SILTUMS ZONĀ

26 Jūlija 2020 Ceļošanas laiks: no 27 Jūnijs 2020 ieslēgts 27 Jūnijs 2020
Reputācija: +347.5
Pievienot kā draugu
Uzrakstīt vēstuli

Nē , tas nav tas, ko jū s domā jat. Š ajā gadī jumā mē s runā sim par Č ernobiļ as aizlieguma zonu. Kas atrodas teritorijā ap tā da paš a nosaukuma atomelektrostaciju, kur 1986. gadā notika liels sprā dziens.

"Treš ais eņ ģ elis pū ta savu tauri, un liela zvaigzne nokrita no debesī m, dega kā spuldze, un nokrita treš daļ ā upju un ū deņ u avotiem. Š ī s zvaigznes nosaukums ir vē rmele; un treš ā daļ a ū deņ u kļ uva par vē rmelē m, un daudzi cilvē ki nomira no ū deņ iem, jo ​ ​ tie kļ uva rū gti. "

Apokalipse jeb Sv. Jā ņ a evaņ ģ ē lista atklā sme, 8. nodaļ a, 10. un 11. pants.

Č ernobiļ a (vai Č ernobiļ a) ir vē rmeles vispā rpieņ emtais nosaukums.


Agrā rī tā visas darbī bas tiek veiktas automā tiski. Dodieties uz metro staciju. Dodieties lejā uz platformu. Nokļ ū stiet metro stacijā "Vokzalnaya". Pacelieties virspusē un atkal nolaidieties tunelī zem sliedē m. Izeja no Dienvidu dzelzceļ a stacijas. Ejiet apmē ram trī s simti metru. Un apglabā jiet sevi zī mē ar raksturī gu zī mi, kas fiksē ta aiz autobusa vē jstikla.

Pirmā pankū ka kā vienmē r gabaliņ aina. ADA parole nedarbojas. Autobuss nav tas pats. Otrajā mē ģ inā jumā viss darbojas. Nā kamais transports ir viens. Un ADA lū gumam atsaucas glī ta meitene ar ekstravagantu afrikā ņ u stila matu griezumu un tē rpusies firmas melnā T-kreklā . Uz pē dē jā s fasā des ir tā pati briesmī gā zī me, no aizmugures - vā rds, uzvā rds un amats - ceļ vedis. Angļ u burti. Droš i vien tā pē c, lai izskatī tos forš ā k.

Rū pī gi salī dzinot attē lu pasē ar oriģ inā lu, tiek izdots paziņ ojums, ka š ie subjekti, visticamā k, ir tieš i tie potenciā lie tū risti. Kā liecina ieraksts kā dā slepenā sarakstā .

Tiem, kas nā k pirmie, pienā kas bonuss – sē dvietas izvē le autobusā . Visē rtā k salona vidū . Mazā k krata. Jā , un durvis, lai ieietu un izietu tuvumā .

Pa to laiku tauta velkas augš ā . Pē c pilnī gi nejauš i noklausī tā m sarunā m no visas valsts. Un pat ir daž i ā rzemnieki. Tie, kas izliekas, ka saprot krievu valodu. Pretē jā gadī jumā viņ iem tiek izveidota atseviš ķ a grupa ar gidu, kas raida atbilstoš ā valodā .

Savā di, bet lī dz “H” laikam viss ir salikts. Durvis aizveras un autobuss atiet pē c grafika. Lai nokļ ū tu lī dz zonas robež ai, nepiecieš amas aptuveni divas stundas. Ir laiks padomā t par savu, iespē jams, neapdomī go rī cī bu.

Apmē ram divsimt tū risma firmā m ir tiesī bas oficiā li vadī t ekskursijas Č ernobiļ as aizlieguma zonā . Reā li viņ i ar pā rvadā jumiem nodarbojas par kā rtu mazā k.

