Kilimandžaro Machame maršrutā (viskijs)

26 Februāris 2012 Ceļošanas laiks: no 14 Janvāri 2012 ieslēgts 22 Janvāri 2012
Reputācija: +68
Pievienot kā draugu
Uzrakstīt vēstuli

Sava stā sta pirmajā s rindā s par kā pumu 2012. gada janvā ra otrajā pusē Ā frikas kontinenta augstā kajā punktā (5895 m) vē los izteikt dziļ u pateicī bu visiem iepriekš ē jiem š ā da pasā kuma dalī bniekiem, kuri atstā ja savu gari un ne ī paš i gari stā sti interneta globā lajā tī meklī , padomi un kuru domas mums ļ oti palī dzē ja, gatavojoties kā pienam un risinot vairā kas problē mas. Š ajā sakarā vē los padalī ties ar savu "pieredzi" nā kamajiem kā pē jiem un sniegt daž as atbildes uz jautā jumiem, kas mū s mocī ja, gatavojoties kā pienam. Atvainojos par pā rā k detalizē tu detaļ u aprakstu, kuras mums pietrū ka sagatavoš anā s periodā . Internetā plaš i pā rstā vē ti literā ri un video stā sti (youtube) par kā pš anu Kilimandž aro daž ā dos marš rutos.

Pirmā daļ a. Sagatavoš anas posms.


Kā pš ana KILIMANJARO mani nodarbina vairā k nekā.10 gadus pē c tam, kad uzzinā ju, ka pirmie volgogradieš i iekaroja Ā frikas "jumtu". Pirmo reizi kalnos nokļ uvu pirms 30 gadiem Ullu-Tau kalnu nometnē Elbrusa reģ ionā . Kopš tā laika ir bijuš i daž ā di kā pumi, tostarp tā di pasaulslaveni piectū kstoš nieki kā Kazbeks (5033 m. - 1988) un Elbruss Vosts. (5621 m. - 1999).

Un tā.2011. gada oktobrī draugs un darba kolē ģ is Igors vē rsā s pie manis ar priekš likumu “aizbraukt” uz Ā friku ar KILIMANJARO. Arī liels kalnu cienī tā js, bet slē poš anas ziņ ā . Atš ķ irī bā no manis, Igoram nebija kā pš anas pieredzes, ī paš i augstkalnu, bet viņ am bija liela vē lme iekarot augstumus. Tika pieņ emts principiā ls lē mums - EDEM. Kopš tā brī ž a nodarbojā mies ar "fizisko treniņ u", kas ī sti sastā vē ja tikai no sava ķ ermeņ a smaguma celš anas uz dzī vesvietas 8. (pie manis) un 17. (pie Igora) stā vu - bez lifta.

Vē lā k kalnā Igors 3 mē neš us atzī mē ja š o ikdienas "kā pumu" nozī mi un lomu. Turklā t Igors pastiprinā ja elpoš anas vingrinā jumus (elpas aizturē š anu).

Uz KILIMANJARO ved aptuveni ducis daž ā das sarež ģ ī tī bas un ilguma marš rutu ar teltī m un nakš ņ oš anu "bū diņ ā s". Draugi pirms diviem gadiem staigā ja pa Marangas (Coca-Cola) marš rutu ar nakš ņ oš anu bū dā s. No viņ u stā stiem nogrimuš i vā rdi - "labā k bū tu paņ emt savu telti un pā rnakš ņ ot tajā. "

Pā rlasot milzī gu informā cijas masī vu par KILIMANJARO (KILI), izlē mā m par marš rutu - MACHAME ROUT jeb "viskijs" (6 dienu pā rgā jiens ar nakš ņ oš anu teltī s). Galvenais, izvē loties š o marš rutu, bija tas, ka 3. kā puma dienā plā nojā m pacelties no Shira Hut nometnes (3840m) lī dz Lava Tower (4630m) un nolaisties lī dz Barranco nometnei (3860m). Š ā ds "zā ģ is" veicina labā ku aklimatizā ciju augstu kalnu apstā kļ os.

Turklā t daudzi "rakstnieki" atzī mē ja marš ruta skaistumu, ikdienas "ainavu" maiņ u. Patieš ā m, katra no 6 marš ruta dienā m bija principiā li atš ķ irī ga savā dabiskajā krā sā.


Jautā juma cena izrā dī jā s ļ oti plaš ā diapazonā , pamatojoties uz kā pē ju stā stiem. Daudzi Krievijas ekskursiju organizatori uz KILI piedā vā savus pakalpojumus mini grupā m ar 2 cilvē kiem diapazonā no 00 un vairā k. Tajā paš ā laikā dalī bnieki runā par 0-00. Atš ķ irī ba, mū suprā t, bija ievē rojama, un nolē mā m atteikties no siltumnī cas apstā kļ iem un doties uz Ā friku bez pavadī bas. Iepriekš sazinā jā mies ar Peter Tours Tanzā nijā (Moshi), kas piedā vā ja mū su izvē lē to marš rutu uz 00. Tač u cerē jā m uz vietas atrast labā ku piedā vā jumu.

Pā rsū tī š ana

Apskatī juš i Krievijas kā pš anas tū res KILI organizatoru mā jaslapas, sapratā m, ka lidojums jā meklē paš iem, jo ​ ​ cena svā rstā s no 500 lī dz 2000 eiro (ar tieš o lidojumu).

Mē s paš i nolē mā m, ka lidojam ar vienu maiņ u, tas ievē rojami samazina lidojuma izmaksas. Vaicā jums, izmantojot vairā kas meklē tā jprogrammas, parā dī ja, ka viena no "lē tā kajā m" iespē jā m ar vienu izmaiņ u ir Qatar Airways. Mē s ejam uz Qatar Airways vietni (www. qatarairways. com) (rusificē ta) un rezervē jam biļ etes tieš i pie gaisa pā rvadā tā ja. Kā dā brī dī bija situā cija, kad biļ etes izvē lē tajā lidojuma marš rutā ar katru dienu kļ uva dā rgā kas, un mums nebija laika tā s paņ emt. Izrā dī jā s, ka pasū tot no Qatar Airways 90-95 dienas iepriekš , jū s saņ emat minimā lo cenu, un tuvā k izlidoš anai - tikai pieaugumu. Š is fakts ietekmē ja to, ka sā kotnē ji plā notā "izbraukš ana" 8. janvā rī tika pā rcelta uz 2012. gada 14. janvā ri.

