Ceļojums cauri ūdenskritumu un neticamu panorāmu valstij

08 Septembris 2018 Ceļošanas laiks: no 17 augusts 2018 ieslēgts 26 augusts 2018
Reputācija: +6583.5
Pievienot kā draugu
Uzrakstīt vēstuli

Ceļ ojums pa valsti, kurā ir ū denskritumi un neticamas panorā mas

Vai esat kā dreiz redzē juš i ī stu augstu ū denskritumu? Un 16 uzreiz? Ceļ ojums uz Norvē ģ iju uz visiem laikiem mainī ja Daš as un manis priekš statu par pasaules skaistumu. Pirms ceļ ojuma pat iedomā ties nevarē jā m, ka uz mū su planē tas ir kaut kas tik skaists kā Ā zijas eksotiskā s pludmales, tač u teritoriā li pavisam citā dā ks un daudz tuvā ks.

Norvē ģ ija ir valsts, kur skaistums ir ne tikai atseviš ķ ā s vietā s, bet uzreiz visur un visos marš rutos. Kalna pakā jē gar lielu zaļ u ezeru izpleš as skaistas mā jas ar zā les jumtiem, un no kalna iztek vairā ki ū denskritumi. Mums bija tā das dienas, kad marš rutā nebija ne minū te, bez augstkalnu ū denskritumiem.


Un tas ir sausā s sezonas pī ķ a laikā ! Mū su acis burtiski atteicā s ticē t tam, ko viņ i redz. It kā katras mā jas, ezera vai skujkoku egļ u mež a izvietojumā bū tu iesaistī ts ī paš s projektē tā js. Stā sti, ka Norvē ģ ijā ir dzelzceļ š ar skaistiem skatiem, ir nepā rprotami nepietiekami. Š eit gandrī z visi ceļ i, arī autobusu marš ruti, ir tik gleznaini, ka krustojumi notiek vienā elpas vilcienā . Es pat no autobusa tieš raidē pā rraidī ju ceļ a skaistumu mammai. Visa sabiedriskā transporta blī vais Wi-Fi pā rklā jums sniedz neierobež otas iespē jas dalī ties ar skaistumu ceļ ojuma laikā .

Tač u ir arī medaļ as otra puse. Kā jas! Katram ir tikai divi, un, lai visur izietu cauri un apietu visu, ir nepiecieš ami vismaz daž i mainā mi pā ri. Mē s ceļ ojā m 9 pilnas dienas, no kurā m 7 bija ļ oti noslogotas ar kā pumiem un nolaiš anā s uz novē rojumu virsotnē m. Mē s veicā m vidē ji divus pacē lā jus dienā . Divas reizes bijuš as pat neplā notas naktis. Nokļ uvā m smagi sliktos laikapstā kļ os, trī s dienas bija pilnī gi lietainas. Tač u nekā ds lietus un pat lietusgā zes nesabojā s š ī s valsts skaistumu. Ja vien fotogrā fijas neiznā k mazā k veiksmī gas. Protams, valsts ir ļ oti dā rga, tā ir tū risma ziņ ā dā rgā ko pasaules valstu top 5. Bet arī š eit jū s varat pieiet gudri un ietaupī t, cik vien iespē jams. Tehniskā informā cija un izmaksas ir aprakstī tas š ajā stā stā . Tā tad, mē s sā kam savu ceļ ojumu uz vienu no skaistā kajā m valstī m!

Sagatavoš ana


Š ogad Norvē ģ ijā ir nenormā li karsta un ļ oti silta vasara, bet ī si pirms mū su ieraš anā s visas anomā lijas beidzā s un sā kā s hardcore. Laika prognoze mums solī ja totā lus plū dus ar gandrī z nepā rtrauktu lietusgā zi un temperatū ru lī dz 3 grā diem pē c Celsija. Parasti sev taisā m divas vasaras gadā , bet š oreiz izskatā s, ka taisī jā m divas ziemas. Visi lidojumi pie mums ir zemo izmaksu pā rvadā tā ji bez bagā ž as, tikai ar rokas bagā ž u. Rokas bagā ž ā papildus standarta lietā m bija jā ieliek divi lietussargi, divi lietusmē teļ i, Daš ai divas siltā s jakas, man siltā jaka, siltie dž emperi, rezerves dž insi un fē ns drē bju un apavu ž ā vē š anai. Mugursomas bija ievē rojami vieglā kas, jo nepā rdzī voja braucienu: lietussargs, saplē sti dž insi, nogalinā ta jaka un saplē sts lietusmē telis. Bet apmetnis vē l vairā k vai mazā k tika atņ emts. Ak jā , mē s arī paņ ē mā m lī dzi divus gultu komplektus (tā kā ir daudz vietu, kur gulta ir maksas un dā rga), divus lielos dvieļ us un č ī bas. Un, protams, s/c desu kociņ š , siera ķ ekars, maizes kukulī tis, auzu pā rslas, č ipsi. Vē l nedaudz ē diena lidmaš ī nai. Nu viss pā rē jais kā parasti. Uzdevums iekā pt standarta rokas bagā ž ā š ķ ita neiespē jams, tač u mē s to jau bijā m paveikuš i ar Dienvidameriku. Un tas nozī mē , ka tas ir izdarā ms. Un tomē r tas nav iespē jams! Bija arī treš ā mazā mugursoma. Te bija vesela mā ksla, kā ar š o visu tikt lidmaš ī nā , lai nebū tu spiesti bā zt mugursomu mugursomā un lai mū su rokas bagā ž a bez mugursomas neplaisā tu pa vī lē m. Bet patiesī bā mū su galvenā s mugursomas ar Daš u iznā ca 7 un 8 kg un izmē rā pilnī bā izturē ja. Viena meitene savu lielo mugursomu varē ja iebā zt mazā rokas bagā ž as rā mī , lai pierā dī tu vadī tā jam, ka nevar to reģ istrē t. Viņ ai bija nepiecieš amas apmē ram č etras minū tes, lai iepildī tos, un gandrī z minū ti, lai izkļ ū tu no rā mja. Es grasī jos sā kt darī t to paš u triku, tač u mē s ieguvā m lojā lā ku vadī tā ju un ļ ā vā m mums ņ emt lī dzi mugursomas.

Mē s sē dē jā m WOG kafejnī cā tranzī ta zonā . Saksofonists spē lē ja mierī gu, patī kamu melodiju. Izbaudī jā m pē dē jo brī di, kad varam paē st kafejnī cā pirms atgrieš anā s mā jā s. Iekā pš anas laikā mū su priekš ā atradā m vainu vienas sievietes bagā ž ā . Vadī tā ji bija tik pā rsteigti par viņ as bagā ž u, ka mū su mugursoma palika nepamanī ta. Lidosim!