Iekļ autā dokumentā lā filma pā rvē rš uzmanī bu. Tas attiecas uz dozimetriskā s informā cijas darbiniekiem. Tie, kas pirmie uzkā pa visā nezinā majā . Un viņ i tī rī ja aplodas pē c citiem. Jo ī paš i uz iznī cinā tā ceturtā reaktora jumta. Viedā s tehnoloģ ijas š ajos apstā kļ os vienkā rš i atteicā s darboties. Cilvē kiem bija jā iet. Bet radiā cijas lī menis nebija daž i mikro vai jū dzes. Smagie tū kstoš i rentgenstaru. Biež i vien darba maiņ a bija vairā kus desmitus sekunž u dienā .


Un aiz loga peld ciemati un pilsē tas, reģ ionā lais centrs Ivankov. Vē l nedaudz un ceļ š balstā s pret Dityatki kontrolpunkta barjeru. Visi ieradā s. Robež a.

Š eit viss ir nopietni. Dzeloņ stiepļ u ž ogs stiepjas kaut kur tā lumā . Transportlī dzekļ a apskates punkts. Abā s ceļ a pusē s atrodas firmas kioski ar vienu un to paš u raksturī go zī mi. Tajos var iegā dā ties suvenī rus, informatī vos materiā lus un ko ē damu. Cenas, teiksim, komerciā las. No vienas puses, viss ir skaidrs, tā lu jā nes, augstas izmaksas. Toties savs krupis spiež .

Ap stū ri var redzē t slavenā s zilā s kabī nes. Tas ir nepanesami nevienam. Un pie ceļ a ir ī sts militā rais BRDM. Vienkā rš i sakot, bruņ umaš ī na izlū koš anai. Un jū s varat ar to braukt. Bet ne tagad. Jo beidzas dokumentu kā rtoš ana un gidi sā k izsniegt tū ristiem elektroniskā s caurlaides uz zonu. Tiem ir individuā ls disks, kas tiek nē sā ts ap kaklu. Tas ļ auj jums zinā t, kurš ko ieguva. Un tā dā gadī jumā tas ievē rojami atvieglo ķ ermeņ a identificē š anu.

Pē dē jais solis ir jā pā rbauda policijai. Viņ i š eit kalpo kā robež sargi. Beidzot visas formalitā tes nokā rtotas, autobuss š ķ ē rso robež u un...apstā jas. Desmit minū tes, lai apmeklē tu filozofisku pā rdomu istabu ar ū dens burbuļ oš anu. Citas tā das iespē jas pirms pusdienā m nav.

Kontrolpunkts "Dityatki" ir trī sdesmit kilometru zonas robež a. Pē c avā rijas ceturtajā reaktorā bija steidzami jā formalizē situā cija. Bez liekā m pū lē m viņ i par pamatu ņ ē ma atombumbas sprā dziena scenā riju. Un sakā ves zona tika iezī mē ta ar diviem koncentriskiem apļ iem. Liels - trī sdesmit kilometru diametrā ar mē renā m starojuma devā m. Mazā kais ir desmit kilometrus garš , visbī stamā kais.

Tiesa, burtiski jau no pirmā s dienas š ī shē ma bija jā labo. Kaut kas pū ta vienā virzienā . Un pieaugoš ais vē jš to nesa uz citu. Lai iegū tu patiesu priekš statu, dozimetriem bija jā strā dā visu diennakti. Rezultā tā izrā dī jā s, ka inficē tā s vietas ir ļ oti nevienmē rī gas gan pē c izmē ra, gan sastā va. Turklā t situā cija laika gaitā nemitī gi mainā s.


Pirmā pietura atrodas Zalesye ciema centrā . Kā dreiz tur atradā s liela kolhoza galvenā muiž a. Mū sdienā s daba ir gandrī z aprijusi cilvē ka roku darbus. Neviļ us prā tā nā k salī dzinā jums ar Ā zijas senajā m pilsē tā m, ko aprijuš i dž ungļ i. Š eit ir tas pats. Tikai eksotisko tropisko vī nogulā ju vietā vietē jie koki un efejas.