Lidojuma marš ruts: Maskava-Nairobi, ar pā rsē š anos Dohā (Katara) un atpakaļ.

14.01. 2012: QR86.14:45 Maskava (Domodedovo) - 19:00 Doha (Katara)

15.01. 2012: QR534.00:50 Doha (Katara) - 06:10 Nairobi (Kenija)

Kopē jais lidojuma laiks 16:25, starp lidojumiem - 5 stundas. 50 min.

22.01. 2012: QR53.

18:40 Nairobi (Kenija) - 23:35 Doha (Katara)

23.01. 2012: QR86.07:40 Doha (Katara) - 13:45 Maskava (Domodedovo).

Kopē jais lidojuma laiks ir 18:05, starp lidojumiem - 8 stundas 5 minū tes.

Par visu š o prieku 2 personā m tika samaksā ti 957.3 eiro.

Tas ir principiā li svarī gi - reģ istrē joties lidojumam Maskavā , viņ iem tika lū gts uzrā dī t karti, ar kuru tika apmaksā tas elektroniskā s biļ etes.

Lidojumu izvē li noteica saistī ba ar The Riverside Shuttle Bus (www. riverside-shuttle. com) š ā dā marš rutā:

Nairobi starptautiskā lidosta (Kenija) - Aruš a (Tanzā nija) - Moš i (Tanzā nija) (apmē ram 350 km. ).


Svarī gi bija iekā pt rī ta autobusā , jo tajā paš ā dienā plā nojā m atrast kompā niju, kas organizē s kā pienu. Mums bija ī si un saspringti termiņ i.

Izmantojot internetu, tika rezervē tas vietas autobusā uz Moshi un atpakaļ uz Nairobi lidostu. Turklā t tika panā kta vienoš anā s, ka Moš i 22.01. 2012. gadā mū s sagaida autobuss 6.00 norā dī tajā viesnī cā . Maksā jums ir 80 USD abos virzienos vienai personai.

Tajā paš ā autobusā (os) var iekā pt arī pē rkot biļ eti tieš i lidostā , un piedā vā jumi ir, bet cenas nenorā dī ju. Uz robež as ar Tanzā niju saskaitī ju 3 vai 4 vienas firmas autobusus, kuros kopā ar vietē jiem, tā pat kā mē s, brauca eiropieš i - arī tā di ar mugursomā m. Bet tajā paš ā laikā mums bija talons, kuru uzrā dī jā m š oferim, kad vienojā mies, ka viņ š neaizmirsī s mū s paņ emt 6.00 no rī ta no viesnī cas 22.01. 2012, un viesnī cā . Kuponā bija norā dī ti tā lruņ i, pa kuriem bija iespē jams sazinā ties (lū dzā m reģ istratū rā.22. 01.2012 sazinā ties un precizē t autobusa ieraš anos). Tā kā mums ar Igoru nebija labas angļ u valodas zinā š anas, daž kā rt mē s vienkā rš i uzrā dī jā m dokumentus, rezervā cijas talonus un tā dē jā di atrisinā jā m daudzas problē mas.

Viesnī cas izvē le

Tā kā mē s nolē mā m, ka sā ksim no Moshi (tuvā k Machame Gate), viesnī cu atlase daž ā dā s vietā s tika veikta saskaņ ā ar Moshi. Mē s izvē lē jā mies Osy Grand Hotel.


Sazinoties tieš i ar viesnī cu, cena bija 25 USD vienai personai par nakti ar Eiropas brokastī m (BB). Viesnī ca ir maza, bet augsta (6 stā vi). Diezgan labi: istabā ir ventilators, gaisa kondicionieris, televizors, duš a. Kontaktligzdas atš ķ iras no krievu valodas - trī skā rš as. Un bez adaptera var rasties problē mas. Bet es tam esmu gā jusi cauri iepriekš , tā pē c mē s krā jā m savu "slepeno ieroci" pret viņ u angļ u valodas versiju: ​ ​ paņ emiet no mā jā m parastā s plastmasas dakš iņ as un karotes. Ieduriet rokturi kontaktligzdas augš pusē , un tas ir maisiņ ā ! Lā dē tā ji ir gatavi lietoš anai (tikai plakanie kontaktdakš as). Lē ti un jautri. Un cik adapteriem jums bija jā bū t? Uzreiz izmantojā m 3-4 tirdzniecī bas vietas. Viesnī ca mums bija lieliski piemē rota, un nā kamreiz es to izvē lē tos vē lreiz. Atrodas netā lu no centra, netā lu no bazā ra, kur, atgriež oties no kalna, paņ ē mā m mango, ananā sus un nedaudz nokā pā m.

Blakus ir arī citas viesnī cas, tā pē c uz vietas var izvē lē ties katrai gaumei, lī dz pat villā m.

Vakcinē jā mies pret dzelteno drudzi ar starptautisku dokumentu (dzelteno grā matu), kā arī pret stingumkrampjiem vienlaicī gi (17.11. ). Emisijas cena 627 rubļ i. , un laiks tika nogalinā ts -2 dienas ceļ ojumā (Volgogradā š ā das vakcinā cijas netiek veiktas). Tajā paš ā laikā , iegū stot vī zu uz Tanzā niju, tika lū gts uzrā dī t dzeltenā s vakcinā cijas grā matiņ as.

No malā rijas viņ i nopirka 2 Plaquenil iepakojumus un 2 nedē ļ as pirms izbraukš anas sā ka lietot 2 tabletes nedē ļ ā . Bet, ņ emot vē rā to, ka mē s redzē jā m vienī go odu, kas “varonī gi nomira” pē dē jā naktī kalnos mū su Tanzā nijā pavadī tā s 6. dienas beigā s, mē s atteicā mies turpinā t lietot š ī s tabletes.

