Miljoniem gaismas Honkongā

27 Maija 2008 Ceļošanas laiks: no 28 Maija 2005 ieslēgts 09 Jūnijs 2005
Reputācija: +39
Pievienot kā draugu
Uzrakstīt vēstuli

Miljoniem gaismas Honkongā

_____________________________________________________

Kur mē s nokļ uvā m

Rakstī t par Honkongu ir grū ti. Tiem, kas tur nav bijuš i, tā biež i parā dā s kā pilsē ta – leģ enda, kaut kas fantastisks, tā lā k.

Tiem, kam paveicā s to redzē t, š ī pilsē ta izraisa veselu virkni sajū tu – no apbrī nas lī dz vilš anā s, no pā rsteiguma lī dz aizkaitinā jumam.

Bet, manuprā t, neviens nepaliek vienaldzī gs pret š o mū sdienu brī numu.

Manuprā t, uz Zemes nav citas vietas, kur uz vairā kiem zemes pleķ ī š iem, deviņ desmit procentus aizņ em kalni, atrastos apvidū , kurā ir savā kta lielā kā daļ a "dabas dā vanu" - zemestrī ces, cunami, taifū ni, vē tras, vietas, kur , ar gandrī z simtprocentī gu mitrumu un svelmainu karstumu, ir radusies un uzplaukusi viena no bagā tā kajā m pilsē tā m pasaulē , vieta, kur Eiropa un Amerika mijas ar Ā ziju, kur ar trakulī gu dzī ves ritmu tiek saglabā tas senā s ķ ī nieš u tradī cijas un aizsargā ts.


Man personī gi pē c š ī ceļ ojuma joprojā m ir galvenā sajū ta - apbrī na un apbrī na par Cilvē ku - Cilvē ku, kurš to visu radī ja - debesskrā pjus, tuneļ us, tiltus, mā kslī gā s salas un kanā lus.

Protams, liela daļ a no tā ir tā lu no ideā la, ļ oti daudz. Vienkā rš a pilsē tnieka dzī ve ir neticami grū ta. Bet kur ir š is ideā ls? Vai viņ š tieš ā m eksistē?

Tie eiropieš i, pā rsvarā angļ i, kas dzimuš i un auguš i Honkongā , vairs nav gluž i eiropieš i. Š ī ir jauna cilvē ku kopiena, tautī ba, ko vietē jie ķ ī nieš i sauc par "gwailo". Pē c Honkongas nodoš anas Ķ ī nai 1997. gadā daudzi no viņ iem atgriezā s savā "vē sturiskajā dzimtenē " un tur atklā ja, ka viņ i un vietē jie iedzī votā ji nebū t nav viens un tas pats, ka viņ u mentalitā te ir atš ķ irī ga un Eiropas kultū ra tā s modernajā formā . forma, viņ i ir sveš i.

Un straume tika vilkta pretē jā virzienā.

Kā ir ar pamatiedzī votā jiem? Tie vairs nav gluž i ķ ī nieš i, bet arī kaut kas cits.

Tas notika, sajaucot divas š ķ ietami nesaderī gas kultū ras. Un nevar neatzī t, ka no tā dzimuš ais bē rns aug vesels un stiprs.

Mū sdienā s Honkongā ir augstā kais ekonomikas izaugsmes temps pasaulē.

Valū tas rezervju ziņ ā tā ir treš ajā vietā . 2000. gadā tie veidoja aptuveni 104 miljardus dolā ru, neskaitot zeltu, un tas ir ar septiņ iem miljoniem iedzī votā ju. Augstu dzī ves lī meni nodroš ina beznodokļ u ostas statuss. Ir arī milzī gs skaits banku un investī ciju kompā niju. Uz katriem 3000 iedzī votā jiem ir banka. Katru gadu Honkongā notiek lielā kā s starptautiskā s izstā des un gadatirgi. Biznesa cilvē kiem š ī ir iespē ja slē gt izdevī gus lī gumus.

Gandrī z seš desmit procenti Ķ ī nas eksporta iet caur Honkongu. Cik daudz jū s varat iedomā ties, apskatot gandrī z jebkuru veikalu pasaulē.

Vē los pastā stī t par visu - par Chek Lap Kung starptautisko lidostu, par Okeā na parku, par Lielo Budu, par eskalatoru ielu, par pasaulē lielā ko piekaramo tiltu kompleksu - katrs objekts ir unikā ls.


Tā nu sagadī jā s, ka Honkongā nokļ uvā m Ķ ī nieš u Jaunā gada sagaidī š anas laikā un dalī ba svē tkos kopā ar pilsē tniekiem palī dzē ja nedaudz dziļ ā k ieskatī ties vietē jā dzī vē , ieraudzī t to ne tikai tū rista acī m, bet arī it kā mazliet no iekš puses.

Man š ķ ita, ka ķ ī nieš i sava milzī gā skaita – gandrī z pusotra miljarda cilvē ku – dē ļ mū s, citas rases pā rstā vjus, uztver kā izņ ē mumu no noteikuma. Manuprā t, viņ i patiesi tic, ka pā rē jā pasaule ir sava veida dabiska mutā cija. Un turpat netā lu - Eiropas kultū ra - izstā des, atklā š anas dienas, koncerti, milzī gi iepirkš anā s centri, eleganti ģ ē rbti cilvē ki. Tas viss balstā s uz stingra pamata – senajā m ķ ī nieš u tradī cijā m un austrumu mistikas.

Pē c Honkongas nodoš anas Ķ ī nai 1997. gadā š ī s valsts dzī vē gandrī z nekas nav mainī jies. Jā , valstis, nevis pilsē tas.

