Neaizmirstamā Singapūra

Singapū ra
Mū su mikroautobuss nodrebē ja. Kaut kas viņ u smagi skā ra. Tač u ā trums bija pā rā k liels, lai apturē tu. Mē s turpinā jā m skriet. Mū s nemitī gi mē tā jā s, es stingri piespiedos pie margā m. Visi bija manā mi nervozi, kā rtē jais sitiens, un mē s nokritā m no celiņ a, priekš ā jumtam. Maš ī na beidzot zaudē kontroli un mē s paceļ amies no deviņ u stā vu augstuma. Adrenalī ns asinī s, š ajā brī dī jū tu brī vo kritienu. Kritiena laikā maš ī nas priekš puse sasvē rā s tā , ka bija redzama neizbē gama asfalta tuvoš anā s. Ķ ermenī viss ir sasalis. Bet burtiski pē dē jā brī dī viens no transformatoriem mū s pā rtvē ra un svieda tā lā k. . . “Jū s paveicā t darbu! “Tā bija tikai virtuā lā realitā te, ļ oti iespaidī ga un reā listiska.
Tagad viss notiek reā lajā dzī vē . Pirms mums pē dē jie ū dens bā zes aizstā vji cī nā s ar uzbrū koš ajiem bandī tiem. Notiek apš aude, vī rietis aizdegā s no napalma muš ā m no augstuma ū denī . Bā zei uzbrū k ar lož metē jiem un raķ eš u palaiš anas ierī cē m. Viens no varoņ iem nokrī t no klints un karā jas uz vienas rokas. Pirā ts viņ am iespē ra tā , ka viņ š beidzot saplī st. Vairā k uzbrucē ju ar skrejriteņ iem ielauž as bā zē , izlauž oties cauri š ķ ē rš ļ iem, viens no vī rieš iem ar virvi pieķ eras skrejritenim un mē ģ ina atvairī t uzbrukumu ar ū densslē pē m, tač u ietriecas pret sienu. Palī gā lido militā rā lidmaš ī na, viņ i gatavo raķ eš u palaiš anas iekā rtu, lai notriektu lidmaš ī nu! Visur visreā lā kie sprā dzieni no raķ etē m un granā tā m.
Kad izrā de beidzā s, visi izteica ovā cijas. Tas bija ī sts kaskadieru š ovs.
Ak, jā , Singapū ra zina, kā atstā t iespaidu! Bet atpakaļ uz š ī mū su ceļ ojuma segmenta sā kumu. Stundu garais lidojums izstiepā s divas reizes. Sā kumā mums neļ ā va pacelties un pē c tam nolaisties) Par laimi, mums nā cā s riņ ķ ot pā ri vē sajā m Indonē zijas salā m, nelielā augstumā . Lidmaš ī na atkā rtoja trī s identiskus apļ us, katru reizi lidojot caur lietus mā koni. Kad pamanī jā m, kā aiz iluminatora atkā rtojas vienas un tā s paš as ainavas, pat trī s reizes sā kā m runā t par tā m paš ā m tē mā m riņ ķ ī . Singapū ra atš ķ ī rā s no pā rē jā s Ā zijas ar savu š iku. Š ī pilsē ta neskaidri atgā dina Dubaiju, tač u ļ oti atš ķ iras labvē lī gā veidā . Pirmkā rt, viss ir zaļ š un tuksneš a nav vispā r. Otrkā rt, transporta sistē ma ir caurskatā mā ka. Š ī ir ļ oti unikā la kombinā cija no vienas no visattī stī tā kajā m lielpilsē tu teritorijā m pasaulē , un tajā paš ā laikā parki, koki un cita veģ etā cija pastā vī gi atrodas ceļ ā . Singapū ra mums patika jau no lidostas. Visa lidosta ir pā rklā ta ar biezu cietu paklā ju. Robež kontrolē ir vā zes ar konfektē m. Tas bija tik mierinoš i. Tad gaidī jā m kinē tisko lietu.
Tie ir lieli metā la pilieni, kas sinhroni, ā tri, bet tajā paš ā laikā ļ oti graciozi kustas vertikā lā plaknē , attē lojot viļ ņ us un lī dzī gas figū ras. Š ķ iet, ka viss ir pavisam vienkā rš i, bet acis pievelk kā magnē ts. Jautā jums ar skaidru naudu un transporta biļ etē m tika atrisinā ts tuvā kajā bodē . Puisis visu izskaidroja un pā rdeva mums ceļ ojumu kartes. Kaut kā jau no paš a sā kuma viss gā ja gludi. Bet bezpilota metro ā tri atgrieza mū s realitā tē . Maš ī nas sirds ir auksta. Iekā pjot vilcienā , mū s un Daš u š ķ ī ra maš ī nas stikla durvis. No manas puses bija pat kora skaņ a “Ouuu”. Tū risti, kas sē dē ja metro, sadalī jā s manā pozī cijā . No Daš as puses puisis no Bengladeš as bija ļ oti sarū gtinā ts, ka mē s neiekā pā m vienā vilcienā . Tā kā durvis nelaida skaņ u iekš ā , mums bija apmē ram piecas sekundes, lai viens otram ar ž estiem izskaidrotu savus nā kotnes plā nus. Kā vienojā mies, es izkā pu nā kamajā pieturā un gaidī ju vilcienu ar Daš u. Vilciena durvis atveras kopā ar perona durvī m. Tas ir, ja es stā vē š u tajā paš ā vietā , kur izbraucu, tad Daš a nā kamajā vilcienā bū s tieš i tajā paš ā vietā . Š ķ ita, ka viss ir skaidrs, lī dz ieradā s vilciens bez Daš as. Iekā pusi vilcienā , kura vagoniem nav starpsienu, sapratu problē mas dziļ umu. Vai nu Daš a ir kaut kur citur vilcienā , vai arī viņ as š eit nav. Un ko š ajā gadī jumā darī t, vai nu izlē kt atpakaļ , vai doties meklē t automaš ī nas. Man bija apmē ram 2 sekundes, lai padomā tu, pirms durvis aizvē rā s. Es atlē cu atpakaļ . Pilns vilciens ar cilvē kiem aizgā ja. Es stā vē ju ar zaudē jumu. Daš as mugursomā bija visi saziņ as lī dzekļ i, tostarp viesnī cas adrese. Bija apmē ram piecas minū tes lī dz nā kamajam vilcienam, un mums bija jā savā c domas, ko darī t tā lā k. Nā k nā kamais vilciens. Skaidrs, ka pie manā m durvī m stā v Daš a. Pē c tam viņ a iekā pa nā kamajā vilcienā . Tagad joprojā m ir neatrisinā ta problē ma. No kurienes starp divā m blakus stacijā m sabrauca pilns cilvē ku vilciens. Patiesī bā tagad jau sapratu, tas bija tikai spoku vilciens. Un man ir ļ oti paveicies, ka es no tā izlē cu.