Jebkuri punduri, muš as, odi un citi ļ aunie gari, kurus jau gaidī jā m Nairobi (galu galā Ā frikā ), mū s nekur neapcepa: ne Kenijā , ne Moš i, ne mež ā , ne kalnos. . Bija skaidras un siltas (karstas) dienas. Varbū t mums paveicā s ar laikapstā kļ iem, un tie nelidoja pē c kukaiņ iem?

Igors lietoja diakarbu kalnu slimī bas profilaksei. Es nē , jo neatceros, ka alpī nisma nometnē s Kaukā zā kā ds bū tu lietojis tabletes no “augstā kalna”. Tajā paš ā laikā Igors nejutā s slikti visā marš rutā , un pē dē jie trī ssimt metri augstumā lī dz augš ai man bija grū ti. Es joprojā m grē koju ar liekajiem kilogramiem no sava svara un desas, ko ē du pirms kā pš anas. Nu, vairā k par to tā lā k, neapsteigsim sevi.

Mū su aptieciņ a galvenokā rt sastā vē ja no aktī vā s ogles, smektī ta, plā ksteriem. Coldrex bija ļ oti noderī gs, lai gan ne mums, bet gan mū su gidam, kuram BARRANCO bija drudzis. Divas Coldrex paketes atrisinā ja problē mu.

Izmantojā m arī ogles un smektī tu. Ierodoties viesnī cā , man kaut kas nebija kā rtī bā ar vē deru. “Man nepatika”, iespē jams, ē diens lidmaš ī nā . Maisiņ š smecta, 2 tabletes akmeņ ogļ u - un viss kā rtī bā.


Nu, mums droš i vien katrā mugursomas kabatā bija iepakojumi ar mitrajā m salvetē m ar baktericī dā m ī paš ī bā m.

Aprī kojums

Vē l nesen plā nojā m lī dzi ņ emt telti un gā zes degli. Tieš saistes konsultā cijas pā rliecinā ja mū s no tā s atteikties.

Telš u nodroš inā š ana ir iekļ auta ekskursijas cenā , un savas telts izmantoš ana nepadarī s jū su ceļ ojumu daudz lē tā ku, tač u radī s vairā kas problē mas. Ja pats nes, tad liek pats, un ja atdod nesē jiem (vedē jiem), tad kur ir iespē ja, ka tev nesabojā s. Vietē jā s teltis nav sliktas, ar moskī tu tī kliem, dubultā s, ar nojumi un vestibilu, kurā atradā s mū su ē damistabas "grī das" galds.

No rī ta, izbraucot uz nā kamo pā rbrauktuvi, atstā jā m aiz sevis nesē jus, viņ i savā ca nometni, un, kā likums, mū s apsteidza (mums arī fotosesija).

Ja ņ em degli, tad tikai benzī nu. Gā ze kanistros, nekur neesmu redzē jis! Tas nav Kaukā zs un ne Alpi. Un jū s to nevarat ņ emt lī dzi lidmaš ī nā . Kalnā tiek uzņ emti 5 litru gā zes baloni, uz kuriem gatavojas pavā rs. Deglis nebija vajadzī gs. Pietika ar vā rī tu ū deni, to atnesa termosā tē jai, kafijai, kakao utt.

Ā rzemnieki pasū ta vairā k pakalpojumu no uzņ ē mumiem. Portieri pusdienā s nes saliekamos galdus un krē slus, pusdienu pā rejā s tiek uzceltas pusdienu teltis, ī paš ā s teltī s – sausie skapji. Mē s to nepretendē jā m.

No personī gā ekipē juma paņ ē mā m paklā jiņ us, guļ ammaisus, teleskopiskos stieņ us (katru pa pā riem), lietus apmetņ us. Apmetni izmantoju kā ponč o, Sportmaster pirkts par 300 rubļ iem, Kaukā zā testē ts - viegls, nosedz mugursomu un lī dz ceļ iem.

Mums paveicā s ar laikapstā kļ iem, pa ceļ am uz pē dē jo nometni MWEKA CAMP (3100) nokļ uvā m zem stipra lietus, kuru gaidī jā m zem administratī vā s ē kas jumta un devā mies meklē t savus š veicarus, kuru teltis tika uzceltas pirms plkst. lietus.


No apaviem paņ ē ma tikai vibram tipa kedas (atkal Sportmaster) un augstos izolē tos zā bakus kā pš anai augš ā . Nepietika vieglu bivaku pļ auku. Visu marš rutu nostaigā ju skrieš anas apavos. Var bū t problē mas ar mazu akmeņ u iekļ ū š anu kedā s, uz apaviem labā k ir mazi “lukturi” jeb kā tos sauc, getras. Nekļ ū dī gi tā s ir vajadzī gas, nokā pjot no augš as pa vaļ ī giem oļ iem (biju slē poš anas biksē s ar gumiju apakš ā , ko uzvilku zā bakos, un akmeņ i nekrita).

No drē bē m viņ š pā rsvarā valkā ja ī sus š ortus, daž kā rt no rī ta uzvelkot vieglas zeķ ubikses, un T-kreklu ar ī sā m piedurknē m, bet aizsedz plecus, vā ciņ ā.

Rokas, kā jas un kakls bija apdeguš as no saules (arī ausis un deguns - tā pē c neaizmirstiet saules aizsargkrē mu ar aizsardzī bu vismaz 30 vienī bas un vē lams 50), bet ģ ē rbties nesanā ca. Vakarā pē c ē š anas sasildī jā mies, BARRANCO (3860 m. ) un BARRAFU (4700 m. ) nebija karsts dvesmā , bet sals bija tikai no rī ta.

Mums bija katrai 2 mugursomas: lielā (75-90 l), kuru ielika lidmaš ī nas bagā ž ā un kuru sapakojā m un nodevā m nesē jiem, kā arī mazā - 15-20 litru, ar personī gā s siltā s rezerves drē bes, lietus apmetnis, ū dens, uzkodas, dokumenti un ekipē jums. Igors bija pā rā k mazs, kas radī ja zinā mas neē rtī bas (man bija jā piesien virsū ).