Honkonga, kas atrodas Ķ TR dienvidaustrumos, "brī vā ekonomiskā zona" sastā v no divā m lielā m salā m - Honkongas un Lantau, Kovlunas pussalas, kas pā riet Ķ TR teritorijā , un apmē ram divsimt mazu salu, no kurā m paveras skats uz dienvidiem. Ķ ī nas jū ra, kas pā riet Klusajā okeā nā.

Savulaik, ne tik sen, gandrī z lī dz deviņ padsmitā gadsimta vidum, š ī s vietas bija slavenas ar pirā tu uzbrukumiem, un salas kalpoja kā pastā vī gas vai pagaidu patversmes filibusteriem un, iespē jams, lī dz pat š im brī dim pirā tu paslē ptie dā rgumi ir gaida savus bijuš os saimniekus.

Turklā t tolaik š ī teritorija tika uzskatī ta par galveno pā rkrauš anas bā zi, kur narkotikas, ko briti izveda no Indijas iekš ienes, mainī ja ar ķ ī nieš iem pret sudrabu, porcelā nu un tē ju. Ķ ī nas imperatori mē ģ inā ja glā bt savus pavalstniekus.

Bet vecā varenā Eiropa viņ us apsteidza.

Uzvarē juš i “Opija karā ”, briti Honkongu “ī rē ja” ar varu lī dz 99 gadiem. Iespē jams, ī stais mē rķ is tomē r bija vē l vienas kolonijas pievienoš anā s Britu impē rijai.

1997. gadā visai civilizē tā Honkongas "speciā lā s zonas" administrā cija pā rgā ja Ķ ī nas rokā s. Tā dē jā di š ī vieta ir kļ uvusi par daļ u no "Lielā s Zemes", pagaidā m saglabā jot savu statusu.

Starp Ķ TR un Honkongu ir apsargā ta robež a, kuras š ķ ē rsoš anai nepiecieš ama vī za, galvenokā rt Ķ ī nas pilsoņ iem.


Honkongai ir sava valdī ba, ģ erbonis, karogs, likumi, valū ta un pilnī ga ekonomiskā neatkarī ba.

Ķ ī nas iedzī votā ji abā s pusē s uzņ ē ma š o asociā ciju ar lielu entuziasmu – komunistiskā s varas "š armu" vē l nepiedzī vojuš ie honkongieņ i priecā jā s par savu neatkarī bu un atkalapvienoš anos ar brā ļ iem, savukā rt Ķ TR saņ ē ma "zelta zivtiņ u" - a. vietē jais analogs "vistai, kas dē j zelta olas".

Pagaidā m Ķ ī nas varas iestā des, lai arī tur pie pavadas, bet tī kls ir pietiekami ietilpī gs, lai š ī "zivs" varē tu brī vi peldē t.

Gandrī z tajā paš ā laikā cits "ī rnieks" Portugā le nodeva Makao pilsē tu ar blakus esoš ajā m teritorijā m Ķ TR. Tas ir tikai seš desmit kilometru taisnā lī nijā no Honkongas vai stundu ar prā mi.

Makao ir Lasvegasas Ā zijas versija, visu Tā lo Austrumu azartspē ļ u centrs. Ī si pirms pilsē tas nodoš anas Ķ TR pā rziņ ā kā ds amerikā ņ u uzņ ē mē js no Ķ ī nas valdī bas ieguva azartspē ļ u licenci un, iznomā jot lielus zemes gabalus, uzcē la un turpina bū vē t viesnī cas un kazino. Paredzams, ka pē c š ī s bū vniecī bas pabeigš anas kazino apmeklē tā ju un tū ristu skaits pā rsniegs savu amerikā ņ u kolē ģ i.

Š obrī d "Lielā zeme" cī nā s par suverenitā ti pā r citu salu un neatkarī go Taivā nas valsti, arī sava veida "zelta zivtiņ u".

Honkongas tū risma dienesta interneta vietne ir izveidota vairā kā s valodā s, tostarp krievu valodā , un vietē jā dzī vā leģ enda Dž ekija Č ana personā ir pieejams visdaž ā dā kā s informā cijas saraksts, kā arī pilns Jaungada svē tku grafiks. notikumiem.

Tas, ko daudzi iztē lojas kā Honkongas pilsē tu – spoguļ u augstceltņ u mež s jū ras krastā – patiesī bā ir Honkongas salas ziemeļ u daļ a un angliski tiek saukta par Viktorijas pilsē tu, tā pat kā paš u salu. Ķ ī nieš u - Honkongas pilsē ta.

Apbū ves blī vums š eit ir tik liels zemes trū kuma un lī dz ar to arī augsto izmaksu dē ļ , ka š o vietu sauc par "Honkongas mež u".

Salas pretē jā , dienvidu pusē , ar skatu uz Dienvidķ ī nas jū ru, ir pavisam cits izskats.


Mež i, kas nolaiž as no kalniem un sasniedz paš u piekrasti, mazpilsē tas, spriež ot pē c izskata, ar tā lu no nabadzī giem iedzī votā jiem, un gar jū ras piekrasti zvejnieku ciemati, kas iestrē guš i kalnos, vairā k kā tū ristu atrakcija. Ir arī atrakciju parki, moderni restorā ni, piemē ram, č etrstā vu kuģ is "Jumbo", kas vakarā tiek ī paš i izgaismots tā , ka š o fantastisko skatu nav iespē jams aprakstī t vā rdos.

Pretī salas ziemeļ u daļ ai, Viktorijas š auruma otrā pusē , jū rā izvirzā s rags - daļ a no Kovlunas pussalas, ar tā da paš a nosaukuma pilsē tu, kas kopā ar Honkongu veido vienotu metropoli ar kopē ja infrastruktū ra.