Krā jkase atradā s parastā lauku mā jā . Jau vairā k nekā puse iznī cinā ta. Nedaudz vairā k paveicā s tuvē jam pā rtikas veikalam. Sienas un jumts joprojā m stā v. Vienā no istabā m saglabā juš ā s pat letes paliekas. Vislabā k izskatā s vietē jais mū ra kultū ras nams. Redzams, ka tā celta pagā juš ā gadsimta piecdesmitajos gados. Iekš pusē sienu un griestu apmetums ir labi saglabā jies. Bet grī du sabojā ja marodieri.

Tā lā k pa ceļ u atrodas sarū sē jis automaš ī nas skelets. Var redzē t, ka viņ a ī paš nieks bija turī gs. Personī gā artē ziskā aka, masī va mā ja ar verandu, masī vs pagrabs, saimniecī bas ē kas. Uz palodzes joprojā m stā v tukš a pudele. Š ķ iet, ka mē s labi pavadī jā m laiku.

Bet laiks negaida. Ir pienā cis laiks virzī ties uz marš rutu. Mazs pā rsteigums. Divsimt metru garumā ceļ u lē nā m š ķ ē rso aļ ņ u pā ris. Ir skaidrs, ka cilvē ki viņ us ī paš i netraucē . Laikam jau pieradis pie ziņ kā rī go tū ristu bara.

Ap bijuš o Č ernobiļ as reģ ionā lo centru izbū vē ts jauns apvedceļ š . Zā lā jā pie dakš as atrodas slavenā akmens ola automaš ī nas lielumā . Kā ds putns viņ u pameta?

Vē l viens kontrolpunkts "Lelev". Š oreiz ieeja desmit kilometru zonā . Un drī z tam seko pagrieziens mež ā uz betona flī zē tu ceļ u. Transporta pietura ar aizkustinoš u uzrakstu “Pionieru nometne” skar. Nez kā pē c Padomju Savienī bā š ā das nometnes atradā s tikai visattā lā kajā s vietā s. Un, ja vē l ir tā di, kas vē las apmeklē t atpū tas vietas, tad pieklā jī gi cilvē ki, kas uzreiz uzradī sies no nekurienes, kulturā li paskaidros, ka pionieriem tagad ir klusā stunda un nevajag viņ us traucē t.


Ā rpus loga liecina par spē cī gu ugunsgrē ku. Uguns nomelnuš as, bet joprojā m saglabā juš ā s priedes. Un pamež a sulī gā smaragda zaļ ā krā sa. Starp kokiem kā da aļ ņ u ģ imene lē nā m klejo kaut kur savā s darī š anā s. Mazliet tā lā k izcirtumā ganā s Prž evaļ ska zirgi. Reiz viņ i š eit tika atvesti uz daž iem eksperimentiem. Un tad vai nu viņ us vienkā rš i atbrī voja, vai arī paš i aizbē ga. Kopumā aizlieguma zonā jau dzī vo trī s ganā mpulki.

Ceļ š met vē l vienu pagriezienu un autobuss apstā jas pretī dzelzs vā rtiem. Viņ u zaļ ā krā sa un sarkanā zvaigzne skaidri norā da, ka viņ i pieder militā rajai nodaļ ai. Pie ž oga ir sarū sē jusi zī me ar milzī gu uzrakstu “Stop. Š aut. " Mē s stā vam. Viņ i neš auj. Tā vietā vā rti atveras ar nejauku č ī kstē š anu. Nu, ja esi uzaicinā ts, tev jā iet.

Starp citu, pie ieejas kontrolpunktā ir zī me “Tā lsatiksmes radiosakaru centrs”. Spriež ot pē c tā lumā virs kokiem redzamajā m milzu metā la konstrukcijā m, ļ oti tā lsatiksmes komunikā cija. Pē c aptuveni piecā m minū tē m nedaudz pamests asfaltē ts ceļ š ved uz sazarojumu. Pa labi - tā pati pilsē ta Č ernobiļ a 2.