Kopenhā gena


Lidosta

Š eit mums bija pā rsē š anā s uz citu Norvē ģ ijas zemo cenu aviokompā niju. Š o transfē ru lidosta atcerē jā s ar neticami lielu zaļ o zonu. Š eit auga augsti koki, un pa logu spī dē ja maigā ziemeļ u saule. Lidostā visi uzraksti tika dublē ti ķ ī nieš u valodā . Rindā s bija daudz ķ ī nieš u un pat 7-vienpadsmit veikals. Tikai gabaliņ š Ā zijas. Mums lī dzi bija š ķ idrums. Es jautā ju virsniekam, vai to var nē sā t? Vī rietis labsirdī gi ieteica uztaisī t rentgenu, un pē kš ņ i izdosies pā rbaudī t. Kad viņ i neko neteica par š ķ idrumu rentgenā , puisis mums priecī gi pamā ja ar galvu, sakot: "Redziet, cik viss ir vienkā rš i. " Š engenas zonas virsnieks jautā ja, kurp dodamies tā lā k un kad plā nojam atgriezties Ukrainā , pē c kā novē lē ja labu ceļ u un uzlika zī mogus. Pati lidosta ir kā mikropilsē ta. Š eit papildus zaļ ajai zonai ir vesela frizieru un veikalu infrastruktū ra. Veikali piedā vā degustā cijai gardus gardumus. Un Lego nodaļ ā jū s pat varat skenē t savu roku un redzē t, kurš Lego varonis jū s esat! Vietē jo cilvē ku laipnī ba burtiski piepilda gaisu. Tas bija tieš i tas, kas mums bija vajadzī gs veiksmī gam ceļ ojuma sā kumam. Norvē ģ ijas iedzī votā ji izrā dī jā s tā di paš i mī luļ i.

Bergena


Bergenā ieradā mies 23:30, un teorē tiski bija jā brauc ar taksi. Bet pirmais pā rsteigums bija autobuss, kurš joprojā m brauca. Un otrs un patī kamā kais pā rsteigums bija tas, ka nesen vilciena sliedes no centra sasniedza lidostu un tagad lī dz centram var nokļ ū t par 37 kronā m (4 eiro)! Joprojā m nav lietus! Visi iedzī votā ji ir ļ oti gari. Man tas bija neparasti, jo parasti transportā viss ir zemā k par mani, bet š eit ir otrā di. Joprojā m viss piedzē ries un dzī vespriecī gs. Piektdienas vakars, cilvē ki staigā . Bija arī mazliet neparasti redzē t tik daudz ķ eizaru. Viņ u bija daudz. Turklā t mē s nekad neredzē jā m prā tī gus ķ eizarus.

Forš ā kie ķ eizari bija ne tikai togā s, bet arī ar lauru vainagiem galvā . Es redzu, ka cilvē ki š eit zina, kā izklaidē ties. No terminā ļ a lī dz viesnī cai bija jā iet 1.5 kilometri. Mē s ļ oti novē rtē jā m, cik forš a ir Bergena. Labi, ka viesnī ca nebija paš ā centrā , tā pē c nekad nevarē tu zinā t, kā da tā ir forš a pilsē tiņ a. Saka, ka pa dienu te nav ko darī t, bet naktī ir ļ oti atmosfē ra.

Mums bija norā dī jumi ar kodiem atslē gas iegū š anai un paš reģ istrā cijai. Atseviš ķ a uzdevuma daļ a bija Wi-Fi paroles meklē š ana. Ledusskapis nez kā pē c nemaz nebija auksts. Cik es viņ am nejautā ju. Bet saldē tava bija nedaudz auksta. Labi, ieliksim ē dienu saldē tavā , lai ir vismaz kā da iespē ja. Un viņ i arī reklamē norvē ģ u aukstumu gaisa kondicionieros. Bet acī mredzot ledusskapim bija kauns, un viņ š nolē ma uzlabot. No rī ta ņ ē mā m ā rā ē dienu no saldē tavas gluž i kā filmā "Marsietis", kad viņ š no siltumnī cas, kurā nebija spiediena, izņ ē ma kartupeļ us. Pē c atkausē š anas mū su Č edaras siers garš oja pē c veca plastilī na. Un gurķ i (jā , gurķ us varē jā m paņ emt lī dzi) nemaz nelī dzinā jā s. Bet ir labi, ka vismaz ē diens nebija cietā ledus kubā . Tiklī dz tikā m pie autobusa, sā kā s prognozē tais lietus. Pē rkot biļ etes divā m personā m, tā skaitā s minigrupa un tiek piemē rota 25% atlaide. Ja marš ruts sastā v no vairā kiem autobusiem un prā mjiem, tie tiks izsniegti uz vienu biļ eti ar kopē jo atlaidi. Visi autobusi un prā mji vienmē r gaida viens otru. Mū su tā lā kais marš ruts sastā vē ja no trim autobusiem un diviem prā mjiem 3 stundu laikā .

Pirmie 16 ū denskritumi mū s jau gaidī ja burtiski pirmajā s minū tē s, kad izbraucā m no pilsē tas. Ainavas kļ uva arvien skaistā kas, neskatoties uz lietusgā zi. Lietus dē ļ kalnos iestrē ga mā koņ u lauskas, pieš ķ irot atmosfē rai noslē pumainī bu.

Man ir neticami prieks rakstī t š o stā stu, jo es stundu pē c stundas izdzī voju visu Norvē ģ ijas marš rutu.


Sā kumā brī nī jā mies, kā pē c visi ū denskritumi nav kartē ti, bet tad kļ uva skaidrs, ka tad starp ū denskritumu etiķ etē m vairs nebū s ko izcelt. Transports Norvē ģ ijā rit kā pulkstenis. Ir, protams, izņ ē mumi. Bet, ierodoties Flå m pulksten 12:00, paspē jā m reģ istrē t bagā ž u, nopirkt biļ etes un pā rsē sties uz vilcienu, kas izbrauca pulksten 12:20. Cik daudz esam dzirdē juš i un lasī juš i apbrī nu par skatiem no vilcieniem Norvē ģ ijā . Man likā s, ka tas ir pā rā k izpuš ķ ots. Bet patiesī bā gan no vilcieniem, gan no autobusiem paveras tā di skati, ka atrauties no loga ir gandrī z neiespē jami. Vilciens sā ka kā pt kalnos. Neskatoties uz stipro lietu, skati bija tā di, ka es pā rskatī ju savu priekš statu par to, kā izskatā s debesis uz zemes. Tas vienkā rš i š ķ ita neiespē jami. Tā du skaistumu starp kalniem vē l neesam redzē juš i. Visu ceļ u runā tā ji stā stī ja marš ruta vē sturi. Tematisks konduktors pā rbaudī ja biļ etes.

Nā kamais spoileris. Ja vē laties pā rsteigumu sava ceļ ojuma laikā , izlaidiet pā reju uz Murdalu.

