Meksika jeb krievu piedzīvojumi svešā zemē!

20 Februāris 2009 Ceļošanas laiks: no 27 Decembris 2007 ieslēgts 15 Janvāri 2008
Reputācija: +189.5
Pievienot kā draugu
Uzrakstīt vēstuli

Mē s ar draugu nolē mā m Jauno gadu pavadī t Meksikā . Viņ i izvē lē jā s ilgu laiku, bet kaut kā du iemeslu dē ļ viņ i to apstā jā s. Godī gi sakot, aizbraucot uz turieni, par valsti zinā jā m tikai no "vietē jā s" produkcijas TV š oviem, neko vairā k. Cerē jā m, ka visu izpē tī sim uz vietas. . . Liela kļ ū da. . .

Piedzī vojums sā kā s ilgi pirms ekskursijas sā kuma. Izrā dī jā s, ka vī zas saņ emš ana prasa 40 dienas, ka to nav tik vienkā rš i iegū t, ka viss tiek pā rbaudī ts "š tatos", un tiem, kā zinā ms, mū su brā lis ne visai patī k.


Viņ iem bija jā lido 2007. gada 28. decembrī ar Air France reisu caur Parī zi. Tač u, kamē r domā jā m par detaļ ā m, pē kš ņ i beidzā s biļ etes. Tū roperators piedā vā ja jaunu iespē ju – 30. decembrī agri no rī ta lidot caur Frankfurti. Pē c kā da laika biļ etes tika apstiprinā tas, un mē s par ekskursiju samaksā jā m (mū s "patī kami" pā rsteidza tā s izmaksas - 16.000 rubļ u vienai personai, no 2007. gada 30. decembra lī dz 2008. gada 13. janvā rim). Tā pagā ja septembris.

Gā ja laiks, oktobrī nā cā s 3 reizes pā rtaisī t karti vē stniecī bai, pirkstu nospiedumi nekā di nederē ja. Kad treš ais mē ģ inā jums izrā dī jā s veiksmī gs, š ķ ita, ka esam nomierinā juš ies un sā kā m gaidī t atvaļ inā jumu.

Decembra vidū mums vī za tika apstiprinā ta, un nedē ļ u pirms brauciena saņ ē mā m rokā s dokumentus.

29. decembrī devā mies gulē t vē lu, ne agrā k kā.2 naktī . "Aizbraukš anu" un jauno gadu nosvinē jā m kopā ar visiem, kas to vē lē jā s nosvinē t kopā ar mums. Un 5:00 mē s jau bijā m pie Š eremetjevo-2 (lidojumam LH-361 bija jā paceļ as plkst. 7). Iedomā jieties manu pā rsteigumu, kad pā rē jie, tostarp vē lā kie lidojumi, jau bija reģ istrē ti, un pretī mū su lidojumam uz tablo bija tukš s ekrā ns. Pē c dienesta rakstura es lidoju biež i, un ļ oti labi pā rzinu “nacionā lo lidojumu” ī patnī bas, zinu, ja tā notiek, tad iespē jami 2 varianti: 1) lidmaš ī na ir bezcerī gi salū zusi; 2) lidmaš ī na nelidoja.

No 6 rī tā pie Lufthansa letes sā ka veidoties neapmierinā tu pasaž ieru rinda.

7 no rī ta visa lidmaš ī na (250 cilvē ki) jau bija uzbrukusi š ai letei, kurā strā dā ja tikai viena darbiniece (starp citu, pē c š ā das dienas viņ ai bija jā uzstā da piemineklis! ). Ne tikai Š eremetjevas informā cijas dienests, ne š ī Lufthansa "tante" neteica ne vā rda, bet arī Lufthansa pā rstā vniecī ba Krievijā klusē ja (automā tiskais atbildē tā js mū s priecī gi apsveica Jaunajā gadā un nosū tī ja lī dz 9. janvā rim, kad Krievijā sā kas darba dienas).