Lai gan pat tā nosaukt bū tu par skaļ u. Apdzī votā vieta sastā vē ja no č etrā m piecstā vu dzī vojamā m ē kā m, civilo speciā listu hosteļ a, viesnī cas, kluba, veikala un Č ernobiļ as 3. vidusskolas. Tai bija arī savs stadions. Un patiesī bā militā rā s vienī bas teritorija 74939. Visa š ī saimniecī ba atradā s uz vienī gā s Kurč atovas ielas.

Kā pē c pilsē ta tika nosaukta š ā di? Un to neviens neuzminē s. Ī stā s Č ernobiļ as vietē jie iedzī votā ji labi zinā ja, ka viņ iem ir tikai viena pasta nodaļ a. Un ja kā ds jautā ja par otro, tad viņ š ir spiegs. Un par to jā ziņ o kompetentajā m iestā dē m. Tas pats attiecas uz skolā m. Treš ais nekad nav pastā vē jis. Kopumā ir interesanti izsekot š ā du lī dzī gu izglī tī bas iestā ž u ģ eogrā fijai. Piemē ram, ļ oti eksotiski izskatā s atestā ts par vidē jo izglī tī bu, ko izsniedz kā da Maskavas skola, kas atrodas kaut kur Karpatu mež onī bā...

Un, ja sazarojumā nogriež as pa kreisi. Nē , te morā listi var klusē t. Jo pē c kā diem simts metriem ceļ š iebrauc citā kontrolpunktā ar to paš u pazī stamo Tā ldarbī bas radiosakaru centra zī mi. Atvainojiet par tautoloģ iju, š eit bija slepenā s pilsē tas Č ernobiļ as 2 slepenā daļ a.


Oficiā lais nosaukums ir virs horizonta radara stacija (ZGRLS) "Duga" 5N32. Pareizā k sakot, tā radio uztverš anas centrs. Raidī tā js atradā s seš desmit kilometrus otrpus Dņ epru Ļ ubeč as pilsē tas apkaimē . Komplekss bija daļ a no agrī nas atklā š anas sistē mas starpkontinentā lo ballistisko raķ eš u palaiš anai.

Tajā ietilpa: agrī nā s noteikš anas mezgls Nr. 5 (RO-5) ar Dņ epras radaru Mukač ovā , RO-30 mezgls ar Daryal radaru Peč orā , mezgls RO-7 ar Daryal radaru Mingač evirā , cits ZGRLS "Duga" Komsomoļ skā pie Amū ras attā linā tā uztverš anas pozī cija "Daugava" pie RO-1 mezgla Murmanskā . Komandpunkts atradā s Solņ eč nogorskā .

Taka ved mež ā . Un pavisam negaidī ti aiz stū ra virs galvas izaug ciklopiskas metā la konstrukcijas, kas dodas kaut kur tā lumā . Tā s ir ZGRLS antenas, kas veidotas pē c fā zē ta antenu bloka principa. Ir skaidri redzams, ka tie sastā v no divā m daļ ā m. Tā , kura ir tuvā ka, zemfrekvences, masta augstums ir 150 un garums 500 metri. Beigā s tai piekļ aujas augstfrekvences 100 metrus augsts un 250 metrus garš .

Stacijas celtniecī ba pie Č ernobiļ as atomelektrostacijas tika skaidrota ar tā s augsto energointensitā ti. Viens vibratora elements svē ra aptuveni tonnu. Kopumā bija nepiecieš ami tū kstoš iem tonnu cinkota tē rauda. Lai iegū tu š ā du deficī tu izejvielu daudzumu, ī paš s lē mums bija jā pieņ em toreizē jam PSRS premjerministram Aleksejam Kosiginam.

Sā kotnē ji radara mezgla radars darbojā s frekvencē s no 3.26 lī dz 17.54 MHz. Tomē r, ņ emot vē rā to, ka civilā s aviā cijas joslas tika daļ ē ji ieņ emtas, tika veikta modernizā cija. Starp citu, radara signā li bija labi dzirdami pat parastajos uztvē rē jos raksturī ga klauvē juma veidā . Š ī iemesla dē ļ komplekss ā rzemē s tika nosaukts par krievu dzilni.

