Была бы отличная "трёшка", так себе "четвёрка", а на пять звёзд это, к сожалению, дно. Не полное, плюсы есть - но, увы, все-таки дно. Итак, хроника событий.
Вы приезжаете в пятизвездочный отель на ультра-оллинклюзив. Вам надо подождать до заселения, а пока девушка на ресепшене предлагает на пляж и перекусить. Вы, конечно, соглашаетесь, и, оставив чемоданы в комнате хранения, с купальником наперевес отправляетесь навстречу морю... по пути обнаруживая, что переодевалок на пляже нет. Ну не завезли. Вы ещё полны энтузиазма, а потому пожимаете плечами и идете переодеваться в туалет. В туалете не запираются двери. Привет вам, школьные годы чудесные и необходимость просить подругу, чтобы подержала дверь кабинки!
Ну ладно, бывает. В конце концов, вы переоделись и искупались в отличном чистом море с пирсом и рыбками. Свободных лежаков, правда, не было, но вы не обратили на это внимания. Теперь вы идете вкушать прелести своего ультра-оллинклюзива. Вся еда и напитки в отеле включены! Ваши родители неделю назад ездили так в соседний город и вернулись в восторге. Предвкушая хорошие пару часов, вы идете в ресторан... Так. А где, собственно, ресторан? Где хоть какая-нибудь еда, кроме зачуханного вида кондитерской с десятью видами песочных печенек? У родителей в Сиде было два ресторана, бары, ещё что-то...
Так вы сталкиваетесь с суровой реальностью сервиса от Palmet. Едальня одна, она же шведский стол. Рестораном или хотя бы кафе ее не назвать, но к этому вернёмся позже. Открывается строго по часам: кто прилетел между завтраком и обедом, потерпит, никуда не денется. Ещё был ресторан a la carte. Сейчас закрыт: ковид-с. Через прозрачные двери можно увидеть, как там жрет администрация отеля. Летом давали мороженое, но сейчас нельзя: ковид-с! Горлышки простудите, заболеете и умрёте! Вы бы даже поверили в искренность этой заботы, если бы неделю назад ваши родители не вернулись из Сиде, где мороженое, не зная ни о каком ковиде, лежало в открытом доступе. Зато здесь есть кондитерская с пироженками двух видов: "печенька песочная в посыпке" и "кекс с кремом". И бары. Две штуки. Туда можно прийти и заказать... что-нибудь наугад, потому что меню нет. В баре на лобби лежит напечатанный на бумажке список коктейлей из семи пунктов. Вы показываете на каждый из них по очереди. Девушка у кассы бодро отвечает: этого нет, этого нет, этого тоже нет, вот этот один есть. Водку будете?
Вы возвращаетесь на ресепшен, мрачно осознавая: гастрономическим излишествам тут предаваться не выйдет, разу что тупо и безыскусно бухать. Зато вас заселяют в номер. Номер на первом этаже. Вы заказывали этаж повыше ещё в турфирме и потому указываете на это администрации, на что вас заверяют, что этот этаж считается вторым. Вы смотрите на панель лифта: сверху вниз - 5.4, 3.2, L, -1. Ваш номер расположен на этаже L, вы заходите в него с улицы, поднявшись ровно на две ступеньки на входе в сам отель, и думаете, что вас считают за идиота. Выглянув в окно, вы понимаете: факт, считают. То, что простирается перед вашим взором, девушка с ресепшена именует видом на сад. Фото во вложении. Наслаждайтесь садами отеля Palmet!
Ладно, вид из окна - это мелочи. Да и накось висящее бра и дверь в туалет, запирающаяся снаружи, а не изнутри, скорее придают номеру некоторый шарм, чем реально его портят. Жестко закрепленная перегородка между душем и остальным санузлом, просто кусок стекла, который никуда не сдвинуть, сойдет за местную специфику. В конце концов, вы же пролезаете в получившийся проход? Пролезаете. А если кто потолще не пролезет, так это его проблемы. В море мыться будет. В общем, не самый плохой номер. Но рядом, за этой бетонной площадкой «вида на сад» - бассейн и танцпол. А вы особо оговаривали, что номер вам нужен тихий, да, совсем тихий, вы любите спать по ночам, вот вы оригинал, а? Вечером вы осознаёте всю глубину того, как вы попали. Русский рэп про "ааа, я так тебя хочу, а ты мне не даёшь, какая ты плохая, а я такой хороший", днём доносящийся из окна невнятным шумом, теперь слышен даже через беруши. Вы приходите на ресепшен менять номер на более тихий. "Ой, да у нас везде так, - отмахивается девушка с красивым именем Олеся. - И номеров нет. Что, настаиваете? Ну тогда завтра приходите".