Spoileris

Vilciens apstā jā s pie spē cī ga ū denskrituma. Š oferis paziņ oja, ka visiem jā iet ā rā apbrī not. Kad aizgā jā m, sā kā s skaļ a un skaista mū zika. Viņ a bija visur, no visā m pusē m. Akustika bija vienkā rš i pā rsteidzoš a. Uz ū denskrituma fona bija sagruvuš as ē kas siena. No aiz sienas parā dī jā s meitene sarkanā kleitā un sā ka dejot, kad meitene pā rgā ja pā ri sienas malai, viņ a uzreiz parā dī jā s aiz otras tā lā kā s malas un turpinā ja dejot. Izrā de ilga lī dz 5 minū tē m. Daš a zinā ja par š ovu, tač u paturē ja man noslē pumu. Es biju vienkā rš i apstulbis. Bijā m vilcienā , kas apstā jā s, lai paskatī tos uz ū denskritumu, un izrā de sā kā s. Tā s ir tikai muļ ķ ī bas! VILCIENS APSTĀ TĀ S, LAI PASAŽ IERI IZiet Ā RĀ APSKATĪ TIES UZ Ū DENSKITUMIEM? ! Izrā de beidzā s un mē s sasniedzā m kalnu virsotnes Murdalā .

Murdals

Lil lietus. Bija auksti, rokas salstē ja noturē t lietussargus. Daš a bija ģ ē rbusies jakā , divā s jakā s un lietusmē telī . Es biju dž emperī , jakā un lietusmē telī . Mē s sā kā m savu pā rgā jienu cauri ū denskritumu ielejai uz Flå m. Marš ruta garums bija 21 kilometrs nolaiž oties no 865 metriem virs jū ras lī meņ a.

Lietus brī ž iem mitē jā s un brī ž iem pat ielauzā s saule. Skati bija visu pū ļ u vē rti. Pa ceļ am nebija nekā du variantu ar ū denskritumiem. Patī kamā kais ir tas, ka acis nepierod pie skaistuma, un prieka un wow viļ ņ i rullē nemitī gi.


Nogalinā ti miskastē , mē s sasniedzā m Flamu. Paņ ē mā m mugursomas un gā jā m vē l pusotru kilometru lī dz mā jai. Mā ja bija divstā vu augstumā . Mums bija sava istaba otrajā stā vā un koplietoš anas vannas istaba pirmajā . Lietus negrasī jā s apstā ties. Brī ž iem viņ š nomierinā jā s, bet tad ar jaunu sparu ielija. Tā kā mums lī dzi bija fē ns, varē jā m ā tri izž ā vē t apavus un drē bes. Tas bija ļ oti noderī gi. Š ovakar sā kā s laikapstā kļ u brī nums! Sā kā s ļ oti spē cī ga viesuļ vē tra. Krē sli, dī vā ni, puķ e masī vā podā , tas viss lidoja pa teritoriju. Š ī viesuļ vē tra ilga visu nakti un radikā li mainī ja laika prognozi mū su virzienā . No rī ta lietus vietā negaidī ti daļ ē ji apmā cies. Lidojumā koriģ ē jā m savus plā nus un pē dē jā s divā s minū tē s ielē cā m laivā uz Gudvangenu.

Rimstigen

Rī ta laiva ir ī sts pā rbaudī jums Norvē ģ ijas aukstumā . Kuģ is 2 stundas kuģ oja pilnā ā trumā pa augstajiem fjordiem. Kuģ is ir daudzstā vu un vienmē r gatavs sasildī t ceļ otā jus. Bet pat neskatoties uz panorā mas logiem kuģ a iekš pusē , jū s vē laties redzē t š o skaistumu savā m acī m.

Gatavā ki ceļ otā ji bruņ ojā s ar siltā m cepurē m. Marš ruta skaistums slē pjas mā jā s, kas atrodas netā lu no ū dens, tieš i zem fjorda nogā zē m. Paš ā augš ā sā kas ū denskritums un tek kaut kur kalna vidū .

Daž i kalnu vē ju ietekmē izklī st dū makā un kaut kur daudz zemā k atkal pulcē jas ū denskritumos.

Sapratu, ka visdrī zā k dabū š u apsaldē jumus uz sejas un saaukstē š u, bet tā da skaistuma vā rdā stā vē š u divas stundas un skatī š os panorā mā s kā zibens spē riena.

Mū su kuģ is piebrauca tuvu vienam no lielā kajiem ū denskritumiem un nostā vē ja kā das 5 minū tes, lai visi varē tu nofotografē ties. Kā mē s mī lam š o valsti! Mē s kuģ ojā m uz Gudvangenu. Ja godī gi, es jau nož ē loju, ka atgrieš anos bijā m plā nojuš i ar autobusu, nevis ar laivu. Bet nedaudz nedaudz atš ķ iras cenu atš ķ irī ba 10 eiro pret 76 eiro. Tirgū mū s gaidī ja garš ī ga garneļ u sviestmaize. Par 5 eiro diviem lieliski paē dā m un bijā m gatavi doties marš rutā .

Sā kumā bija jā iet 4 kilometri gandrī z pa lī dzenu ceļ u lī dz kaimiņ pilsē tai. Laiks bija labs, brī ž iem starp mā koņ iem lū rē ja saule un nā cā s pa vienai novilkt jakas. Reizē m bija tik silts, ka pat abas jakas tika novilktas. Sasniedzā m Riemstigen zī mi. Un mē s sā kā m kā pt savā pirmajā fjordā .


Mē s gā jā m augš ā vairā k nekā divas stundas. Tas bija neaizmirstami. Panorā ma aiz manis kļ uva arvien skaistā ka. Zemā k esoš ā s laivas un mā jas kļ uva arvien mazā kas. Godī gi sakot, kā piens nebija viegls. Pē c Flomova marš ruta man nedaudz sā p kā jas. Ceļ ojot vienmē r ir tā , vieglā kie kā pumi ir pa vidu, kad ķ ermenis pierod. Grū tā kais otrajā dienā un pē dē jā , kad organisms sā k padoties. Marš ruta laikā sastapā m augstu, plū stoš u ū denskritumu. Un augš ā mū s gaidī ja balva ne tikai skaistas panorā mas, bet arī bezgalī gas melleņ u un sē ņ u krā jumu veidā . Sē nes izskatī jā s ē damas, bet kas zina))))

Bet mē s pā rē dā m mellenes tik ļ oti, ka es pat sā ku gremdē ties lietus izskalotajā zemē , nemanot. Augš ā mani sagaidī ja pirmais kritiens. Es lidoju ar kameru rokā s. Par laimi, es nokritu atpakaļ , nevis uz priekš u. Toreiz man vē l š ķ ita, ka š is kritums bija ļ oti ekstrē ms. Bet š oreiz pat nebija asiņ u, tā pē c mē s to neuzskatā m par nopietnu))))

Augš ā mū s gaidī ja pasts ar pastkastī ti. Atvilktnē bija grā mata un pildspalva. Š eit tika atzī mē ti visi, kas iekaroja marš rutu?? ? ? Kaut kā ds slē pnis.