Š eit, pussalas dienvidu punktā , patiesī bā atrodas Honkongas tū ristu daļ a - slavenā s "Zelta jū dzes" sā kums, tā lā k virzoties uz Mong - Kuk - nakts tirgus zonu, kur var atrast gandrī z visu.

Zemes uz ziemeļ iem no Kovlū nas pilsē tas lī dz paš ai Ķ ī nas robež ai aizņ em "Jaunā s teritorijas" - valsts lauksaimniecī bas reģ ioni. No brī ž a, kad 1897. gadā š ī s vietas nonā ca britu kontrolē , faktiski sā kā s "nomas" perioda atpakaļ skaitī š ana. Otra lielā sala – Lantau – ir nacionā lais parks, brī vdienu galamē rķ is ar daudzā m mazpilsē tā m, klusiem lī č iem un lekniem mū ž zaļ ajiem mež iem. Kad esat š eit, Lantau, ir grū ti noticē t, ka tuvumā kū sā lielā kā metropole, nā kotnes pilsē ta, 21. gadsimta Ķ ī na.

Bet brī numi ir ļ oti tuvu, daudz tuvā k, nekā š ķ iet.

Brī nums viens

Tā tad pirmais cilvē ka radī tais brī nums ir Honkongas Chek Lap Kung starptautiskā lidosta.

Lidosta jau vairā kus gadus ir viena no labā kajā m pasaulē gan pasaž ieru ē rtī bu, gan infrastruktū ras, gan virknes citu kritē riju ziņ ā . Par to liecina sabiedriskā s domas aptaujas, kas veiktas 5.5 miljonu respondentu vidū.90 valstī s.

Lidostas komplekss ir inž enierijas un tā s ievieš anas virsotne ekstremā los klimatiskajos apstā kļ os.

Sala, kurā atrodas Chek Lap Kung, ir pirmais un lī dz š im vienī gais kaimiņ valsts Lantau bē rns. Bē rns gandrī z cieš i pieguļ tē vam un tiek pilnī bā izliets no viņ a augsnes.

Darbs pie š ī s mā kslī gā s salas izveides turpinā jā s trī s gadus, visu diennakti un nepā rtraukti.

Chek Lap Kung starptautiskā lidosta savus pirmos pasaž ierus uzņ ē ma 1998. gadā . Mū sdienā s tas ir viens no lielā kajiem Ā zijā un pasaulē.


Uz š ī s mā kslī gā s salas atrodas milzī gā pasaž ieru terminā ļ a ē ka, skrejceļ i un visi lidostas pakalpojumi, tostarp milzu datorizē tā s kravu noliktavas.

Pats terminā lis plā nā atgā dina burtu H, kur vienā vertikā lē atrodas ielidoš anas un izlidoš anas zā les, veikali, kafejnī cas un restorā ni, otram vertikā lajam bagā ž niekam pieguļ piedurknes lidmaš ī nu pā rejai, bet horizontā li pazemē ir iekš ē jais dzelzceļ š . sliež u ceļ u, kas ir pilnī bā elektroniski vadā ms, ieskaitot vilcienus bez vadī tā ja. Terminā ļ a ē ka ir pā rklā ta ar vienotu konstrukciju arku veidā , lai nepiecieš amī bas gadī jumā bū tu iespē jams pilnī bā mainī t iekš ē jo plā nojumu, neietekmē jot ā rē jo pā rklā jumu un nesoš o rā mi.

Bet viss, kas atrodas uz salas, ir tikai daļ a no kompleksa.

Lidostu ar Honkongas centru savieno jauna daudzjoslu maģ istrā le un ā trgaitas dzelzceļ a lī nija Airport Express, kas uzbū vē ta saskaņ ā ar to paš u projektu.

Pā rejai no Lantau salas uz "kontinenti" - Kovlunu, tika uzbū vē ti divi piekaramie tilti - Kap Shu Mun un Ting Kau - divlī meņ u - augš ē jais stā vs paredzē ts automaš ī nā m, apakš ē jais vilcieniem. Š o tiltu komplekss š obrī d ir lielā kais pasaulē.

Tas pats projekts ietver tuneli zem Viktorijas š auruma, caur kuru automaš ī nas dodas tieš i uz Honkongas tirdzniecī bas centru, un ā trvilciens, š ķ ē rsojot to paš u tuneli, tikai vienu stā vu zemā k, ierodas Airport Express pazemes dzelzceļ a stacijā , atrodas zem Pasaules tirdzniecī bas centra debeszilā debesskrā pja, kas ir piektais augstā kais pasaulē , 86 stā vu.

Kad, nolidojuš i gandrī z visu Ā zijas kontinentu, nolaidā mies un, pagā juš i garā m savienojoš ajā m kā pnē m, devā mies tieš i uz lidostas pasaž ieru terminā ļ a ē ku, pirmais, kas iekrita acī s, bija tā s sterilā tī rī ba.

Spoguļ u grī das mirdzē ja, kolonnas un sienas, kas izgatavotas no tonē ta alumī nija un nerū sē još ā tē rauda, ​ ​ mirdzē ja un mirdzē ja. Ceļ u uz vilcienu rā dī ja smaidoš as ķ ī nietes sarkanā s formā s.

Platformu no sliedē m atdala caurspī dī ga siena ar stikla durvī m, lai gaidot varē tu uzmest aci pretē jā s sienas izgaismotajā m reklā mā m.


