Atsauksmes raksta nevis rakstnieki, bet gan tūristi.Izmēģiniet to, tas ir iedvesmojoši!
Pievienojiet atsauksmi tūlīt Atgādināt man pa e-pastu ×

Piedzīvojums. No Krasnojarskas uz Almati un atpakaļ.

12 Aprilis 2014 Ceļošanas laiks: no 25 Jūlija 2013 ieslēgts 03 augusts 2013
Reputācija: +76
Pievienot kā draugu
Uzrakstīt vēstuli

Veselu gadu mē s lolojam š o ceļ ojumu pie radiem Almati. Zinā mā mē rā š im nolū kam viņ i speciā li iegā dā jā s nelielu automaš ī nu. Mazs, defektī vs, stū re labajā pusē Mitsubishi Pajero Mini. Pirkts izsolē Japā nā . Atveda pa dzelzceļ u. Izieta apskate, nopirkta OSAGO apdroš inā š ana, reģ istrē ts, mainī tas riepas, eļ ļ as, filtri, uzliktas dienas gaitas gaismas. Iegā des pamats nav kaitinā t Kazahstā nas nomaļ us ar ne pā rā k augstu dzī ves lī meni un ī paš i viņ u policiju ar lielu skaistu melnu Volvo. Uzdevums ietaupī t no lidojuma ar lidmaš ī nu nebija. Ceļ ojums bija vairā k "pasaules zinā š anu iegū š anai". Ceļ ojumam iegā dā jā mies arī navigatoru NAVITEL NX7200HD Plus ar uzstā dī tu Kazahstā nas karti. Mē s arī iegā dā jā mies SHO-ME G-800 radara detektoru. Dzimtajā reģ ionā š ie losjoni ī sti nav vajadzī gi. Jau iepriekš teikš u, ka visi trī s pirkumi, auto, reģ istrators un radara detektors sevi pilnī bā attaisnoja un nedeva pamatu š aubī ties par tiem iztē rē tajiem lī dzekļ iem ilgā k par minū ti. DVR vienkā rš i tika “aizņ emts” no parastas automaš ī nas.

Vairā kas marš ruta iespē jas tika izdrukā tas no Rosavtodor tī mekļ a vietnes. Tā kā bija jā brauc uz Almati un Astanu, tika izdrukā ti vairā ki marš ruti. Arī vietnē business trip. ru tajos marš ruta punktos, kur varē ja nakš ņ ot, viņ i paņ ē ma viesnī cas un izdrukā ja savas koordinā tes un tā lruņ u numurus. Mē s savienojā m funkciju ar MTS SIM karti, lai izmantotu internetu visā Krievijā . Kazahstā nā gan MTS, gan Beeline no š ā da pakalpojuma atteicā s. Raugoties nā kotnē , š ī funkcija nebija nepiecieš ama. Lietota papī ra izdrukas. Uz ceļ a ir ē rtā k! Vai blakus vadī tā jam ir navigators ar navigatora mapi? Un visā s viesnī cā s, kurā s mē s apmetā mies, bija Wi-Fi, un tas atrisinā ja visas raduš ā s problē mas.


Lī dz pē dē jai dienai vilcinā jā ties, ko darī t? Volvo vai Mitsubishi? Abiem bija spē cī gi argumenti. Un Volvo bija vairā k argumentu. Ē rti, dinamiski, ē rti, droš i. Tikai kruī za kontroles klā tbū tne tā lsatiksmes marš rutos nosvē ra svaru kausus viņ am par labu. Un degvielas patē riņ a ziņ ā ā rpilsē tas izbraucienos Volvo noteikti bū tu ekonomiskā ks par Mitsubishi, neskatoties uz to, ka tā darba tilpums ir 3.2 litri, bet Mitsubishi – 0.66 litri! Tieš i tā – č etri cilindri, 660 cc. darba tilpums ir taisnī ba ar turbī nu. Turklā t Volvo bū tu neatkarī gā ks no degvielas uzpildes stacijā m ar 70 litru tvertni, salī dzinot ar 43 litriem Mitsubishi ar salī dzinā mu degvielas patē riņ u uz simts kilometriem. Rezultā tā emocijas uzvarē ja veselo saprā tu un Mitsubishi bija aprī kots ceļ ā !!!!! ! ! Raugoties uz priekš u, teikš u, ka š o lē mumu nož ē loju gandrī z visu pirmo ceļ ojuma dienu. Visu pirmo tū kstoti kilometru, lī dz pagriezienam uz Zmeinogorsku. Bet vairā k par to zemā k.