Nolē mā m arī ieroč us nenolikt, bet neuzbrukā m 2x2 stendam, kur jau bija drū zmē jies 200 cilvē ku. Piezvanī ju savam draugam, kurš ieņ em augstu amatu "Terminā lā " (tiek bū vē ts Š eremetjevo-3). Pē c viņ a pamodinā š anas un situā cijas izskaidroš anas turpinā jā m informā cijas vā kš anu uz vietas. Tikmē r biedrs nokļ uva MASH tehniskajā dienestā , kur viņ am tika pastā stī tas kuriozas detaļ as: lidmaš ī na 29. decembrī pulksten 23.00 lidoja uz Maskavu jau ar darbī bas traucē jumiem - pē c nosē š anā s viņ am tika konstatē ts "dzinē ja pā rspriegums". Mē s neiedziļ inā simies detaļ ā s, bet, pē c drauga teiktā , viņ i fiziski nevarē ja to izdarī t (ar š ā du lidmaš ī nu Krievijas Federā cijā lido tikai Sibī rija, š is ir tieš i tā ds aviobuss, kas gadu iepriekš avarē ja Irkutskā - A310) rezerves daļ u trū kums. Tajā paš ā laikā galvenais birojs Vā cijā par avā riju zinā ja jau kopš vakara un nevē lē jā s to sū tī t uz rezerves valdi.

Ap pulksten 7 no rī ta pa skaļ runi paziņ oja, ka reiss kavē jas, un pē c stundas tiks sniegts papildu paziņ ojums (starp citu, par š o lidojumu nekas netika paziņ ots ne stundu vē lā k, ne vē lā k).

Sā kā m zvanī t uz Satiksmes ministrijas izskanē juš o tā lruni (piemē ram, diennakts uzticī bas tā lrunis, par aviokompā niju var sū dzē ties). 2 minū tes gari pī kstieni, kaut kā da vecmā miņ a atbildē ja, sakot: “H...tu zvani, mē s strā dā jam no 9. Š eit neviena! " Lufthansa galvenajā birojā uz zvaniem tika atbildē ts pareizā k: "Kungs, dont vorry, mē s zinā m par e problē mā m, weiting pliiiiiz...".

Pac Group tū roperatora pā rstā vju mobilie telefoni tika izslē gti, un birojs sā ka atbildē t tikai no pulksten 10, sakot, ka "mē s nezinā m, kas ar jums notiek, zvaniet aviokompā nijai...". Un tas ir Jaungada cienasts par 6 dolā riem vienai personai!

7.30 ieradā s cits Lufthansa pā rstā vis un teica, ka lidmaš ī na nelidos, reiss tika atcelts tehnisku iemeslu dē ļ . Un viņ a piebilda - ". . . pā rrezervē sim uz citiem lidojumiem. . . " Un beigā s ļ aunā kais: ". . . ja ir vietas. . . ".


Situā cija prasī ja tū lī tē ju iejaukš anos. Cilvē ki sā ka saš utuš i kliegt. Pā rtrū ka visi savienojumi. Lufthansa "bodē " praktiski tika iebrukts, noraujot aviokompā nijas zī mi. Mē s apvienojā mies ar 5 tautieš iem, kuri arī lidoja uz Mehiko. Mē s bijā m 3 pā ri un viens vī rietis, viņ u sauca Gena. Kā viņ š teica - viņ a brā lis - Sergejs - ir Pac Group direktors Mehiko. Mē s nolē mā m apvienoties. 9:30 mē s izlauzā mies uz centra logu un tik tikko bijā m rezervē ti lidojumam uz Parī zi pulksten 10:25 (un no turienes uz Mehiko). Reģ istrā cija jau tuvojā s beigā m, tomē r lidostas “laipnā kie” pā rstā vji teica: “Hu. . jū s š urp atsū tī ja? Mums nav vietas. . . " Mē s praktiski uz ceļ iem lū dzā m, lai mū s laiž lidojumā (tas ir par 6 dolā riem vienai personai! ). Kad reģ istrā cija beidzā s, mums teica, ka ir 6 vietas (un mē s bijā m 7). Rezultā tā cilvē ki sā ka strī dē ties, kurš lidos. Ī paš i š is "brā lis Genā dijs". Mē s ar draugu zaudē jā m š im Genā dijam, un viņ š viens pats lidoja uz diviem krē sliem. Un mē s palikā m.