Svarī gi sī kumi

Pirms doš anā s ceļ ā Igors visiem sagatavoja nelielu dokumentu paketi, kurā bija iekļ auta: pilnī ga informā cija par vē stniecī bā m Katarā , Kenijā , Tanzā nijā ; elektronisko biļ eš u, starptautisko pasu, autobusu talonu kopijas; viesnī cas sarakste; drukā tas Moshi kartes; marš ruta karte KILIMANJARO.

pirkt/pā rdot pirkt/pā rdot

KATARA 3.63 / 3.655 4.5 / 4.9

KENIJA 83.00 / 88.00 101.00 / 117.00

TANZĀ NIJA 1530/1650

Tā tad, mē s bijā m gatavi vē tra Ā frikas kontinenta augstā ko virsotni grū tā laika grafikā , kas bija paredzē ts Volgogradā uz 10 dienā m un faktiski pa stundā m.

Otrā daļ a.

Ak, Moš i, Moš i, kur tu esi!

Kas mū s sagaida tajā tā lajā zemē?


14. janvā rī pie Domodedovas lidostas 60. letes mū s gaidī ja draudzī gas meitenes Qatar Airways formastē rpā . Atļ autais bagā ž as svars bija 23 kg, rokas bagā ž a - 7 kg. Mē s ar Igoru pirmo reizi lidojā m ar Qatar Airways un bijā m patī kami pā rsteigti par apkalpoš anu, kas mū s ieskauj: patī kami stjuarti; jaunas lidmaš ī nas, kas aprī kotas ar individuā liem skā rienjutī gajiem ekrā niem, kas ļ auj klausī ties mū ziku, skatī ties filmas (gan tikai 2 krievu valodā ), spē lē t spē les, pā rraudzī t lidojumu grafiku utt. Kā pē c mū su aviokompā nijas nemī l un neciena savus pasaž ierus? Un biļ etes cena?

Par č etriem 5 stundu lidojumiem Maskava-Doha, Doha-Nairobi un atpakaļ cena bija aptuveni 480 eiro vienai personai (apmē ram 21 tū kstotis rubļ u), tas ir, nedaudz vairā k par 5 tū kstoš iem rubļ u. par lidojumu (5 stundas). Lidojumam 1 stunda 20 minū tes. Maskava-Volgograda (bez servisa un pusdienā m) S7 Airlines mums iekasē ja maksu 5.5 tū kstoš us rubļ u. Un kur mē s lidojam ar tā diem tarifiem? !

Reģ istrē joties Domodedovo uz Nairobi, mums tika izsniegta dzeltena tranzī ta aploksne, kuru uzrā dī jā m Dohā , jo pasaž ieri no lidmaš ī nas tiek nogā dā ti daž ā dos terminā ļ os, tranzī ta pasaž ieri tiek nogā dā ti tranzī ta zonā (Transfer and Departure). Mums teica, ka savu bagā ž u redzē sim tikai Nairobi.

Katarā (Doha) laika starpī ba ir 1 stunda (mī nus Maskava). Dohā pasē dē jā m astoņ os vakarā , pirms lidojuma uz Nairobi (0:50) Kataras Duty Free veikalos pagā ja vairā k nekā.5 stundas, kas nemanot paskrē ja garā m.

Vē l viena Qatar Airways iezī me: tranzī ta pasaž ieriem, kas gaida nā kamo lidojumu (vairā kas stundas), ir tiesī bas uz bezmaksas vakariņ ā m restorā nā , kas atrodas otrajā stā vā galē jā kreisajā spā rnā , ja paskatā s uz skrejceļ u. Pieejiet meitenei no Qatar Airways zem elektroniskā tablo, kas atrodas iepretim izplatī š anai, uzrā diet biļ etes, un viņ a izsniedz maltī tes biļ eti. Ņ emot vē rā , ka mums bija vē l 18 stundas, lai nokļ ū tu Moš i viesnī cā , vakariņ as bija vietā . Ū dens pudelē s (0.5 l) tuksnesī Katarā ir lē tā ks (1 USD) nekā Domodedovā (2 USD).


Doha-Nairobi lidojums bija naktī , tā pē c lidmaš ī nai tika iedots papildus acu plā ksteris gulē š anai (ļ oti ē rta lieta), vienreizē jā s zeķ es un ausu aizbā ž ņ i. Visi lidojumi ir aprī koti ar vienreizē jā s lietoš anas austiņ ā m. Lidojums bija pilns, un mē s cerē jā m, ka izklī dī sim pa kajī ti un gulē sim. Pacē lā mies, noskatī jā mies filmu, paē dā m, piespiedā mies mazliet pagulē t un te nu esam Ā frikā . Ieradā mies 6:10, un 6:30 jau izgā jā m muitu, kontroli, saņ ē mā m vī zu un bagā ž u.

Vī zas iegū š anai lidmaš ī nā tika izdalī tas veidlapas (zaļ as), kuras aizpildī ja ar kaimiņ a - studenta no Dā nijas palī dzī bu. Fiziskā s dzī vesvietas kolonnā Kenijā - nekas netika nolikts. Un bū tu nepiecieš ams nā kotnē uzrakstī t kā du viesnī cu ar adresi Nairobi. Reģ istrē joties mums uz to norā dī ja, izlikā mies, ka neko nesaprotam, visu laiku atkā rtojā m Kilimandž aro-Kilimandž aro. Parā dā m kuponu autobusam uz Moshi. Nofotografē ts, samaksā ts 50$ un vī za gatava. Tiesa, pastā v iespē ja, ka varē ja iedot tranzī ta vī zu, tā ir lē tā k (), bet atceļ ā no Tanzā nijas atkal bū tu procedū ra un samaksa. Bet viss izdevā s.

Pie izejas no ielidoš anas zā les mū s sagaidī ja bars afrikā ņ u ar daž ā dā m zī mē m. Apbraucot visus, sapratā m, ka mū s vē l neviens nesagaida, apmē ram 2 stundas pirms regulā rā autobusa. Ē kas kreisajā pusē atradā m kuponā norā dī to kafejnī cu (pē c mana KARIBU) un sā kā m gaidī t.