Pa ceļ am satikā m dī vainas formas priekš metus. Tur bija milzī gs akmens, kas izskatī jā s pē c pū ces. Bija nokritis koks – pū ķ is. Vai varbū t vienkā rš i uz eiforijas fona mū su iztē le marš rutu izpuš ķ oja vē l vairā k. Norvē ģ ijā ar ū deni ir ļ oti ē rti, kad beidzas, jā iet uz dzī vojamā m mā jā m un jā prasa ū dens. Norvē ģ i to dara ar prieku un smaidu. Ir arī publiskā s ļ oti tī ras tualetes, kurā s var arī dabū t ū deni. Vā rds tī rs ir piemē rojams visos aspektos. Atceļ ā mū s gaidī ja pā rsteigums. Ī sts norvē ģ u korķ is. Ik pa laikam tuneļ os kaut kas notiek, vai tiek veikti kā di plā noti darbi. Satiksme pilnī bā apstā jas uz 30 minū tē m. No vienas puses, protams, transports darbojas kā pulkstenis, bet tā dos brī ž os kļ ū st baisi, bet ja nu mē s steigtos kā pt lidmaš ī nā ? Nez kā pē c autobusa š oferis nolē ma mums naudu neņ emt. Pasmaidī ja un teica: "Viss ir kā rtī bā ! " Priecī gi. Mē s ar Daš u secinā jā m, ka viņ š cenš as panā kt savu grafiku un nolē mā m ar desmit eiro nepū lē ties. Divu stundu laivas marš rutu ar autobusu nobraucā m 15 minū tē s. Tieš i caur kalnu. Es domā ju caur tuneli. Tuneļ i š eit noteikti ir ievē rī bas cienī gi, garā kais tunelis mū su Norvē ģ ijas marš rutā bija 25 kilometrus garš .


Autobuss tai brauca pā ri kā das 20 minū tes. Un pat bija Wi-Fi ar internetu ??? ? . Mā jā s vakariņ ojā m ar makaroniem un sprauslā m. Š ķ iet, ka ir ap 21:00. Sā k krē slot, bet laiks ir tik patī kams, ka nevarē jā m pretoties un devā mies vē l vienu trasi uz vietē jo ū denskritumu. Š oreiz kā piens ilga aptuveni 40 minū tes. Augš stā vā liela zaļ a pļ ava, ū denskritums un skatu laukums tieš i uz Flam.

Namu naktslampas spī dē ja kā dā rgs bē rnu dzelzceļ a modelis. Viss bija kā sapnī . Sapnis bija stiprā ks nekā jebkad agrā k. Kopumā visa ceļ ojuma laikā nebija ne miņ as no bezmiega. Katru reizi sapņ i bija ļ oti spē cī gi.

Stegaš teins

Jau no paš a rī ta veicā m nelielu pā rgā jienu marš rutu pa Flå m kalniem. Ziņ kā rī bas dē ļ bija brī dis, kad satikā m sū du statuju. Protams, klintī bija arī kroņ a statuja, tač u š ī nav tik romantiska kā iepriekš minē tā statuja. Stegastein Lookout atradā s pastaigas attā lumā , tač u pā rgā jiens bū tu prasī jis visu dienu. Tā da laika mums nebija, tā pē c pierakstī jā mies uz pusotras stundas ekskursiju. Kamē r braucā m autobusā , audiogids stā stī ja par Norvē ģ iju. Ceļ vež a viltī ba bija tā da, ka bija jā pā rslē dz ieraksti, skenē jot ciparus kartē . Tehnoloģ ija ir nedaudz novecojusi, bet jautra. Visvairā k atmiņ ā palikuš ais audiogids mū su pieredzē bija Polijā , Malborkas pilī . Pats poļ u gids mū s noteica pē c GPS un pateica, ko vajag. Norvē ģ u audiogids runā ja tik mierī gā balsī , ka reizē m sapnī bijā m izsisti. Pā rskata sajū sma bija nedaudz mazā ka nekā iepriekš ē jā . Iemesls bija vienkā rš s – paš i saviem spē kiem netikā m, un nebija arī lepnuma-prieka viļ ņ a par sasniegto mē rķ i. Bet tomē r ir vē rts izteikt cieņ u.

Š eit ir skaisti. Tā pat iemū ž inā jā m vē sturisku brī di, kad viens puisis bildinā ja savu draudzeni. Viņ iem ir ļ oti paveicies, ka mums ar Daš u ir zibenī ga reakcija. Tagad puiš iem ir atmiņ ā palikuš as fotogrā fijas no tik nozī mī ga notikuma viņ u dzī vē . Kad puisis man uzrakstī ja savu e-pastu, viņ a rokas trī cē ja aiz sajū smas. Cik tas bija aizkustinoš i))) Ekskursija ilga tikai pusotru stundu. Nedaudz ž ē l, ka tik krā sainu marš rutu neizgā jā m kā jā m. Mē s pat gā jā m kā das 20 minū tes no Flå m pa ceļ am uz Stegasteinu. Bet, par laimi, mums vē l bija daudz š o marš rutu priekš ā .

Sogndal


Š is bija mū su pirmais gā jiens, kas savienoja ne tikai autobusus, bet arī prā mju pā rbrauktuves. Š eit skati no prā mja ir daudz vieglā ki, jo š ķ ē rsoš ana notiek caur plaš u jū ru, nevis starp š auriem un augstiem fjordiem.

Pilsē ta mū s uzņ ē ma neticami saulaini. Mū su dzī voklis atradā s nomalē . Nodevā m mugursomas noliktavas telpā un devā mies tuvā kajā pā rgā jiena marš rutā . Marš ruts veda kalnā cauri baznī cai ar neticami sulī gu ā beļ dā rzu. Baznī cas Norvē ģ ijā ir ļ oti skaistas no ā rpuses. Visinteresantā kais bija marš rutā Flå m, tas bija melns.


Baznī ca netā lu no Flå m

Obzorka nepavisam nebija augsta un viegli sasniedzama. No sniega pavē rā s skats uz saulaino Sogndā lu. Patiesī bā viss skaistums slē pjas aiz pagrieziena pa kreisi, kur atrodas Kwam pilsē ta. Bet mē s to vē l nezinā jā m. Pa ceļ am uz viesnī cu devā mies uz lielveikalu, lai uzkrā tu pā rtikas preces. Nopirku milzī gu gabalu garš ī ga siera par 8 eiro. Visu ceļ ojumu š is siers mū s priecē ja

. Bet vē l priecī gā ka bija kafija. Norvē ģ ijā kafija biež i vien nav lē ta. Bet š eit tas bija tikai bez maksas! Labi, ka cenu zī mē zinā jā m vā rda Gratis nozī mi! Jū s vienkā rš i nospiež at pogu, un iekā rta to izlej jū su vietā . Bijā m rezervē juš i istabu dzī voklī . Bet, tā kā citi tū risti š odien nepiestā ja, mē s saņ ē mā m tikai greznā ko norvē ģ u dzī vokli ar savu terasi.