Servisa ē ka stiepjas paralē li antenā m. Tā atrodas blakus komandu un datoru centra ē kai. Tā pamatā bija K-340A superdators, kas veidots uz diskrē tiem elementiem un darbojas ar 45 bitiem ar 2.4 miljoniem darbī bu sekundē . Š ī superdatora aritmē tikas pamatā bija atlikuma sistē ma. Kopumā no 1966. lī dz 1973. gadam tika izgatavoti 50 komplekti. Daž i no viņ iem strā dā lī dz š ai dienai. Š ī s gigantiskā s maš ī nas bloki guļ gandrī z zem katra krū ma. Tā pē c jums ir jā pā rvietojas ar ī paš u piesardzī bu.


Dienesta bloka galā atrodas rezerves komandpunkta ē ka. Viņ a tagad tukš ajā s istabā s ir tā das paš as liela kalkulatora paliekas. Taka ved uz autoservisiem. Tā pat kā visi citi objekti, arī š eit viss tiek darī ts tā , lai tas kalpotu ilgi. Tas ir tikai atklā tais lokomobilis, kas rada jautā jumu. Un no kurienes viņ š nā ca? Un pats galvenais, kā pē c?

Jau aiz š ī s slepenā s pilsē tiņ as vā rtiem uz ž oga atrodams uzraksts "Tā lradio sakaru centra klubs". Un kā ds jokdaris to te piekā ra. Jo bedre ved uz tā du iestā di kā tualete, kuru kategoriski nav ieteicams izmantot. Smarž a ir vienkā rš i satriecoš a. Tā tad, kam tas vajadzī gs, jums ir jā bū t pacietī gam. Lī dz nā kamajam punktam palicis pavisam maz.

Autobuss izbrauc uz galveno ceļ u un pē c piecpadsmit minū tē m acu priekš ā paveras Č ernobiļ as ē ku panorā ma. Tā s galā ir milzī ga jaunā ieslodzī juma dzelzsbetona arka. No otras puses, nā kamā s rindas reaktoru nepabeigtā s ē kas. Patieš ā m, saskaņ ā ar plā nu Č ernobiļ as atomelektrostacijai bija jā bū t vienai no lielā kajā m valstī .

Bet tas uz vē lā ku laiku. Jo apkalpoš ana ir apkalpoš ana, un pusdienas ir paredzē tas. Ē dnī cas ē ka atrodas nedaudz tā lā k no galvenajā m Č ernobiļ as atomelektrostacijas ē kā m. Oficiā li - Č ernobiļ as atomelektrostacijas 19. ē damzā le. Kur atrodas pā rē jā s 18, nav skaidrs. Vai atkal, lai sajauktu visuresoš os spiegus.

Lielajai ē kai ir divi stā vi un divas ē damistabas. Tomē r iekļ ū t iekš ā nav viegli. Pirmkā rt, ir jā iziet obligā tā automatizē tā dozimetriskā kontrole. Instalā cija vairā k atgā dina kaut kā du izsmalcinā tu moku kameru. Turklā t bendes lomu pilda pats subjekts. Tā tad, atveriet metā la aizkaru. Stā viet uz platformas ierī ces iekš pusē . Novietojiet plaukstas uz sensoriem. Gaidiet sistē mas spriedumu. Pē c daž ā m sekundē m iedegsies zaļ š displejs. Viss ir labi. Otrā pusē aizkars atveras. Jū s varat iziet ā rā .

Baisi pat domā t, kas notiks, ja iedegsies sarkanā krā sa. Uzreiz, kur jā saņ em signā ls par inficē tu objektu. Tad ierodas problē mu risinā š anas komanda. Kas notiks tā lā k, ir lielais jautā jums. Galu galā vienkā rš ā kais veids ir vienkā rš i pā rstrā dā t. . .