Vilciens ieradā s gandrī z uzreiz, maš ī nista kabī ne, lai gan tā da bija, bija tukš a. Minū te lī dz nolaiš anā s, vagonu durvis aizveras un tajā paš ā laikā stikli uz perona, vilciens strauji uzņ em ā trumu un pē c divā m minū tē m jau esam galvenajā terminā ļ a ē kā.

Maigas rozā krā sas koki ir dekorē ti ar lentē m un daudzā m notī m. Š eit tas ir kaut kas lī dzī gs Ziemassvē tku eglī tei. Pa hallē m staigā ķ ī nieš i sarkanos nacionā lajos tē rpos - jaunieš i pelna ar reklā mu izplatī š anu.

Viss ir ļ oti pieklā jī gi, neuzbā zī gi, ar smaidu, un nav mā kslī gi cukurots, bet diezgan dabiski. Vispirms mums jā informē mā jas par mū su ieraš anos. Telefona aparā ts ir neparasts. Š eit ir gan pats tā lrunis, gan fakss, gan internets, gan daudzi citi nepazī stami pakalpojumi.

Uz ā trvilciena Airport Express perona - ir arī daž ā di automā ti, bet ir arī kase - retums š ajā elektroniskajā pasaulē . Biļ ete uz Honkongas gala staciju ir diezgan dā rga - aptuveni 100 Honkongas dolā ri (HK$), bet pē rkot divas biļ etes jau maksā jam katra 80. , no Honkongas stacijas kursē bezmaksas autobuss, kura marš ruts iet garā m gandrī z netā lu no mū su viesnī cas. Viņ š pa noteiktu marš rutu apmet vairā kas viesnī cas.

No Honkongas stacijas ir trī s š ā di marš ruti – katrs apkalpo noteiktu viesnī cu grupu, bet no iepriekš ē jā s Kovlū nas stacijas – septiņ i.

Automaš ī nas centrā ir diezgan plaš a eja, un abā s pusē s ir divi krē sli, un lī dz automaš ī nas vidum tie ir vē rsti vienā virzienā , bet pē c tam pretē jā virzienā . Katra sē dekļ a aizmugurē ir uzstā dī ts televizors. Pasaž ieriem š eit tiek piedā vā tas seš as programmas, no kurā m viena ir pilsē tas video ceļ vedis ar obligā to Dž ekiju Č anu, Honkongas tū risma dienesta seju un vizī tkarti.

Beidzot vilciens sā cis kustē ties un, uzņ emot ā trumu aptuveni 200 km stundā , metā s uz vienu no lielā kajā m un bagā tā kajā m pilsē tā m pasaulē.

Pā rlē kuš i pā ri tiltam uz Lantau salu, ieraudzī jā m augstceltņ u, ap č etrdesmit stā vu, tā da paš a tipa paneļ u mā ju grupu. Tā bija pilsē ta, kas uzcelta kopā ar jaunu lidostu - Tung Chung.


Pie katra dzī vokļ a bū vniecī bas laikā tika sagatavotas betona kastes kondicionieru uzstā dī š anai. Pie mā jā m, pagalmos - mazi koki un soliņ i. Tač u tajā paš ā laikā ē kas kopumā rada zinā mas nolaidī bas iespaidu, pat skatoties no vilciena, kas steidzas lielā ā trumā.

Mē s pabraucā m garā m abiem piekares tiltiem gar apakš ē jo lī meni, tunelī , un š ķ ē rsojā m mazo Tsung Yu salu ar tā da paš a nosaukuma pilsē tu. Š eit ir pirmā ekspreš a pietura.

Vē l viens mazs tiltiņ š pā ri Ramblija kanā lam un te nu esam Kowloon pussalā.

Kā rtī gas industriā lā s ē kas, augstceltnes garā ž as aizslaucī ja garā m – tā bija ostai pieguloš ā teritorija.

Kovū nas stacija atrodas pazemē un, iebraucis tā s priekš ā esoš ajā tunelī , vilciens vairs necē lā s virspusē , bet turpinā ja kustī bu zem Viktorijas š auruma.

Gaismojoš ā elektronisko shē mu josla virs vagonu durvī m strauji saruka, liecinot, ka tuvojamies Airport Express lī nijas galvenajai stacijai - Honkongas stacijai.

Milzī gs pazemes terminā lis ar obligā tu Jaungada sā rto koku centrā , daudzā m pā rejā m un izejā m. Tač u, pateicoties skaidrai un lietotā jam draudzī gai informā cijas sistē mai, mē s ā tri atradā m vietu, kur iekā pt autobusā.

Mū su marš ruts numur divi, autobuss ir mazs, ē rts, ar plauktiem bagā ž ai, atpū tas krē sliem un televizoru. Viena problē ma - viņ š neved tieš i uz mū su viesnī cu, bet apstā jas netā lu no Honkongas konferenč u centra.

Autobuss izbrauc no virsmas un saplū st ar automaš ī nu straumi, kas pā rvietojas pa plaš u daudzjoslu avē niju, kas izklā ta ar daudzstā vu ē kā m.

Š odien ir pirmssvē tku diena, bet darba diena, un, acī mredzot, saī sinā ta.

Autobusu pieturas ir pā rpildī tas.

Divstā vu autobusi un tramvaji, arī divstā vu, kustas viens pē c otra, gandrī z astē . Tač u ī paš u sastrē gumu nav, jo prospekts ir pietiekami plats un tajā ir speciā las joslas autobusiem, taksometriem, tramvajiem un privā tajam transportam.

Kustī ba kreiļ a, kā mantojums no britiem, maš ī nas pā rsvarā jaunas, jaunā kie modeļ i, daudzi vā cu - Mercedes, BMW, Audi..