Pa ceļ am uz viesnī cu satikā m diezgan parastas ieliņ as. Nevarē tu teikt, ka š ī ir viena no visattī stī tā kajā m pilsē tā m. Lai gan patiesī bā katru centimetru nevar ienest futū rismā . Stā sta sā kumā es minē ju, ka varas iestā des dedzī gi cī nā s pret prostitū ciju. Cī ņ as ir tik spē cī gas, ka ik pē c 20 metriem kā ds pā rdod Viagras partiju, prostitū tas nemitī gi ķ er savus ienā kumus, un pretī mū su viesnī cai bija bordelis. Sievietes ar numuriem gurdeni gaidī ja savus ē rzeļ us. Man likā s, ka Viagra var bildē t tikai pazemē , bet pā rsteigtā pā rdevē ja pat atļ ā va nofotografē ties ar zibspuldzi. Viņ i nolē ma filmē t prostitū tas video bez zibspuldzes. Bet diemž ē l, kad kamera bija gatava, sievietes bija "misijā ". Bet varbū t mums vienkā rš i tā paveicā s ar viesnī cas ielu, citā s ielā s mē s to neredzē jā m. Bet tomē r mū s uzjautrinā ja viss fakts. Gaidī jā m svarī gā ko brī di, vajadzē ja pavakariņ ot. No blogeru stā stiem esmu dzirdē jis, cik š eit viss ir dā rgs. Ī paš i kā viens puisis intervijā teica, ka kafija maksā.4$. Atradā m ē rtā ku ielu, atvē rtu restorā nu. Pavā ram ar pirkstu rā dī ja, ka gribam divas porcijas daž ā du nū deļ u ar kā du brī niš ķ ī ga izskata gaļ u un adž iku. Pavā rs ar š ķ ē rē m sagrieza mū su gaļ u gabalos, uzlika mū su porcijas uz papī ra, papī ru uz paplā tes un pateica diezgan noslē pumainu ciparu. Daš a secinā ja, ka tas nepā rprotami nozī mē.40 Singapū ras dolā rus (28 USD). Es cerē ju uz veiksmi un iedevu viņ am 4 SGD (2.8 USD).
Pavā rs priecī gi pateicā s un pamā ja, lai apsē stos. Sē dē jā m š okā , ka diezgan tū ristiskā Singapū ras rajonā ē dam ļ oti garš ī gas lielas porcijas par 2.8 ASV dolā riem. Kaut kas š eit ē dams noteikti nav dā rgs. Pats svarī gā kais ir atrast š ī s atvē rtā tipa kafejnī cas. Singapū ras adž ika ir ļ oti lī dzī ga tai, ko raž o mū su vecmā miņ as. Vē lā k pasū tī jā m arī.0, 8 SGD (0.6 USD) garš vielu tē ju ar pienu, lī dzī gi kā pastā vī gi dzē rā m Malaizijā . Ar mums maltī ti ieturē ja vietē jais iedzī votā js, kuram bija interese parunā t ar tū ristiem par to, kā bizness plaukst ā rzemē s. Viena no interesantā kajā m lietā m, ko darī t ā rzemē s, ir doš anā s uz lielveikaliem. Tur vienmē r var nopirkt kā du gardu kuriozu. Tū lī t ceļ ojums palika atmiņ ā ar puiš u tikš anos, kuri savā starpā runā ja ļ oti saprotamā valodā . Turklā t mē s nevarē jā m saprast, kas ī sti ir š ī slā vu valoda. Puiš i bija no Ļ vovas))) Ļ oti gribē jā s pē c iespē jas ā trā k apskatī t pilsē tas centru, bet bija jau ap 22:00. Kā ds mums teica, ka metro te kursē lī dz vieniem naktī . Uzzinā juš i, ka mums ir vē l kā das trī s stundas, steidzā mies pastaigā s uz bezpilota vilcienu. Oho!
Un esam vienā no centrā lajā m stacijā m. Viss tieš ā m bija nož ē lojami un neparasti. Mums priekš ā orientē još i uz sacī kstē m pabrauca daž as dā rgas sporta maš ī nas. Debesskrā pjos iekš ā bija daudz zaļ umu, strū klaku, tiltu, eju un gaismu. It kā katrs debesskrā pis mē ģ inā tu pā rspē t blakus esoš o. Pastaiga pa pilsē tu tieš ā m radī ja iespaidī gas emocijas. Un ī stā s emocijas sā kā s, kad mū su jaunais planš etdators apsē dā s un vecā powerbank nederē ja. Galvenais, lai atceramies viesnī cai tuvā ko metro staciju. Jā , un viesnī cā bija reizes, kad mantas tika mē tā tas. Bezmē rķ ī gi klaiņ ojot, DNS formā nokļ uvā m lī dz tiltam.
