"Sveika dārgā..."

26 Maija 2017 Ceļošanas laiks: no 27 Aprilis 2017 ieslēgts 05 Maija 2017
Reputācija: +531
Pievienot kā draugu
Uzrakstīt vēstuli

Sarkans ir marš ruts ar ī rē tu automaš ī nu, zils ir grupas ceļ ojums ar mikroautobusu

Cipari blakus apļ iem š ajā kartē norā da pieturas mū su marš rutā . Tie, kas vē las, var sekot stā sta beigā s esoš ajā m saitē m un lasī t vairā k par š ī m vietā m.

Mē s ilgu laiku devā mies uz Armē niju un meklē jā m informā ciju, kur vien varē jā m. Mē s pat klausī jā mies lekcijas Ermitā ž ā . Es devos uz Urartu un Armē nijas hallē m. Visā valstī ceļ vež u veikalos praktiski nav. Man bija viens vecs no 70. gadiem ar lielu ideoloģ iju. Vē l viena lieta, ar kuru nā cā s saskarties, ir par ceļ oš anu ar bē rniem. Un mū s interesē vē sture, un ar mums nebija bē rnu. Mani kompanjoni ir arheologi amatieri.


Pē c daž iem mē neš iem mē s ceļ ojumu aģ entū rā paudā m to, ko noteikti vē lamies redzē t. Bet kaut kā ī sti neizdevā s. Lū dzā m tū risma aģ entū ru iepriekš vē lamajai vienai un vienai nakš ņ oš anai pa ceļ am pievienot papildu vietas divu vietā Erevā nā . Bet tas neizdevā s. 2 nedē ļ as pirms ceļ ojuma bija jā rezervē auto, viesnī cas uz 2 papildus naktī m. Un visu piedā vā to ceļ u “pā rmeklē t” Google kartē s, pierakstot satiktos apskates objektus cerī bā , ka paš i tos atradī sim. Pē c atgrieš anā s mū s jau gaidī ja grupas ekskursija ar mikroautobusu.

Ir tikai viens normā ls š oferis, turklā t viņ am ir braukš anas pieredze kalnos. Es - drī zā k "katram gadī jumam": neesmu braucis vairā k nekā.6 gadus, bez braukš anas pieredzes kalnos, turklā t ar sliktu redzi. Lidmaš ī na ir naktī , un no rī ta pie stū res. Tas padarī ja uzdevumu grū tā ku.

Mē s noī rē jā m parastu SUV. Tā jaudas pietika mū su braucieniem ā rpus galvenajā m maģ istrā lē m (191 km no Erevā nas lī dz Alaverdi, nobraucā m vairā k nekā.500).

Viņ i prasī ja navigatoru. Naivi. Labi, ka pirms izbraukš anas internetā pasū tī ju Armē nijas un Gruzijas ceļ u karti. Turpinā jumā mums nā cā s pa to orientē ties, jo lī dzi ī rē tais auto atvestais navigators neko tā lā k par pā rdesmit kilometru no lidostas atteicā s rā dī t. Man tas vienkā rš i bija jā atdod uzņ ē mumam. Mums bija viedtā lrunis. Bet tas "karā jā s" pastā vī gi, pa to vienkā rš i nebija iespē jams orientē ties pa ceļ am: viņ i apstā jā s, uzstā dī ja to, un atkal tas nekustē jā s kopā ar automaš ī nu. Bija tikai papī ra karte un vietē jie iedzī votā ji. Jā teic, ka lielā kā daļ a labi runā krieviski un ir gatavi ne tikai pastā stī t, kā tur nokļ ū t, bet arī aprē ķ inā t kilometrus lī dz vajadzī gajai vietai, novē rtē t ceļ u. Un bija reizes, kad mū s vienkā rš i izraidī ja, rā dī jā m ceļ u.

Iegā dā tajā kartē ceļ i bija sadalī ti vismaz 4 kategorijā s: E, M, H un "citi". Pa ceļ am uzreiz iekrita acī s spoguļ u neesamī ba uz ceļ iem "aklajā s" zonā s. Nu tā di paš i ceļ u numuru apzī mē jumi praktiski nenotika. Tikai nobraukums. No tā pieauguma vai samazinā š anā s varē ja tikai nojaust, no kurienes iegū ts rezultā ts.