Tad pie kafejnī cas piegā ja vē l pā ris “bā las sejas”, tad parā dī jā s poļ u bariņ š ar mugursomā m. Mē s sapratā m, ka tie ir mū su cilvē ki. Poļ i sā ka aktī vi pā rģ ē rbties vasaras "uniformā s": š ortos, T-kreklos, sandalē s...Saule bija diezgan karsta. Apkā rt nebija odu, muš u un citu lietu.

Gaidot autobusu, izstaigā ju lidostu. Ir daudz uzņ ē mumu, kas piedā vā savus pakalpojumus. Tostarp ir transfē ra piedā vā jumi uz Moshi. Vienā no tiem poļ i sarī koja savu tū ri uz KILI. Bet esam ieguvuš i pacietī bu un izturī bu.

Pienā ca autobuss, viņ i atbrauca pē c mums un iekrauja. Visas mantas ir uzmestas uz jumta, ir speciā ls "bagā ž as" nodalī jums, kas nosegts ar tentu. Bet mū su bagā ž a tika ietī ta plē vē Maskavā.

Mazs japā ņ u busiņ š , 25 cilvē ki, bija pilns un mums palika tikai salokā mi sē dekļ i. 08:40 izbraucā m Moshi virzienā.

Aiz loga bija Ā frika visā s tā s krā sainajā s krā sā s, ar savu nabadzī bu un mums neparasto dabu.


Pē c 2.5 stundā m apstā jieties pie veikala ar tradicionā lā m Ā frikas figū riņ ā m, gleznā m un visā dā m lietā m. Ir arī tualete, veikals...Autobusā mums iedeva regulā ras veidlapas robež u š ķ ē rsoš anai (izbraukš ana no Kenijas, iebraukš ana Tanzā nijā ). Pē c stā vē š anas lī dz robež ai palika apmē ram 30 minū tes ar autobusu.

Formalitā tes Kenijas robež kontroles punktā tika nokā rtotas ā tri, un ar kā jā m devā mies uz Tanzā niju (100 metri), lī dz nā kamajam robež kontroles punktam. Aizpildī jā m vē l vienu veidlapu vī zai uz Tanzā niju, sagatavojā m 50$. Tā kā uz robež as satikā s 3-4 autobusi, kuros brauca 20 "bā lu seju" cilvē ki, kuriem bija vajadzī ga vī za uz Tanzā niju, reģ istrā cija prasī ja kā du laiku. Š ajā laikā autobusiem un mū su kravai uz robež as tika veikta oficiā la pā rbaude.

Uz robež as krā sainas "masai" sievietes ar milzī giem caurumiem ausī s, kurā s bija iekā rts liels skaits krelles, piedā vā ja daž ā das sievieš u rotaslietas, kas izgatavotas no parastā m krellē m, kuras mē s pā rdodam ik uz soļ a. Tagad nož ē loju, ka neuzņ ē mu nevienu fotogrā fiju ar vietē jā m skaistulē m. Nekur citur tā da bilde un tā da krā sa nav atrasta.

Sā kumā Tanzā nijas daba maz atš ķ ī rā s no Kenijas. Bet, tuvojoties Kilimandž aro, kļ uva interesantā ks un zaļ ā ks. Pē c 1.5-2 stundā m ieradā mies Aruš ā . Visi mū su autobusa pasaž ieri, izņ emot pā ris "bā lu seju" mū s pameta. Bet te mū s sagaidī ja ī sts vietē jo aplenkums. Tiklī dz mē s ar Igoru izkā pā m no autobusa, lai iesildī tos, katru no mums ielenca neatlaidī gu vietē jo iedzī votā ju bariņ š un mē s sā kam pretendē t uz jautā jumu uzdoš anu.

Tie visi bija starpnieki / daž ā du uzņ ē mumu pā rstā vji, kas piedā vā savus pakalpojumus vietē jā tirgū : safari, Kilimandž aro utt.


Uzreiz atklā jā m savas kā rtis un teicā m, ka gribam Kilimandž ā ro, Machame Rout, 6 dienas - un jau rī t. Ar Dž ordž u (Dž ordž u) jeb Dž ordž u ā tri vienojā mies par 900$, un precizē ju visas nianses – kas ir iekļ auts cenā . Uzreiz tika saņ emti piedā vā jumi par 850 dolā riem, bet es jau biju pā rtraucis debates, atsaucoties uz vienoš anos. Iespē jams, varē tu sarunā t par 800$, bet zemā cena nedaudz apkaunoja (internetā lasī ju stā stus par 950-1000$). Vē lā k analizē jot š o situā ciju, ņ emot vē rā , ka esam jau klā t un mums nav nepiecieš ams transfē rs, arī viesnī cu maksā jam mē s (negribē ju eksperimentē t ar Dž ordž a piedā vā tajā m iespē jā m), tad mē s varē tu pacī nī ties par 800 USD .

Tā tad, Dž ordž s iekā pa autobusā ar mums, un mē s devā mies uz Moshi, uz Osy Grand Hotel, jo mū su kuponā bija norā dī ts marš ruts uz viesnī cu.

Autobusā kopā ar mums joprojā m bija viena sieviete, veca un baznī cas tē rpā . Viņ a mums kā rtī gi pajautā ja, kur esam, par kā du cenu vienojā mies, tad, domā dama, teica - "normā la cena, citā di daž i piedā vā.700$ - un tad ir nianses, tikai pareizi noformē jiet visus papī rus. " Mē s esam ļ oti apmierinā ti ar viņ u par š ā du dalī bu mū su izvē lē.