No tilta paveras brī niš ķ ī gs skats uz paš u biznesa centru. Bet visskaistā kais Singapū rā ir skati uz mā kslī gajiem kokiem vienā no dā rziem. Mē s jau tos redzam, viņ i ir tā lu, bet fakts ir tā ds, ka mē s tos redzē jā m savā m acī m. Ž ē l tos nepievienot š odienas nakts marš rutam. Apbrī nojuš i debesskrā pju skatus, ar metro devā mies uz viesnī cu. Singapū ras metro nav ī paš i mulsinoš i, tač u nokļ ū š ana nepareizajā pusē vai nepareizajā lī nijā ir bijusi mū su ceļ ojumu neatņ emama sastā vdaļ a. Atrast viesnī cu bez GPS jau otro reizi nebija viegli. Bet prostitū tu labums nemaina viņ u atraš anā s vietu. Un par prostitū tā m kā orientieri jū s varat iegū t. Kaut kā ds briesmonis dzī voja kanalizā cijā pie mū su metro un draudī gi slē jā s no dziļ uma.
Katru vakaru, atgriež oties mā jā s, vietē jā tirgū nopirkā m dzē rienu no kā da dī vaina augļ a. Reiz es pat dabū ju sulu no netī rā m zeķ ē m. Lai nu kā , garš a bija tā da pati. Iepazans daa ar valsti ir beigusies, rtdien vars doties uz tlu. Divos naktī , metropoles iespaidoti, devā mies gulē t.
Zoodā rzs
Agri no rī ta noskatī jos, kā ar š ķ ē rē m sagriež gabalos savu desu un laipni pasniedzu savu trauku. Jā , š is restorā ns bez š ķ ē rē m ir kā bez rokā m! Kamē r mē s ē dā m, pavā rs atkausē ja gaļ u, vienkā rš i lē ja ū deni no š ļ ū tenes, kas bija stikls un tecē ja tā lā k pa zemi. Vē l viena lieliska Singapū ras maltī te.
Tagad jums ir nepiecieš ama viesnī ca ar Wi-Fi, lai izsauktu taksometru. Kamē r Daš a sauca taksometru, es nolē mu pajautā t, kur atrodas viņ u tualete. Atbilde mani ļ oti mulsinā ja: “Ar kā du biznesu jū s vē laties nodarboties? ". Sā kumā es iegrimu stuporā , pē c tam ierosinā ju, ka tas varē tu bū t lī dzī gs jautā jumam “Liels vai mazs”. Bet pat š ajā formulē jumā jums jā zina pareizā s atbildes. Noskaidroju, vai tieš ā m runa ir par tualeti. Reģ istratū ra apstiprinoš i pamā ja ar galvu un nosauca atbilž u variantus “Mazais bizness vai liels bizness”. Viņ iem vienkā rš i bija daž ā das tualetes vestibilā daž ā diem gadī jumiem. Š ajā laikā ieradā s mū su Uber, un mē s devā mies ā rā no pilsē tas. Gar sliedē m auga blī vi mež i. Š ī , iespē jams, ir zaļ ā kā metropole pasaulē . Viens no pasaules labā kajiem zoodā rziem mū s ļ oti sirsnī gi uzņ ē ma.
Drī zā k bija divi zoodā rzi. Viens ū dens, otrs klasisks. Pirms slē gš anas bija jā apmeklē abi. Bet š im jums ir jā izlaiž daž i š ovi. Protams, mē s esam pieraduš i apmeklē t visu un visur un neko nepalaist garā m, bet mē s nevarē jā m pavadī t vairā k par divā m dienā m, ceļ ojot nā kotnē . Bet, par laimi, ziloņ u š ovu, ko esam redzē juš i jau 6 reizes, varē ja droš i izlaist par labu otrajam zoodā rzam. Ā rpus zoodā rza ieejas pē rtiķ i priecī gi draiskojā s, putni lidoja, un zem tilta gulē ja dū š ī gs krokodils un gaidī ja, kad kā ds nokritī s.
Mū s gaidī ja visi 2530 dzī vnieki. Zooloģ iskais dā rzs ir patiesi unikā ls. Tas tika uzcelts dž ungļ u vietā , vienlaikus saglabā jot veģ etā ciju. Pirmā zona mani pā rsteidza visvairā k. Aiz krū miem bija dzirdami daž ā du intonā ciju rē cieni, aiz krū miem...ī sti dinozauri!
Viņ i bija praktiski dzī vi, kustē jā s un draudī gi rē ja. Vai kā sauc skaņ u, ko rada dinozauri. Tikai pirms gada mē s Kanā riju salā s redzē jā m dzī vas nā ras, un š eit ir dinozauri!
Elektriskie vilcieni š ķ ē rsoja apkā rtni. Tuvā kajā pieturā varē ja aizķ erties un doties uz nā kamajā m zonā m. Lai gan zoodā rza izmē ri ļ ā va visu apbraukt kā jā m, pat braukš ana ar š ā du vilcienu bija atseviš ķ a izklaide.
Tas bija kā dž ungļ u safari. Autovadī tā ji labprā t sniedza padomu, kā dā s aktivitā tē s, kurā laikā labā k bū t laicī gi.