Ņ emot vē rā ļ oti mazo Mitsubishi benzī ntanku, uz ceļ a tika paņ emta 10 litru tilpuma benzī na kanna. Tā tad katram gadī jumam. Starp citu, viņ a atgriezā s Krasnojarskā ar to paš u benzī nu, lai gan pā ris reizes bija uz patē riņ a robež as. Uz ceļ a daž as uzgriež ņ u atslē gas, knaibles, pā ris skrū vgriež i, eļ ļ as pudele, vilkš anas aukla, kompresors, ģ eneratora siksna, nazis, lukturī tis, lā dē tā ji telefoniem un planš etdatoriem. Gumijas spainis, lupata, sū klis, ū dens pudele mazgā tā jā un lī dzeklis logu un lukturu noslaucī š anai no kukaiņ iem. Un tas arī viss! Soma ar personī gajā m mantā m, jo ​ ​ brauciens bija aprē ķ inā ts 10 dienas, no kurā m nedē ļ a Almati.

Nauda uz kartē m. Mums ir Sberbank. Un nedaudz skaidras naudas.

Ceļ ā devā mies ceturtdien pulksten 5-50 ar uzdevumu izbraukt cauri Ač inskai, pirms tā s iedzī votā ji pamostas un metī sies uz darbu. Š eit viss ir gaidī ts. Ceļ i normā li, degvielas uzpildes stacijas pē c "navigatora mapes". Degvielas uzpilde tikai ar kredī tkarti. Uzreiz izkā pa divi galvenie Mitsubishi mī nusi. Tas ir diezgan mazs ā trums un augsts degvielas patē riņ š . Kreisē š anas ā trums uz spidometra ir 110 km/h, kas GPS atbilst 102-103 km/h. Ā trā k, protams, var, tač u tas ir ā rkā rtī gi neē rti lielo dzinē ja apgriezienu dē ļ . Tā pē c ā trā k tikai apdzenot. Ar GPS palī dzī bu lī dz 120 km/h. Bet tikai apdzenot. Un tā kreisē š anas 100-105 GPS. Patē riņ š pie š ā da ā truma bija aptuveni 10 litri uz 100 km, kas ar 43 litru tvertni bija nedaudz kaitinoš i.

Viņ i izvē lē jā s ī su ceļ u uz Almati caur Kemerovu - Barnaulu - Ust-Kamenogorsku - Taldi-Kurganu - Almati. Visu 2357 km garo ceļ u bija paredzē ts veikt divā s dienā s. Š ī bija pirmā un, iespē jams, vienī gā kļ ū da. Caur Ust-Kamenogorsku un Taldy-Kurgan uz Almati aizbraukt nav iespē jams! Bet vairā k par to vē lā k.


Pirmajā dienā plā nojā m no 1050 lī dz 1200 km. Kā nakš ņ oš anas iespē jas apskatī jā m viesnī cas Aleyskā (1045 km), Pospelikha (1138 km) un Zmeinogorskā (1252 km). Ceļ š attī stī jā s normā li, policisti ne reizi neapgrū tinā ja. Navigators ļ oti palī dzē ja, ī paš i braukt ar Kemerovu. Asfaltu Krasnojarskas apgabalā , Kemerovas apgabalā un Altaja apgabalā uz federā lajiem lielceļ iem var saukt par "cieto č etrinieku". Altajajā pat č etri plus. Tiesa, tieš i Altajajā lielā kā daļ a policijas automaš ī nu un kameru atrodas vidusjoslā . Bet, ņ emot vē rā mū su kreisē š anas ā trumu un labu radara detektoru, kas rada draudus stieņ a formā vai laimes vē stuli mū su automaš ī nas fotoattē la veidā , kas norā da tā s ā trumu un soda lielumu, mē s gandrī z nebijā m. bail. Kas beidzā s ar apstiprinā jumu.

Jū lija diena ir gara, tā pē c nolē mā m sasniegt pirmajā dienā ieplā noto nakš ņ oš anas tā lā ko punktu. Š ī ir Zmeinogorska, 1252 km attā lumā no palaiš anas vietas. Tuvojoties Aleskai (1045 km), viņ i piezvanī ja uz viesnī cu Compass-Tour Zmeinogorskā . Pā rbaudī ja pieejamī bu un rezervē ja vienu. Ja nebū tu numuriņ u, mums nā ktos piebremzē t Aleysk vai Pospelikha viesnī cā s (1138 km). Bija vieta Compass Tour un devā mies tā lā k uz Zmeinogorsku.

Š eit sā ka parā dī ties simptomi nepareizi izvē lē tam ī sam marš rutam cauri Ust-Kamenogorskai. Ceļ š no Alejskas uz Zmeinogorsku vairs nav "uz cieta č etrinieka", bet gan "uz vā ja trijnieka"! Pat ar mī nusu! Š ajā vietnē jau pā rgā jusi nož ē la, ka nedevā mies uz Volvo. Samurajs godam noturē ja sitienu no ceļ a "par trijnieku ar mī nusu" !!! !