Pē c 1h bijā m jau viesnī cā . Dž ordž s mums neatlaidī gi sekoja, baidī damies mū s palaist garā m. Lū k, ko nozī mē konkurence. Reģ istrā cija viesnī cā neaizņ ē ma daudz laika, viņ i parā dī ja e-pasta korespondenci, samaksā ja katrs 25 USD (brokastis iekļ autas) un devā s uz istabu (turklā t mums š ķ ita, ka to var izsniegt uz vietas par ). Mantu mē tā š ana un pā rģ ē rbš anā s, maš ī nā , kas mū s gaidī ja pie viesnī cas, pē c 10 minū tē m bijā m tā saucamajā “Totalally wild safaris” firmas birojā . Bez Dž ordž a mē s nebū tu atraduš i š o biroju. Kabinetā mū s gaidī ja direktors - Mr. Kanā ls. Diskusiju rezultā tā esam nonā kuš i pie sekojoš ā:

MACHAME ROUT tū res cena ir 900 USD vienai personai.

Tagad veicam avansa maksā jumu 1500$, jo 1260$ ir maksa nacionā lajam parkam, turklā t caur bezskaidras naudas karti (viņ š uzrā dī ja plastmasu), pā rē jie lī dzekļ i ir preč u iegā dei. Atlikuš os 300 USD samaksā jam pē c atgrieš anā s no kalna (sertifikā tus mums izsniedza tikai pē c atlikuma samaksas).

Ekskursijas cenā ietilpst: Nacionā lā parka maksa, apdroš inā š ana, nakš ņ oš ana 2-vietī gā teltī , 3 ē dienreizes dienā (brokastis un vakariņ as, pusdienā s - vista ar matiem, banā ns, ola un sula vai ū dens), gids, pavā rs, nesē ji , transports lī dz parka vā rtiem un atpakaļ , 3 litri ū dens pudelē s.


Dzeramnaudu jautā jumu neapspriedā m, un arī tie nav mazi (maksā jā m katrs 200$, lai gan jautā jums bija par lielā ku summu). Dzeramnauda jā vienojas nekavē joties, par š o piedā vā jumu lasī jā m viesu grā matā par uzņ ē mumu pē dē jā dienā . (Pieprasot viesu grā matu, rezervē jot ekskursijas! ).

Mū su rokā s palikuš i 2 dokumenti: par apmaksu un programmu.

Papildu lietas, ko neplā nojā m ņ emt augš ā , tai skaitā sautē jumu ar nū delē m vakariņ ā s pē c atgrieš anā s no kalna, salikā m lielā somā un atstā jā m uzņ ē muma ofisā , jo atgriež oties no kalna mū s vajadzē tu aizvest uz š ejieni ($ 300 atdot).

Nosvē rā m savas mugursomas, kuras iedodam nesē jiem saviem nesē jiem. Mana lielā mugursoma svē ra 15-16 kg, personī gā - 9 kg. Igoram ir apmē ram tā ds pats svars. Pē c tam tirgū pirka produkciju, svē ra kravas svaru. Tas ir svarī gi, jo nesē ju skaits ir atkarī gs no ekspedī cijas kravas. Portieri marš rutā tiek svē rti divas reizes: pie Machame Gate un Machame Hut svars nedrī kst pā rsniegt 24 kg.

Tā dē jā di "viņ u arodbiedrī bas" cī nā s par nesē ju tiesī bā m - un tas bū tu mazā ks bezdarbs. Pē dē jā dienā vē l saskaitī jā m visus savus nesē jus.

Mū su atbalsta grupa sastā vē ja no 8 cilvē kiem (kamē r mums ir aizdomas, ka viņ i bivakos apkalpoja arī mū su kaimiņ u franč u (Fabian)).

Pē c visu sagatavoš anā s darbu pabeigš anas mē s, gids un vē l 3 nesē ji ar visu bagā ž u ar mikroautobusu tika nogā dā ti Machame Gate. Pa ceļ am nopirkā m arī svaigu gaļ u. Machame Gate ieejas priekš ā ir kaut kas lī dzī gs darba birž ai - ir liels skaits potenciā lo nesē ju. Pie ieejas parkā - mež sargs ar kalaš ņ ikovu. Pagā ja apmē ram 2 stundas, lī dz mū su gids Augusts nokā rtoja dokumentus izbraukš anai. Mums iedeva 1.5 litru dzeramā ū dens pudeli (jā , mē s paņ ē mā m litru no viesnī cas), kastī ti ar sausajā m devā m. Beidzot 12:30 mē s atstā jā m Machame Gate.

Pē rtiķ i mū s sagaidī ja pie nacionā lā parka ieejas. Uzņ ē mā m daž as bildes un devā mies tā lā k mež a biezoknī.

Mež s pā rsteidza ar savu daudzveidī bu un sulī go veģ etā ciju, daudzveidī gajā m skaņ ā m, milzī gajā m papardē m…

Bet viss š is zaļ ais biezoknis atradā s gar plata ceļ a malā m, kas pā rvē rtā s par taciņ u, 1.5-2 metru platumā.


Apģ ē rba kods bija atlē tisks - ī si š orti, T-krekls ar ī sā m piedurknē m (nosedz plecus), kedas un teleskopiskā s nū jas (katrai pa pā ris). Laiks bija lielisks, odi un citi ļ aunie gari netika novē roti. Nenā ktu par ļ aunu, ja uz kedā m bū tu "kabatas lukturī š i" (legingi), jo Igora kurpē s nemitī gi iekrita mazi oļ i. Ar mums bija tikai mū su gids - Augusts (ar "lukturiem" pie zā bakiem).

Temps tika izvē lē ts klasisks: 45-50 min. Ejam, 10-15 min. atpū ta. Taka bija lē zena, vietā m stā va ar pakā pieniem. Pē c 2 stundā m satikā m pirmo ciemata tipa tualeti. Mež ā , netā lu no takas, ir tā da struktū ra. Mū su valstī ne tikai mež ā , pilsē tas parkā sabiedrisko tualeti neatradī si un, ja pē kš ņ i atradī si, negribē sies iet iekš ā.

Bet Ā FRIKĀ...nekā du problē mu. Taka arī rū pī gi kopta, izveidotas speciā las rievas ū dens plū smai, gar takas malā m ielikti koku stumbri, ir patī kami staigā t. Neliels lietus mū s nedaudz nobiedē ja, uzvilkā m apmetņ us, bet lietus beidzā s, un koku vainagi mū s klā ja.

