Apkārt Annapurnai

22 Maija 2012 Ceļošanas laiks: no 14 Aprilis 2008 ieslēgts 04 Maija 2008
Reputācija: +222.5
Pievienot kā draugu
Uzrakstīt vēstuli

Viens no interesantā kajiem un masī vā kajiem ceļ ojumu marš rutiem Himalajos ir riņ ķ is ap Annapurnu (jeb Anapurnu) – kalnu grē du, kuras virsotne pā rsniedz astoņ us tū kstoš us metru augstumu. Š o braucienu ir pilnī gi iespē jams organizē t un vadī t saviem spē kiem. Optimā lais laiks ir aprī lis-maijs vai septembris-oktobris.

Lai ceļ otu Nepā lā , galvenais nosacī jums ir paņ emt lidmaš ī nas biļ eti uz Katmandu un atpakaļ . Visu iespē ju analī ze parā dī ja, ka vislabā ko piedā vā jumu sniedz Qatari Airlines: 3 mē neš us pirms izlidoš anas mē s paņ ē mā m biļ etes no Maskavas par 2.100 rubļ iem turp un atpakaļ .


Apmē ram 7 stundas braucā m ar autobusu no Katmandu lī dz Dumres ciemam. Tā lā k man bija jā pā rvietojas paš am. Dumrā par 3500 rū pijā m ($ 50) nofraktē ja dž ipu, kas mū s un vē l 2 angļ us caur Beshisahar pilsē tiņ u aizveda uz ciemu. Kudi, kur beidzas ceļ š un sā kas pā rgā jienu taka. Atradā m viesu namu (“viesnī cu”), kur par 100 rū pijā m ($ 1.5) noī rē jā m numuriņ us diviem. Tur paē dā m vakariņ as un no rī ta pasū tī jā m brokastis.

Tā nu nonā cā m pie takas. Tā lā kais marš ruts pa dienu bija š ā ds: Kudi (790 m) - Bahundanda (1200 m) - Chamche (1410 m) - Bagarchap (2080 m) - Chame (2500 m) - Pisang (3000 m) - Manang (3530 m) - Dnevka - Leder (4200 m) - Torung Pedi Upper Camp (4900 m) - trans. Thorung La (5416 m) - Muktanah (3760 m) - Dž omsons (2700 m). Iekavā s norā dī ti apdzī voto vietu vai objektu augstumi. Visi krustojumi aizņ em 5-6 stundas. Š ķ ē rsoš ana ir apmē ram 8-10 stundas.

No Dž omsonas uz Pokharu var nokļ ū t ar lidmaš ī nu 20 minū tē s vai nobraukt ar kā jā m 4 dienā s, lai gan pa ceļ am ir arī.3700 m augsta “eja” Otrpus Thorung La pā rejai ir arī lidlauks. starp Pisang un Manang, kur varat ielidot Pokharā vai izlidot no tā s atpakaļ avā rijas izejas gadī jumā no marš ruta. Lidojumu izmaksas ir aptuveni 70 USD. Lidlauka teritorijā atrodas militā rā s vienī bas un kontrolpunkti, kur tiek pā rbaudī tas atļ aujas.

Pa ceļ am ik pē c 2-3 km ir arī citi ciemati un savrupas viesu mā jas, kur var nakš ņ ot. Katrā viesu namā ir restorā ns ar plaš u ē dienkarti vairā kā s lapā s. Vē lams lī dzi ņ emt kabatas angļ u-krievu vā rdnī cu, lai saprastu, kas tiek piedā vā ts un kā pasū tī t tieš i zupu vai zupu ar nū delē m, dā rzeņ iem, olā m, sē nē m, vistu vai ko citu. Liela izvē le ir arī otro ē dienu, kā arī tē jas: melnā , zaļ ā , tibetieš u, ar pienu un alkoholiskiem dzē rieniem (ieteicams Kukururama (Nepā las rums) vai vietē jais moonshine, kas notiek rudenī ).

Nez kā pē c visi kalnu iedzī votā ji mī l pikantu ē dienu. Ja vietē jos ē dienus ē d ierastajā veidā , tad jau pē c pirmā s karotes jū t, ka mutē deg uguns. Tā pē c, pasū tot ē dienus, labā k uzreiz pateikt: “No chily”, t. i. nevajag piparus.