Viena no izklaidē m bija dzī vnieku baroš ana. Norā dī tajā laikā ik pē c piecā m minū tē m dzī vnieki tika baroti daž ā dos iež ogojumos. Tas ir, jums vienkā rš i jā iet noteikts marš ruts, lai to visu novē rotu. Filtrē ts dzeramais ū dens visā karstajā zoodā rzā bija bez maksas, tač u vienu reizi bija jā pē rk pudele. Vai arī nā c ar savē jo.
Tagad mums ir pudele Singapū ras piemiņ ai. Diena bija tik karsta, ka, ja samaksā tu par ū deni, man bū tu jā atver bankas kredī ts. Tikmē r visi sā ka virzī ties uz arē nu uz č ū sku š ovu. Raidī juma vadī tā js uzdeva jautā jumu “Kam ir bail no č ū skā m? ” Visi apmeklē tā ji bija ļ oti drosmī gi un drosmī gi. Daš a bija godī ga. Raidī juma vadī tā js norā dī ja uz Daš u, kura bija pacē lusi roku, un ar ž estu pamā ja uz skatuvi. Š ā dos brī ž os galvenais ir turē t kameru gatavī bā . Blakus sē doš ais tū rists slavē ja manu fotoaparā tu. Acī mredzot arī viņ a meklē ja kompakto pseido-SLR. Daš a stā vē ja pretī skatī tā jiem, vadī tā js izņ ē ma nelielu č ū sku un iedeva to Daš ai rokā s. Visa zā le apklusa, rindā s pā rš alca satraukti un pā rsteigti izsaucieni. Noteikti notika kaut kas, ko Daš a nezinā ja. Daš ai bija skaidrs, ka publika diez vai bū s tik satraukta kā das pusmetru garas č ū skas dē ļ . Faktiski aiz Daš as muguras č etri vī rieš i iznesa milzī gu resnu č ū sku. Daš ai tika iedota arī daļ a no č ū skas. Pē c š ā das č ū sku terapijas Daš a vairs nebaidā s no č ū skā m.
Bija arī neaizmirstams voljē rs ar putniem un sikspā rņ iem. Pele tik apetī ti sakoš ļ ā ja arbū zu, ka paš i palikā m izsalkuš i un devā mies vakariņ ā s. Patiesī bā zoodā rzā var droš i pavadī t visu dienu. Zonu skaits ar dzī vniekiem joprojā m ir bezgalī gs)
Otrs zoodā rzs atradā s netā lu. Tā atradā s uz ezera un bija veltī ta ū densdzī vniekiem un aktivitā tē m. Vispirms devā mies ar laivu. Pirmā zoodā rza zonas bija izvietotas tā , ka, braucot ar laivu, š ķ iet, ka dzī vnieki pastaigā jas savvaļ ā . Ja jū s nezinā t par pirmā zoodā rza klā tbū tni, jū s paliksit pā rsteigti par dzī vnieku blī vumu savvaļ as dž ungļ os. Ū dens zoodā rzs no pirmā atš ķ ī rā s ar mē renā ku un mierī gā ku atmosfē ru. Š eit nebija jā steidzas. Pē c 20 minū š u pastaigas gar ezeru mū s gaidī ja mini š ovs ar daž ā diem putniem un rā puļ iem. Izrā de bija desmit cilvē ku. Bū tī ba bija tā da, ka viņ i izņ ē ma daž ā das dzī vas radī bas un ļ ā va tā m pieskarties, glaudī t vai pat uzsē dinā t tā s tiem, kas vē lē jā s.
Viens lepns putns pat atstā ja pē das uz manas rokas. Beigā s iznesa kaut ko pavisam veselī gu, pū kainu, mī ļ u un slinku.
Pē c izrā des devā mies uz teritoriju kopā ar pē rtiķ iem. Kopumā ir vē rts atzī mē t, ka pē rtiķ i š ajā ceļ ojumā ir visur, gan ielā s, gan zooloģ iskajos dā rzos. Daž reiz es pats gribē ju bū t mē rkaķ is un neuztraukties par tā diem atkritumiem kā roboti. Savā di, bet pat simto reizi, satiekot pē rtiķ us, jū s sā kat aizraut tos vē rojot. Viņ i visi ir tik daž ā di un mī ļ i. Nā kamā teritorija bija liels okeanā rijs. Pie ieejas virs caurspī dī ga tuneļ a ū denī mū s gaidī ja ū dri, kas draiskojā s kā bē rni.
Apsveriet iespē ju noskatī ties neplā noto ū dru š ovu. Viņ i ļ oti labi spē lē ja kopā . Paš ā okeanā rijā mū s gaidī ja milzu lamantī ni. Vē l bija stunda pirms baroš anas laika. Š ajā laikā jū s varē tu vienkā rš i doties mež ā pie pandā m. Š ī s bija pirmā s pandas, ko redzē jā m savā dzī vē .
Ļ aujiet man jums pateikt, tie ir tikpat pā rsteidzoš i kā attē li. Netā lu esoš ajā kafejnī cā tika pasniegti Pao tvaika pī rā gi pando formā .
Kad bija pienā cis laiks pā rvietot pē rtiķ us un lamantī nus, lai tie barotu, sā ka lī t. Pirms tā pā rvē rtā s par veselu dabas katastrofu, tik tikko paspē jā m paslī dē t zem nojumes. Kad nebija lietus, mē s pat nepamanī jā m, ka virs parka galvenajā m takā m vienmē r ir segums lietus vai saules gadī jumā . Lilo tā , ka elementu enerģ ija bija jū tama gaisā . Tas bija ī sts dabas spē ks. Caur lietus sienu nevarē ja redzē t, kas atrodas desmitiem metru tā lā k. Pē rtiķ u baroš ana lietus gadī jumā tika atcelta. Acī mredzot pē rtiķ us neder ē st, kad lī st. Labi, ka Lamanti jau bija ū denī . Kā ds vī rs ar kā postiem nokā pa tos pabarot.
