū ras un samazinā t ceļ ojuma laiku. Tā ir ļ oti laba atpū ta gara ceļ ojuma vidū . Gē teborgā ieradā mies jau vakarā , un aptauja notika jau saulrietā .

Pē c aptaujas braucam uz viesnī cu Gē teborgas apkaimē . Un te visi bija pā rsteigti, kad ieraudzī ja, kurā viesnī cā mē s paliksim pē dē jo nakti.


Visos savos piecos ceļ oš anas gados neesmu redzē jis tā du viesnī cu. Viesnī cas istabas izmē rs bija gandrī z kajī tes lielumā uz prā mja, un pat gultas bija divos lī meņ os. Tā bija viesnī ca Ibis netā lu no Gē teborgas. Grupa izrā dī jā s humoristiska, viņ i jokoja, ka tas, iespē jams, ir Accord, kurš pirms iekā pš anas prā mī rī koja ģ enerā lmē ģ inā jumu. Tač u nogulumi no viesnī cas nebija pā rā k patī kami. Nu, mē s tur pavadī jā m vienu nakti. Karstas duš as un tī ra gultas veļ a bija visos numuros.

Divpadsmitā diena

No rī ta viesnī ca Ibis sevi nedaudz atveseļ oja ar lieliskajā m brokastī m. Pē c brokastī m braucam atpakaļ uz Gē teborgu. Mums ir brī vs laiks lī dz 14:00. Pierakstī jos uz laivu pa kanā liem, bet kā izrā dī jā s, krievu audio gida uz tā nebija. Tikai zviedru, vā cu un angļ u valodā . Nā cā s laivu pamest : ( Š ī iemesla dē ļ neviens pa Gē teborgas kanā liem uz laivu negā ja.

Tā pē c visi, arī mē s, no rī ta dodamies uz botā nisko dā rzu. Ieeja tur ir bez maksas. Dā rzs atvē rts no pulksten 9 lī dz 21. Mē s ilgi staigā jā m pa dā rzu. Neskatoties uz diezgan vē so klimatu, botā niskajā dā rzā ir daudz puķ u dobes ar skaistiem koš iem ziediem. Un š ī s puķ u dobes radī ja lielu estē tisku baudī jumu.

Pē c dā rza dodamies uz krastmalu, pie slavenā s Barken Viking jahtas, kas pā rvē rsta par viesnī cu ar restorā nu. Blakus jahtai vē l viena pilsē tas apskates vieta ir Gē teborgas Utkiken debesskrā pis, ko pilsē tnieki dē vē par "Lū pu krā su". Netā lu no š ejienes atrodas prā mju kompā nijas Wall Line galvenais birojs ar firmas nosaukumu - mē rkaķ is, uz ē kas fasā des.

Pilsē tā ir arī savs Poseidons ar Zivju strū klaku. Vē l viens ļ oti interesants laukums iepretim viesnī cai bijuš ā s pasta ē kas ē kā . Š ajā laukumā , kā arī Masē na laukumā Nicā uz pī lā riem sē ž domī gi vī riņ i. Pati viesnī ca iekš ā ir ļ oti skaista un ieeja tajā ir bez maksas. Tū ristiem ir atvē rtas bezmaksas tualetes. Jū s varat sē dē t un atpū sties viesnī cas vestibilā , malkojot tasi kafijas, kā arī izmantot bezmaksas Wi-Fi.

Un tā pienā ca kā rta rakstī t par pē dē jo tranzī ta dienu Polijā .

Prā mis ieradā s Gdiņ ā pulksten 9-20. Kamē r izkā pā m un gaidī jā m autobusu, no ostas izbraucā m pulksten 10. Brauciens lī dz Ļ vovai ir 760 km. Tas ir aptuveni 12 stundu ceļ ojuma, plus robež a, kā arī pulksteņ a iestatī š ana par stundu uz priekš u. Braucā m diezgan ā tri, cik ļ ā va Polijas valsts ceļ š .


Tač u jau pusceļ ā mums kļ uva skaidrs, ka nevienam no mums nav laika saviem vilcieniem. Prā mja kavē š anā s par divā m stundā m tikai izraisī ja mū su kavē š anos.

Bet mū su grupa ir ļ oti pozitī va, neviens nekrī t panikā , nelamā jas, visi jokojam un smaidā m. Tikai viens no mū su vadī tā jiem Dima ir noraizē jies par to, kas viņ am bū tu jā dara tā lā k. Viņ š pastā vī gi zvana uz Akkord biroju un risina š o problē mu.

Un jā saka milzī gs paldies uzņ ē mumam, kas atrada cienī gu risinā jumu š ajā situā cijā . Lielā kajai daļ ai tū ristu bija jā dodas uz Kijevu, un tikai mē s ar draugu braucā m dienvidu virzienā .

Kad jau bijā m š ķ ē rsojuš i robež u, Dima un mans draugs iesē dinā ja mani izpumpē tā Audi kopā ar brī niš ķ ī gu š oferi Genu un nosū tī ja paspē t uz mū su vilcienu uz Hmeļ ņ icki. Tač u, lai kā viņ š pū lē jā s, salauztais ceļ š neļ ā va braukt ā tri, un atkal mē s nokavē jā m savu vilcienu par piecā m minū tē m.