Ciemos, kā likums, ir satelī ta tā lrunis, ar kuru ir ļ oti grū ti tikt cauri jebkur, jo. Visi ciemata telefoni ir pieslē gti pie viena š ķ ī vja. Tas prasa pacietī bu un veiksmi.


Pirms brauciena daudz lasī jā m par problē mā m Nepā lā ar dzeramo ū deni un ieteikumiem dzerš anai izmantot tikai rū pnī cā iepakotu ū deni pudelē s. Tač u tā di paš i ieteikumi tiek sniegti arī atpū tniekiem Turcijā un Ē ģ iptē . Ū dens litra plastmasas pudelē Katmandu maksā.20 rū pijas, marš rutā.50-100 rū pijas, bet viesu namā pirms caurlaides tā cena sasniedz 150 rū pijas. Dabiski, ka ž ē l tā du naudu maksā t par tī ru ū deni. Tā pē c mē s biež i izmantojā m ū deni no betona kolonnā m, kuras tagad ir pieejamas gandrī z katrā ciematā . Mē s uzskatī jā m, ka, ja tiek izgatavota betona kolonna, ū dens ieplū dei jā bū t uzticamai. Patieš ā m, vē lā k mē s uzzinā jā m, ka pirms 2-3 gadiem ANO programmas ietvaros lielā mē rā tika atrisinā ta dzeramā ū dens nodroš inā š ana Nepā las kalnu ciematos. Tomē r nevajadzē tu dzert ū deni no tī ra izskata strauta, kā mē s to darī jā m Kaukā zā , ja augš tecē ir vai varē tu bū t ciems.

Mū su pirmā pastaigu diena bija grū ta: adaptā cija tropiem, ļ oti karsts, smacī gs. L. N. piedzī vojusi, š ķ iet, karstuma dū rienu, viņ a knapi tika lī dz nakš ņ oš anai. Arī citas jaunkundzes vakarā neizskatī jā s ī paš i labi. Turpmā k viņ i devā s tikai no pulksten 6 lī dz 12. Ja viņ iem nebija laika nokļ ū t lī dz vietai, viņ i apstā jā s kā dā viesu namā un atpū tā s lī dz pulksten 16, un tad viņ i panā ca grafiku.

Noalgojā m 2 š erpas (katrs 10$ dienā ), kuri nesa smagā kas vī rieš u mugursomas (20-24 kg), vī rieš i sievieš u (10-12 kg), simboliskā s sievietes (ar kabatlakatiņ iem un pū deri - 1-3 kg. ). Š erpi izrā dī jā s ļ oti gudri: viens no viņ iem labi runā ja angliski, ieteica satiksmes grafiku, labā kā s vietas, kur apstā ties, ē dienu izvē li restorā nā utt. Š erpas, kurus š eit sauc par š veicariem, var pieņ emt darbā jebkurā ciemā , vienkā rš i sazinieties ar viesu nama ī paš nieku. Š eit ir daudz jaunu cilvē ku, kuriem nav pastā vī ga darba, un visi ir priecī gi, ka vismaz turpmā kā s 10-15 dienas saņ em solī dus ienā kumus. Portieri ir nepretenciozi, nakš ņ o tajos paš os viesu namos siltā saimniecī bas telpā blakus uz grī das, kur pa nakti tiek izlikti matrač i. Š eit viņ i ē d un acī mredzot ar labu atlaidi, lai atvestu viesus saimnieku vai uzsmaidī tu vietē jai skaistulei.

Pē c aklimatizā cijas, sā kot ar 4. dienu, kļ uva vieglā k kustē ties, staigā jā m ar prieku, un bija laiks veikt pā rejas pirms pusdienā m.

Taka visu laiku iet gar upi, nemitī gi paceļ oties 100 metrus uz augš u, un pē c tam zaudē jot vairā k nekā pusi un biež i mainot krastu. Š ķ ē rsojumi pā ri upei nodroš inā ti ar jaunu metā la piekaramo tiltu palī dzī bu.