Tiesa, ceļ š nebija viegls un kalnup. Maps mani než ē lī gi maldī jā s, un mē s esam iestrē guš i strupceļ ā . Mū su viesnī ca atradā s netā lu, aiz vienas no mā jā m, caur klinti. Bet apvedceļ š ir puskilometrs no kalna un kalnā ar mantā m. Godī gi sakot, spē kus nevarē ja apiet un mē s, kā ī stā detektī vfilmā , nolē mā m iziet cauri citai mā jai. Saimnieks bija aizrā vies ar zā les pļ ā vē ju un mū s nedzirdē ja. Klusi izstaigā jā m teritoriju, atradā m pagaidu tiltu pā r klinti un pā rcē lā mies uz pareizo mā ju. Kad izstā stī jā m saimniecei, kā nokļ uvā m viņ as dē la dzī voklī , izrā dī jā s, ka izgā jā m cauri viņ as mā jai))))


Teikt, ka dzī voklis bija grezns, ir nepietiekams apgalvojums. Viņ a bija tikai Lakš ari un pilnī bā mū su?? ? ? Skaidrs, ka uz nakti bez pā rgā jienu trases neiztika, bet ilgi neizturē jā m, godī gi??? ? . Ko mē s, patiesī bā , izvē lē jā mies Sogndal. No š ejienes sā kā s mū su rī ta autobuss uz ledā ju. Starp citu, ledā js angļ u valodā tiek izrunā ts kā “Gleishe”. Ja jū s dodaties š ajā marš rutā , tad bez š ī vā rda jū s nevarat sevi izskaidrot) Mē s paš i to uzzinā jā m no saimnieces. Ceļ š uz ledā ju sastā vē ja no diviem autobusiem ar fantastiskiem skatiem. Lai gan tas bū tu dī vaini, ja suga bū tu kaut kā vienkā rš a. Tā ir Norvē ģ ija, visur ir skaisti. Sā kumā Kwam pilsē tā un citā s mazpilsē tā s bija fantastiski ezeri. Ezeru skaistums slē pā s to krā sā un skata leņ ķ ī . Paš i ezeri atspoguļ oja visas mā jas un mež us tā dā paš ā krā sā kā patiesī bā . Rezultā tā zem krasta bija ideā ls spoguļ attē ls visam krastā . Stabils Wi-Fi ļ ā va manai mā tei tieš raidē pā rraidī t ezeru skaistumu.

Daž us ezerus nomainī ja citi. Kad likā s, ka skaistā ka nav, pa mū su taciņ u sā ka lī kumot koš i tirkī zzilā upe. Man š ķ iet, ka redzē ju lī dzī gas fotogrā fijas par Kanā du. Bet tas ir š eit un tagad. Upe bija kalnaina, ņ ipra, nemitī gi kaut kur steidzā s. Bet kā var steigties tā dā skaistumā . Un pats labā kais ir tas, ka mums joprojā m ir divu stundu atgrieš anā s marš ruts pa š o skaistumu. Lieki piebilst, ka skaistumu ik pa laikam papildinā ja augsti kalnu ū denskritumi un skaistas mā jas? Mū s aizveda uz informā cijas centru. Vieta, kur var iegā dā ties ekskursijas pa paš u ledā ju. Tač u š ajā braucienā mū su drē bes ī sti nesakrita ar ledu. Mē s plā nojā m vienkā rš i aiziet pie viņ a. Lai to izdarī tu, viņ i lika vadī tā jam pabraukt nedaudz tā lā k lī dz pastaigu marš ruta sā kumam. Daš a par š o mikroshē mu lasī ja internetā . Š oferim uz starta vietu bija jā dodas krietni vē lā k, tač u viņ š ar prieku izpildī ja mū su lū gumu un pabrauca tikai mū s, un pē c tam atgriezā s atpakaļ , kā bija paredzē ts. Ceļ š uz ledā ju ir vesela š ķ ē rš ļ u josla. Caur maigiem laukakmeņ iem. Brauciens vienā virzienā aizņ em apmē ram stundu, kas atrodas tieš i blakus nā kamajam autobusam. Vai arī bū sim iestrē guš i uz ledā ja uz 5 stundā m. Bijā m tā steigā , lai ā trā k tiktu pie paš a dabas brī numa, ka ar izbī li visu marš rutu pievarē jā m 30 minū tē s. Pa ceļ am saskā rā mies ar ledus gabaliem un veseliem ledus gabaliem upē .

Pats ledā js ir neparasti zils. Patiesī ba ir netī ra, bet bez tā s neš ķ iet. Bet ledus zilums, godī gi sakot, ļ oti pā rsteidza. Kā pē c viņ š ir tik zils? Viņ am jā bū t baltam. No ledā ja pū ta ī sts ziemeļ u aukstums. Mē s ar Daš u vienojā mies, ka, kad dosimies uz Islandi, noteikti iziesim ledā ja trasi.


Atceļ ā nekur nesteidzā mies, bet tomē r tas man netraucē ja nokrist no laukakmeņ a tā , ka garā mbraucoš ie tū risti aizelsā s, dž insi saplī sa un celis lauzts. Par laimi autoostā mū s mugursomā gaidī ja rezerves dž insi?? ? ? Paš reizē jos dž insus, protams, varē tu attiecinā t uz modī giem saplē stiem, bet kaut kā neesmu š ajā biznesā . Darbā viņ i to ī paš i nenovē rtē s) Mē s paņ ē mā m autobusa biļ eti turp un atpakaļ uz Kvamu, š o ļ oti skaisto pilsē tu ar milzī gu spoguļ ezeru. Nebija vairs spoguļ a atspulga, jo viegls vē jiņ š pacē la viļ ņ us uz ū dens, bet cik tur bija skaisti. Es pat nosnaudu vienu no akmeņ iem pie ezera. Jā atzī mē , ka š eit ķ ī nieš i nevarē ja iztikt bez.

Pat nomaļ ajā Kvamē uz laukakmens milzī ga ezera vidū mū s atrada divi ķ ī nieš i. Labi cilvē ki, viņ i aktī vi ceļ o! Mē s ar Daš u reiz pavadī jā m veselu vakaru restorā nā , mā coties atš ķ irt Ā zijas rases vienu no otras. Tieš i tobrī d pie blakus galda sē dē ja ķ ī nietis, un mē s viņ u analizē jā m Vikipē dijā . Bet, lai pā rbaudī tu savas prasmes, mē s, iespē jams, vakara beigā s piegā jā m pie viņ a un pajautā jā m, no kurienes puisis ir no Honkongas. Tā pē c tagad mē s esam eksperti un varam ar pā rliecī bu teikt, ka viņ i bija ķ ī nieš i.