Mū su pietura ir pē dē jā marš rutā un š oferis, apž ē lojies, aizveda mū s tieš i lī dz viesnī cas ieejai, kur koferi uzreiz tika pā rkrauti ratos un tad mē s tos ieraudzī jā m jau savā istabiņ ā.


Ievads Honkongas servisā

Mū s sagaidī ja milzī ga, ar marmoru izklā ta zā le ar krā š ņ u apgaismojumu un obligā tu Jaungada egli pie ieejas.

Vairā ki cilvē ki pastā vī gi atrodas reģ istrā cijā dienu un nakti un, ja nepiecieš ams, aizvieto viens otru.

Nā kotnē , kad tikko tuvojā mies letes, lai paņ emtu vai iedotu istabas atslē gu, viens no klerkiem uzreiz skrē ja tieš i tajā vietā , kur vajadzē ja nonā kt, lai neļ autu mums spert kā du lieku soli. Turpat, vestibilā , ir zvana puikas, kas gatavi nest koferus, izsaukt taksometru vai sniegt citus pakalpojumus.

. No istabas loga pavē rā s skats uz viesnī cas veidoto pagalmu un blakus esoš ajiem debesskrā pjiem, kuru stikla oderē atspī dē ja arī mū su istaba. Mē ģ inot redzē t debesis, es pat apgū los uz grī das, bet, izņ emot spoguļ u sienas, kas cē lā s uz augš u, es neko neredzē ju.

Pagalms ideā li tī rs, stū rī č etras atkritumu tvertnes, katra citā krā sā , daž ā da veida atkritumiem.

Kopumā "logs ar skatu uz atkritumu kaudzi", tikai pozitī vā , Honkongas versijā.

Neskatoties uz to, ka mū su viesnī ca ietilpa trī s zvaigž ņ u kategorijā , serviss tajā pē c Eiropas standartiem bija vismaz č etru lī menī.

Kopumā Honkongas pakalpojums ir pelnī jis ļ oti augstu novē rtē jumu. Tas attiecas ne tikai uz viesnī cā m, bet arī uz daudziem restorā niem, iepirkš anā s centriem un pat nakts tirgiem.

Pirmā pastaiga

Š ajā pirmajā vakarā mums bija paredzē ts pasā kums "Gaismas simfonija".

Honkongas lā zera š ovs Gaismas simfonija ir iekļ uvis Ginesa rekordu grā matā kā "lielā kais pastā vī gais gaismas un skaņ as š ovs pasaulē ".

Katru vakaru uz Kovlunas pussalas laipas, kas atrodas tieš i pretī Honkongas centram, tū kstoš iem cilvē ku, pā rsvarā tū risti, pulcē jas, lai noskatī tos š o neparasto skatu.

Skats no š ejienes uz Honkongas augstceltņ u "mež u" ir lielisks gan saules gaismā , gan naktī . Š ī ir arī labā kā vieta, kur skatī ties lā zerš ovu, kas tiek prezentē ts uz divdesmit Honkongas debesskrā pju jumtiem un sienā m pilsē tas biznesa centrā.


Turklā t skatī tā ji var noregulē t savus radio uz ī paš u viļ ņ u formu, kas atskaņ o mū ziku, kas atbilst pā rraides epizož u noskaņ ai.

Pamazā m mainā s krā su shē ma, un lā zera stari no debesskrā pju jumtiem debesī s raksta dī vainus rakstus. Š ī s gaismas atspī d jū ras ū denī.

Milzī gi, spilgti apgaismoti kruī za laineri, lē nā m kuģ o cauri š aurumam, garā m traucas mazi izpriecu kuģ i, gandrī z visi izgatavoti ķ ī nieš u stilā - koš i, pā rsvarā sarkani un zeltī ti, krā soti, jumtu malas uzgrieztas un daudzu jū ra. -krā sainas ķ ī nieš u laternas.

Mazliet ģ eogrā fijas

Honkongas pilsē ta, angliski Viktorija, kur atradā s mū su rezidence, ir garumā un š auri platumā izstiepta zemes josla tā da paš a nosaukuma salā . Visu tā s vidusdaļ u aizņ em kalni, kuru centrā lais punkts ir Viktorijas virsotne. Š eit ir vismodernā kā zona.

Ir arī iepirkš anā s centrs, piestā tnes prā mjiem uz vietē jiem galamē rķ iem un Makao, centrā lā autoosta un daudzas metro ieejas.

Admiralitā te piekļ aujas Centrā lajai zonai, vietai, kur koncentrē jas galvenā s bankas un biznesa centri, un tā lā k, turpinā jumā , Wan Chai rajons ar milzī gu jū rā izvirzī tu Kongresu centra kompleksu, kuram pretī dzī vojā m.

Paralē li š aurumam gar salu stiepjas metro lī nija. Atbilstoš i apgabalam, kur tas š ķ ē rso, stacijas arī tiek nosauktas.

Mazliet par Honkongas laipā m

Tas attiecas uz gā jē ju pā rejā m pa galvenajiem transporta ceļ iem. Tie atrodas gandrī z visur virs zemes. Daž os no tiem var uzkā pt un nokā pt pa kā pnē m tieš i no ietves, tač u lielā koties š ie tilti iet caur ē kā m, kuru apakš ē jos stā vos atrodas vai nu lieli tirdzniecī bas centri, vai tikai daž i veikali, restorā ni un kafejnī cas.

Tas ir savienots ar pussalu un attiecī gi ar Kovū nas pilsē tu ar divā m lī nijā m, kas iet cauri zemū dens tuneļ iem, tā lā k sazarojas vairā kos virzienos un aptver daudzos pussalas dzī vojamos rajonus.