Вечером вы погуляли вокруг отеля и опытным путем выяснили, что девушка с красивым именем Олеся нагло брешет. В той его части, где окна выходят на дорогу, дискотеки не слышно. Утром вы просите поменять вам номер "так, чтобы был вид на дорогу, да, именно на дорогу". Смена не Олеси, и потому номер вы получаете. О, чудо! Здесь действительно тихо. Здесь тихо всю ночь, и следующую ночь, и все ночи вашей поездки - кроме пятниц, когда идёт турецкая ночь, но один раз в неделю можно и потерпеть.
Правда, в этом номере сломан душ. И кондиционер. И верхний свет. Душ вам починят в тот же вечер, вы будете приятно удивлены, но ненадолго. Свет вам будут чинить трое суток. Вы будете дважды в день подходить на ресепшен и просить прислать мастера, вам будут обещать немедленно, прямо сейчас послать лучшего - и ничего, конечно, не делать. Вы добьётесь успеха только на вечер третьего дня: возможно, в администрации поняли, что эти чёртовы русские не набухаются и не забудут.
Для "набухаться" отель предложит вам все возможности. Сколько угодно водки, русский турист, ты же любишь водку, да не стесняйся, мы точно знаем, все русские любят водку! А ещё у нас есть пиво. Хочешь пива, русский? Нет? Тебе родители писали восторженные отзывы о десятках видов коктейлей в их ультра-оллинклюзиве? Экий ты привередливый. Ладно, тебе коктейль со спиртным или без? Что значит "какой"? Скажешь "со спиртным" - я намешаю тебе какого-нибудь сока и водки. Скажешь "без" - получишь то же самое, но на спрайте. Э, что такое "пина колада"? И "Б-52" твое я тоже не понял.
Где-то в этот момент вы поймёте, что ультра-оллинклюзив брали зря: ехать в Palmet по этой программе, если для вас хоть немного важен вкус выпивки, а не одни лишь ее градусы, бессмысленно. Впрочем, если для вас важен вкус еды, увы, тоже. За две недели вы выясните: в той единственной едальне, которую не сломило плохо замаскированное ковидом желание сэкономить, горячей еды не бывает в принципе. То есть организационно не бывает. Ее готовят, выкладывают на на большие подносы и ждут, пока не начнется обед. Новую еду взамен разобранной туристами тоже готовят загодя и - да! - выкладывают на подносы и ждут, пока первый противень не опустеет полностью. За две недели вы попробуете два горячих блюда: чай и кофе. Любые рагу, гриль, картошка, лепешки с сыром, макароны и все прочее будет холодным. Чуть теплым, если вам повезет. Кстати, просто так подойти и взять еду не выйдет: сначала понадобится отстоять очередь длиной с пару туристических автобусов. Да, за каждым блюдом. Да, чтобы сесть и съесть взятое, тоже придется побродить и подождать: мест за столиками нет, надо было раньше занимать. Нет, это не самый высокий сезон, это конец сентября. Ой, да ладно вам сердиться, жрите уже, туристы. Да, прямо из этих тарелок с отколотыми краями и пятнами моющего средства и засохшего соуса. Да, прямо эти немытые фрукты, серые от пыли. Послушайте, да какая нам разница, если у вас на третий день вылезет какая-нибудь вялотекущая кишечная инфекция? Это пятизвездочный отель, а не больница. Распаковывайте аптечку, вы знали, куда ехали.
Справедливости ради, за две недели вы найдете в отеле и преимущества. Это расположение (не верьте отдельному гиду, утверждающему, что вы в центре Кемера, - Кемер кончается через десять минут неспешной ходьбы): здесь приятный променад вдоль дороги, много зелени и мало навязчивых торговцев. Это отличное, теплое и чистое море (в него можно спускаться с пирса; на второй неделе разыгравшиеся волны снесут лестницу, и отдельные работники установят ее обратно, любезно покрасив поверх всех водорослей и ракушек и сунув в воду, не просушив; краска будет оставаться на руках каждый раз, когда вы рискнёте спуститься). Это лежаки на пирсе, удобные и мягкие (если встать часов в шесть утра, вы даже сможете занять один; в остальное время они, увы, почти все заняты). Это очаровательные отельные кошки, выпрашивающие еду за завтраком (кто-то скажет, что это антисанитария, и в чем-то будет прав, но это самое милое появление антисанитарии в отеле, а вам, уж поверьте, будет с чем сравнивать). Это, в конце концов, напор воды в душе - речь температура ее и меняется в зависимости от времени суток и фазы луны, но вы сможете помыть волосы после купания, а это на море немаловажно.