Stryn


Fotoattē ls no Flomas


Š ī pilsē ta bija starpposms pirms Geirangera. Š eit mums bija tī ra nakš ņ oš ana. Š is bija mū su pirmais kempings. Norvē ģ ijā ir pilsē tas, kur viesnī cas ir vai nu ļ oti dā rgas, vai arī tā s vienkā rš i nav pieejamas rezervā cijā un lī dzī gos pakalpojumos. Š ā dā s pilsē tā s ir nepiecieš ams apmesties kempingos, iepriekš rezervē jot sev mā ju pa pastu vai tā lruni. Biež ā k bija nepiecieš ams rezervē t pa tā lruni angļ u valodā . Ar angļ u valodu norvē ģ iem viss ir kā rtī bā . Ja reģ istrā cija ir pē c 18:00, tad ir jā brī dina un vē lams ne pa pastu, jo biež i vien pasta vienkā rš i netiek izlasī ta. Mē s sasniedzam visus mū su kempingus pē c 18:00. Es varē ju atrisinā t zvanus uz kempingiem, izmantojot konsjerž a pakalpojumu, ko banka man piespieda maksā t. Viņ a š eit ļ oti palī dzē ja. Pirmais kempings bija mā jas formā ar savu tualeti. To uzskatī ja par augsta lī meņ a mā ju. Strī nas pilsē ta, protams, ir krā š ņ a, bet kā tā tur smirdē ja. Laikam kaut kas noticis ar kanalizā ciju. Vakarā nedaudz pastaigā jā mies starp elites mā jā m un devā mies gulē t. Nā kamajā dienā mē s marš rutā nedarbojā mies. Autoostā mē s nokavē jā m vienu no autobusiem, bet otru gaidī jā m 5 stundas. Tā nebū tu problē ma, jo Norvē ģ ijā vienmē r var nokā pt, tač u lija stiprs lietus. Man bija jā brauc ar ļ oti dā rgu autobusu, kas marķ ē ts ar UNESCO. Autobuss tika uzskatī ts par tū ristu autobusu un tā pē c biļ etes diviem maksā ja 90 eiro par pusotru stundu. Un š oferis vispā r izsita rē ķ inu par 180 eiro, kad iebildu, ka š oferis klaji kļ ū dī jies, viņ am bija arguments, ka š is ir tū ristu busiņ š , tik var maksā t! Tač u š oferis saprata, kur viņ a kļ ū da, un izrakstī ja 90 eiro. Atš ķ irī bā no daž ā m parastajā m ekskursijā m tū ristu autobuss neapstā jas, lai fotografē tu. Tū ristu autobuss brauc garā m galvenajam attā lajam skatu punktam Dalsnī ba, bet pie tā neapstā jas, nepiestā j nekur, izņ emot paš ā s pilsē tā s. Ekskursijas autobusā kā gids ir stā sts par Norvē ģ ijas tipu. Š ofera izdotajā broš ū rā bija rakstī ts, ka š ī broš ū ra ir jū su ceļ vedis. Ir pā ris lappuses, kuras varat izlasī t, kamē r dodaties uz vē lamo pilsē tu. Nu autobuss arī nebrauc cauri prā mim pa fjordu, atš ķ irī bā no marš ruta parastajā autobusā . Vispā r Norvē ģ ijā viss š ķ iet tik pā rdomā ts un brī niš ķ ī gi, bet tā ir tikai kaut kā da tū ristu naudas atmazgā š ana. Ak, jā , vē l viens ī paš s pakalpojums bija tas, ka tū ristu autobuss no tī mekļ a kameras aiz loga uz maza ekrā na pā rraidī ja ceļ a skatus. Bet patiesī bā.5 stundas Norvē ģ ijā arī nevarē ja zaudē t, un tad mē s to ļ oti labi sapratā m.

2.  daļ a

Geiranger

No pilsē tas lī dz kempingam bija 2.5 km vienā virzienā . Attiecī gi bū s jā brauc 5 km un jā atstā j lietas. Par mantu glabā š anu š eit gribē ja 8 eiro tū risma informā cijā . Atš ķ irī bā no Flom, mē s nesteidzā mies un devā mies, atstā jā m mantas vietē jā tū risma aģ entū rā . Puisis teica, ja mums nebū s laika atgriezties pirms slē gš anas, tad viņ š pā rvedī s lietas uz tuvē jo kafejnī cu. Vispā r viennozī mī gi ietaupī jā m arī.8 eiro. Puisis, protams, sā kumā bija pā rsteigts, ka negribē jā m atstā t lietas tū risma informā cijā , bet, kad teicu par cenu, viņ š labprā t mums palī dzē ja. Man š ķ iet, ka daudziem norvē ģ iem karma ir tikai virsū . Viņ iem ir arī ļ oti interesants saziņ as veids. Publiskā s vietā s, piemē ram, pieņ emš anā , tū risma informā cijā vai tirgus kasē s, viņ i sazinā s ar jums tā , ka pat visiecienī tā kā Emirā tu stjuarte diez vai pē c labas dabas uzvarē tu. Š eit pret tū ristiem izturas ar cieņ u un smaidu. Viņ i arī saka, ka ar stopiem ir ļ oti viegli ceļ ot, tač u mū su mē ģ inā jumi pie Geirangera neizdevā s. Viņ i uzvilka visas jakas, lietusmē teļ us un bruņ ojā s ar lietussargiem. Tagad mē s neesam š ķ ē rslis lietusgā zei. Devā mies kalnā uz slaveno vietē jo ū denskritumu. Sā kumā pa ceļ am satikā m melno aitu.

Viņ a klusi un noslē pumaini paskatī jā s uz mums. Bet viņ a atteicā s tikt fotografē ta. Vairā kas stundas gā jā m lī dz ū denskritumam. Un beidzot esam pie ū denskrituma! Konkrē tā k, ū denskritums!

Š is ir ū denskritums, pa kuru varat staigā t. Kā saka ā rzemnieki, tā bija mū su jaunā pieredze! Neskatoties uz to, ka esam jau redzē juš i simtiem ū denskritumu, š is mums joprojā m patika. Pa š o laiku lietus ir mitē jies un sā kums skaidrosies. Atceļ ā devā mies uz aitu fermu, aiz kuras paslē pā s divi skaistā kie skati. Un arī divas pā rsteidzoš as alpakas!


Nofotografē jamies, bet alpakas, tā pat kā melnā s aitas, nebija fotogrā fiskas noskaņ ā s. No obzora bija labs skats uz jū ru un fjordiem. Manuprā t, š is ir viens no visvieglā k pieejamajiem pā rgā jienu skatiem mū su ceļ ā . Arī mā koņ i lidoja garā m mū su augstumā , tikko noķ ē ra ideā lo brī di.