Acī mredzot viņ š bija ļ oti drosmī gs, vai arī lamantī ni bija vienkā rš i veģ etā rieš i. Kā pē c ē st kā postus, ja ū denī ienā ca tik garš ī gs aziā ts. Bet dī vainā kā rtā š ie milž i aprobež ojā s ar dā rzeņ u uzkodā m. Lietus š eit ir milzī gs, bet ī slaicī gs. Pē c baroš anas laiks jau bija bez nokriš ņ iem. Zoodā rzi tika slē gti, un visi tū risti devā s uz autobusu. Pā vs arī beidza savu maiņ u. Viņ š izgā ja cauri zonā m un lepni soļ oja pā ri ceļ am uz autobusu. Pā vs mū su autobusā neietilpa. Galvenais, kā tikt uz zoodā rzu, Google parā dī ja, ka vajag trī s autobusus. Un izrā dā s, ka varat atgriezties pie viena. Bet no otras puses labi, ka no rī ta ietaupī jā m laiku. Izkā pā m no autobusa, acī mredzot dā rgā rajonā . Bet pat š eit mums vajadzē ja nepilnas piecas minū tes, lai atrastu kafejnī cu, kurā paē dā m par ļ oti pieņ emamu cenu. Nedaudz dā rgā ka par brokastī m, bet nemaz nav dā rga. Godī gi sakot, otro nedē ļ u ē st Ā zijas ē dienu bija grū ti. Lai gan tas ir patieš ā m garš ī gs, bet ukraiņ u ē diena ilggadē jais ieradums joprojā m ir jū tams. Pē c tam devā mies uz centrā lo staciju, kur 20:00 vajadzē tu bū t dziedoš o strū klaku š ovam. Kamē r bijā m metro, kā da meitene mums vienkā rš i google meklē ja kustī bas grafiku. Bet bija viena problē ma. Lai noskatī tos š o izrā di, atgriezā s arī ī slaicī gs lietus. Lilo atkal ir episks. Netā lu no skatu laukuma atrodas liels tirdzniecī bas centrs. Jū s varat tusē t tur un gaidī t lietus. Par cik š ī pilsē ta nebija moderna, no tekoš iem jumtiem glā ba tikai spaiņ i. Augstā s tehnoloģ ijas! Mums vē l bija laiks lī dz strū klaku š ovam un klejojā m augš ā pa eskalatoriem cerī bā atrast ko interesantu. Bet, ja neskaita bezgalī gos paklā jus un tukš ā s biznesa zā les, augš ē jos stā vos nebija nekā . Pirmā izrā de tika atcelta lietus dē ļ . Bija cerī ba, ka 21:30 bū s izrā de. Mums bija vē l pusotra stunda.
Dā rzi pie lī č a
Tikmē r lietusgā ze pā rvē rtā s smidzinoš ā lietusgā zē . Man bija oriģ inā la ideja aiziet lī dz parkam ar Singapū ras futū ristiskiem kokiem. Marš ruts veda cauri klajiem laukiem, pā ri tiltiem un terasē m cauri debesskrā pjiem. Daš a š o ideju stingri neatbalstī ja, tač u mē s tomē r devā mies. Lai gan marš ruts patiesī bā bija pa jumtiem, visur auga palmas. Singapū ra ir stingru likumu valsts, ik pa laikam rodas jautā jums, vai mē s nepā rkā pjam kā du likumu. Tiklī dz nonā cā m parkā ar kokiem, visi koki pē kš ņ i nodzisa. Mē s ar Daš u automā tiski pacē lā m rokas, gatavojoties padoties Singapū ras varas iestā dē m par tik vē lu iebrukumu š ajā skaistā kajā parkā . Kaut kur no koku galotnē m atskanē ja balss angļ u valodā “Mē s esam sagatavojuš i jums š o vakara izrā di, izbaudiet! ".
Un tad romantika gaisā pā rsniedza visas robež as. Visā parkā sā ka skanē t mū zika, un koki sinhroni mainī ja gaismas ritmā . Melodijas bija daž ā du ritmu, daž as mierī gi romantiskas, citas ā tras un enerģ iskas. Likā s, ka nekas nav ī sts. Viss bija kaut kā perfekti skaisti un ē rti, kā patī kamā sapnī . Izrā de ilga 20 minū tes.
Atkal jums jā skrien uz tirdzniecī bas centru. Pā rsteidzoš i, izrā de lieliski iederē jā s starp divā m lietusgā zē m. Nonā kuš i lī dz molam, atklā jā m, ka kameras vā ciņ š ir pazaudē ts. Vē lreiz atgriezos parkā cepures meklē jumos. Tā kā vā ciņ š atradā s somā , meklē š ana bija lemta neveiksmei. Tuvojā s strū klaku š ova otrā mē ģ inā juma laiks.
Lietusgā ze norima un sā kā s izrā de. Pā rsteidzoš s fakts, bet tehnoloģ iju ziņ ā strū klakas nav daudz labā kas par Vinnicas strū klakā m. Bet izrā de tika iestudē ta daudz forš ā k nekā mū sē jā . Atmosfē ra bija lieliska. Kad atkal sā ka lī t, palika tikai ī sti mā kslas pazinē ji. Mū su programma š odien ir beigusies. Mē s nokļ uvā m viesnī cā bez ī paš iem starpgadī jumiem.