Nomaļ ā s teritorijā s ir vieglā dzelzceļ a sistē ma, vieglā dzelzceļ a sistē ma, kas savieno MTR stacijas ar visattā lā kajā m dzī vojamā m ē kā m.


Kovlunā ir arī č etru dzelzceļ a uzņ ē mumu lī nijas, kas ved cauri "Jaunajā m teritorijā m" lī dz robež ai ar Ķ ī nu. Bildi papildina divstā vu autobusi un divstā vu tramvaji, kas tieš ā m ir tikai Honkongas salā.

MTR atš ķ irī ga iezī me no citiem pasaules metro ir daudzā s izejas no stacijā m uz virsmu, kuru skaits daž kā rt sasniedz 10 - 15. Tā s ir apzī mē tas ar latī ņ u burtu un ciparu un, ja iespē jams, ir kā pē c iespē jas tuvā k apkā rtnes svarī gā kajiem objektiem.

Ja kā dā sludinā jumā vai informā cijā ir norā dī ts tuvā kā s metro stacijas nosaukums, tad jā norā da izejas numurs.

Tā pē c, kā vē lā k izrā dī jā s, lai gan mē s dzī vojā m Wan Chai rajonā , Admiralitā tes stacijas E-7 izeja mums bija vislabā kā.

Metro dizains ir diezgan vienkā rš s, bez liekumiem. Nokā pjot pa kā pnē m, jū s nonā kat lielā zā lē ar daudziem daž ā da veida biļ eš u automā tiem.

Š eit ir metro karte. Nospiež ot pogu, kas norā da vē lamo staciju, jū s saņ emat pilnu informā ciju par braucienu un biļ eti. Ir arī obligā ts dators ar datiem par zonu, kurā atrodas stacija, un izbraukš anas kartē m.

Tā pat kā lidostā , platformu no vilciena atdala stikla siena ar durvī m, kas atveras kopā ar vagona durvī m.

Viss ir ļ oti pā rdomā ts, racionā ls, vienkā rš s un ē rts.

"Zelta jū dze" - pirmie iespaidi

Pirmā daļ a no tā s lī dz Mong Kuk - nakts tirgus zonai, ir ļ oti slavenā *Zelta jū dze*.

Tā ir nosaukta, jo š eit atrodas daudzie juvelierizstrā dā jumu veikali. Viņ i arī pā rdod daudz citu lietu, galvenokā rt elektroniku.

Pirmajā vakarā , lai tiktu uz fantasmagorisko izrā di "Gaismas simfonija", ar metro braucā m uz staciju "Tsim Tsa Tsui" un izkā pā m tieš i uz Nathan Road.

"Zelta jū dze" uzreiz apž ilbinā ja un apmulsinā ja. Daudz spilgti izgaismotu skatlogu. Turklā t, lai palielinā tu preč u eksponē š anas laukumu, logi tiek veidoti leņ ķ ī pret ielu un iet dziļ ā k. Visa augš ē jā telpa starp mā jā m ir atvē lē ta gaismas reklā mai.

Izkā rtnes atstā j vietu augstumā tikai divstā vu autobusu caurbraukš anai, un tad paceļ as vairā kas rindas uz augš u un pat grū ti saprast, kur tā s beidzas.

Bet neona lampas un spuldzes š eit ir pē dē jais gadsimts.


Lielā kā daļ a sludinā jumu ir plakanie lā zerekrā ni no parasta televizora izmē ra lī dz milzī giem, daudzstā vu ē kas izmē riem.

Visa š ī "vieglā mū zika", kā arī daudz spož u ķ ī nieš u laternu, apž ilbina uzreiz, izkā pjot no metro.

Un apdullinoš i - maš ī nas, autobusi, kas pā rvietojas gandrī z viens otram astē , daudz gā jē ju, reklā mu skaņ u celiņ š uz ekrā niem, kliegš anas - un tie stā v gandrī z pie katra veikala, bet ne pa vienam un lielā koties nav. Ķ ī nieš i, bet indieš i.

Gaismas un skaņ as kombinā cija rada neaprakstā mu, maģ isku ainu.

Tač u Zelta jū dze nav tikai Neitana ceļ š.

Veikali, bā ri, kafejnī cas un restorā ni piepilda apkā rtē jā s ielas un daudzas joslas.

Atgriež oties metro pē c izrā des "Gaismas simfonija", devā mies pa kreisi no Nathan Road, uz starptautisko lī niju pasaž ieru jū ras terminā ļ iem. Tos vieno viesnī cu komplekss ar kopē jo nosaukumu "Marco Polo" un zemā k, pazemē , tirdzniecī bas centrs "Harbor City".

No Kowloon dē ļ u takas puses ir tā s galvenā ieeja. Tā ir gara galerija, kurā dominē spilgti sarkanas un zeltainas krā sas. Pie griestiem karā jas milzī gas ķ ī nieš u laternas un gaismas spuldž u kopas.

Pats tirdzniecī bas centrs ir plaš u atzarojumu koridoru sistē ma, kuras abā s pusē s atrodas slavenā ko firmu veikali.

Š ajā labirintā ir viegli apmaldī ties, ko arī veiksmī gi izdarī jā m, meklē jot izeju. Iznā kuš i ā rā , bulvā rī ar augstā m palmā m, kas savijuš ā s ar daudzkrā sainu spuldž u puduriem, mē s devā mies uz metro uz Nathan Road, ejot garā m vē l trim ielā m paralē li galvenajai, kas arī bija piepildī ta ar veikaliem un rotā ta ar jū ru. krā sainas laternas.

Neskatoties uz vē lo stundu, Zelta jū dzē dzī ve ritē ja pilnā sparā . Apž ilbinoš ais un apdullinoš ais Neitans Rods. turpinā ja strā dā t tā dā paš ā ritmā.