Есть, есть плюсы в этом отеле. Но если на отдыхе вы предпочитаете очередям, мелкому ремонту, холодной пище, антисанитарии и наплевательскому отношению администрации возможность расслабиться и наслаждаться отпуском - выбирайте другой отель. Palmet вам такой роскоши не предложит.
Bū tu izcils "trī s", tā tad "č etri", bet piecā m zvaigznē m š is diemž ē l ir zemā kais punkts. Nav pilnī gs, ir plusi - bet, diemž ē l, joprojā m apakš ā . Tā tad notikumu hronika.
Jū s ierodaties piecu zvaigž ņ u viesnī cā , lai baudī tu ultraviss iekļ auts pakalpojumu. Jā gaida lī dz reģ istrā cijai, bet pagaidā m meitene reģ istratū rā piedā vā doties uz pludmali un iekost. Jū s, protams, piekrī tat, un, atstā jot koferus noliktavas telpā , ar peldkostī mu gatavī bā , dodieties uz jū ru. . . pa ceļ am atklā jot, ka pludmalē nav nevienas ģ ē rbtuves. Nu, viņ i to nedarī ja. Jū s joprojā m esat entuziasma pilns, un tā pē c jū s paraustā t plecus un ejat pā rģ ē rbties tualetē . Tualetes durvis neaizslē dzas. Labdien, skolas gadi ir brī niš ķ ī gi un vajag palū gt draugam pieturē t kabī nes durvis!
Nu labi, gadā s. Beigā s tu pā rģ ē rbies un peldē jies izcili dzidrajā jū rā ar molu un zivī m. Tiesa, bezmaksas sauļ oš anā s krē slu nebija, tač u jū s tam nepievē rsā t uzmanī bu. Tagad jū s dodaties, lai nobaudī tu sava ultra-ollinkus priekus. Cenā ir iekļ auti visi ē dieni un dzē rieni viesnī cā ! Jū su vecā ki pirms nedē ļ as devā s uz tā du kaimiņ pilsē tu kā š ī un priecī gi atgriezā s. Gaidot labas pā ris stundas, jū s dodaties uz restorā nu. . . Tā tad. Kur ī sti atrodas restorā ns? Kur ir kā ds ē diens, izņ emot nolietotu konditorejas veikalu ar desmit veidu smilš u cepumiem? Maniem vecā kiem Sidē bija divi restorā ni, bā ri, vē l kaut kas. . .
Tā dā veidā jū s saskaraties ar Palmet pakalpojumu skarbo realitā ti. Ir tikai viena ē stuve, tā ir arī bufete. To nevar saukt par restorā nu vai vismaz kafejnī cu, bet pie tā atgriezī simies vē lā k. Tas tiek atvē rts stingri laikā : tie, kas ieradā s starp brokastī m un pusdienā m, bū s pacietī gi, viņ i nekur nedosies. Bija arī a la carte restorā ns. Tagad slē gts: Covid-s. Caur caurspī dī gajā m durvī m var redzē t, kā tur ē d viesnī cas administrā cija. Vasarā viņ i deva saldē jumu, bet tagad tas nav iespē jams: covid-sir! Tu saaukstē si, saslimsi un nomirsi! Jū s pat noticē tu š o baž u patiesumam, ja jū su vecā ki pirms nedē ļ as nebū tu atgriezuš ies no Sides, kur saldē jums, nezinot par kā du covidu, bija publiskajā telpā . Bet ir konditoreja ar divu veidu pī rā giem: "smilkmaize ar smidzinā jumiem" un "kū ka ar krē jumu". Un bā ri. Divi gabali. Jū s varat doties tur un pasū tī t. . . jebko pē c nejauš ī bas principa, jo nav ē dienkartes. Vestibila bā rā ir septiņ u punktu saraksts ar kokteiļ iem, kas uzdrukā ts uz papī ra. Jū s norā diet uz katru no tiem pē c kā rtas. Meitene pie kases jautri atbild: š ī nav, š ī nav, š ī arī nav, š ī ir. Vai jums bū s degvī ns?