Bet nerunā sim par slikto. Galu galā dzī ve ir skaista. Un vē ders dod signā lus, ka jā steidzas. Bet vispirms apmeklē jiet sanitā ro telpu. Š eit viss ir lī menī . Tī rī ba un kā rtī gums. Un no krā niem tek karstais ū dens. Ir arī neliels noslē pums. Tie, kas apdomī gi satvē ra traukus, piepilda tos ar pā rsteidzoš i garš ī gu ū deni. Galu galā tas nā k no 170 metrus garas artē ziskā s akas. Un tas ir pilnī gi bez maksas!

Tagad jū s varat uzkā pt uz otro stā vu. Ē damistaba ir milzī ga. Divas sadales lī nijas un tradicionā lā s plastmasas paplā tes. Tū ristiem tiek piedā vā ta kompleksa ē dienkarte. Lai gan, pat š eit izvē le ir maza. Borš č s vai zupa. Divu veidu salā ti Vistas gaļ a vai kotlete. Un garnē jums. Tam pievieno sulu un kompotu. Veģ etā rieš iem augļ u izcirtņ i ir atseviš ķ i. Viss ir ne tikai garš ī gs, bet arī ļ oti garš ī gs!

Viņ š pats paē da – pabaro savus mazā kos brā ļ us. Tas ir likums. Par laimi, jums nav jā brauc tā lu. Č ernobiļ as atomelektrostacijas administratī vā s ē kas galā pā r kanā lu tika pā rmests tilts. Un š eit ir zivju baroš anas process. Viņ i lieliski izjū t cilvē ku tuvoš anos un jau ir gatavi ē st. Kas tiek apdomī gi uzglabā ts ē damistabas maizē .

Zivju izmē rs ir pā rsteidzoš s. Kur vē l var redzē t apmē ram pusmetru garu rudeni. Tač u pavisam nesen te dzī voja arī sams. Viņ i bija kā krokodili. Un tad viņ i pazuda. Izskatā s, ka viņ i nomiruš i badā . Lai gan ļ aunas mē les runā , ka redzē juš as, kā Kijevas tirdziņ os tiek pā rdoti viņ u mirstī gie lī ķ i.

Tagad, kad visas formalitā tes ir nokā rtotas, mē s varam doties pie Viņ a Majestā tes ceturtā reaktora. Tā , kas plosī jā s 1986. gadā . Svinī ga pā reja gar stacijas ž ogu. Kuru, starp citu, ir stingri aizliegts fotografē t. Un pietura pie pieminekļ a avā rijas likvidā cijas dalī bniekiem.


Tagad tas izskatā s ļ oti iespaidī gi uz jaunā droš ā ieslodzī juma fona. Vienkā rš i sakot, ciklopa izmē ra dzelzsbetona pusmuca, kas piebā zta ar kaudzi daž ā du ierī č u. Tā augstums ir 110, garums - 150, laiduma platums - 260 metri, svars - vairā k nekā.31 tū kstotis tonnu. Un tas viss tika radī ts, lai apturē tu radioaktī vo vielu izplatī š anos no sarkofā ga. Kas savukā rt tika uzcelts virs iznī cinā tā ceturtā reaktora. Konkrē tā k, aptuveni 180 tonnas mazbagā tinā ta urā na-235.70 tū kstoš i tonnu radioaktī va saburzī ta metā la, betona, stiklveida masas, 35 tonnas radioaktī vo putekļ u ar kopē jo aktivitā ti vairā k nekā.2 miljoni kariju.

Pē c arkas virziena fons tā s tuvumā ievē rojami samazinā jā s. Bet tomē r nav ieteicams kavē ties. Pa ceļ am uz atomzinā tnieku pilsē tu Pripjatu, neliela pietura pie stē las, tā s simbola. Tradicionā la fotogrā fija piemiņ ai un neliela ekskursija ceļ malā , kur redzama milzī ga radioaktivitā tes zī me ar uzrakstu "Sarkanais mež s". No š ejienes jo vairā k gribas tikt ā rā pē c iespē jas ā trā k, dozimetrs pā rplū st ar saš utumu.