Zmeinogorskā ieradā mies viesnī cā.22-30. Palika istabā . Visas ē rtī bas un galvenais karstais ū dens. Duš as no tā la ceļ ojuma ir lieta! Pā ri ceļ am ir diennakts tirgus. Nopirka koš ļ ā t. Vakariņ as notika ekspromta istabā . Aprē ķ ins starp citu visur pē c kartes. Gan viesnī cā , gan tirgū . Patī kams civilizā cijas protektors. Mazais Samurajs ir rū pī gi novietots slē gtajā viesnī cas teritorijā .

Brokastojā m istabā , vakariņ u pā rpalikumus. Brokastis ir viesnī cā , bet tā s ir no 7-00. Mē s negribē jā m tē rē t laiku. Izbraukš ana no rī ta 6-00, lai pē c iespē jas agrā k š ķ ē rsotu robež u un ar naivu cerī bu lī dz vakaram ierasties Almati. Par laimi, palika tikai 1105 km. Neskatoties uz to, ka pirmajā dienā viļ ņ ojā m 1252 km. Labā noskaņ ojumā devā mies ceļ ā . Naivi!!!!!! !


Mihailovkas robež kontroles punkts (RF). Neviens, izņ emot mū s. Mē s esam pirmā un vienī gā lieta, kas iedvesmoja cerī bas uz paredzamo ieraš anos Almati. Viss ir ļ oti ā tri. Pasu kontrole, zī mogi pasē (var iet uz krievu valodu, zī mogus dabiski neliek). Lepno samuraju apskate. Dabiski, ka viņ i nerakstī jā s pa lietā m, aprobež ojā s tikai ar jautā jumiem. Izpē tī ja mazo Mitsubishi bagā ž nieku. Tas pats bez fanā tisma. Viss ļ oti pieklā jī gi, taktiski. Patī kami apzinā ties dzimtā s valsts milzī go progresu š ajā jomā ! Vā rdu sakot, vislabā kie iespaidi no robež as š ķ ē rsoš anas Mihailovkā un cieņ a mū su robež sargiem! Kopumā barjera vaļ ā un laimī ga ceļ a vē lē jums, ar zinā mu neizpratni raugoties uz mū su Samuraju un saprotot, kā ds ceļ š viņ am vē l jā iet.

Pē c aptuveni pieciem kilometriem blakus esoš ais Kazahstā nas Republikas kontrolpunkts Ube (Shemonaikha). Dī vaini, bet mē s stā vam daž ā du transportlī dzekļ u rindā . Gan kravas, gan vieglā s automaš ī nas. Apmē ram 15 gab. Atgā dinā š u, ka mums nebija neviena!! ! ! Kopā pusotra! stundas rindā . Mē s aizpildā m migrā cijas karti. Dodamies uz punkta teritoriju. Pie pasu kontroles. Zī mogi pasē . Auto apskate. Viss it kā ir tā pat kā Mihailovkā (Krievijas Federā cijā ), bet viss izaicinoš i lē ni, caur lū pu, ar neviesmī lī gu sejas izteiksmi! Nē , neviens nerakņ ā jā s ne mantā s, ne maš ī nā . Tikai virspusē ja pā rbaude. Bet kā da viņ u visvarenī bas un mū su atkarī bas no viņ u labvē lī bas demonstrā cija!! ! ! Viens negatī vs. Tas ir, attā lums starp Mihailovku (RF) un Ū bi (RK) ir tikai pieci kilometri, bet kā cits laikmets. Minimā lais pā rtraukums 20 gadi. Milzī gs solis mū su valstij un š ajā gadī jumā mū su robež dienestam! Tieš i š ā dā s situā cijā s tu saproti, ka tava dzimtā valsts ar lē cieniem virzā s pareizajā virzienā , un tu ar to lepojies.

Rezultā tā divas zaudē tas stundas, pacelta barjera un komandas izbrauciens “Happy Way” vietā . Izbraucot treileris ar apdroš inā š anu. Vē l 20 minū tes, lai saņ emtu apdroš inā š anu uz 10 dienā m un aiziet. Starp citu, apdroš inā š ana nav atkarī ga no dzinē ja izmē ra vai jaudas. Atkarī gs no raž oš anas gada un vides klases. Tā tad Samuraju priekš rocī bas 660 cm3 formā . un 64 ZS š eit nederē ja.

Sā kā s ceļ ojums pa Kazahstā nas Republiku. Pirmie iespaidi pozitī vi. Viss ir zaļ š , visapkā rt dzī vī ba. Naivi!