Jū s atgriež aties reģ istratū rā , drū mi saprotot: š eit nederē s ļ auties gastronomiskā m pā rmē rī bā m, tikai stulbi un bezmā kslinieciski dzerot. Bet viņ i tevi ievietoja istabā . Numurs pirmajā stā vā . Jū s pasū tī jā t augstā ku stā vu ceļ ojumu aģ entū rā un tā dē ļ norā diet to administrā cijai, kurai esat pā rliecinā ts, ka š is stā vs tiek uzskatī ts par otro stā vu. Jū s skatā ties uz lifta paneli: no augš as uz leju - 5.4, 3.2, L, -1. Jū su numurs atrodas L stā vā , jū s ieejat tajā no ielas, uzkā pjot tieš i divus pakā pienus pie paš as viesnī cas ieejas, un jū s domā jat, ka jū s uzskata par idiotu. Skatoties ā rā pa logu, jū s saprotat: viņ i tic faktam. Kas stiepjas jū su acu priekš ā , meitene no reģ istratū ras sauc skatu uz dā rzu. Foto kā pielikums. Izbaudiet Palmet Hotel dā rzus!
Labi, skats pa logu ir sī kums. Un slī pā sienas lampa un tualetes durvis, kas ir aizslē gtas no ā rpuses, nevis no iekš puses, drī zā k pieš ķ ir telpai š armu, nevis to patieš ā m sabojā . Vietē jai specifikai derē s stingri fiksē ta starpsiena starp duš u un pā rē jo vannas istabu, tikai stikla gabals, ko nevar nekur pā rvietot. Beigā s jū s rā pojat cauri iegū tajai ejai? Rā pot cauri. Un, ja kā ds netiek cauri biezā kam, tā ir viņ a problē ma. Mazgā s jū rā . Kopumā nav slikts cipars. Bet tā lā k aiz š ī betona "dā rza skatu" laukuma atrodas baseins un deju grī da. Un tu konkrē ti noteici, ka vajag klusu istabu, jā , diezgan klusu, tev patī k pa nakti gulē t, lū k tu esi oriģ inā ls, ja? Vakarā jū s saprotat visu dziļ umu, kā jū s sitā t. Krievu reps par "ahh, es tevi tik ļ oti gribu, bet tu neliec man, cik tu esi slikts, bet es esmu tik labs", kas pa dienu nā k pa logu ar neizteiksmī gu troksni, tagad pat var dzirdē t to caur ausu aizbā ž ņ iem. Jū s nā kat uz reģ istratū ru, lai mainī tu istabu uz klusā ku. "Ak, jā , tā ir visur pie mums, " atmet meitene ar skaistu vā rdu Oļ esja. "Un skaitļ u nav. Ko, jū s uzstā jat? Nu, tad nā c rī t. "
Vakarā jū s staigā jā t pa viesnī cu un empī riski noskaidrojā t, ka meitene ar skaistu vā rdu Oļ esja klaji melo. Tajā daļ ā , kur logi vē rsti uz ceļ u, diskotē kas nav dzirdamas. No rī ta jū s lū dzat mainī t istabu "lai bū tu skats uz ceļ u, jā , tas ir uz ceļ a. " Pā rmaiņ as nav Oļ esja, un tā pē c jū s saņ emat numuru. Ak brī nums! Š eit tieš ā m ir kluss. Š eit ir kluss visu nakti un nā kamo nakti, un visas jū su ceļ ojuma naktis - izņ emot piektdienas, kad ir turku nakts, bet reizi nedē ļ ā jū s varat izturē t.
Tiesa, š ajā telpā ir saplī susi duš a. Un gaisa kondicionē tā js. Un augš ē jā gaisma. Jums duš a tiks salabota tajā paš ā vakarā , bū siet patī kami pā rsteigti, bet ne uz ilgu laiku. Gaisma jums tiks remontē ta trī s dienas. Nā ksies uz reģ istratū ru divas reizes dienā un lū gsi atsū tī t meistaru, tev solī s uzreiz, tieš i tagad, atsū tī t labā ko - un, protams, neko nedarī t. Jums tas neizdosies lī dz treš ā s dienas vakaram: iespē jams, administrā cija saprata, ka š ie sasodī tie krievi neuzbriest un neaizmirsī s.
Lai "uzbriest" viesnī ca jums piedā vā s visas iespē jas. Cik degvī nu gribi, krievu tū rist, tu mī li š ņ abi, nekautrē jies, mē s noteikti zinā m, ka visi krievi mī l š ņ abi! Un mums ir arī alus. Gribi alu, krieviete? Vai ne? Vai jū su vecā ki rakstī ja brī niš ķ ī gas atsauksmes par desmitiem kokteiļ u viņ u ultraviss iekļ auts? Cik tu esi izvē lī gs. Labi, vai jū s vē lē tos kokteili ar vai bez alkohola? Ko nozī mē “ko”? Tu saki "ar alkoholu" - es tev sajaucu sulu un š ņ abi. Jū s sakā t "bez" - jū s saņ emat to paš u, bet uz spraita. Kas ir "piñ a colada"? Un tavu "B-52" arī nesapratu.