Atgriež oties pie letes, es redzē ju, kā cilvē ku grupa, ap 30 cilvē ku, aplenca noteiktu cilvē ku - tas bija vietnieks. Lufthansa direktors Krievijā Jurijs Jevgeņ evič s (diemž ē l es nezinu viņ a uzvā rdu...). Ikviens gribē ja lidot uz saviem punktiem laikā . Ž ē l, bet daudzi nelidoja nekur: 15 cilvē ki nepaspē ja iekā pt uz kruī za kuģ a Maiami, un devā s mā jā s, cilvē ki lidoja uz Goa nevis 30. , bet gan 2. , bet uz Karakasu 1. janvā ris.

To redzot, es atkal sā ku “š turmē t” Lufthansa skaitī tā ju. Atradu vē l pā ris tautieš us, kas dodas uz Mehiko. Atkal nokļ uvuš i pie letes, viņ i mums paziņ oja, ka nav savienojumu un jū s, piemē ram, esat lidojumā . Mē s izcē lā m tā du skandā lu, ka viņ i pat izvilka policiju no Š eremetjevas pie mums. Un tad sieviete, kas ar š o pū li strā dā ja jau no 5 no rī ta, pē kš ņ i teica: "pagaidiet, vakara lidojumam no Madrides ir 5 vietas. . . " un sā ka dauzī t jaunas biļ etes. Lī dz pulksten 12 mums bija biļ etes uz Madridi (izbraukš ana plkst. 19.00), bet no Madrides uz Mehiko (izbraukš ana plkst. 00.40).

Ir pienā cis laiks samierinā ties ar aviokompā niju. Jurijs Jevgeņ evič s, redzot manu noskaņ ojumu, uzreiz ieteica “piedzerties” jebkurā restorā nā , atnest viņ am č ekus, kurus viņ š laipni piekrita kompensē t. Un man bija jā kompensē ne vairā k, ne mazā k - 8000 rubļ u. Turklā t man bija jā meklē arī viesnī ca. Ironiskā kā rtā vienī gie pieejamie numuriņ i bija vietē jā Novotel junior suite numuri, kuros ir viss iekļ auts, no kuriem vienu laipni ieņ ē mā m (istabas cenu nenosaukš u, bet skaitlis pā rsniedz tū kstoš dolā ru dienā ).

Ļ aujiet man jums pateikt, mums ir paveicies. Cilvē ki zaudē ja saikni ar ASV, un viņ i kavē jā s Jaungada kruī zā uz Karī bu jū ras valstī m. Visi devā s svinē t svē tkus mā jā s. Karakasā , Goa, cilvē ki lidoja no 1. lī dz 3. janvā rim (solī tā.30. - 31. vietā )...


Paē duš i, padzē ruš ies, izgulē juš ies, vakarā lidojā m uz Madridi. 5 stundas lidojums, 2 stundas dutikā un pē c tam 12 stundas lī dz Mehiko. Lidojums bija naktī , tā pē c es, atš ķ irī bā no sava pavadoņ a, visu ceļ u nogulē ju. Starp citu, Iberia nav nemaz tik slikta aviokompā nija, kā tā tiek “uzzī mē ta” tī klā .

6:00 pē c vietē jā laika mē s ieradā mies Mehiko. Iespaids par to, ko viņ i redzē ja caur iluminatoru, ir pā rsteidzoš s - abā s pusē s pilsē ta bija redzama lī dz paš am horizontam. Un lai kā mē s tai riņ ķ ojā m, tā s robež as nebija redzamas.

Mū s sagaidī ja Krievijas Federā cijas Tū risma federā lā s aģ entū ras direktors Meksikā , tajā paš ā laikā tū roperatora pā rstā vis š ajā valstī Sergejs (viņ a brā lis mums neiedeva vietu Parī zes lidojumā ). Viņ š ā tri noapaļ oja mū s seš us (Madridē mē s atradā m vē l 2 pā rus no Lufthansa lidojuma). Pa ceļ am viņ š stā stī ja, ka tie, kas vakar ieradā s no Parī zes, sē dē ja bez bagā ž as. Tikš u priekš ā , bet piebildī š u, ka bagā ž a cilvē kiem tika atvesta 31. decembrī.23. 00 vakarā (un gandrī z 2 dienas staigā ja vienā dā s drē bē s, bez personī gā s higiē nas lī dzekļ iem utt. ). Starp citu, š ī Genā dija č emodā ns nekad netika atrasts (mē s to uzzinā jā m lidojumā...).