Pie ieejas Pripjatā vē l viens kontrolpunkts. Ciemu ieskauj dzeloņ drā š u ž ogs. Aizsardzī bai galvenokā rt no marodieriem. Un no pā rā k zinā tkā ro biedru reidiem.

Daudzstā vu ē kas, kas pamazā m izzū d vietē jos dž ungļ os, kaut kā dī vaini izskatā s. Un ir kā da neatvairā ma vē lme. Tas ir, ja ir kaut kas augsts, tur noteikti ir jā uzkā pj. Visu klaidoņ u obligā ts noteikums. Š ajā gadī jumā standarta deviņ stā vu ē ka. Lifts, dī vainā kā rtā , nedarbojas. Turklā t raktuvei nav durvju. Ieskatī ties nav ieteicams tiem, kam ir bail no augstuma. Arī kā pņ u margas jau sen tika nogrieztas un pā rdotas lū ž ņ os. Tā pē c jums ir uzmanī gi lož ņ ā jiet gar sienu.

Kā pš ana paš ā augš ā ir vē l viens soļ u pā rbaudī jums. Ne visi var viņ u pā rspē t kustī bā . Bet pa ceļ am varat ieturē t pauzi. Un tajā paš ā laikā redzē t, kas ir palicis pā ri no iedzī votā ju dzī vokļ iem. Tū lī t ir vē rts teikt, ka ir maz iespē ju atrast kā du kaisli. Bet, ja izvirzi sev mē rķ i. . .

Pē c tam, kad Pripjatas iedzī votā ji paņ ē ma savas lietas, radā s jautā jums: ko darī t tā lā k? Pirmkā rt, lai novē rstu epidē miju raš anos, bija nepiecieš ams izņ emt produktus. Š ī procesa tehnoloģ ija ir ļ oti interesanta. Sā kumā viss ē damais dzī voklī bija iepakots ledusskapī . Viņ š savukā rt bija cieš i piesiets ar virvē m vai stiepli.


Un tad. . . izmeta pa logu! ! ! Iedomā jieties š o attē lu: no seš padsmitā stā va lido dū š ī ga metā la kaste. Tas liktos mež onī gs. Bet nē , izrā dā s, ka tas ir tehnoloģ iskā kais un ā trā kais veids š ajos apstā kļ os. Apakš ā komanda pacē la nosē duš os priekš metu un iekrā va to automaš ī nā . Kas izveda iesaiņ otos produktus apbedī š anai. Problē ma ir atrisinā ta.

Tikmē r pē dē jais lidojums. Metā la kā pnes un visbeidzot jumts. Skats ir pā rsteidzoš s. Uz pilsē tu, apkā rtē jiem mež iem, paš u staciju. Starp citu, no augstuma viss izskatā s ļ oti skaisti. Daudzstā vu ē kas, kas stā v starp dž ungļ iem. Attā lums slē pj viņ u stā vokli. Biezajā zaļ ajā lapotnē viss š is krā š ņ ums vairā k atgā dina tropus. Vietē jais Mač u Pikč u.

Nokā pt ir daudz vieglā k. Galvenais ir skatī ties zem kā jā m. Lai beigā s nesabojā tos. Un tad ienirt tajos paš os pilsē tas dž ungļ os.

Pilsē tas stadionu var atpazī t tikai pē c pē kš ņ i starp kokiem atvē rtajā m tribī nē m. Tā dai, patiesī bā , ļ oti mazai pilsē tiņ ai, tas bija š iks objekts. Blakus sā kas augstceltņ u kvartā li. Viņ u iedzī votā jiem noteikti bija lieliski skatī ties futbolu no saviem balkoniem.

Slavenajai atrakciju pilsē tai nebija laika izklaidē t savus cienī tā jus. Tas tika atvē rts tieš i pirms avā rijas. Elektromobiļ i sasala zem metā la rā mja. Laivas š ū poles jau sen nogrimuš as zemē . Slavenā "Kumelī te" debesī s nepacelsies. Un tikai panorā mas rats no sava augstuma uz š o haosu skatā s drausmī gi.