Lai nepalaistu garā m “pagriezienu uz Ust-Kamenogorsku”, mē s lī kam gar Š emonaiku, vairā k skatoties uz navigatoru. Kopē jā maš ī nu plū smā š ķ ē rsojam kaut kā du tiltu vai pā rvadu. Dakš a. Ust-Kamenogorska pa kreisi. Radara detektors klusē . Acī mredzot ejam lē nā m, bet jā saka, ka spidometrā neskatos. Tikai uz rā dī tā jiem un navigatora. Ieslē dzu kreiso pagrieziena signā lu un dodos pa kreisi. Ceļ u policists skrien ar strī painu personā lu. Sā kas. Kā dā ā trumā ? Nezinu, bet acī mredzami lē nā m kopē jā plū smā un acī mredzot nevienu neapdzenot! Pat dež ū ras joks, ka braucu pie vī ramā tes, nepalī dzē ja, tā pē c pē c definī cijas nevarē ju steigties! Ejam uz pastu. Acī mredzot es tomē r pā rsniedzu ā trumu, jo tikai vē lā k pamanī ju, ka uz visiem š ā diem krustojumiem, uz visiem tiltiem un iebrauktuvē m un izejā m no pilsē tā m viņ iem (Kazahstā nas Republikā ) ir pā rmē rī gi lieli ā truma ierobež ojumi 20 km / h. Acī mredzot braucu no 30 uz 40. Radara detektors ir uzstā dī ts tā , ka klusē lī dz 40 km/h. Arī Kazahstā nas Republikā ir daudz ā truma kontroles punktu atbilstoš i kontroles sekcijas caurbraukš anas laikam. Iebraukš anas laiks objektā (š ajā gadī jumā tilts), izbraukš anas laiks no tā , garums, kopē jais vidē jais ā trums. Š ajā gadī jumā radara detektors ir bezspē cī gs. Š ķ iet, ka š is ir tas pats gadī jums. Rezultā tā viņ i kompostē ja manas smadzenes ar apdroš inā š anu, tehnisko apskati (noteikti paņ emiet lī dzi instrumentā lā s apskates karti !! ! ), pilnvaru. Mū su samurajs ir reģ istrē ts pie sievas, protams, nav nekā das pilnvaras, Krievijas Federā cijā tas nav vajadzī gs, protams, ka esmu iekļ auts apdroš inā š anā . Ar to viņ iem nepietika, bija jā uzrā da pasaž iera sē deklī sē doš ais dzī vesbiedrs. Rezultā tā viņ i mani palaida, nepasakot, kā ds ir mans ā trums. Tikai laika izš ķ ieš ana! Tie paš i 20 gadi aiz mū su ceļ u policijas.

Jau ar diezgan sabojā tu noskaņ ojumu no robež kontroles punkta un vietē jā s policijas, dodamies ceļ ā . Mē s ejam cauri Ust-Kamenogorskas nomalei. Normā la pilsē ta. Normā las sejas. Jaukts un kazahu un "ne-kazahu", un pē dē jais ir nepā rprotami vairā k. Ceļ malas tirdzniecī ba, dā rzeņ i, augļ i. Turklā t cilvē ki “nevis kazahu” tirgojas, bet tas prā tā veidojā s vē lā k. No tā visa garastā voklis uzlabojā s un, ņ emot vē rā , ka bija palikuš i kā di 800 km, cerī gie turpinā ja ceļ u.

Apziņ a, ka ī sā kais ceļ š ne vienmē r ir ā trā kais, pē c Ust-Kamenogorskas tikai nostiprinā jā s un nepameta mū s visu ceļ u. Ceļ š tikai "3 mī nuss", formā li noasfaltē ts, uz tā tieš ā m nav nevienas bedres ar asā m malā m. Ir, bet ļ oti reti. Vienkā rš i viņ a ir klā ta ar ielā piem, bet tas nav tas sliktā kais. Viņ a ir tikai ermoņ ika!!!! ! ! Viens liels vilnis! Pā rsvarā š ķ ē rseniski, bet reizē m gareniski, un tik dziļ i, ka maš ī nas sit pa vē deru! Turklā t tas ir ļ oti š aurs, viena josla katrā virzienā . Kravas automaš ī nas brauc ar maksimā lo ā trumu 40 km/h, karā joties no vienas puses uz otru. Mū su samuraji lī dz pat 70 km/h. Un tas neskatoties uz to, ka Kazahstā nas Republikā ā rpus pilsē tas atļ autais ā trums ir 110 km/h!! ! ! Smieklī gi. Maš ī nu ir maz. Tā tad lē ksim. Optimisms krī t.

Apkā rt nav dzī vī bas. Pa kreisi ir dzelzceļ š . Pa to visu ceļ ojuma dienu nebrauca cauri neviens vilciens vai tikai lokomotī ve! Visa ceļ a garumā pamestu mā ju skeleti, pilsē tiņ as, bijuš o padomju degvielas uzpildes staciju paliekas. Pabeidza izskatu kā izlaupī ts milzī gs lifts un pilsē ta, kas atrodas netā lu no tā ! Š ausmas! Vesela pilsē tiņ a, iespē jams, ne mazā k kā.25 piecstā vu ē kas ar tukš ā m logu acu dobumiem! Stabi ar noņ emtiem vadiem. Tā s acī mredzot bija "nevis kazahu" apmetnes. Viņ i visi nomira! Kā da cita dimensija!