Okeā na parks – otrais brī nums

No ziņ ā m - "5.


Okeā na parka rekonstrukcijai Honkongā plā nots atvē lē t 5 miljardus Honkongas dolā ru. Pē c renovā cijas tas kļ ū s par vienu no pasaules lielā kajiem atrakciju parkiem. Darbi tiks pabeigti lī dz 2010. gadam, lī dz tam izklaides pasā kumu skaitu plā nots dubultot. Parka vadī tā js norā dī ja, ka paplaš inā š anas mē rķ is nav konkurē t ar Disnejlendu. Š iem izklaides kompleksiem ir atš ķ irī gs fokuss un tie viens otru papildina.

Disnejlenda tika atvē rta 2005. gada septembra sā kumā , gadu pirms grafika. Tā ir veidota atbilstoš i starptautiskajiem standartiem š ā diem parkiem, un tā ir balstī ta arī uz Fen Shui principiem, tā pat kā lielā kā daļ a uzņ ē mumu Honkongā.

Okeā na parks ir labā kais piemē rs tam, kā Honkongā lietas tiek darī tas lielā mē rā.

Arī š obrī d, pirms rekonstrukcijas, Okeā na parks ir arī viens no lielā kajiem tematiskajiem parkiem pasaulē , un, ņ emot vē rā , ka lī dzā s nosaukuma galvenajai tē mai Honkongas parkā ir arī Ķ ī nas vē stures un tradī ciju sadaļ a, viena sava veida. No autoostas Centrā lajā zonā un no metro stacijas Admiralty kursi kursē tieš i pie galvenā s ieejas, un cenā ir iekļ auta biļ etes maksa uz parku.

Izbraucis cauri satiksmes sastrē gumiem galvenajā s Honkongas ielā s, autobuss pagriež as pa labi un iebrauc Aberdī nas tunelī , kas š ķ ē rso kalnu grē du salas centrā un izbrauc pretē jā pusē.

Vieta pie ieejas tunelī tiek dē vē ta par Laimes ieleju un ir slavena ar to, ka š eit atrodas milzu hipodroms. Ķ ī nieš i tiek uzskatī ti par azartspē ļ u cilvē kiem un sacensī bu laikā š eit nokļ ū t ir diezgan grū ti. Par vienu š ā du dienu tiek veiktas lī dz č etrdesmit tū kstoš iem likmju.

Š eit apmeklē tā jus gaida pā rsteigums – kā dam tas ir joks, bet kā dam nē.

Dodoties uz izeju caur seno mež u, no aiz kokiem pē kš ņ i parā dā s dinozaurs. Viņ š , protams, nav ī sts, tač u viņ a izskata negaidī tī ba, tvaiki no mutes, mež onī ga gaudoš ana un tamlī dzī gi var nobiedē t ne tikai bē rnus.

Š eit lejā , blakus Dinozauru mā jai, atrodas ļ oti interesanta Tauriņ u mā ja. Tas ir veidots no bieza sieta un iekš pusē , starp kokiem, plī vo nebijuš a skaistuma tropiskie tauriņ i.

Netā lu atrodas tā da paš a tipa "Eksotisko putnu mā ja", un tad taka, ejot kalnā , ved uz nelielu zoodā rzu.


Augš ē jā lī menī var nokļ ū t ar troš u vagoniņ u. Ir divas paralē las lī nijas ar nepā rtrauktu vagonu kustī bu. Kā piens ir diezgan stā vs, bet to kompensē lielisks skats uz Dienvidķ ī nas jū ru ar daudzā m zaļ ā m salā m, kas no tā lienes š ķ iet neapdzī votas.

Uzkā pusi lī dz augš ē jam punktam un noapaļ ojusi kalna virsotni, piekabe sā k braukt lejup, bet ne uz ilgu laiku, un drī z vien nonā k augš ē jā stacijā.

Š eit uzreiz uzmanī bu piesaista Okeā na parka tornis. Tā ir augsta caurule, uz kuras uzlikts stiklots plats skatu laukuma gredzens. Pienā kuš i tuvā k un ieraugot garu rindu, nolē mā m te neuzkavē ties. Cik cilvē ku var pacelt liftu vienlaikus? Tā tad jū s varat zaudē t daudz laika. Un priekš ā vē l tik daudz interesantu lietu.

Tač u pē kš ņ i novē roš anas klā ja milzī gā konstrukcija sā ka lē nā m grimt, slī dot gar torņ a stumbru un vienlaikus griež oties ap savu asi.

Visa rinda gandrī z ar pilnu spē ku ietilpa š ajā novē roš anas klā ja lidojoš ajam š ķ ī vī m lī dzī gajā kabī nē . Un viņ a nekavē joties sā ka kā pt augš ā.

Skati, kas pavē rā s mū su priekš ā , kā pjot, bija vē l elpu aizraujoš ā ki nekā no troš u vagoniņ a.

Struktū ras grieš anā s ap savu asi ļ ā va redzē t ne tikai jū ru ar salā m, bet arī visu Honkongas salas dienvidu daļ u – zaļ os mež us, mazus zvejnieku ciematiņ us, pilsē tiņ as un apstā dī jumos paslē ptas villas. Pē c piecu minū š u nostā vē š anas augš pusē "Lidojoš ais apakš tase" sā ka iet uz leju, dodot mums iespē ju vē lreiz izbaudī t brī niš ķ ī gā s panorā mas.

Nā kamā atrakcija ir delfinā rijs, kur katru stundu notiek izrā des ar š o dzī vnieku piedalī š anos.