Sergejs mū s atveda uz mū su viesnī cu - "Gran Melia Mexico City". Teikš u, ka Melija biež i uzturē jā s viesnī cā s. Arī š is apstiprinā ja savu "piecinieku". Tur mē s š ķ ī rā mies ar Sergeju...

Tiklī dz bijā m paē duš i brokastis, gids ieradā s pē c mums. Tikā m aizvesti ar Mehiko "apskatu", tad, protams, uz suvenī ru tirgu, bet pasā kuma otrajā daļ ā - uz Teoteokanu, kuras lielā kā s piramī das virsotnē sagaidī jā m krievu Jauno gadu. Laika starpī ba un sarež ģ ī tais lidojums tomē r darī ja savu, atceļ ā to nogrieza tā , ka tik tikko varē jā m izkā pt no autobusa. Konkrē ti ī si runā ju par ekskursijā m - nā c un pā rliecinies pats.


Atseviš ķ i par Jaunā gada tikš anos. Par 130 dolā riem vienai personai (bez alkohola) vakariņ as bija sliktas - salā ti, zupa, otrkā rt, pieticī gs deserts. Bez bufetes un masu svinī bā m. Kliboja arī "Izklaide" - vietē jā s dejas "par neko" - tā s apnika pusstundas laikā . Mē s visu mū ž u atcerē simies, kā viņ i mū s baroja ar pelmeņ iem. Manai kaimiņ ienei Svetai atnesa š ķ ī vi, uz tā bija 2 pelmeņ i. Viņ a ē da vienu un nogrieza otru. Pieskrien viesmī lis, paķ er no viņ as š ķ ī vi ar pelmeņ iem un iedod citai krievu meitenei. Mē s visi esam š okā , viņ a mē ģ ina viņ am paskaidrot, ka tas neē dī s. Viesmī lis nebija neizpratnē un piedā vā ja pelmeni nā kamajam. . . Rezumē jot, vienā no rī ta pē c vietē jā laika, izdzē ris "padomju" (ī paš i atvests no Maskavas, mā ca iepriekš ē jo gadu pieredze), mē s devā mies gulē t.

No rī ta, izstaigā juš i viesnī cu, sā kā m pulcē ties. Mē s bijā m lidojumā uz Kankunu. 2 stundas lidojums un esam klā t. Lai gan, pareizi saka, ka kū rorts ir amerikā nisks, mū su "krievu komandu" acī mredzot nebija priecī gs - tajā vakarā aizlidoja viesuļ vē tra (stiprs vē jš , lietus utt. ). Š is laiks, kas turē jā s 3 dienas, sabojā ja daļ u no dā rgā atvaļ inā juma, un jū ra nomierinā jā s tikai izbraukš anas dienā - 13. janvā rī !

Mē s bijā m apmetuš ies Gran Melia Cancun. Uzreiz jā saka, ka no visas Melia ķ ē des, kur man gadī jā s apmeklē t, Kankunas viesnī ca izrā dī jā s sliktā kā . Interjers, protams, lielisks, bet viss pā rē jais. . . Ē dieni maksimums 3 - un kvalitā te, un daudzveidī ba, un garš a. Pirmajā dienā mani pā rsteidza rinda restorā nā uz vakariņ ā m. Turklā t to veidojuš i paš i viesnī cas darbinieki - cilvē ki ilgu laiku tika vesti pa zā li, viņ us sē dinot. Tad konsjerž s ilgu laiku gā ja atpakaļ un apsē dinā ja nā kamos pā ri. . . Ļ oti lē ni! Jā piebilst, ka meksikā ņ i visi ir ļ oti lē ni, viņ iem acī mredzot nepatī k strā dā t, un, kamē r neiedosi divreiz “sitienu”, neviens ī sti neko nedarī s. Tas attiecas uz visiem darbiniekiem viesnī cā , ielā s, restorā nos utt. Bet ir arī sliktā kas viesnī cas. Otrs pā ris dzī voja viesnī cā Oasis. Š ī ir "amerikā niskā kā " viesnī ca. Un lielā kajai daļ ai vietē jo iedzī votā ju viņ š nepatī k, un patiesī bā arī tū ristiem. . . Es nekur neesmu redzē jis tik daudz amerikā ņ u vecumā no 18 gadiem. Turklā t, ja "š tatos" neko nedabū , izņ emot vieglo "Budweiser", tad š eit viņ i dzē ra, ko gribē ja. Un tad viņ i naktī "kliedza" uz visu viesnī cu un pludmalē rī koja orģ ijas. Vispā r, kas grib pā rgulē t ar amerikā ni (amerikā ni), visi te - visu dabū pirmajā naktī . Tajā paš ā laikā viesnī ca ir par lī meni lē tā ka nekā citas.