Uz posta fona tika satriektas kapsē tas! Viņ i dzī vē tā nedzī vo, bet kapsē tas ir kā mirā ž as stepē . Sava veida "pē dē jais PJ kunga elpas vilciens". Brī niš ķ ī gi! Piedod par cinismu?

Mums ir jā ciena kopā ar postī jumiem, sā ka parā dī ties jauna dzī ve. Izdzī vojuš ajā s apmetnē s, Kazahstā nā , parā dī jā s jaunas degvielas uzpildes stacijas. Mē s uzpildī jā m degvielu visā Kazahstā nas Republikā degvielas uzpildes stacijā s ar nosaukumu "KazMunayGas". Benzī ns ir nedaudz lē tā ks nekā Krievijā . Vienmē r maksā jā m ar karti, jo kontrolpunkta apgrū tinā jumu dē ļ viņ i nesteidzā s samainī t naudu. Te jā atzī mē arī patī kamais civilizā cijas temps! Pat RK!

Personu, kurā m bū tu “ne-kazahu” izskats, vispā r nav. Tirdzniecī bas malā s principā nav! Tagad jū s saprotat, kā pē c manā atmiņ ā parā dī jā s "ne-kazahu" personas, kas pā rdod pa Ust-Kamenogorskas ceļ iem? Grib ē st. Mē s neko neņ ē mā m lī dzi, mē s nebrauksim uz Ziemeļ polu! Georgijevkas apkaimē piestā jā m pie pussabrukuš as ē kas, kuras viens spā rns bija tikko nokrā sots un ar lepnu uzrakstu "Ē damistaba" un plakā tu "Esam atvē ruš i". Š ausmas. Iekš ā ir divi galdi un astoņ i krē sli. Apmeklē tā ju nav. Nav pat pienā kuma pī rā gu. Kopē jā s pankū kas ar raudzē tu ievā rī jumu un divā m tē jā m. Tā kā mums nebija tenž u, mums tā s bija jā maina. Kurss ir plē sī gs, viens lī dz č etri. 500 rubļ us samainī ja pret 2000 tengā m, no kurā m 500 tengi iedeva par pankū kā m ar tē ju. Tad viņ i degvielas uzpildes stacijā s ē da tikai uzkodas Snickers un gā zes ū dens veidā . Tuvojoties vakaram, es vairs apzinā ti neē du, lai mani neaizmigtu.

Raugoties uz priekš u, teikš u, ka krā pniecī ba, lai nokļ ū tu vienā dienā pa š o ceļ u no Zmeinogorskas (RF) uz Almati (RK), avarē ja tieš i uz š ī ceļ a! Š eit man jā saka slava samurajiem ! ! ! Volvo vienkā rš i izjuktu!


Stepe ir bezgalī ga. Ceļ ā ir tikai atskaites punkti. Vienā no kolonnā m ciparu vietā ir vā rds no diviem burtiem. No "IA" atmiņ as, š ķ iet, apmetnes nosaukums. Plā ksne uz balta fona. Navigators raksta to paš u un parā da ā truma ierobež ojumu 60 km / h. Izlī guma kā tā da nav. Pa ceļ am no zī mes nekā nav! Apmē ram divus kilometrus tā lā k, pa labi no ceļ a, redzamas trī s č etras vienstā va bū das. Ņ emot vē rā , ka ā trums ļ oti reti pā rsniedza 70 km/h, kā pju “savai dziesmai uz rī kles” un lož ņ ā ju ne vairā k par 60! Lū k, radara detektors! Skaidrs. Es lož ņ ā ju tā lā k. Piebraucu pie bū dā m, aiz tā m ir UAZ un skrien inspektors ar š tā bu. Kazahstā nas izskats. Mums ir jā izsaka atzinī ba tam, ka viss bija pareizi. Ā trumu nepā rsniedzu, lai gan inspektors mē ģ inā ja uz to dot mā jienu. Beigā s mē s vienkā rš i parunā jā mies. Es neizkā pu no maš ī nas, viņ š pat neprasī ja dokumentus. Es biju ļ oti pā rsteigts, kad uzzinā ju, kur mē s ejam. Es domā ju, ka esam atpū tnieki Alakolā , un biju ļ oti pā rsteigts, ka esam daudz tā lā k, lī dz paš ai Almati. Viņ š mū s nemierinā ja par ceļ u, teica, ka viss ir tā .