Mums bija vē l viena pilna diena. Man bija jā bū t gudram plā noš anā . Singapū rā ir Sentosas izklaides sala. Bija skaidrs, ka otro dienu vajadzē tu veltī t Sentosai. Bet arī tur jums ir jā izlemj. Daļ u salas aizņ em Universal Park. Pā rē jā s daž ā das iestā des un atrakcijas. Mū su izvē le krita uz Universal.
Universā lais parks
Pats galvenais bija neielaisties garā s rindā s. Pē c atsauksmē m internetā pie vienas atrakcijas rindā s var stā vē t ilgā k par stundu. Jū s varat iegā dā ties prioritā ro biļ eti un bū t pirmais visur. Tač u tad var iestā ties ne mazā k garā s rindā s ar prioritā rā s biļ etes pirktā jiem. No otras puses, es negribē ju tē rē t Singapū ras nenovē rtē jamo dienu daudzā s rindā s. Bet es arī negribē ju palaist garā m vienu no č etriem pasaules parkiem. Mē s rī kojā mies š ā di. Atnā cā m apskatī ties, cik liela ir rinda pie ieejas. Mū su izmē rs vienkā rš i š ausminā jā s. Biļ eš u cena arī iekost. Prioritā rā biļ ete maksā ja par kā rtu dā rgā k un varē ja mainī ties atkarī bā no parka noslodzes. Š odien prioritā rā s biļ etes cena bija normā la (+20$ lī dz ieejas biļ etes cenai). Nolē mu izmantot iespē ju, bet ar prioritā rā m biļ etē m. Mums neizdevā s. Mū su ilgā kais laiks rindā bija 5 minū tes.
Viena no atrakcijā m bija tikai pē c vispā rē jā s rindas principa. Tur zaudē jot 40 minū tes, sapratā m, cik labi, ka mums ir prioritā rā s piespē les. Papildu bonuss bija akcija no mastercard tiem, kas iegā dā jas dubultbiļ etes ar prioritā ro karti. Gaidī jā m 10% atlaidi plus 4$ kuponi ē dienam + mazas dā vaniņ as. Rezultā tā ceļ ojums uz Universal mums izmaksā ja 180 USD diviem. Parks sastā v no daž ā dā m zonā m - Transformeri, Ē ģ ipte, Juras laikmeta parks, Š reka karaliste "Far far away", Madagaskara, Holivuda, Ņ ujorka.
Izrā des tiek plā notas visā s zonā s, tematiskā s atrakcijas un restorā ni ir veidoti stilā . Transformatori un ū dens š ovs, ko aprakstī ju š ī stā sta sā kumā . No zonā m atmosfē ras ziņ ā man visvairā k patika Š reka karaļ valsts.
Teritorijā bija tematiskā kie č ipi. Svī ta bija tik reā la, it kā jū s patieš ā m bū tu nokļ uvuš i ī stā valstī bā . Faktiski transformatori un ū dens š ovs jau ir tas, kura dē ļ ir vē rts doties uz š o parku. Tač u bija arī ļ oti atmiņ ā paliekoš as Spī lberga specefektu zonas un zona ar daudzā m spuldzē m, kas iekļ uva Ginesa rekordu grā matā .
Pat ar mū su prioritā rajā m biļ etē m mē s paspē jā m apmeklē t pē dē jo no ieplā notajā m izrā dē m tieš i pirms slē gš anas laika.
Visus parka braucienus un izrā des nav iespē jams apmeklē t pat vienu reizi dienā .
Pievilcī ba ar transformatoriem mani tik ļ oti iespaidoja, ka es izlaidu vienu no Š reka karaļ valsts izrā dē m par labu kā rtē jam transformatoru apmeklē jumam. Un es pirmo reizi biju tik pā rsteigts, ka nevarē ju š ķ irties no 3d brillē m, aizmirstot, ka man tā s bija rokā s.
Ū dens š ovs. Š is š ovs mū su reitingā ieņ ē ma otro vietu pē c “House of Dancing water” Makao.
Es nebojā š u pā rē jā s zonas. Bet es varu teikt ar pā rliecī bu, ka ikviens atradī s sev Universal, kaut ko tā du, kas viņ u noteikti iespaidos. Vakariņ ojā m ķ ī nieš u restorā nā , kurā bija apvienots viss dā rgo restorā nu š iks un patoss. Š ķ iet, ka viss ir vienkā rš i, bet tajā paš ā laikā ē dienreizes laikā jū s skaidri neatrodaties Singapū rā , bet gan tā lu, tā lu Ķ ī nā .
Mē s iesakā m Universal apmeklē t visus tū ristus. Protams, gribē tos teikt, ka parks mū s uzlā dē ja ar pozitī vo, bet patiesī bā , dzenoties visu izdarī t, pa dienu skrē jā m tik daudz, ka pē c parka knapi pietika, lai tiktu lī dz McDonald's. Ē diet ne-Ā zijas ē dienus ar svē tlaimi. Tā kā otrā ceļ ojuma nedē ļ a jau aiz muguras, daž kā rt nā cā s ieturē t pauzes no Ā zijas virtuves. Pē c McDuck mē s rā pojā m uz dzē rvju š ovu.
Mums bija vē l stunda pirms izrā des, visu stundu pavadī jā m uz soliņ a atpū š oties pē c atrakciju parka. Milzu mehā nisko celtņ u izstā de, iespē jams, ir valsts sirds. Dzē rves, iespē jams, dodas tieš i uz sirdi.