Un pē c brī ž a netī ra peļ ķ e ideā li pieķ ē ra mani krī tot. Atgrieš anā s nobrauciens bija piepildī ts ar ekstrē mo sporta veidu, bija slidens, it kā mē s nokā ptu no banā nu mizu kalna. Paspē jā m atgriezties pat pie tū risma aģ entū ras slē gš anas. Bija jau cita meitene, kura labprā t iedeva mums mugursomas. Geirangerā pietauvojies milzī gs laineris. Es pat nezinā ju, ka š eit ir tik dziļ i, ka var ietilpt veseli laineri. Bet mē s netikā m lī dz lainerim, mē s vilkā m savas mantas uz attā lu kempingu. Š eit mums bija mā ja bez tualetes un karstā ū dens. Bet mums iedeva par 50 eiro zemā ku cenu un iedeva pat aukstu. Mē s tikai priecā jā mies. Viss tas pats, duš ā un tualetē noiet 30 metrus nedaudz augš up. Starp citu, duš as kempingos arī ir maksas. Vectē vs reģ istratū rā droš i vien mē ģ inā ja iegū t Oskaru par labā ko vectē vu Norvē ģ ijā . Cik viņ š bija forš s ar viesiem. Viņ š noteikti jau iepriekš ir strā dā jis ar norvē ģ u stā stiem pirms gulē tieš anas. Viņ am ir super-dikcija un burvī gs smaids. Vectē vs izņ ē ma lielu ž urnā lu un teica, ka tagad mū s piereģ istrē s! Pē c vakariņ ā m mums bija jā iet pastaigā ties. Nolē mā m vē lreiz doties uz pilsē tu, kas jau ir plus 5 km lī dz vispā rē jam marš rutam. Bet pilsē tā izpē tī jā m, kas ir pā rgā jienu marš ruti un jau zinā jā m, kurp dosimies tā lā k.

Mū su labā kais marš ruts uz Vinså shornet kalnu

No rī ta nolē mā m kā du stundu nopeldē ties laivā . Salī dzinot ar Flomu, laiva bija ļ oti vienkā rš a un panorā mas arī . Pē c laivas, izdzē ruš i tasi kafijas (tirgū , nevis kafejnī cā , protams), sā kā m savu kā pienu. Kā pums sastā vē ja no diviem punktiem. Pirmais punkts mū s gaidī ja aptuveni 800 metru augstumā virs jū ras lī meņ a. Laiks bija salī dzinoš i labs, debesis gandrī z apmā kuš ā s, bet kā pt bija ē rti. Š ķ ita, ka kalns mū s negribē ja laist iekš ā , pa ceļ am mū s gaidī ja blī vi gatavu melleņ u un aveņ u biezokņ i.


Vairā kas reizes nā cā s apstā ties uz raž as novā kš anu. Sē nes š eit jau bija diezgan nepiedienī ga izmē ra. Bet mē s cī nī jā mies, mē s gā jā m tā lā k.

Pirmo punktu sasniedzā m apmē ram stundas laikā.2, 5 stundā s. No š ejienes pavē rā s lielisks skats uz Geirangeru un fjordiem. Jū tot, ka spē ks joprojā m ir pilns, un mē s nolē mā m doties tā lā k. Uz norā dē m papildus nā kamajam apskatam bija bulta uz nā kamo tū ristu slē ptuvi, kas mū s sagaida marš ruta beigā s.

Kad sā kā m savu marš rutu, puisis tū risma informā cijā norā dī ja uz vienu no asajā m kalnu virsotnē m un teica, ka pa š o taku dosimies pa taisno uz turieni. Bet, godī gi sakot, no apakš as likā s, ka puisis tikai joko. Un pat astoņ simt metru augstumā kalna virsotne vienkā rš iem mirstī gajiem š ķ ita nesasniedzama. Domā jā m, ka otrs apskats bū s kaut kur zem augš as. Izgā jā m cauri medī bu namiņ am ar zaļ u jumtu un iznā cā m kalnu plato. Š eit daba jau ir daudz mainī jusies. Spē cī gais ū denskritums, kurā mē s vakar staigā jā m, bija daudzu upju un ezera formā .

Kaut kur bija sniegs. Bet nedaudz virs mū su lī meņ a. Š ķ iet, ka esam pā rcē luš ies no vē la pavasara uz ļ oti vē lu pavasari ar zeltainā m ainavā m. Mū su marš rutu stingri izstrā dā ja maps. me. Bet tad viņ a spē cī gi atlaida un marš rutā kaut kas nogā ja greizi. Redzē jā m atzī mes uz akmeņ iem, marš rutu kartē , kas sakrita ar atzī mē m, bet te bija skaidrs, ka neviens sen nebija staigā jis. Kaut kas nav kā rtī bā . Ir jā bū t dakš ai, vienai smailē , bet otrai tikai strupceļ ā . Atradu nokrituš u stabu ar rā dī tā ju, uz kura jau sen nebija nekā du uzrakstu. Mē s mē ģ inā jā m virzī ties pa akmeņ u atzī mē m, tač u mū su mē ģ inā jumi neizdevā s.


Nolē mā m pā rvietoties pa strupceļ a zaru. Par laimi, tā lumā mū s gaidī ja jauna dakš a, kas to paš u marš rutu sadalī ja grū tajā un ļ oti grū tajā . Mē s nolē mā m iet pa labi uz vienkā rš u sarež ģ ī tu, un mē s atgriezī simies uz ļ oti sarež ģ ī tu. Broš ū rā lasā m, ko nozī mē melnie marš ruti. Mē s nevarē jā m droš i apgalvot, ka mums ir visas nepiecieš amā s prasmes, lai pā rvarē tu melnos marš rutus. Bet kā dreiz ir jā pamē ģ ina pirmo reizi! Tas ir tā pat kā pirmo reizi, kad ieņ emat vadoš u amatu. Plakums ar kalnu ezeriem un upē m vienkā rš i nelaida acis vaļ ā , it kā visu laiku turē ja tā s vaļ ā , lai nepalaistu garā m nevienu mirkli. Mū su sarkanais marš ruts sā ka pieaugt un pā rvē rtā s par ī stu hardcore, mē s kā pā m augš ā pa masī viem akmeņ iem un bruģ akmeņ iem. Vajadzē ja meklē t sarkanā s zī mes.