Jau piķ a tumsā iebraucā m kaut kā dā apmetnē . Es neatceros nosaukumu. Attē ls ir sirreā ls, visa ciemata garumā ir nojumes. Zem katras spuldzes. Un tas ir pilnī gā tumsā ! Un zem katra vainaga ā boli. Daž ā du izmē ru konteineri, no ļ oti maziem lī dz milzī giem spaiņ iem. Un sievietes, kas tā s pā rdod. Apstā jā s. Mana sieva ilgu laiku dzī voja Kazahstā nā . Es izvē lē jos ilgu laiku. Nopirka mazā ko spaini. Viņ i iedeva 100 Krievijas Federā cijas rubļ us. Pā rdevē ja vecmā miņ a priecā jā s. Tiesa, ā boli derē ja tikai sidram. Skā bs!! ! ! Sasodī ts citrons! Bet tie palī dzē ja neaizmigt uz ceļ a priekš ā .

Dā rga kā veļ as dē lis. Lecam. Parā da, kā vietē jie brauc. Vispopulā rā kais auto ir lietots Mercedes. Viņ i iet, neskatoties uz ceļ u. No Ust-Kamenogorskas lī dz Taldy-Kurgan ir vismaz č etras š ā das maš ī nas ar norautu priekš ē jo riteni! Un saimnieks gaida palī dzī bu. Piebeigts, jau naktī , pilnī gā tumsā , priekš ē jos lukturos noliecies Cruiser un cilvē ki, kas naktī ripinā ja riteni pret viņ u! Nu ja tas tikko noskrū vē ts?

Kopā.23 stundas ceļ ā . Izbraucam 4 no rī ta! Nē , ne Almati. Tikai Taldy-Kurganā ! No Zmeinogorskas tikai 862 km. Un tas ir 23 stundas ceļ ā , ņ emot vē rā laika starpī bu. Starp citu, navigators ir labi padarī ts, viņ š pats tulko laiku un tulkoja to Novosibirskā un kazahu valodā . Uz š ī ceļ a ir viens pluss - benzī na patē riņ š nav lielā ks par 7 litriem uz simtu. Ā trums ir mazs, mū su motora ā trums ir mazs, kā rezultā tā tā di izdevumi. Tiesa, es labprā t maksā tu lī dz desmit lī dz simtam.


Viņ i neplā noja apmesties Taldy-Kurganā , tā pē c viņ iem nā cā s meklē t viesnī cu, uzdodot jautā jumus jaunieš iem, kas staigā naktī . Un ir pulksten 4 no rī ta! Varbū t tā pē c, ka tā bija nakts no piektdienas uz sestdienu? Atradā m viesnī cu. Viņ i aizmiga. No rī ta, 9-00, mū s pamodinā ja Almati radinieki, kuri bija mū s pazaudē juš i. Kā pt. Brokastis viesnī cā . Neliela pastaiga pa Taldy-Kurgan, gaidot bankas atvē rš anu. Naudas maiņ a. Mainī ti 10 tū kstoš i rubļ u. par 46.5 tū kstoš iem tengu. Viesnī cā samaksā jā m 7500 tengu. Š is bija pirmais un vienī gais gadī jums, kad nebija iespē jams norē ķ inā ties ar karti. Un aiziet!

No Taldy-Kurgan lī dz Almati ir tikai 243 km. Naiva cerī ba, ka pē c trim stundā m bū sim. Jā , tieš i tagad! Vai vē laties seš us? Ceļ a nav! Turklā t, paplaš inot ceļ u, tiek remontē ti desmitiem kilometru, un visi brauc pa grants apvedceļ u ar ā trumu lī dz 30 km/h. Un tas ir desmitiem kilometru! Vienā no nogā zē m ar pagriezienu ierobež ojums ir 40. Lož ņ ā š ana. Radara detektors gaudoja. Es paskatos uz sē tu ir statī vs ar kameru. Es eju tā lā k. Es braucu apmē ram jū dzi. Pē c pagrieziena ceļ a malā ar duci apstā dinā tu automaš ī nu. Lielā kā daļ a, kā jau rakstī ju, izmantoja Mercedes. Divas policijas maš ī nas. Zemā kā pakā pe skrien man pretī un pamā j ar spieķ i. ES apstā jos. Pakā pe nebija virsnieks, viņ am pat nebija laika paņ emt dokumentus. Viņ i viņ am kaut ko kliedza no patruļ maš ī nas un viņ š man pamā ja – brauc cauri.

Tā lā k Almati. Meloņ u un arbū zu pirkš ana pie ieejas pilsē tā , Kapč agajas rajonā . Arbū zi bija garš ī gi!