Gena piezvana uz Akkord biroju, un viņ am tiek dots norā dī jums mū s aizvest tieš i uz Hersonu.

Tā mē s devā mies tā lā k. Tagad bez lielas steigas, ar atpū tu un sanitā rajā m pieturā m. Mū su rajonā ceļ i ir nedaudz labā ki, un jau 14-30 esam pie ieejas pilsē tā , tikš anā s vietā ar vī ru. Tur mē s iekā pjam maš ī nā un braucam mā jā s.

Tā.13, 5 stundā s nobraucā m ap 950 km. Un tas viss pateicoties mū su braucē ja prasmē m un izturī bai.

Pā rē jā grupa tika iesē dinā ta svaigā autobusā un nogā dā ta ar autobusu tieš i uz Kijevu. Un astoņ os no rī ta viņ i jau bija uz Kijevas dzelzceļ a. stacija. Tā mū su tū re beidzā s.

Tagad tū res beigas mainī tas, pievienota vē l viena diena, tā pē c mū su grupai sekojoš ajos braucienos tā da aizķ erš anā s, visticamā k, nebū s.

Ekskursija man ļ oti patika, ekskursijas programma lieliska. Un tagad, kad pievienojā m vē l vienu dienu Ā lesundā , kļ uva vē l interesantā k. Ž ē l, ka mū su programmā nebija iekļ auts Atlantijas ceļ a apmeklē jums. Ar lielu prieku apmeklē tu arī š o “gadsimta projektu”. Un man joprojā m ir sapnis apmeklē t Dalsnibas kalnu. Jū s varat nokļ ū t ar autobusu. Ceru, ka man vē l bū s tā da iespē ja.


Liels paldies maniem kursabiedriem ekskursijā par pozitī vo un labo gribu visas ekskursijas laikā . Pē c viņ a es turpinu draudzē ties ar daudziem no viņ iem. Uz tikš anos jaunos ceļ ojumos!

Tulkots automātiski no krievu valodas. Skatīt oriģinālu
Lai stāstam pievienotu vai noņemtu fotoattēlus, dodieties uz šī stāsta albums
Санузел в каюте
Наша каюта на пароме
Ужин на пароме
Завтрак на пароме
Нас встречает символ паромной компании
Паром Стена лайн
Небоскреб в Гетеборге с названием
Яхта в которой гостиница с рестораном
яркие и красивые клумбы ботанического сада
русалочка в ботаническом саду
Ботанический сад Гетеборга
Каналы Гетеборга
ж.д. вокзал Гетеборга
здание мении города
Фонтан Посейдона с рыбкой
Задкмчивые человечки сидят на столбах перед отелем
Рецепшен в отеле богато украшена настоящим хрусталем
Отель  5* в бывшем здании почты
Главный офис паромной компании Стена Лайн
Вид на Гетеборг
вот такой завтрак был в Ставангере
отель в Ставангере
Последняя станция до которой я дошла
Вот такой туман стоял на вершине Прекестулен, Этим фото со мной поделилась моя одногруппница.
Дождевичек мне очень пригодился
Катер поошел под самый водопад
Круиз по Согнефьорду
Шикарные шкурки из песца
Норвежские свитера
Отсюда наш поезд будет отправляться в Мюрдал
Водопад Твиденфоссен
komentāri (10) Atstājiet savu komentāru
Rādīt citus komentārus …
аватар lulusha
lulusha

Paldies LediGala, ka veltījāt laiku pārskatīšanas pabeigšanai! Fotogrāfijas skaistas.

Sun, 02 Feb 2014, 13:50
аватар sinndi
sinndi

Paldies par atsauksmi, lielisko atsauksmi un brīnišķīgām fotogrāfijām, paskatījos un sirds sāpēja...Brīnišķīga tūre, gribējās vēlreiz... vārdus nevar aprakstīt tādu skaistumu, gribu visu skatīties un skatīties!Paldies ļoti, es domāju, ka mēs jūs atkal satiksim jūsu ceļojumos!!!

Sun, 02 Feb 2014, 15:56
аватар LediGala
LediGala

Sinndi
Un paldies tev un tavam vīram par palīdzību un atbalstu pārgājienā uz Preikestolen :)! Jūs esat lielisks, jūs sasniedzāt virsotni, neskatoties uz grūtībām un nogurumu.

Sun, 02 Feb 2014, 16:34
аватар alexorel
alexorel

Šķiet, viņi paši atpūtušies, tikko atgriezušies no ceļojuma. Visi pozitīvi iespaidi! Un šeit ir vēl viens opuss par vietām, kuras mēs neesam izpētījuši ... un atkal es gribu doties ceļā!
Ļoti labs! Paldies, prieks lasīt!

Sun, 02 Feb 2014, 22:47
аватар mashrabiya
mashrabiya

Ar lielu interesi izlasīju tavu stāstu. Paldies! Mēs plānojām šajā ceļojumā doties maijā, bet grivnas devalvācijas dēļ diviem vienkārši nevaram pavilkt šo ceļojumu. Pagaidām tas pārcelts uz vēlāku laiku.

Tue, 01 Apr 2014, 11:58
iemiesojums