Š ī ir romantiska izrā de par putnu mī lestī bu. Izrā de ir pilnī gi bezmaksas. Š ajā laikā atpū tā mies un bijā m gatavi iekarot jaunas virsotnes. Mē s gribē jā m atgriezties parkā uz koku š ovu. Bet metro saskā rā s ar neatrisinā mu problē mu. Gredzena zars vienā vietā vispā r nesaslē dzā s. Stacija ar parku atradā s uz mū su atzara, bet, lai ā tri tiktu pie tā s, bija vieglā k nomainī t pā rē jos divus atzarus. Ar pirmo reizi filiā ļ u maiņ a neizdevā s un nepā rprotami tika iesaistī ts vairā k filiā ļ u nekā nepiecieš ams. Mē s bijā m tā sapinuš ies viņ u metro, ka, iestā joties pirmajā kursā , š ķ ita tikpat neiespē jami tikt lī dz mē rķ im kā absolvē t Politehniku. Uz izrā di netikā m, bet koki tomē r bija tikpat skaisti. Tagad nebija ne lietusgā zes, ne steigas. Parku varē ja izbaudī t pilnī bā .
Un man ir aizdomas, ka tieš i vakarā š is parks izskatā s tik forš s. Apgaismojuma dē ļ . Ja pā rcelsimies uz dzī vi Singapū rā , tad katru vakaru pavadī sim š ajā parkā . Man Singapū ra vispā r tagad asociē jas ar š o vietu. Pie tirdzniecī bas centra atradā s arī liela mā kslī gā burbuļ vanna-strū klaka. Ū dens tecē ja lejā lī dz pazemes stā vam, kur ieplū da mā kslī gā upē , pa kuru peldē ja gondolieri ar tū ristiem. Kad kā rtē jo reizi atbraucā m apbrī not virpuli, visi tū risti sā ka rā dī t ar pirkstiem uz centru. Pie mums pieskrē ja kā ds puisis un mē ģ inā ja paskaidrot, ka mums jā dara tā pat. Sā kumā domā ju, ka man tur vajadzē tu lē kt. Bet puisis, nobijies, ka grasos lē kt (lai gan nedomā ju), ā tri sā ka skaidrot, ka viņ am vajag tikai mū su pirkstus centrā . Kad beidzot sapratā m, ko es no mums prasu, un norā dī jā m uz virpuļ a centru, cits puisis nofotografē jā s un vesels bars puiš u uzkā pa uz velosipē diem un brauca tā lā k. Š ķ iet, ka viņ iem bija uzdevums piespiest ikvienu norā dī t uz augš daļ as centru. Nu laiks atvadī ties no vakara pilsē tas. Rī t no rī ta bū s reiss atpakaļ . Š eit mē s darī jā m to, ko pē dē jo reizi darī jā m pirms 4 gadiem Stambulā . Mē s iemetā m monē tas ū denī , lai atgrieztos.
Ir daudz valstu, un ir neracionā li atgriezties pie katras, kad plā nos ir visa pasaule. Bet Singapū ra mū s patieš ā m divu dienu laikā iekaroja tik ļ oti, ka noteikti tur atgriezī simies. Daš a pirmo reizi teica, ka š ī ir valsts, kurā viņ a vē lē tos dzī vot. Š ajā ceļ ojumā es pirmo reizi to paš u teicu ceļ ojuma laikā par Malaiziju.
No rī ta mums bija vē l pā ris stundas pastaigā ties savā rajonā , tad pametā m š o forš o un bezgala interesanto pilsē tu. Ž ē l, ka mums bija tikai divas dienas, vajag vismaz trī s, vē lams č etras. Singapū ra, mē s atgriezī simies. Varbū t ne drī z, bet gaidiet mū s!
Atpakaļ uz Langkavi
Bija vē l dienas pirmā puse. Mū su lidmaš ī na atkal nolaidā s virs zaļ ajā m salu grupā m. Es vē lreiz un atkal apmeklē tu š o piezemē š anos. Skaistums aiz iluminatoriem. Saulainā sala mū s uzņ ē ma jau treš o reizi. Virsnieks izskatī jā s neizpratnē par Malaizijas pastmarku skaitu pē dē jo divu nedē ļ u laikā . Pē c tam viņ š pastiepā s pē c zī moga, tad vē lreiz pā rš ķ ira lapas, pā rbaudot, vai viss ir pareizi. Mums paš iem bija š aubas, vai var tik biež i vā ļ ā ties š urpu turpu. Beidzot puisis mums iesita treš o reizi iebraucot valstī . Taksists priecī gi noskaidroja, vai esam pirmā diena pa Langkawi, bet te jau bijā m kā savē jie. Ā tri iekā rtojā mies viesnī cā un pusdienojā m indieš u restorā nā . Nostalģ ija pā rņ ē ma Indiju. Netē rē jot laiku, mē s atkal devā mies uz to paš u ū denskritumu Septiņ as akas. Plā nojā m apciemot vē l vienu, bet taksisti brī dinā ja, ka otrā š obrī d nav pilna. Bija cerī ba, ka taksists mū s aizvedī s lī dz paš ai augš ai, bet diemž ē l. Atkal bija jā pā rvar kalns kā jā m. Mū s pat uzmundrinā ja pretimbraucoš ie tū risti, kā ds vienkā rš i teica, ka vē l nav tā lu, kā ds nosauca atlikuš o attā lumu metros.