Vispirms devā mies uz viesnī cu. Pat Krasnojarskā viņ i izvē lē jā s daž us, tuvā k radiniekiem. Rezultā tā viņ i apmetā s viesnī cā Zyliha. Normā ls skaitlis. Mums bija svī ta. Laba autostā vvieta samurajam tieš i zem logiem. Brokastis. Apmaksa ar karti. 15 tū kstoš i tengu dienā . Kopumā viss ir kā rtī bā .


Almati ir skaista pilsē ta. Brī numu ceļ i! Atzī mes un norā des visur! Pie katra luksofora (š ķ ē rsielas) ir kameras. Ā trumu un galvenais rindas ievē ro visi !! ! ! Neviens nebrauc pā ri luksoforam! Nekā du! Braukt ir prieks. Nav nekā du sastrē gumu! Plū sma ir blī va, bet tā iet VIENMĒ R! Mē s ceļ ojā m no rī ta, vakarā un pē cpusdienā . Bet nav nekā du sastrē gumu! Vienkā rš i mainā s satiksmes blī vums, bet tajā paš ā laikā noslogotos krustojumos neviens neizbrauc. Uz apvedceļ iem ir daudz policistu. Ā trums tiek pastā vī gi uzraudzī ts. Pakas apstā jas "lietots Mercedes". Kā es saprotu, viņ i nevicina tikai nū jiņ as. Neskatoties uz skaitli “24 RUS”, viņ i man nepamā ja pat vienu reizi! Cieņ a pret Kazahstā nas Republikas policiju. Visi ceļ ā sastaptie policisti pē c izskata ir tī ri “kazahi”. Neraugoties uz to, ka Almati ielā s ir daudz cilvē ku ar “ne-kazahu” izskatu. Tiesa, radara detektoru var droš i izslē gt. Viņ š pastā vī gi gaudo visos rež ī mos! Navigators ļ oti palī dz. Visu laiku Almati es nekad neesmu redzē jis automaš ī nu ar “RUS” numuriem.

Brī numu pilsē ta! Viss zaļ š un tī rs. Gar ceļ iem (ielā m) ir betonē ti kanā li (grā vji). Saskaņ ā ar viņ iem, saskaņ ā ar grafiku, ū dens tiek izlaists apū deņ oš anai. Ā rā ir krietni pā ri 30 grā diem, un no vī ramā tes loga no sniega un ledus mirdz Zailiysky Alatau. Skates cienī gs! Mē s devā mies pie draugiem Alatau ciematā . Apstā dī jumi, pilsē tas siltuma trū kums.

Atpakaļ ceļ š vienbalsī gi tika izvē lē ts kā garš . Caur Balkhaš u - Karaganda - Temirtau - Astana - Pavlodara - Novosibirska - Kemerova - Krasnojarska.

Pirmais posms Almati - Astana 1241 km. Pa ceļ am nav kur palikt pa nakti. Lī dz ar to bija superuzdevums par katru cenu dienas laikā tur nokļ ū t! Izbraucā m uz ceļ a 4-00! Ceļ š noteikti ir daudz labā ks nekā no Ust-Kamenogorskas. Daudz! Bet joprojā m ir diezgan lielas lī dzī gas teritorijas. Daž viet var teikt, ka ceļ š no "trī s plus" lī dz "ciets č etrinieks". No Karagandas lī dz Astanai stabils č etrinieks ar plusu. Kopā kā di astoņ i vakarā iebrauca Astanā .

Apmetā mies viesnī cā "Zhetysu". No mums tika iekasē ta maksa reģ istrē joties, nevis izrakstoties, kas ir dī vaini. Bet ņ emot vē rā to, ka izbraucā m 6-00 pirms brokastī m, samaksa tika ņ emta tikai par pusi dienas, tikai 7000 tenges. Jauki! Apciemoja radus un gulē ja.

6-00 izbraukš ana Pavlodaras virzienā . Ceļ š ir kaut kas pa vidu. Ir labas daļ as, ir ne tik labas. Kopumā "č etri ar mī nusu". Desmitos iebraucā m lietū . Pa to braucā m kā das č etras stundas. Nepatī kami. Netī rs. Par laimi tā bija vienī gā lietainā daļ a visā ceļ ojumā .

Š ausminoš s skats ir milzī gs vasarnī cu masī vs gar ceļ u Ekibastuz reģ ionā . Sabrukuš as mā jas, pamestas aizauguš as teritorijas. Acī mredzot viņ i piederē ja "ne-kazahiem". Tauta aizbrauca, un kazahi sevi ar tā dā m lietā m netraucē .


Kopumā š is brauciens liecinā ja, ka Kazahstā na nekad nav bijusi valsts tā s esoš ajā s robež ā s. Tā s ir mā kslī gi novilktas robež as zem Padomju Savienī bas. Un RK ieguva š ī s zemes, kas saucas nejauš i un precī zi Padomju Savienī bas sabrukuma laikā .