Kaut kur š ajā brī dī jū s sapratī sit, ka ultra-viss iekļ auts tika ņ emts velti: ir bezjē dzī gi doties uz Palmet saskaņ ā ar š o programmu, ja jums ir vismaz nedaudz svarī ga alkohola garš a, nevis tikai tā s pakā pes. Tomē r, ja jums ir svarī ga ē diena garš a, diemž ē l arī . Pē c divā m nedē ļ ā m uzzinā siet: vienī gajā ē stuvē , kuru nesalauza kovī da slikti maskē tā vē lme ietaupī t, principā nav siltā ē diena. Tas ir, nav organizā cijas. To sagatavo, izklā j uz lielā m paplā tē m un gaida, lī dz sā ksies vakariņ as. Arī jauns ē diens tū ristu izjauktā vietā tiek gatavots pirms laika un - jā ! - izklā jiet uz paplā tē m un pagaidiet, lī dz pirmā cepeš panna ir pilnī bā tukš a. Divas nedē ļ as jū s izmē ģ inā siet divus karstos ē dienus: tē ju un kafiju. Jebkurš sautē jums, grilē ti kartupeļ i, siera tortiljas, makaroni un jebkas cits bū s auksts. Mazliet silts, ja paveicas. Starp citu, nedarbosies vienkā rš i pienā kt un paņ emt ē dienu: vispirms jums bū s jā stā v rindā lī dz pā ris tū ristu autobusiem. Jā , katrai ē dienreizei. Jā , lai apsē stos un apē stu paņ emto, bū s arī jā vazā jas apkā rt un jā gaida: pie galdiņ iem vietas nav, vajadzē ja ņ emt agrā k. Nē , nav augstā kā sezona, ir septembra beigas. Ak, jū s esat dusmī gi, ē diet jau, tū risti. Jā , tieš i no bļ odā m ar noš ķ eltā m malā m ar mazgā š anas lī dzekļ a un izž uvuš iem mē rces traipiem. Jā , tikai š ie nemazgā tie augļ i, pelē ki ar putekļ iem. Klau, kā da mums starpī ba, ja treš ajā dienā saslimst ar kā du gausu zarnu infekciju? Š ī ir piecu zvaigž ņ u viesnī ca, nevis slimnī ca. Izpakojiet pirmā s palī dzī bas aptieciņ u, jū s zinā jā t, kurp dodaties.
Godī gi sakot, divas nedē ļ as jū s atradī sit viesnī cu un priekš rocī bas. Š ī ir vieta (neticiet individuā lajam gidam, kurš saka, ka atrodaties Kemeras centrā - Kemera beidzas pē c desmit minū š u nesteidzī gas pastaigas): gar ceļ u ir patī kama promenā de, daudz zaļ umu un maz uzmā cī gu tirgotā ju. Š ī ir lieliska, silta un tī ra jū ra (tajā var nokā pt no mola; otrajā nedē ļ ā lū stoš ie viļ ņ i nojauks kā pnes, un atseviš ķ i strā dnieki tā s uzstā dī s atpakaļ , laipni nokrā sojot visas aļ ģ es un gliemež vā kus un ieliekot to ū denī bez ž ā vē š anas; krā sa paliks uz rokā m ikreiz, kad dosieties lejā ). Tie ir sauļ oš anā s krē sli uz mola, ē rti un mī ksti (ja ceļ aties seš os no rī ta, varat pat paņ emt vienu; pā rē jā laikā , ak vai, gandrī z visi ir aizņ emti). Tie ir burvī gi viesnī cu kaķ i, kas brokastī s lū dz ē dienu (daž i cilvē ki teiks, ka tas ir antisanitā ri, un savā ziņ ā viņ iem bū s taisnī ba, tač u tas ir visskaistā kais antisanitā ro apstā kļ u izskats viesnī cā , un ticiet man, jums bū s kaut kas ar ko salī dzinā t). Galu galā tas ir ū dens spiediens duš ā - tā temperatū ra mainā s atkarī bā no diennakts laika un mē ness fā zes, tač u matus var mazgā t pē c peldē š anas, un tas ir svarī gi jū rā .
Š ai viesnī cai ir pozitī vas ī paš ī bas. Bet, ja atvaļ inā jumā dodat priekš roku iespē jai atpū sties un izbaudī t atvaļ inā jumu, nevis rindas, sī kus remontdarbus, auksto ē dienu, antisanitā ros apstā kļ us un administrā cijas neuzmanī go attieksmi, izvē lieties citu viesnī cu. Palmet jums nepiedā vā s tā du greznī bu.