Temps bija diezgan ā trs, jo mē s pabraucā m garā m daudziem mū su "bā lajiem brā ļ iem", kuri izkā pa pirms mums. Uzdevums bija aktī vi aklimatizē ties pirmajā pā rejā lī dz 3000 m, tā pē c mugursomas bija 10-12 kg. Takā satikā m 2 itā lieš us, kuri ne visai slikti runā krieviski, un satikā m meiteni Viku no Latvijas.

16.30, pē c 4 stundā m jau bijā m pie Machame Hut (3000 m. ). Mē s izdarī jā m piezī mi ž urnā lā (katrā bā zes nometnē ž urnā lā tiek izdarī ta personiska atzī me), un beidzot nolē mā m kaut ko uzkost. Kamē r mē s remdē jā m izsalkumu, pienā ca nesē ji un iekā rtoja nometni.

Pē c 4 stundu "skrieš anas" T-krekls bija slapjš.


Paņ ē muš i vienu gidu, nolē mā m doties uz upi veikt ū dens procedū ras. Upe bija kaut kur lejā nogā zē , bet vē lme iet aukstā s vannā s bija lielā ka par nogurumu. Apkā rt bija skaista daba, auksts kalnu ū dens un silta saule. Nogurums pazuda. Atgriež oties nometnē , mē s ieradā mies laicī gi uz vakariņ ā m. Vakariņ as ilga vismaz 1 stundu. Mū su telts vestibilā tika sagatavots “grī das” galds: uz ķ ī nieš u maisiņ u substrā ta tika uzklā ts kaut kas lī dzī gs galdautai, uz kura bija trauki, termoss ar verdoš u ū deni, kakao, tē ja ...Tad viņ i atnesa paplā ti. ar vā rī tu popkornu. Mē s atteicā mies no popkorna un teicā m, ka nedodam. To noteikti mā cī ja amerikā ņ i vai eiropieš i. Tad atnesa zupas biezeni, kas sanā ca ļ oti labi. Mē s domā jā m, ka tas ir viss, izņ ē mā m mū su uzkrā to kū pinā to desu un pievienojā m labu daudzumu. Bet te atnes vā rī tus kartupeļ us un dā rzeņ u sautē jumu ar gaļ u, bet tas mums vairs neiederē jā s un atteicā mies.

Turpmā kajā s dienā s ar savu desu nekur nesteidzā mies.

Pavā re, kura bija mū su komandā , gatavoja neslikti, nesū dzē jā s. Bet mē s daž reiz izmantojā m desu un medu ar valriekstiem.

Ap 19 vakarā kļ uva tumš s. Gā ju gulē t 20:30. Bet pirmajā naktī ilgi nevarē ju aizmigt, kaimiņ i muldē ja. Nometne bija mež ā , visu dalī bnieku teltis bija izkaisī tas, bet dzirdamī ba bija laba. Stundas lī dz 22:00 bija dzirdamas š veicaru balsis, bet pē c tam, kā tas tika nogriezts, disciplī na. To sapratu vē lā k, un atbildī gi cilvē ki uzrauga disciplī nas ievē roš anu.

Otrā diena. Machame Hut (3000 m) — Shira Hut (3840 m)

Es negulē ju ļ oti labi, manas kā jas bija noslogotas un es nezinā ju, kur tā s likt. Nebija auksti. Celies pulksten 7:00. Ū dens procedū rā m uzsildī jā m vienu lielu ū dens bļ odu (š ķ ī vi) diviem. Pē c vieglā m brokastī m 8:30 devā mies uz otro pā rbrauktuvi. No nometnes taka iet tikai stā vi augš up.

Mež s ir krietni retinā ts un klā ts ar sū nā m. Pē c 1.5 h kā puma 3320 m augstumā sazinā jā mies ar Volgogradu.

Visi portieri, kurus apkalpojā m, izbaudī ja mū su krā jumus, ī paš i desu (krievu salyami – ļ oti labi! ).

12:00 devā mies tā lā k, beidzot taka kļ uva gludā ka, un pē c stundas jau bijā m SHIRA HUT. Laiks bija lielisks, spī dē ja saule. Nometne bija skatā ma, jo mež s bija palicis aiz muguras, un priekš ā mū s gaidī ja akmens tuksnesis. Pā rsteidzoš i, atš ķ irī bā no Kaukā za, mē s neredzē jā m Alpu pļ avas.

Izlē muš i, kur ņ em ū deni, ar lielu 20 litru spaini, mē s ar Igoru devā mies veikt ū dens procedū ras un paņ ē mā m lī dzi francū zi Fabianu.

Upe izrā dī jā s mazs strautiņ š , vietā m ieplū stot akmeņ os. Francū zis tikai izberzē ja acis - ū dens viņ am š ķ ita auksts, un mē s paš i ar prieku ielē jā mies, un, kā vē lā k izrā dī jā s, š ā das peldes izrā dī jā s pē dē jā s. BARRANCO mē s neuzdroš inā jā mies paš i ieliet, bija “forš i”, bet BARAFU nav upes, un situā cija ir saspringta ar ū deni, tas ir atvests no KARANGU nometnes.


No augš as uz mums raudzī jā s desmitiem š veicaru acu, kas ietinā s siltā s drē bē s un fotografē jā s ar telefoniem. Uz ko es viņ iem kliedzu: “Viena fotogrā fija, pieci dolā ri”, bet tas viņ us nebiedē ja. Acī mredzot pirmo reizi redzē ja cilvē kus, kuri peldā s ū denī +10.

Laiks bija lielisks, cilvē ki nometnē nā ca un nā ca. Es saskaitī ju pā ri 50 teltī m un apmaldī jos. Nometne ir aprī kota ar vairā kā m tualetē m, tū ristiem - atseviš ķ i, pat ar flī zē m. Tī rs un kā rtī gs. No dzī vā m radī bā m tikai vietē jā s vā rnas, ar briesmī giem knā bjiem un baltu apmalī ti ap kaklu.