Valstī ir tikai viens ceļ š  E — E117. Manā kartē tas iet caur Erevā nu, Vanadzoru un iet no Irā nas robež as cauri visai valstij lī dz Gruzijai. Vē lā k, jau vietā , mani pavadoņ i nopirka citu karti. Tur E, acī mredzot, caur Armaviru pa Arakā m gā ja uz Gjumri, neiebraucot valsts treš ajā lielā kajā pilsē tā Vanadzorā un tā lā k uz Gruzijas Batumi. Kurš virziens ir pareizs, joprojā m nav zinā ms, jo uz zemes trū kst zī mju. Varu teikt, ka mū su braucienos (bildē redzams sarkanā un zilā krā sā ) ceļ š vairā k vai mazā k atbilda E kategorijai, izņ emot varbū t no Erevā nas uz Sevanu, ja pieņ emam, ka tas iet caur Vanadzoru (t. i. ap 100 km); vai kā di 20 km lī dz Vagharshapat (tā lā k negā jā m), ja pieņ emam, ka iet gar Araks. Ceļ š no Dilidž anas uz Vanadzoru ir daudzmaz normā ls. Bet no Dilidž anas puses tas paceļ as bezgalī gi augstā k un augstā k (mums paveicā s, jo gā jā m pa to lejā ). Tajā paš ā laikā govis un aitas mierī gi staigā pa ceļ u (kā norā da zī mes). Ceļ š plats, ar labu segumu, bez pilnī gā m redzamī bas "neveiksmē m" ļ oti asu pagriezienu vai nobraucienu dē ļ . Uz dienvidiem no Erevā nas tas tagad tiek remontē ts vairā ku desmitu kilometru garumā .

Nā kamā kategorija ir M. Tie ir vairā k vai mazā k tieš ie ceļ i, kas ved uz lieliem reģ ionu centriem un valsts robež ā m. Es redzē ju vairā kas norā des ar cipariem daž ā dā s vietā s. Tiesa, š ie ceļ i ir “nogalinā ti”: tajos ir milzī gs skaits caurumu. Un ceļ u strā dnieki no š ī m bedrē m daž reiz veido pat taisnstū rus kilometru garumā . Skaidrs, ka tuvā kajā laikā š iem ceļ iem nebū s normā la gluda seguma, jo. vienalga, pē c remonta bū s tikai “plā ksteri”. Pa tā diem ceļ iem tu brauc, nepā rtraukti luncinot, izbraucot uz pretimbraucoš o joslu. Turklā t viņ iem ir arī caurlaides ar serpentī niem. Vidē jais ā trums - ne vairā k kā.40 km / h. Attiecī gi ceļ ojuma laiks ievē rojami palielinā s.

Mū su iecienī tā kā ir H kategorija. Š eit ir mazā k caurumu, pā rklā juma kvalitā te ir labā ka nekā citiem. Tiesa, serpentī nu š eit ir bezgalī gi. Ja ir pieredze braukš anā kalnos, labā k izvē lē ties š os ceļ us, neskatoties uz daudzlī meņ u serpentī niem, bezgalī giem pagriezieniem, stā viem nobraucieniem un lī dz ar to arī priekš ā esoš ais ceļ š to dē ļ nemitī gi nav redzams. Reizē m gan aizā s gar upē m ir ceļ i. Tad tie ir pieejami pat tā diem nepieredzē juš iem cilvē kiem kā es (tas bija vienī gais veids, kā nomainī t galveno draiveri).

Nobeigumā es uzskaitī š u serpentī nus, ar kuriem mē s sastapā mies.

1) Puš kina pā reja. Visi brauc pa ļ oti š auru tuneli. Mans draugs gribē ja uzkā pt pā rejā . Kas brauc, tas komandē . Tā pē c mē s izvē lē jā mies stā vu kā pumu (apmē ram trī s simti vertikā lu metru no dienvidu puses), lai redzē tu, kur Puš kins ceļ ā uz Erzerumu sastapa nogalinā tā Gribojedova ķ ermeni. Un viņ as vī rs arī gribē ja redzē t vē ja parku augš stā vā . Bet nobrauciens gan no pā rejas, gan no tuneļ a ziemeļ u pusē joprojā m ir tie paš i serpentī ni, bet ne tik stā vi kā kā pjot augš ā , virs tuneļ a, kur braucā m (tur vē l bija sniegs).


2) Odzunas klosteris. Pa š o ceļ u mums bija jā iet divas reizes (apmē ram kilometrs vertikā li), jo. tika remontē ts tieš ais ceļ š no Alaverdi uz Vanadzoru. Uzbraucā m tai, tad sapratā m satikto zī mi, atcerē jā mies Alaverdi satiktā vietē jā iedzī votā ja teikto un, aizā apgriezuš ies, otro reizi devā mies uz serpentī nu.

3) Haghpat klosteris. Mū su viesnī ca atradā s netā lu. Tā pē c bija nepiecieš ams tikt pie viņ a pirms tumsas.

4) Sanahinas klosteris. Funikulieris nedarbojas, tiek remontē ts. Turklā t vietē jie nezina, kad tas vispā r darbosies. Joprojā m nav citas alternatī vas, kā tur nokļ ū t.

5) Akhtalas klosteris. Ceļ š uz to ir vairā k vai mazā k mierī gs (kā mums stā stī ja vietē jie). Tikai vajag nenokavē t nokā pš anu uz klosteri (piebraucā m augš ā , ieraudzī jā m lejā ceļ u, nā cā s braukt lejā , jo zī mes sā kumā bija, bet “beidzā s” ī stajā vietā : tik izdeguš as un grū ti saskatī t).