Turklā t etiķ ete ne vienmē r tika atrasta pirmajā reizē . Bija spē cī gas š aubas par uzņ ē muma droš ī bu. Pē c kā dā m 20 minū tē m jau bija skaidrs, ka esam ceļ ā uz paš u milzu kalna virsotni. Paredzams, ka lietus sā ksies pulksten 16:00. Kā plā nots plkst. 15:54 sā kā s neliels lietus. Ideja sā ka iegū t š aubu notis, un ekspedī cija draudē ja izgā zties. Tač u š ķ iet, ka laikapstā kļ i lika mums palī dzē t, lietus beidzā s pē c 10 minū tē m un pa zilajiem logiem debesī s sā ka mū s apgaismot spož a saule. Tiesa, bija diezgan grū ti meklē t zī mes pret sauli, bet nesū dzē jā mies. Vai tas bija grū ti? Jā , tā vispā r bija ļ oti dī vaina nodarbe, ja ne etiķ etes, tad nekad nebū tu ticē jis, ka tā vispā r var bū t droš a. Likā s, ka, bruģ akmenim lidojot atpakaļ , viss nokrī t. Mē s ar Daš u apzinā ti turē jā mies distancē , lai bū tu laiks izvairī ties no lidojoš ā akmens. Pa ceļ am piestā jā m, lai pieskartos sniegam.

Apmē ram divas stundas un esam kā rtē jā virsotnē , arī saule. Tas bija 1340 metru augstums! Tas bija ļ oti skaisti visā dā ziņ ā . Tur ceļ u serpentī ni ir kā mā kslinieka aploks, un ir upes ar ezeriem 800 metru augstumā , kas iet uz leju, kur ir jū ra un kalni. Gaidī jā m kā rtē jo pasta tū ristu kastī ti, kurā reģ istrē jā mies. Š odien š ajā marš rutā bijā m vienī gie. Arī Norvē ģ ijā ir pieņ emts bū vē t troļ ļ us kalnos. Mē s arī sniedzā m ieguldī jumu oļ a veidā .

Augš pusē bija diezgan bī stamas vietas ar milzī gu klinti pusotra metra attā lumā no takas. Mē s atzī mē jā m š o marš rutu kā skaistā ko no visiem, ko esam redzē juš i. Nav brī nums, ka Geirangeras fjords saskaņ ā ar daž iem vē rtē jumiem tiek uzskatī ts par skaistā ko pasaulē . Pat ja jū s jau esat pilnī bā izsmelts, jums joprojā m ir jā nā k š eit augš ā .


Nolaiš anā s bija vē l viens piedzī vojums. Uz zī mju fona biež i vien bija tikai klintis, un tas iedvesmoja š ausmas par gaidā mo nolaiš anos. Vajadzē ja nolē kt metru lejā un krist no slidenī bas un baidī ties un bū t stipram garā . Kad atgriezā mies pirmajā punktā un vē lreiz paskatī jā mies kalna virsotnē , nespē jā m noticē t, ka tikko esam tur uzkā puš i un nokā puš i. No melnā marš ruta puses tā izskatī jā s pē c vienkā rš as klints. Mū su izvē les priekš rocī ba ar sarkano marš rutu bija tā , ka skaistule pē kš ņ i atvē rā s. Ja uzkā psi pa melno, pieradī si jau pirms kā pš anas augš ā .

Viss ceļ ojums mums aizņ ē ma gandrī z 9 stundas, un tas bija vienkā rš i super š iks. Pateicoties kartē m, varē jā m samazinā t ievē rojamu daļ u jau paš ā marš ruta sā kumā , kur bija ieteicams doties ar automaš ī nu. Navigators mū s veda pa kempingu slepenajā m takā m. Tā bija pirmā reize, kad pē c atgrieš anā s kempingā vairs nedevā mies pastaigā s un iekarojā m jaunas aptaujas.

Pē c vakariņ ā m mē s gulē jā m klusumā , planš etdatorā skatoties filmu par to, kā kā ds vī rietis mē ģ inā ja novē rst prezidenta Kenedija slepkavī bu. Š odien mē s uzkā pā m garā kajā un augstā kajā taisnajā kā pumā mū su seš u gadu vē sturē . Un tas bija lieliski!

Jaunas dienas sā kumu un vakardienas uzvaru nolē mā m atzī mē t ar č etru stundu marš rutu tieš i no mū su kempinga.

Prognoze solī ja lietusgā zes, bet tā vietā gaidī jā m skaistā kos plosī tos mā koņ us, kas nokrita tieš i uz Geirangeru. Š is marš ruts nebija tik daudz uz augš u, cik ar š ķ ē rš ļ iem. Gā jā m pa purvainu reljefu un slideniem akmeņ iem. Brī ž iem lija lietus.

Daš a pat nokrita tā , ka es pieķ ē ru viņ u jā jam lejā no klints. Viens no mū su lietussargiem bezpalī dzī gi izpletā s uz akmeņ iem. Bet sū nu pū kains mež s un pamestas mā jas ar zaļ iem jumtiem sasniedza paš u sirdi. Marš ruta beigā s mums pavē rā s skats uz fjordiem un Septiņ u mā su ū denskritumu. Š is bija mū su pē dē jais kā piens fjordā š ajā ceļ ojumā .

Mē s to sapratā m, un tas bija nedaudz skumji. Kā jas, protams, priecā jā s par š ā du notikumu, bet vē l nezinā ja, ka š odien gaida nakts kā piens kalnā . Marš ruts, kuru bijā m rezervē juš i nā kamajai dienai, bija Andalsnes. Bet, lai nokļ ū tu kempingā , bū s vajadzī gas 5 stundas, un laikapstā kļ i, visticamā k, rī t pusi dienas neļ aus redzē t viņ a troļ ļ u taku. Tika nolemts saī sinā t marš rutu un š odien nakš ņ ot Moldā .


Norvē ģ ijas pilsē tā m ir savs š arms, ir daudz ē ku, modernas, bet ne augstas. Trī s stā vi. Atsvaidzinoš s gaiss un mā jī ga atmosfē ra. Nav pat divu minū š u attā lumā no autobusa, mē s satikā m manu vecm&

Tulkots automātiski no krievu valodas. Skatīt oriģinālu
Lai stāstam pievienotu vai noņemtu fotoattēlus, dodieties uz šī stāsta albums
Līdzīgi stāsti
komentāri (18) Atstājiet savu komentāru
Rādīt citus komentārus …
аватар LITVINJULIJA
LITVINJULIJA

lielisks stāsts! Liels paldies, ka veltījāt laiku tik lieliskas ziņas uzrakstīšanai. ļoti interesanti un aizraujoši! Norvēģija ir mana mīļākā!

Wed, 26 Sep 2018, 15:52
аватар natalia.fedoriak
natalia.fedoriak

lieliskas fotogrāfijas un fantastisks ceļojums! Tu esi lielisks!

Mon, 10 Dec 2018, 21:56
аватар natalia.fedoriak
natalia.fedoriak

lieliskas fotogrāfijas un fantastisks ceļojums! Tu esi lielisks!

Mon, 10 Dec 2018, 23:56
аватар lgg
lgg

Paldies! ĻOTI interesanti un noderīgi.

Sun, 16 Jun 2019, 18:20
аватар lgg
lgg

Paldies! ĻOTI interesanti un noderīgi.

Sun, 16 Jun 2019, 21:20
iemiesojums