Kā pjot, daba mainā s. Sā kumā mē s redzam pakā pienu nogā zes, kur katrā pleķ ī tī kaut kas aug, mazus ciematiņ us, kas atrodas tik augstu, ka ir bail uz tiem skatī ties, bambusa biezokņ us, fikusus un nepā lieš us ar katapulti, kas š auj atpakaļ no savvaļ as pē rtiķ iem, kas uzbrū k labī bai.


Tā lā k taka ved gar dziļ a kanjona nogā zē m, gar kura malā m lejā plū st gleznaini daudzkaskā ž u ū denskritumi. Nav redzamas virsotnes, tikai stā vas pā rkarenes klintis. Daž kā rt taka ir iecirsta tieš i klintī . Nogruvumu vietā s tika izbū vē tas celiņ am nesoš ā s sienas. Ž ogu nav, lai gan tuvumā atrodas simtiem metru dziļ i bezdibeni. Takas platums ir aptuveni pusotrs metrs, lai pretimbraucoš ā s piekrauto ē zeļ u karavā nas varē tu izklī st jebkurā tā s vietā . Ē zeļ i ir galvenais pā rvietoš anā s lī dzeklis simtiem kilometru blī vi apdzī votā s aizas. Nepā lā kreisā s puses satiksme un ē zeļ i tiek apmā cī ti novirzī ties no pretimbraucē jiem kreisajā pusē , nesalauž ot veidojumu. Kā ds apjukums rakstī ts viņ u acī s, kad pretimbraucē js tū rists, pieķ ē ries nogā zē prom no bezdibeņ a, pa š auru taciņ u paņ em nepareizo pusi. Kas tu par ē zeli, ja nezini noteikumus, acī mredzot viņ i domā .

Takā bez ē zeļ u karavā nā m ir arī š erpu nesē ji ar negabarī ta kravā m (jumta dzelzs, bū ri ar mā jputniem, satelī tantenas u. c. ). Ir izsekotā ju (hikeru) grupas no visas pasaules: vā cieš i, itā ļ i, briti, poļ i, ukraiņ i, kanā dieš i, japā ņ i, ķ ī nieš i, izraē lieš i, austrā lieš i, jaunzē landieš i un citi. Viņ i iet grupā s, kopā , atseviš ķ i. Ar tiem var iepazī ties uzreiz, jo. tad sanā ks ne reizi vien, un gandrī z formā cijā dosies uz pā reju. Sakiet "hai", "moning" vai "sholom" un mē ģ iniet uzdot kā du stulbu jautā jumu angļ u valodā , piemē ram: "How many days you willt to go around Anapurna? " atbildē var dabū t labā krievu valodā : "15-18 dienas. "

Tull ciema teritorijā ieleja paplaš inā s un taka vairā k nekā kilometru garumā ved gar mierī gi plū stoš ā s Marsyangdi upes krastu. No augš as Himalaju upes izskatā s kā mazi strautiņ i plaš as akmeņ ainas palienes gultnē , atspoguļ ojot upes patieso platumu lietus sezonā .

Pē c Bagarč apas ciema vairā k nekā.2300 m augstumā ieleja atkal paplaš inā s, taka pā rvē rš as par ceļ u, kas ved cauri priež u mež am. Tagad jū s varat redzē t sniegotā s virsotnes. Daž reiz, paceltu galvu, jū s apbrī nojat kalnu, atstā jot mā koņ os, un apbrī nojat tā augstumu. Pē kš ņ i vē jš no tā s aizpū š mā koņ u segu un paver vē l vienu virsotnes kilometru, iestiepjoties zilajos augstumos. Fantastiski, iespē jams tikai Himalajos.

Pē c Chame ciema, virzoties uz augš u, mums bija prieks apbrī not pamazā m atveroš ā s virsotnes: Annapurna 2 (7937m), Annapurna 4 (7525m) un Annapurna 3 (7555m). Tikai astoņ tū kstoš gadī gā Annapurna 1 (8091m) bija paslē pta aiz citā m virsotnē m. Tač u redzē jā m arī citus Himalaju milž us – Manaslu (8156 m) un Jaulagiri (8167 m).