Atpū tusī sieviete, ieraugot mani, priecī gi paziņ oja, ka vē l ir č etras minū tes. Bija karsts, bet es zinā ju, ka mū s gaida vē sas vannas un mē s varam izspiest sevi pē c iespē jas vairā k. Un vispā r š ī ir ceļ ojuma priekš pē dē jā diena, kas jau taupa enerģ iju. Interesants fakts, pa ceļ am atklā jā m ū denskrituma starplī meni, kur tusē jā s lielā kā daļ a tū ristu. Bet tur bija daudz vieglā k. Tač u varē ja redzē t visu ū denskrituma augstumu. Mē s nokļ uvā m virsotnē . Uzkā pjot savā mī ļ ā kajā dabiskajā vannā virs klints, es paskatī jos tā lumā un domā ju. Es domā ju, ka š ī ir pirmā valsts, kurā es vē lē tos dzī vot. Pē c peldes Daš a gozē jā s saulē . Es reti salstu ū denī , man gribē jā s sē dē t š ajā upē mū ž ī gi. Un vienkā rš i paskaties prom. Es zinā ju, ka Kijevā man tagad, iespē jams, bū s jā meklē jauns darbs, man bū s jā atrisina daudz jautā jumu. Un š eit viss ir tik mierī gs. Ja ienirt ū denī ar galvu, tad kopumā it kā visas domas pazustu. Š ie ū deņ i bija kā maģ ija. Dzeltenā saule apgaismoja zaļ os mež us. Apkā rt savijā s eksotisku putnu un kukaiņ u skaņ as. Pē rtiķ u bars skrē ja, meklē jot, ko tū ristiem nozagt. Es pat pa pusei pa jokam piedā vā ju atdot atgrieš anā s biļ etes un nopirkt biļ etes, lai vecā ki mums no Kijevas atved bē rnu uz š ejieni. Laiks ū denskritumā , lai gan š ķ ita, ka tas apstā jas, saule atkal sā ka iet aiz dž ungļ u birzē m. Gandrī z visi tū risti jau bija aizbraukuš i, un mē s visi sē dē jā m un baudī jā m š o vasaras dienu paš ā ziemas vidū . Sasnieguš i taksometru pieturu, devā mies uz salas centrā lo tū risma zonu. Pa ceļ am pabraucā m garā m tik skaistam saulrietam, ka lū dzā m š oferi apstā ties un mū s sagaidī t kā das minū tes 10. Š oferis priecī gs devā s papļ ā pā t ar citu piestā juš os taksometru vadī tā jiem, un mē s izbaudī jā m pē dē jo saulrietu uz Langkawi. .
Š oferis mums pat neiekasē ja maksu par pieturu. Droš i vien tā ir ierasta lieta š eit saulrieta laikā . Tad sekoja pastaiga pa naksnī go krastmalu.
Pē dē jā dienā mū su reisi sā kā s 17:00. Ar to pietika, lai pilnī bā apmeklē tu pē dē jo plā noto vietu – Tanjung Rhu pludmali.
Tā da, uz kuras pirms pusotras nedē ļ as nestrā dā jā m ar laikapstā kļ iem. Braucot ar taksometru, pagā ja apmē ram 40 minū tes. Š odien laikapstā kļ i pludmalei bija ideā li. Un pati pludmale saules gaismā izrā dī jā s ļ oti skaista ar skaistu ū deni. Tiesa, straume š eit pastā vī gi nojaukta. Esam tik ļ oti pieraduš i pie vietē jā s atmosfē ras, ka somu ar fotoaparā tu un planš eti jau mierī gi atstā jā m pludmalē starp vietē jiem un devā mies pastaigā pa garo krasta lī niju. Es pat beidzot uzkā pu uz asa apvalka) Vē lā k tū risti no vienas ekskursijas tika atvesti uz pludmali. Puiš i no Ukrainas bija ļ oti pā rsteigti, ka paš i nokļ uvā m pludmalē . Lai atgrieztos, bija jā atstā j monē ta. Bet, lai droš i atgrieztos, savu “zelta” karti atstā ju uz salas. Ir pienā cis laiks atgriezties un atvadī ties no valsts. Tam sekoja trī s lidojumu ķ ē de, kas ceļ ā aizņ ē ma 21.5 stundas. Patī kams papildinā jums braucienam bija Jaungada koncerts lidostā . Es pat nezinā ju, ka paš ā s lidostā s ir koncerti. Uz dejotā ju fona riņ ķ ī devā s video ar krā sainā m vietā m Malaizijā . Bija patī kami apzinā ties, ka š ī ceļ ojuma laikā esam bijuš i daudzviet. Otrā , garā kā lidojuma laikā lidojā m nakts virzienā un aiz loga bija nakts 11 stundas pē c kā rtas. Transfē rā Stambulā mū s gaidī ja tradicionā lā s turku degustā cijas.
Epilogs
Š is 16 dienu ceļ ojums bija viegls ceļ ojuma ziņ ā . Viņ a bija arī eksotiskā kā , maģ iskā kā un romantiskā kā . Mani ļ oti iespaidoja malajieš u atklā tī ba un godī gums. Viņ i vienmē r ir pozitī vi, bet tajā paš ā laikā viņ i neizrā da prieku tik aktī vi kā kaimiņ valstu iedzī votā ji. Tač u komunikā cijas laikā tu jū ti, cik cilvē ki ir pozitī vi. Š ajā valstī viss plā notais vienmē r izdodas vislabā kajā iespē jamajā veidā , un vē lmes vienkā rš i piepildā s stundas laikā . Š ķ ita, ka š is ceļ ojums ietvē ra labā kos mirkļ us no citiem mū su Ā zijas ceļ ojumiem. Viss, par ko mē s iemī lē jā mies Š rilankā , Taizemē , Maldī vu salā s un Honkongā , arī bija š eit. Š is bija piektā s ceļ ojumu sezonas galvenais brauciens un mū su kopvē rtē jumā ieņ ē ma pirmo vietu. Kā dreiz noteikti atgriezī simies Malaizijā un apmeklē sim valsts otro pusi. Š is bija mū su visu laiku labā kais ceļ ojums!