Pavlodaras apgabalā piestā jā m pie ceļ a kafejnī cā m, iekodā m pī rā gus un turpinā jā m lī dz robež ai.

Kontrolpunkts Kosak (RK) netā lu no Lozovoe ciema. Piebraucam augš ā un redzam vismaz kilometru garu rindu. Vispā rē jā rinda. Ir kravas un automaš ī nas. Vismaz seš as stundas stā vē t! Ņ emot vē rā robež š ķ ē rsoš anas pieredzi Ubā (RK), visas komunikā cijas pieslē dzā m RK. Lī meņ a savienojumi “tikai vē sā ks par Fujiyama”. Tā pē c uz pretimbraucoš ā s joslas un garā m visai rindai tieš i zem barjeras. Ieraugot mū su samuraju, barjera tika pacelta un mū s uzreiz aizveda uz pasu kontroli. Pasu kontrole kā arī pie ieejas ar neaprakstā mu sejas izteiksmi. Viens negatī vs. Braukt cauri!

Mū su kontrolpunkts Pavlovka (Krievijas Federā cija). Barjeras priekš ā tikai divas maš ī nas, nevis kilometru gara rinda kā Kosakā (RK). Robež sargs, skatoties uz mū su Krievijas numurzī mē m, pamā j ar roku, lai mē s izlaiž am rindu. Š eit mū su kazahu sakari nestrā dā , acī mredzot tieš i tā da prakse. Pie barjeras viņ š (robež sargs) mums jautā ja - "vai maš ī nā visi ir Krievijas Federā cijas pilsoņ i? ". Zem mū su draudzī gā - "protams! ", Viņ š pamā ja, lai pā rietu uz apskates punktu. Kā arī pirmā pasu kontrole, zī mogi pasē . Auto apskate. Ā rkā rtī gi cieņ pilni, taktiski bet nedaudz uzmanī gā k nekā aizejot. Ar spoguli, lai pā rbaudī tu samuraju dibenu. Bet es atkā rtoš u visu ā rkā rtī gi taktiski un ar cieņ u, ī paš i atš ķ irī bā no Kazahstā nas Republikas robež sargiem. Respekts mū su robež dienestam! Par visu par visu, ieskaitot pasu kontroli, ne vairā k kā.15 minū tes.

Pie izejas no robež punkta atrodas tā sauktais sanitā rā s kontroles punkts. Nu, tie ir tikai kontracepcijas lī dzekļ i. Tas ir tas gadī jums, kad valstij ir kauns. Š ajā gadī jumā tas ir kauns Novosibirskas apgabalam. Kā arī Rospotrebnadzor inspektoram, kurš satiek visus no ā rzemē m lidmaš ī nā s ielidojoš os, izliekoties identificē jam slimos. Kauns! Nu, tas tā ir, iedvesmots.


Vietē jie ceļ i bija gatavi skū pstī ties! 51 km lī dz Karasuk. Viesnī ca "Uzvara". Starp citu, labā kais mū su ceļ ojumā ! Viena ekscentriskums - ja maksā ar karti, tad brokastis nav iekļ autas! Ja skaidrā naudā ? Tad par to paš u naudu ar brokastī m. Tas notiek. Kopā.3 tū kstoš i rubļ u. no kartes un reģ istrē ties. Mū su samurajs atrodas teritorijā ā rpus vā rtiem. Tā mierī gā k.

Ceļ š no Astanas uz Karasuku bija tikai 613 km, un, ņ emot vē rā robež as š ķ ē rsoš anas ekspress metodi, tas man deva laiku arī izstaigā t apkā rtni. Pretī viesnī cai atrodas piemineklis Otrajā pasaules karā krituš ajiem tautieš iem. Katjuš a, T-34-85, haubice. Liels obelisks ar miruš o vā rdiem. Ir ļ oti daudz identisku uzvā rdu, vienas ģ imenes locekļ i. Brā ļ i, tē vi, bē rni. Ļ oti cienī gs, tī rs, labi uzturē ts un rada cieņ u.

Vakariņ as un miegs.

Ļ oti agri celties un aiziet. Karasuk - Novosibirska - Kemerova - Krasnojarska, ar ī su pieturu degvielas uzpildes stacijā m un uzkodā m. 1168 km. 22-00 iebraucā m Krasnojarskā . Urrā mā jā s!

6000 km nav tie vieglā kie ceļ i. Labi pastrā dā ts samurajs! Nav ne unces eļ ļ as, ko papildinā t. Viņ š netrā pī ja un negrabē ja. Un regulā ri visu karsto ceļ u salonā tur vē sumā .

Tulkots automātiski no krievu valodas. Skatīt oriģinālu
Lai stāstam pievienotu vai noņemtu fotoattēlus, dodieties uz šī stāsta albums
Līdzīgi stāsti
iemiesojums