Par ekskursijā m var runā t atseviš ķ i. Tie tieš ā m ir dā rgi. Ekskursija uz "shkaret" (nacionā lo parku) krieviski runā još a gida pavadī bā maksā.130 dolā rus vienai personai. Tajā paš ā laikā parks ir nepā rprotami nabadzī gs, un uzcenojumi tur ir no 100 procentiem. Ekskursija angļ u valodā ir 2 reizes lē tā ka, un, ja dodaties savvaļ ā , jū s ietaupī siet vē l 20 procentus no sā kotnē jā m izmaksā m. Kopā ar pā ri no Surgutas noī rē jā m automaš ī nu (par nacionā lā s auto nomas iespē jā m runā sim tā lā k), un vienas dienas laikā apbraucā m 3 apskates vietas - Koba, Chitchen Itzu, Tulum, ietaupot 150 dolā rus no personas. Un visur ir piramī das! Patiesī bā piramī das ā tri kļ ū st garlaicī gi. Visas ekskursijas ir viena veida - piramī das un drupas ap tā m, kas atrodas daž ā dā s Jukatanas pussalas daļ ā s. Pē c Teoteokan tie izskatā s slikti, un pat cena ir pā rā k augsta. Otrs ekskursiju veids ir “dabisks”. Viņ i velk tevi pa nacionā lajiem parkiem, parā da 2-3 kakadu, 1 pē rtiķ i, zivis un tauriņ us. Vispā r par tā du naudu arī par neko. Arī salā s un jū rā ir garlaicī gi, viss parasts, kā Turcijā . Tikai par lielumu dā rgā k.


Tagad par automaš ī nā m. Iepriekš jau rakstī ju, ka ī rē jā m ķ erru. Vairā kas tū ristu krā pš anas pazī mes. Viņ i pagriezā s, kā laiks rā dī ja, velti, nai...ali pilnī bā . Ziniet, dā rgie tautieš i, ka Europcar š ajā tirgū ir blē dis. Pirmkā rt, cenas ir augstas, automaš ī nas ir sū dī gas, vecas un miruš as. Otrkā rt, rū pī gi aprakstiet visus defektus lī dz mazā kajam. Piemē ram, uz labajā m durvī m atzī mē ju 12 lielus skrā pē jumus, mazos pat neņ ē mu vē rā . Bet velti! Automaš ī nas atgrieš anas saņ ē mē js saskaitī ja 16 no tiem (! ), vienlaikus pieprasot kompensā ciju 60 dolā ru apmē rā . Jū s sakā t, apdroš inā š ana? Lī gumā teikts, ka maksimā lā seguma summa ir 90% no nodarī tā kaitē juma summas. Tajā paš ā laikā visi rā da ar pirkstu uz lī gumu, kuru pirms kā da laika parakstī jā t. Lai no tā izvairī tos, lī gumā pievienojiet frā zi krievu valodā "Lī guma nosacī jumi man netika izskaidroti manā dzimtajā valodā , var bū t neprecizitā tes interpretā cijā . " No vā rda "interpretā cija" pat pieredzē juš i krievvalodī gie meksikā ņ i nonā k "stuporā ", un jū s varat ietaupī t daudz naudas (problē mu gadī jumā ). Starp citu, par krievu valodu - tikai daž i runā "mū su", pietiekami, lai saskaitī tu pirkstus. Tā tad – par maš ī nā m. Es atklā ju sev interesantu faktu - lielā kais sods Meksikā - par nepareizu stā vē š anu - no 60 lī dz 120 dolā riem, atkarī bā no pilsē tas un stā vvietas. Vē l viena iezī me ir tā da, ka jū s varat novietot automaš ī nu pie krustojuma vismaz 15 metrus pirms tā sā kuma (Krievijā - 5 metri). Protams, mē s to nezinā jā m un saņ ē mā m naudas sodu. Mū su prombū tnes laikā inspektors Gonsaless izrakstī ja naudas sodu, ielika to zem vē jstikla tī rī tā ja un. . . Un sagrieza aizmugurē jo numuru, infekcija. Tā di noteikumi Meksikā - par nepareizu parkoš anos aizmugures numurs ir savī ts (tikai aizmugure, priekš puse nav atļ auta). Tā tad, ja vē laties atstā t automaš ī nu netā lu no ieejas vietē jā rā tsnamā , nekavē joties satiniet aizmugurē jo numuru (tas tiek darī ts ļ oti vienkā rš i). Nu, es aizmirsu par to, ka nav numura, bet uztvē rē js to nedarī ja! Papildus skrā pē jumiem viņ i man iekasē ja arī.110 dolā rus par istabu. Cī nī jos ar skrā pē jumiem, bet ne no skaita - bija jā maksā (precī zā k, nauda tika vienkā rš i izņ emta no manas kredī tkartes, atsaucoties uz noslē gtā lī guma nosacī jumiem). Interesanti, ka pē c pā ris dienā m atradu spē kus ī rē t citu auto - no Avis. Interesanti, ka premium klases auto maksā ja par 30% lē tā k nekā š ķ ū nis Eurocar. Tajā paš ā laikā neviens neparā dī jā s ne skrā pē jumu, ne citu defektu dē ļ...Kā mū su gide teica pa telefonu, viņ iem ir tā ds bizness. Pats Europcar, kura birojs atrodas viesnī cā , zina, ka jū s novietojat automaš ī nu uz nakti viesnī cas stā vvietā , klusi pa nakti viņ u pā rstā vis sarullē numuru un tad uzliek sodu par numura nozaudē š anu.