Dodoties lejup pa vairā ku eskalatoru ķ ē di, kuru kopē jais garums ir 225 metri, jū s nokļ ū stat pavisam citā parka daļ ā , kas tiek dē vē ta par "Ķ ī nas tū kstoš gadu vē sturi".

Š eit pilnā izmē rā tiek atjaunotas pagā juš o gadsimtu Ķ ī nas imperatoru pilis un slavenā ko budistu klosteru ē kas. Ir arī mazi ķ ī nieš u restorā ni, no kuriem daudzi gatavo ē dienus pē c vecā m receptē m.


Turklā t tajā paš ā parka stū rī atrodas japā ņ u akmens dā rzs un ē ka ar lieliem akvā rijiem, kas ierā mē ti it kā mā kslas galerijā . Tas viss uz neparastas zaļ o un rozā koku kombinā cijas un tirkī za jū ras fona. Š ajā laikā š eit notika folkloras priekš nesums. Pā ri skatuvei metā s dejotā ja garā sarkanā halā tā . Daž reiz tas tika darī ts ar mū ziku. Sanā kusī vietē jā sabiedrī ba uz to reaģ ē ja vardarbī gi, pauž ot sajū smu.

Pabeidzis deju, mā kslinieks sā ka mest pū lī sarkanus papī ra maisiņ us. Skatī tā ji steidzā s tos pacelt, viens otru gā zdami, cenš oties sagrā bt pē c iespē jas vairā k. Mē s arī saņ ē mā m vienu. Tajā bija neliela š okolā des tā felī te. Kā vē lā k uzzinā ju, š ī ir viena no Jaungada tradī cijā m.

Augstā kajā lī menī mē s apmeklē jā m haizivju akvā riju. Tas attē lo koridoru caurspī dī gas caurules formā , un apkā rt ir ū dens. Kad haizivis draiskojas ap jums - un no augš as, un no apakš as, un no sā niem, kļ ū st nedaudz neē rti.

Nā kamais objekts ir akvā rijs. Tas ir sakā rtots tā dā veidā . Zā les centrā ir ar ū deni pildī ts stikla cilindrs, kurā peld visdaž ā dā kā s zivis. Ap akvā riju stiepjas plata rampa, kas spirā lē nolaiž as uz leju, lai takas beigā s jū s atrastos cilindra dibena lī menī . Tā tad pamazā m jū s varat apskatī t zivis, kas dzī vo daž ā dos dziļ umos.

Okeā na parkā pavadī jā m gandrī z visu dienu, tač u nepaspē jā m apskatī t visas tā atrakcijas. "Ū dens pasaule" - atola rifs, okeā na teā tris, "Piedzī vojumu pasaule" - kaut kas lī dzī gs atrakciju parkam un atrakcija "Pazuduš ā tempļ a noslē pums" palika lī dz nā kamajai reizei.

Jaungada parā de – treš ais brī nums

Š ī parā de tradicionā li notiek Honkongā Ķ ī nas Mē ness Jaunā gada priekš vakarā.

Skats ir neparasts – neko tā du pasaulē neatradī siet. Disnejlendā ir Brazī lijas karnevā lu un tradicionā lo vakara parā di elementi.

Katrai parā des dalī bnieku grupai priekš ā bija automaš ī na, kas bija fantastiski izrotā ta un izkrā sota ar tū kstoš iem spuldž u un ķ ī nieš u laternu gaismā m.

Viņ am sekoja nelieli ratiņ i ar š ī s kolonnas muzikā lā pavadī juma ierakstu, un vī ram ar ratiem sekoja krā š ņ os tē rpos tē rptie parā des dalī bnieki.

Tulkots automātiski no krievu valodas. Skatīt oriģinālu
Lai stāstam pievienotu vai noņemtu fotoattēlus, dodieties uz šī stāsta albums
Līdzīgi stāsti
аватар kamikazze
kamikazze

Klausieties, šis ir patiešām foršs stāsts par ceļojumu un par šo pilsētu! Es parakstos uz katru vārdu! Honkonga ir lieliska!

Thu, 09 Dec 2010, 15:21
аватар ALEXAUS
ALEXAUS

JĀ BŪTĪBA!!! Pielāgots stāsts no tūrisma operatora!!! Vai 100 NK dolāri metro ir daudz? - tas ir tikai 7 ASV dolāri Lidostas rēķina 1 vieta saglabājas 10 gadus, iespējams, Singapūras lidosta Thu Laser šovā es atturētos no Sidnejā uz jauno gadu labāko šovu pasaulē Par Zvaigžņu aleju, in piedevām Džekijam Čanam un Brūsam Lī ir vēl piemineklis, kuru remontējam nav neviena pasaulē BET tomēr tā ir patiesība, ka šī ir pasaules galvaspilsēta un ir vērts uz turieni aizbraukt. Un paskaties uz smirdīgo Mangu Koka rajons, kur ir tirgus ar gudrām ēstuvēm un tad ejiet 200 metrus un nokļūstiet pasaules greznākajā veikalā Jā, šeit tas ir iespējams Tāpēc visi laipni aicināti

Fri, 06 May 2011, 09:36
аватар chebanenko
chebanenko

Es ceļoju darba dēļ un atkal februārī došos uz Honkongu, mēs vienmēr paliekam Novotel Centuri, šiks pilsēta, bet es teikšu vienu lietu par ceļošanu, es labāk maksāju 100 dolārus par metro uz lidostu. , bet es te iziešu reģistrāciju un nodošu koferus , un lidostā mierīgi varu sagaidīt savu lidmašīnu, vismaz tādu servisu nekur neesmu redzējis

Fri, 27 Jan 2012, 00:00
iemiesojums