6) Semenova pā reja uz ceļ a no Dilidž anas uz Sevanu (pilsē ta). Nobraucienā no Dilidž anas tuneļ a - vairā k vai mazā k taisni. Kā pums ir daudzlī meņ u, bet divā s joslā s – plats. Ceļ ā augš ā kļ uva tumš s. Mē s steidzā mies pabraukt š ai vietai garā m tikai tā pē c, ka ī sti negribē jā m braukt ar auto krē slā un tumsā nepazī stamā valstī un kalnos. Jā , un abiem braucē jiem bija grū ti (krē slā abi slikti redzam). Un mums bija vē l simts kilometri lī dz Erevā nai, meklē jot degvielas uzpildes staciju un nepazī stamu pilsē tu, kur vajadzē ja atrast vietas dzī vokļ a ī rē š anai un automaš ī nas ī rē š anai.

Tad mē s devā mies ar ekskursiju grupu, un vietē jais profesionā ls š oferis mū s veda. Bet es uzskaitī š u arī sarež ģ ī tā s vietas pa ceļ am.

7) Noravankas klosteris. Bija vē l viena brī vdiena. Rezultā tā maš ī nas stā vē ja 3 rindā s, bloķ ē jot visu ieeju, un tā ir stā va. Beigā s es neredzē ju, kā jā tnieki š ķ ī rā s. Bet mū su mikroautobuss mū s gaidī ja pareizajā virzienā , nobraucienā .

8) Vorotanas caurlaide. Rietumu nogā zē serpentī ni ir bezgalī gi. Uz austrumiem ceļ š ir vairā k vai mazā k taisns.

9) Selim caurlaide. Es nevaru pateikt, cik serpentī nu bija dienvidu nogā zē . Lot. Un ar katru pagriezienu kļ uva manā mi vē sā ks. Nobrauciens uz Sevanas ezeru ir mierī gā ks.


10) Dzintara cietoksnis Aragata nogā zē s. Š eit mū su š oferim un gidam atpakaļ ceļ ā nā cā s grā bt aizsprostojumu no sakrituš ajiem akmeņ iem. Par laimi, neviens nav skā ris klints nokriš anu.

Pā rē jie ceļ i lī kumoja augš up un lejup, tač u tie bija vieglā ki.

Saites uz atseviš ķ iem marš ruta punktiem, kas norā dī ti kartē sā kumā :

1 — klosteris Hovhannavank; hač kars Hovhannavank; Kasahas upes aiza

2 — klosteris Saghmosavank

3 — Spitak

4.  — Puš kina karte

5 — cietoksnis Lori Bird; Dzoragetas upes aiza

6.  — Odzun; hač kars Odzunā

7 – klosteris Sanahin; hač kars Sanahins; grā matu krā tuve; Sanahina tilts (Alaverdi); arhitektū ra Sanahin

8.  — klosteris Hagpats; Hagpatas hač kā ri; grā matu krā tuve; citi Hagpata pieminekļ i; Hā gpatas arhitektū ra

9 — klosteris Akhtala

10.  — klosteris Goš avanka; hač kars Goš avanks; arhitektū ra Goš avanka

11 — klosteris Haharcins

12 — Erevā na: cietoksnis Erebuni; grā matas; megalī ti pilsē tā ; citi pieminekļ i

13 — klosteris Khor Virap; kalns Ararats

14 — Areni putnu ala (daba, atradumi)

15 — klosteris Noravank; hač kars Noravank; rozā akmeņ u aiza; arhitektū ra Noravank

16 — klosteris Tatevank; "personā ls" Tatev; Vorotanas upes aiza

17 — pilsē ta Gorisa

18 — megalī ti Zorats Karer (Karahunj)

19 — Spā nijas rezervuā rs

20.  — Selims caravanserai; pielaide Vardenjants

21.  — Sevanas ezers

22 — Hač karas kapsē ta Noratus

23 — klosteris Hayravank

24 — klosteris Sevanavank

25 – klosteris Kecharis; Keč arisas arhitektū ra; grava Tsaghkadzor

26.  — Charents Arch

27.  — "akmeņ u simfonija" Azatas upes ielejā ; Garni templis

28 — Geghards — š ķ ē pu klosteris

29 — katedrā le Etchmiadzin; Baznī ca Repsime

30.  — Zvartnots — "vē rī go spē ku" templis; Tempļ a arhitektū ra

31 — cietoksnis Amberd; arhitektū ras cietoksnis

Tulkots automātiski no krievu valodas. Skatīt oriģinālu
Lai stāstam pievienotu vai noņemtu fotoattēlus, dodieties uz šī stāsta albums
Līdzīgi stāsti
iemiesojums