Tagad par ceļ vež iem. Godī gi sakot, tie vispā r neeksistē . Krievvalodī gajā tirgū darbojas tikai viens uzņ ē mums - ArminaS Travel. Tur strā dā galvenie krieviski runā još ie gidi. Tā s dibinā tā ja, zinā ma Armī na, savulaik strā dā jusi Pak Group, pirms gada aizgā jusi un atvē rusi savu uzņ ē mumu. Viņ ai ir vī rs – Marks – galvenais gids, kurš ī sti neko nezina. Viņ am ir brā lē ns Tonijs - mū su gids, kurš nekad neieradā s. . . Visu atvaļ inā jumu. Un viņ š neatrisinā ja nevienu problē mu, kuru, kā jū s saprotat, bija daudz.

Visbeidzot, par krā pš anos. Visi maldina mū su brā li. . . Kurš var. Piemē ram, vietē jo autobusu š oferi - braucot 13 peso uz diviem, no 20 iedod 5-6, bet ne septiņ us. Un, kad tu sā c viņ iem kaut ko stā stī t, viņ i izliekas, ka nesaprot. . . Vai suvenī rus tirgū . Nopirkā m 12 pudeles suvenī ru tekilas - iekš ā tekilas vietā bija tonē ts ū dens. Restorā nos visi skrien pē c tevis, pieprasot 10% dzeramnaudu. Daudziem izdodas tos iekļ aut rē ķ inā un tomē r kaut ko prasī t no augš as.

Un pats interesantā kais ir tas, ka Kankunā principā ilgas. Pē c nedē ļ as es jau tik ļ oti gribē ju doties uz Maskavu, ka es bū tu lidojis pat š odien...

Viņ i lidoja atpakaļ bez starpgadī jumiem. Tikai vietas tika dotas w...ne un atseviš ķ i viena no otras. Kā skaidroja lidostas pā rstā vis, Lufthansa krieviem pieš ķ ī ra tā du bloku! Kazas, sasodī ts.

Kopumā jū s varat doties uz Meksiku. Pē c tam pastā stiet saviem draugiem un kolē ģ iem. Bet nesezonā . Kad lidojā m, cena/kvalitā te ir zem vidē jā s. . .

Tulkots automātiski no krievu valodas. Skatīt oriģinālu
Lai stāstam pievienotu vai noņemtu fotoattēlus, dodieties uz šī stāsta albums
Līdzīgi stāsti
аватар anitka1
anitka1

alva! Par tādu naudu ... wow, es neiešu!

Wed, 19 May 2010, 17:12
iemiesojums