Un ir kaut kā nepatī kami zem kā jā m atrast kā du no daudzajiem neredzamā starojuma plankumiem. Kā parasti, jū s viņ u pamanā t, kad jau esat nokļ uvis nepatikš anā s. Un to paš u mikrorentgenu skaitļ i, kas pā rsniedz pieci simti, nepavisam nedod optimismu. Tā pē c labā k ir ā tri rī koties. Un neaizmirstiet notī rī t putekļ us no drē bē m un apaviem.

Pastaiga pa Pripjatu beidzas pie centrā lā laukuma. Viņ a ir milzī ga. Lai gan tagad patiesie izmē ri slē pjas aiz koku biezokņ a, kas izauguš i tieš i no asfalta. Š eit pa apkā rtmē ru atrodas bijuš ā s vietē jā Baltā nama ē kas, viesnī ca Polesie, Kultū ras pils Energetik un tirdzniecī bas centrs. Pat galvaspilsē tas var apskaust savu sā kotnē jo arhitektū ru.


Iepriekš varē ja ieiet iekš ā un apbrī not daž ā dus pamesto ē ku akcentus. Tač u ar katru gadu to darī t kļ ū st arvien bī stamā k. Viss sabrū k un sabrū k. Tā pē c š odien tā s atļ auts aplū kot tikai no ā rpuses.

Pie griestiem karā jas ī sti stalaktī ti. Daudzviet no grī das lauž as koki. Un, protams, daudzviet ir eleganti sū nu spilventiņ i vissmalkā kajā smaragda krā sā .

Skatoties pa Kultū ras pils logu, starp propagandas materiā lu kaudzē m redzami lieliski saglabā juš ies padomju laika lī deru portreti. Uz sienā m gleznas jau ir no mū sdienu laikmeta. Noslē pumainā s ē nas biedē apmeklē tā jus. Bet lā cis pasargā savu mazuli no kaitinoš ajiem skatieniem. Visu veidu mā kslinieki, kas ierodas zonā , cenš as atstā t savas pē das vē sturē . Pat tik neparastā veidā .

Tikmē r no pilsē tas mež a biezokņ a lē nā m izpeld autobuss. Ir pienā cis laiks doties mā jā s. Kontrolpunktā "Lelev" pietura pie desmit kilometru zonas robež as. Š eit dozimetriskā kontrole ir obligā ta. Iestatī jumi ir tā di paš i kā ē damistabā , tikai to skaits ir lielā ks. Lai cilvē ki ā trā k tiktu cauri. Transports tiek pā rbaudī ts manuā li.

Tradicionā lā pietura Č ernobiļ ā pie pieminekļ a likvidatoriem. Viņ š savukā rt atrodas pie ļ oti slavenā ugunsdzē sē ju depo ž oga. Viņ a joprojā m ir dienestā . Netā lu atrodas platforma ar aprī kojuma displeju, kas piedalī jā s š ajos pasā kumos.

Un tuvē jā pā rtikas veikalā rosā s dzī vī ba. Darba dienas beigas. Un kases rinda. Interesanti, ka pieprasī jumi ir gandrī z identiski. Puslitrs ar piekabi. Skarbi vī ri ar savā m pieticī gajā m vajadzī bā m.

Vē l mazliet – un otrā robež a. Atkal stingra tū ristu un autobusa dozimetriskā kontrole. Viss ir labi. Tagad ielec ļ oti slavenajā sanitā rajā mā jā un skrien uz kioskiem. Pē rciet kaut ko mitru, š ķ idru un aukstu. Un cenā m vairs neviens nepievē rš uzmanī bu. Tomē r karstums!

Tulkots automātiski no krievu valodas. Skatīt oriģinālu
Lai stāstam pievienotu vai noņemtu fotoattēlus, dodieties uz šī stāsta albums
iemiesojums