Laika ir daudz, laikapstā kļ i lieliski, gida pavadī bā devā mies uz tuvē jo skatu virsotni (ar neskaitā mā m ekskursijā m). Skats ir brī niš ķ ī gs, un tas ir labs aklimatizā cijai - apmē ram 4000 m. Mē s uzkā pā m, un tur itā ļ i aklimatizē jas - viņ i spē lē kā rtis.

17:30 bija pusdienas. Lieliska apetī te ir laba zī me. Visa zupa tika apē sta ar prieku, bet rī su kalns ar cepš anu netika apgū ts.

5 stundas, ieskaitot aklimatizā ciju 1.5 stundas 4600 metru augstumā.

Nometne bija pilna ar krā sainā m teltī m. Vē jē ji savas teltis jau uzcē luš i, pirms LAVAS TORŅ A izbrauca pa citu, ī sā ku ceļ u. Te jutā s forš i, š ortos, nebija vē lmes staigā t. Padzē ruš i siltu tē ju, kakao, silti saģ ē rbuš ies, devā mies pastaigā pa nometni, izpē tot tuvē jo apkā rtni, lai gan bija vē lme pagulē t un pagulē t.

Vakariņ as kā ierasts 17:30, zupa, kartupeļ i, viegli sautē ti kā posti un pankū kas! Pē c vakariņ ā m atkal devā mies pastaigā , augš ā un lejā . Mū su gids Augusts nedaudz saslima, viņ am bija temperatū ra. Piedā vā jā m viņ am Coldrex (bija 2 maisi). Viņ š teica, ka nekad nav dzē ris tik garš ī gas zā les. No rī ta viss bija pazudis. Nā kamajā dienā mums bija jā uzkā pj BARRANCO WALL. Pierunā jā m Augustu celties agri un iet pie sienas, lai nespiestos ar citā m grupā m pa š auru taciņ u.

Turklā t nometnē ieradī simies agrā k, bū s vairā k laika atpū tai, jo naktī kā ps. Viņ š piekrita.

Ceturtā diena. Barranco Hut (3860 m) — Barafu Hut (4700 m)


19.01. 2012. gads, Krievijā ir atnā kuš as ī stas Epifā nijas salnas, un mē s ejam š ortos. Piecē lā mies 6:00, uzkodā m un 7:15 atstā jā m nometni. Mē s bijā m pirmie, un neviens mū s neaizkavē ja. BARRANCO nometne tikko gatavojā s kā rtē jam krustojumam.

Ģ ē rbieties nedaudz siltā k, jo siena no rī ta ir ē nā , un nedaudz vē sa. No ā rpuses siena izskatā s nedaudz biedē još a, bet visur ir taciņ a, mē s pat nū jas nenoņ ē mā m. Daž viet nā cā s nedaudz "uzkā pt". Izkā pā m ā rā pē c 1.5h, pā rģ ē rbā mies, jo saule jau bija karsta. Augstums - 4255 m Skats uz Kilimandž aro ir pā rsteidzoš s, neliela fotosesija un aiziet.

Priekš ā - akmeņ ainas nogā zes, augš ā un lejā , augš ā un lejā . 10:00 sasniedzā m kalnu straumi, zemā ko punktu (augstums 3975 m. ) pirms pacelš anā s uz Karangu nometni.

Pirmo reizi, kad nolē mu dzert no upes, tas iedvesa pā rliecī bu.

Izkausē ts ū dens, ļ oti patī kams pē c garš as. Piepildī ju savas pudeles (2 x 0.5L). No š ejienes nesē ji savā c ū deni un nes to uz BARAFU nometni. Pacelš anā s nometnes priekš ā ir biedē još a, bet 30 minū tē s tikā m garā m un apstā jā mies uzkodas (4044 m. ).

Nolaidā s migla, viss bija apņ emts, kļ uva vē ss. Pē c 45 minū š u atpū tas, 11:15 devā mies ceļ ā . 13:45 jau bijā m vietā , ieč ekojā mies dzelzs bodē ar saules paneļ iem. Mū su nesē ji mū s ir panā kuš i un ceļ teltis. Migla, augstums 4677 m.

Mū su bivaks atradā s paš ā nometnes augš galā . Dienas laikā mē ģ inā jā m gulē t - tas neizdevā s ļ oti labi - galva lika par sevi manī t, pareizā k sakot, tā reakcija uz "kalnrač u". Vakarā paē dā m vakariņ as, savā cā m visu naksnī gajam kā pienam. Izbraukš ana bija paredzē ta plkst. 1:00 (pacelš anā s plkst. 24:00). No nometnes visi principā pameta 24:00, bija arī tā di, kas aizgā ja agrā k. Naktī negribē jā m nā kt virsotnē , gribē jā m sagaidī t saullē ktu un nofotografē ties.

Piektā diena. Barafu bū da (4700 m. )-Stella Point (5756 m. )-Uhuru virsotne (5895 m. )-Mweka bū da (3100 m. )

Mē s cē lā mies pirmā s nakts sā kumā un cē lā mies agrā k, jo likā s, ka visi kā pumā ejoš ie kā pj pā ri mū su teltij...


Pē c vieglas uzkodas pieliku vē l desiņ as, bijā m gatavi doties uz virsotni. Ģ ē rbies silti, paņ em kā du uzkodu un ū deni virsū . Gids Augusts atnesa vē l vienu termosu, kas

Tulkots automātiski no krievu valodas. Skatīt oriģinālu
Lai stāstam pievienotu vai noņemtu fotoattēlus, dodieties uz šī stāsta albums
Схема маршрутов на Килиманджаро
OSY GRAND HOTEL
Процесс взвешивания рюкзаков
Лагерь Shira Hut
Machame Gate вход в национальный парк
Килиманджаро
Фото с LAVA TOWER
Лагерь BARRANCO
Килиманджаро
Где-то внизу савана с львами, зебрами и слонами
Ледники КИЛИМАНДЖАРО
Восход над Африкой
Вот она ВЕРШИНА!
Лагерь BARAFU
Līdzīgi stāsti
iemiesojums