Ielejas augš daļ ā ir daudz budisma atribū tu: klosteri un tempļ i, kurus apsargā viens iesā cē js, kurus var apskatī t; stupas, kas dekorē tas ar karogiem un novietotas kalnos jebkurā pieejamā vietā ; bungu virtenes, kas rotā katru ciemu, kuras jā griež ar labo roku, lai piepildī tos viss, ko tev ir nolē mis Visvarenais.

Manangas ciemā pirms divu kilometru pacelš anā s viņ i parasti veic vienas dienas braucienu. Ciema centrā , pie ceļ a, ir diagramma ar duci radiā lā s aklimatizā cijas marš rutiem, kas ilgst no 20 minū tē m lī dz 6 stundā m ar Alpu ezeru, seno klosteru un skatu vietu apmeklē jumiem, kurus lietderī gi veikt, lai justos labā k. š turmē jot caurlaidi.

Sā kot no 3000 m, no rī ta redzē jā m sarmu uz koka margā m, galdiem, soliem. Virs 3500 veģ etā cija kļ ū st reta un drī z beidzas. Sā kot no 4000 m ir jū tams augstums, kļ uva grū tā k kā pt. Pē c 4500 m ik pē c 30-50 soļ iem jā apstā jas atpū sties. Nakš ņ oš ana 4900 m augstumā palicis atmiņ ā kā pilnī gs murgs: saraustī ts miegs, smaga elpoš ana, slā pes, fantastiski sapņ i, garī ga atpalicī ba un reakcija: jebkura darbī ba – uzvilkt kurpes, salokt mugursomu – izskatā s pē c neatrisinā mas problē mas.

Lī dz pā rejai pa sniegu paiet 4-5 stundas, un interesanti, ka uz segliem 5416 m augstumā atrodas arī viesu nams, kurā var vismaz iedzert siltu tē ju par 300 rū pijā m litrā . Ja nevarat iet uz pā reju, bet nevē laties atkā pties, tad pē dē jā pieturā varat nolī gt zirgu ar gidu, kurš.2 stundu laikā nogā dā s seglos. Tiesa, par š o prieku viņ i prasa 70 USD. Viņ i saka, ka zemā kajos ciemos jū s varat nolī gt zirgu visam marš rutam lī dz caurlaidei par 10 USD dienā , tas ir, par š veicara cenu.


Nokā pš ana no pā rejas, protams, ir jautrā ka. Ar katru soli kļ ū st vieglā k elpot, kā jas iet ā trā k, un pē c 3 stundā m lē nā m var sasniegt Muktanakh ciematu, bet nā kamajā dienā uz ciematu. Dž omsons, kur ir lidlauks. No Dž omsonas (2700 m) ar lidmaš ī nu lidojam uz Pokharu. 20 minū š u lidojumā no augš as ieraudzī jā m Himalajus: ielejas ar biež ā m apmetnē m, lauki kā pņ u nogā zē s, lejā plosoš as upes un tuvumā sniegbalti milž i. Biļ etes tika paņ emtas iepriekš pā rdoš anā , lai gan to nevarē ja izdarī t. Paš as varas iestā des pā rliecinā s, ka tū risti neuzkrā jas kalnos, un nepiecieš amī bas gadī jumā nosū ta papildu lidojumus ar 15 sē dvietu lidmaš ī nu.

Tulkots automātiski no krievu valodas. Skatīt oriģinālu
Lai stāstam pievienotu vai noņemtu fotoattēlus, dodieties uz šī stāsta albums
Начало трэка
Долина реки
Подвесной мост
Гималайские водопады
Привал
Здесь долина расширяется
Снова переправа по мосту
И снова теснина
Атрибуты буддизма
Медитация у входа в монастырь
Монастырь в горах
Видны заснеженные вершины
Начинается сосновый лес
Ледовая стена
Хижина на скалах
Ледовая стена
Тропа
Гималайская деревушка
Поселок
Тяжело
Перевал близок
Перевал Торунг Ла
Уже спускаемся
Безжизненные долины
Долина
Вершина
Катманду, Потан
Līdzīgi stāsti
iemiesojums